A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 39

Uradni list RS, št. 39 z dne 30. 5. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 39/2025 z dne 30. 5. 2025


1482. Pravilnik o zahtevah za pridobivanje in vzdrževanje kompetenc s področja kakovosti v zdravstvu, stran 4136.

  
Na podlagi drugega odstavka 6. člena Zakona o zagotavljanju kakovosti v zdravstvu (Uradni list RS, št. 102/24) ministrica za zdravje izdaja
P R A V I L N I K 
o zahtevah za pridobivanje in vzdrževanje kompetenc s področja kakovosti v zdravstvu 
1. člen 
(vsebina) 
Ta pravilnik določa zahteve za pridobivanje in vzdrževanje kompetenc s področja kakovosti v zdravstvu.
2. člen 
(področje uporabe) 
Ta pravilnik se uporablja za vse zaposlene pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: zaposleni).
3. člen 
(opredelitev kompetenc) 
Kompetence s področja kakovosti v zdravstvu pomenijo znanje, veščine in odnos do kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov. Zaposleni pri svojem delu uporabljajo pet ključnih kompetenc, ki obsegajo bistveno znanje in veščine o kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov:
– zagotavljanje oskrbe, osredotočene na pacienta,
– delo v interdisciplinarnih skupinah,
– uporaba prakse, ki temelji na dokazih,
– uporaba orodij in metod izboljševanja kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov ter
– uporaba informacijske tehnologije.
4. člen 
(ravni kompetenc) 
(1) Kompetenčni okvir s področja kakovosti v zdravstvu vsebuje znanje in veščine, potrebne za razvoj in vodenje uspešnega programa kakovosti v zdravstvu na petih ravneh, in sicer:
– osnovni ravni, ki jo uporabljajo vsi zaposleni;
– operativni ravni, ki jo uporabljajo zdravniki in drugi zdravstveni delavci ter zdravstveni sodelavci, ki imajo manj kot pet let delovnih izkušenj in zagotavljajo neposredno zdravstveno oskrbo pacientom;
– strokovni ravni, ki jo uporabljajo zdravniki in drugi zdravstveni delavci ter zdravstveni sodelavci, ki imajo več kot pet let delovnih izkušenj in zagotavljajo neposredno zdravstveno oskrbo pacientom;
– organizacijski ravni, ki jo uporabljajo mentorji in vodje notranjih organizacijskih enot;
– ravni strokovnjaka za kakovost v zdravstvu, ki jo uporabljajo strokovnjaki, ki so odgovorni za širjenje znanja z usposabljanjem zaposlenih ter širjenje izboljšav kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti, vključno z objavljanjem raziskav o kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov.
(2) Osnovna raven obsega naslednje vsebine:
1. osnovno poznavanje sistema kakovosti in varnosti pacientov v zdravstvu;
2. poznavanje terminologije s področja kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov v zdravstvu;
3. razumevanje pomena osredotočenosti na pacienta in komunikacije;
4. poznavanje osnovnih varnostnih protokolov in postopkov;
5. prepoznavanje tveganj in sporočanje varnostnih incidentov;
6. osnovno poznavanje pravnih in etičnih načel v zdravstvu.
(3) Operativna raven obsega naslednje vsebine:
1. praktično uporabo znanja s sodelovanjem v projektih za izboljšanje kakovosti in varnosti pri delu;
2. napredno razumevanje sistemov kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov v kliničnem okolju;
3. uporaba metod za izboljševanje kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov, standardov zdravstvene stroke ter spremljanje kazalnikov kakovosti in izidov zdravljenja;
4. obvladovanje kliničnih poti in protokolov za zmanjšanje tveganj;
5. aktivna udeležba pri sporočanju in analiziranju varnostnih incidentov;
6. praktično poznavanje zakonodaje s področja zdravstvenega varstva.
(4) Strokovna raven obsega naslednje vsebine:
– vodenje in implementacija programov izboljšanja kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov;
– razvoj in izvajanje usposabljanj ter mentorstvo zaposlenim;
– uporaba orodij za analizo podatkov o kakovosti v zdravstvu in varnosti pacientov;
– uporaba modelov za obvladovanje tveganj in kriznih situacij;
– napredno poznavanje medicinske etike in deontologije.
(5) Organizacijska ravenobsega naslednje vsebine:
1. vodenje projektov za izboljšanje kakovosti in organizacije;
2. strateško vodenje kakovosti in varnosti pacientov na organizacijski ravni z uporabo retroaktivnih in proaktivnih orodij in tehnik;
3. razvoj in implementacija politik ter smernic za izboljšanje kakovosti;
4. upravljanje sistemov za obvladovanje tveganj in neprekinjen razvoj varnosti pacientov;
5. zagotavljanje skladnosti s priznanimi in uveljavljenimi zdravstvenimi standardi kakovosti;
6. odgovornost v zdravstvu;
7. upravljanje kadrovskih virov v zdravstvu.
(6) Raven strokovnjaka za kakovostobseganaslednje vsebine:
– holističen pristop sistema ravnanja s tveganji;
– razvoj kulture varnosti;
– sistem človeških dejavnosti oziroma ergonomije;
– izvajanje naprednih programov usposabljanja;
– svetovanje vodstvu in zaposlenim.
5. člen 
(obvezno usposabljanje) 
(1) Izvajalci zdravstvene dejavnosti zagotavljajo redno usposabljanje zaposlenih iz vsebin, določenih v prejšnjem členu, in o tem vodijo evidenco, ki vključuje:
1. ime in priimek zaposlenega,
2. delovno mesto zaposlenega,
3. raven usposabljanja,
4. datum usposabljanja,
5. naziv izvajalca obveznega usposabljanja,
6. številko potrdila o opravljenem usposabljanju.
(2) Obvezno usposabljanje zaposlenih se izvaja v skladu s strukturiranimi programi, ki vsebujejo kombinacijo teoretičnega izobraževanja in praktičnega dela, pri čemer podrobnejšo vsebino obveznega usposabljanja določi agencija, pristojna za področje kakovosti v zdravstvu.
(3) Obvezno usposabljanje se zaključi s preverjanjem znanja in izdajo potrdila izvajalca obveznega usposabljanja iz 6. člena tega pravilnika.
(4) Izvajalec zdravstvene dejavnosti mora novozaposlenemu zagotoviti obvezno usposabljanje v šestih mesecih od nastopa dela oziroma zaposlenemu v treh mesecih po prerazporeditvi na drugo delo.
(5) Rok za vzdrževanje kompetenc iz prejšnjega člena ne sme biti daljši od štirih let.
6. člen 
(pogoji za izvajalce obveznih usposabljanj) 
(1) Obvezna usposabljanja zaposlenih za pridobitev kompetenc, kot jih določa ta pravilnik, izvaja izvajalec, ki zagotavlja strokovnjaka, ki:
1. ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljene po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 8. raven;
2. ima najmanj pet let delovnih izkušenj na področju kakovosti v zdravstvu;
3. ima opravljeno specializirano usposabljanje s področja kakovosti in varnosti pacientov (na primer zaključeno specializacijo s področja kakovosti v zdravstvu, certifikat presojevalcev priznanih in uveljavljenih zdravstvenih standardov);
4. ima izkušnje pri vodenju ali izvajanju projektov za izboljšanje kakovosti pri izvajalcu zdravstvene dejavnosti;
5. je objavil strokovne ali znanstvene prispevke na temo kakovosti in varnosti v zdravstvu;
6. aktivno sodeluje v nacionalnih ali mednarodnih programih za izboljševanje kakovosti in varnosti pacientov;
7. ima komunikacijske in pedagoške veščine za prenos znanja.
(2) Izpolnjevanje pogojev iz prejšnjega odstavka na predlog izvajalca obveznega usposabljanja potrdi svet agencije, pristojne za področje kakovosti v zdravstvu.
PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 
7. člen 
(rok za obvezno usposabljanje zaposlenih) 
Zaposleni morajo v enem letu od uveljavitve tega pravilnika opraviti obvezno usposabljanje s področja kakovosti v zdravstvu.
8. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0070-51/2025
Ljubljana, dne 27. maja 2025
EVA 2025-2711-0046
Dr. Valentina Prevolnik Rupel 
ministrica 
za zdravje 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti