A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 39

Uradni list RS, št. 39 z dne 30. 5. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 39/2025 z dne 30. 5. 2025


1479. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnih financah (ZJF-J), stran 4131.

  
Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam
U K A Z 
o razglasitvi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnih financah (ZJF-J) 
Razglašam Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o javnih financah (ZJF-J), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 20. maja 2025.
Št. 003-02-1/2025-125
Ljubljana, dne 28. maja 2025
Nataša Pirc Musar 
predsednica 
Republike Slovenije 
Z A K O N 
O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O JAVNIH FINANCAH (ZJF-J) 
1. člen
V Zakonu o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1) se v 1. členu četrti odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(4) Ta zakon ureja tudi srednjeročno fiskalno načrtovanje.«.
V petem odstavku se na koncu stavka pika nadomesti z vejico in doda besedilo »zadnjič spremenjena z Direktivo Sveta (EU) 2024/1265 z dne 29. aprila 2024 o spremembi Direktive 2011/85/EU o zahtevah v zvezi s proračunskimi okviri držav članic (UL L št. 2024/1265 z dne 30. 4. 2024).«.
2. člen 
Naslov poglavja »1.A SREDNJEROČNO NAČRTOVANJE FISKALNE POLITIKE IN FISKALNA DISCIPLINA« ter prvi in tretji do peti odstavek 9.b člena, 9.c člen, tretji odstavek 9.č člena, drugi in tretji odstavek 9.d člena se črtajo.
3. člen 
Za 9.o členom, ki je prenehal veljati, se dodajo naslov novega 1.B poglavja ter novi 9.p, 9.r, 9.s, 9.š in 9.t člen, ki se glasijo:
»1.B SREDNJEROČNO FISKALNO NAČRTOVANJE 
9.p člen 
(Pomen izrazov za namene tega poglavja) 
Za namene tega poglavja posamezni izrazi pomenijo:
1. »metodologija ESA« je evropski sistem nacionalnih in regionalnih računov, kot ga določa uredba Evropske unije, ki ureja Evropski sistem nacionalnih in regionalnih računov v Evropski uniji;
2. »sektor država« zajema vse institucionalne enote, ki so v skladu z uredbo, ki ureja standardno klasifikacijo institucionalnih sektorjev, uvrščene v sektor S.13;
3. »Srednjeročni fiskalno-strukturni načrt« je dokument, pripravljen v skladu s 5. členom Zakona o fiskalnem pravilu (Uradni list RS, št. 24/25; v nadaljnjem besedilu: ZFisP-1) in uredbo Evropske unije, ki ureja učinkovito usklajevanje ekonomskih politik in večstranski proračunski nadzor;
4. »letno poročilo o napredku« je poročilo, pripravljeno v skladu s 6. členom ZFisP-1 in uredbo Evropske unije, ki ureja učinkovito usklajevanje ekonomskih politik in večstranski proračunski nadzor;
5. »proračunske napovedi na podlagi metodologije ESA« so projekcije o oceni prihodkov in izdatkov, kot so določeni z metodologijo ESA, za prihodnja obdobja, ki temeljijo na makroekonomskih napovedih;
6. »poročilo o ukrepih« je poročilo, ki se pripravlja v skladu z uredbo Evropske unije, ki ureja pospešitev in razjasnitev izvajanja postopka v zvezi s čezmernim primanjkljajem;
7. »osnutek proračunskega načrta sektorja država« je dokument, ki se pripravlja v skladu z uredbo EU, ki določa spremljanje in ocenjevanje osnutkov proračunskih načrtov ter zagotavljanje zmanjšanja čezmernega primanjkljaja držav članic v evrskem območju;
8. »blagajne javnega financiranja« so državni proračun, občinski proračuni, Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije in Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije;
9. »fiskalni cilji« se določijo s potjo gibanja rasti očiščenih izdatkov, opredeljenih z metodologijo ESA, v Srednjeročnem fiskalno-strukturnem načrtu.
9.r člen 
(Napoved makroekonomskih agregatov) 
(1) Urad, pristojen za makroekonomske analize in razvoj, najpozneje v desetih dneh po objavi statističnih podatkov o rasti bruto domačega proizvoda v zadnjem četrtletju preteklega leta, ministrstvu, pristojnemu za finance, predloži pomladansko napoved makroekonomskih agregatov za tekoče in najmanj naslednja štiri leta (v nadaljnjem besedilu: pomladanska napoved), kjer poleg osrednje, najbolj verjetne napovedi, ki je skladna s fiskalno prilagoditvijo za doseganje fiskalnih ciljev, pripravi tudi scenarij ključnih makroekonomskih kategorij brez finančno ovrednotenih učinkov ukrepov za doseganje fiskalnih ciljev, ter primerjavo med osrednjo napovedjo in zadnjo napovedjo Evropske komisije (v nadaljnjem besedilu: EK) z obrazložitvijo znatnih odstopanj.
(2) V letu, ko se pripravlja Srednjeročni fiskalno-strukturni načrt ali njegova revizija, urad, pristojen za makroekonomske analize in razvoj, ministrstvu, pristojnemu za finance, predloži pomladansko napoved za tekoče in najmanj naslednja štiri leta ter napoved ključnih makroekonomskih kategorij za nadaljnjih trinajst let.
(3) Urad, pristojen za makroekonomske analize in razvoj, najpozneje v desetih dneh po objavi statističnih podatkov o rasti bruto domačega proizvoda v drugem četrtletju tekočega leta in prve letne ocene gospodarske rasti v preteklem letu ministrstvu, pristojnemu za finance, predloži jesensko napoved makroekonomskih agregatov za tekoče leto in najmanj naslednja štiri leta (v nadaljnjem besedilu: jesenska napoved) ter primerjavo med to napovedjo in zadnjo napovedjo EK z obrazložitvijo znatnih odstopanj.
(4) Urad, pristojen za makroekonomske analize in razvoj, napovedi iz prvega in tretjega odstavka tega člena predloži v seznanitev vladi in jih javno objavi na svojih spletnih straneh.
9.s člen 
(Priprava napovedi prihodkov oziroma prejemkov in odhodkov oziroma izdatkov) 
(1) Na podlagi osrednje pomladanske napovedi in usmeritev posameznih ministrstev, pristojnih za posamezne institucionalne enote iz sektorja država, katerih višina izdatkov presega 50 milijonov eurov v preteklem letu, te institucionalne enote sektorja država pripravijo napovedi prihodkov oziroma prejemkov in odhodkov oziroma izdatkov za tekoče leto in naslednja štiri leta ter jih do 15. marca tekočega leta predložijo ministrstvu, pristojnemu za finance.
(2) Na podlagi osrednje pomladanske ali jesenske napovedi javne agencije in javni skladi, katerih ustanoviteljica je država, svoje napovedi prihodkov oziroma prejemkov in odhodkov oziroma izdatkov za tekoče leto in naslednja štiri leta najpozneje do 15. marca in 20. septembra tekočega leta predložijo ministrstvu, pristojnemu za finance.
(3) Na podlagi osrednje pomladanske ali jesenske napovedi in usmeritev ministrstva, pristojnega za Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije, oziroma ministrstva, pristojnega za Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, ta zavoda pripravita okvirne finančne projekcije prihodkov oziroma prejemkov in odhodkov oziroma izdatkov za tekoče leto in naslednja štiri leta ter jih do 15. marca in 20. septembra tekočega leta predložita ministrstvu, pristojnemu za finance.
(4) Ministrstva usmeritve iz prvega in tretjega odstavka tega člena izdajo do 15. februarja tekočega leta.
(5) Ministrstvo, pristojno za finance, uporabi napovedi iz prvega do tretjega odstavka tega člena v okviru priprave Srednjeročnega fiskalno-strukturnega načrta, osnutka proračunskega načrta sektorja država oziroma letnega poročila o napredku.
(6) Osnutek proračunskega načrta sektorja država ministrstvo, pristojno za finance, do 15. oktobra predloži EK.
(7) Osnutek proračunskega načrta sektorja država se za proračunsko sejo vlade, na kateri se predstavi osnutek proračunskega memoranduma, spremeni ob upoštevanju najnovejše makroekonomske napovedi in ocene realizacije blagajn javnega financiranja v tekočem letu in letnega poročila o napredku oziroma Srednjeročnega fiskalno-strukturnega načrta.
(8) Če se do proračunske seje iz prejšnjega odstavka ugotovi, da je treba načrtovane odhodke oziroma izdatke pri institucionalnih enotah sektorja država znižati, vlada določi ukrepe za doseganje fiskalnih ciljev, razen za Državni zbor, Državni svet, Ustavno sodišče, Varuha človekovih pravic ali Računsko sodišče.
9.š člen 
(Proračunske projekcije sektorja država) 
Ministrstvo, pristojno za finance, pripravlja Srednjeročni fiskalno-strukturni načrt, letno poročilo o napredku, proračunske napovedi na podlagi metodologije ESA, osnutek proračunskega načrta sektorja država, ter poročilo o ukrepih, sprejetih na podlagi priporočila ali poziva Sveta EU v postopku s čezmernim primanjkljajem v skladu z zahtevami uredbe EU, ki ureja pospešitev in razjasnitev izvajanja postopka v zvezi s čezmernim primanjkljajem.
9.t člen 
(Podatki o institucionalnih enotah sektorja država) 
(1) Statistični urad Republike Slovenije pred koncem naslednjega četrtletja na svoji spletni strani objavlja četrtletne ocene oziroma podatke o dolgu in saldu za podsektorje centralne in lokalne ravni sektorja država ter sklade socialne varnosti za preteklo četrtletje v skladu z metodologijo ESA.
(2) Ministrstvo, pristojno za finance, pripravi in na svoji spletni strani do konca meseca septembra tekočega leta za preteklo leto objavi informacije:
1. v zvezi s pogojnimi obveznostmi, ki bi lahko imele velik vpliv na proračune institucionalnih enot sektorja država, vključno z državnimi poroštvi, javno-zasebnimi partnerstvi, evidentiranimi zunaj bilanc sektorja država, ter slabimi posojili in obveznostmi, ki izhajajo iz delovanja javnih družb, opredeljenimi v uredbi Evropske unije, ki ureja Evropski sistem nacionalnih in regionalnih računov v Evropski uniji, med drugim tudi njihov obseg;
2. o udeležbi sektorja država v kapitalu zasebnih in javnih družb, opredeljenih v uredbi Evropske unije iz prejšnje točke, kadar gre za ekonomsko pomembne zneske. Podatke o obsegu obveznosti javnih družb pripravi Statistični urad Republike Slovenije;
3. o pogojnih obveznostih, povezanih z nesrečami in podnebjem, ki kar najbolj upoštevajo informacije o fiskalnih stroških, nastalih zaradi nesreč in šokov, povezanih s podnebjem, pri čemer se opiše tudi metodologija, na podlagi katere so te informacije pripravljene.
(3) Ministrstvo, pristojno za finance, pripravi in na svoji spletni strani do konca meseca septembra tekočega leta objavi ocene o skupnemu učinku ostalih enot sektorja država, ki niso blagajne javnega financiranja, na salde in dolgove v sektorju država za tekoče in prihodnji dve leti.«.
4. člen 
V 13. členu se tretji odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(3) Predlog proračuna države za posamezno leto, ki ga vlada predlaga v sprejetje državnemu zboru, mora slediti fiskalnim ciljem iz Srednjeročnega fiskalno-strukturnega načrta.«.
5. člen 
V 14. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Proračunski memorandum države je dokument vlade, ki vsebuje vsaj:
1. zadnjo napoved gospodarskih gibanj in ključnih makroekonomskih agregatov, pripravljenih na podlagi napovedi iz prvega oziroma tretjega odstavka 9.r člena tega zakona;
2. opise ukrepov in ekonomskih kategorij, ki sledijo fiskalnim ciljem iz Srednjeročnega fiskalno-strukturnega načrta in zadnjemu osnutku proračunskega načrta sektorja država;
3. politiko upravljanja dolga proračuna države.«.
PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 
6. člen 
(Začetek objavljanja četrtletnih ocen oziroma podatkov o dolgu in saldu) 
Statistični urad Republike Slovenije na svoji spletni strani prvič objavi četrtletne ocene oziroma podatke iz prvega odstavka novega 9.t člena zakona v drugem četrtletju leta 2026 za preteklo četrtletje.
7. člen 
(Začetek veljavnosti) 
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 411-01/25-9/10
Ljubljana, dne 20. maja 2025
EPA 1965-IX
Državni zbor 
Republike Slovenije 
mag. Urška Klakočar Zupančič 
predsednica 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti