A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 82

Uradni list RS, št. 82 z dne 24. 10. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 82/2025 z dne 24. 10. 2025


2908. Resolucija Mestne občine Krško o izhodiščih za umeščanje drugega bloka jedrske elektrarne Krško (JEK 2), stran 9551.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odločba US RS in 102/24 – ZLV-K) in 16. člena Statuta Mestne občine Krško (Uradni list RS, št. 132/22) je Občinski svet Mestne občine Krško, na 25. seji dne 16. 10. 2025 sprejel
R E S O L U C I J O 
Mestne občine Krško o izhodiščih za umeščanje drugega bloka jedrske elektrarne Krško (JEK 2) 
I. UVODNA DOLOČBA 
1. člen 
S to resolucijo Mestna občina Krško, v skladu z usmeritvami nacionalnih strateških dokumentov na področju energetike in sprejetih sklepov Občinskega sveta Mestne občine Krško, opredeljuje izhodišča in pogoje glede umeščanja drugega bloka jedrske elektrarne Krško (v nadaljevanju: JEK 2), za zaščito interesov lokalne skupnosti in njenih prebivalcev ter oblikuje podlago za nadaljnje pogajalske in prostorske postopke umeščanja JEK 2.
II. IZHODIŠČA 
2. člen 
Mestna občina Krško v zvezi z dolgoročno miroljubno rabo jedrske energije v Sloveniji in njeno nadaljnjo uporabo za prihodnost Slovenije, ugotavlja in izpostavlja:
1. na območju mestne občine Krško že od leta 1981 deluje Jedrska elektrarna Krško (v nadaljevanju: NEK), ki skupaj z drugimi energetskimi objekti v lokalnem okolju pomembno vpliva na gospodarski, družbeni in prostorski razvoj lokalne skupnosti;
2. skozi desetletja sobivanja lokalne skupnosti z NEK in drugimi energetskimi objekti, se je med lokalno skupnostjo in njenimi prebivalci razvila kultura medsebojnega zaupanja, odgovornosti, varnosti in odprte komunikacije, ki je pomembno vplivala na sprejemljivost NEK in drugih energetskih objektov v lokalnem okolju;
3. lokalna skupnost se zaveda strateškega pomena projekta JEK 2 za energetsko prihodnost Slovenije, za zagotavljanje stabilne oskrbe z nizkoogljično energijo in za doseganje nacionalnih in evropskih podnebnih ciljev;
4. umeščanje JEK 2 zahteva jasno opredelitev pogojev lokalne skupnosti za zagotavljanje varnosti, trajnostnega razvoja, zaščito interesov in dolgoročne koristi za lokalno skupnost in njene prebivalce ter za gospodarstvo (kmetijstvo industrija, storitve, obrt, gospodarske družbe itd.).
III. NAČELNA PODPORA UMEŠČANJU JEK 2 
3. člen 
Mestna občina Krško podpira umeščanje JEK 2 na območju lokalne skupnosti, ob upoštevanju in izpolnitvi izhodišč in pogojev iz te resolucije ter v skladu s sprejetimi sklepi Občinskega sveta Mestne občine Krško.
4. člen 
Umeščanje, izgradnja in samo obratovanje JEK 2 mora v čim manjši možni meri posegati v življenjski prostor mesta Krško in lokalne skupnosti, na način, da bo prebivalcem mesta Krško in ostalim občanom Mestne občine Krško ter gospodarstvu omogočen nadaljnji nemoten razvoj ter vzdržno in varno sobivanje z JEK 2.
IV. IZHODIŠČA IN POGOJI ZA UMEŠČANJE JEK 2 
Varnost in okolje 
5. člen 
Za Mestno občino Krško je sprejemljivo le takšno umeščanje JEK 2, ki:
1. brezpogojno spoštuje in upošteva najvišje mednarodne varnostne standarde in dognanja znanosti ter razvoja tehnike na tem področju, ob upoštevanju pozitivnih izkušenj iz NEK;
2. vzpostavlja in zagotavlja stalen monitoring vplivov na okolje in zdravje ljudi s presojo vplivov na druge družbene podsisteme (zdravstvo, šolstvo, promet, gospodarstvo, itd.), z vključenostjo in nadzorom lokalne skupnosti.
Vključevanje lokalne skupnosti 
6. člen 
V okviru partnerskega sodelovanja lokalne skupnosti pri podpori projektu JEK 2, Mestna občina Krško od investitorja, države in pristojnih nosilcev posameznih postopkov umeščanja JEK 2, pričakuje in zahteva:
1. redno, transparentno in pregledno obveščanje lokalne skupnosti in občanov o poteku projekta;
2. vključitev predstavnikov lokalne skupnosti v nadzorne in svetovalne mehanizme projekta;
3. krepitev sodelovanja z lokalnimi izobraževalnimi ustanovami in podporo razvoju kadrov na področju energetike in drugih področjih.
Prostorska umestitev JEK 2 
7. člen 
(1) Za Mestno občino Krško je zaradi možnosti nadaljnjega razvoja mesta sprejemljivejša lokacija umestitve JEK 2 vzhodno od obstoječega objekta NEK. Ker ima lokacija vzhodno od NEK po kriterijih družbene sprejemljivosti lokalne skupnosti absolutno prednost pred lokacijo zahodno od NEK, Mestna občina Krško od države in investitorja pričakuje in zahteva ovrednotene tehnične rešitve tudi za lokacijo vzhodno od NEK.
(2) V kolikor se izkaže, da vzhodna lokacija zaradi resnih varnostnih, geomehanskih, seizmičnih in tehničnih razlogov, zaradi katerih bi bila lahko ogrožena dolgoročna pasivna varnost obratovanja JEK 2 in varnost občanov, ni možna, Mestna občina Krško pogojno podpira umestitev JEK 2 zahodno od obstoječega objekta NEK, ob izpolnjenih naslednjih pogojih:
1. da se z umeščanjem JEK 2 zahodno od NEK izvedejo omilitveni in izravnalni ukrepi v korist Mestne občine Krško, njenih občanov in prebivalcev mesta Krško ter gospodarstva;
2. da umeščanje JEK 2 ne bo in ne sme negativno vplivati in predstavljati ovir pri načrtovanju in izvedbi prostorskih projektov občine, občanov in gospodarstva, dokler državni prostorski načrt za JEK 2 (v nadaljevanju: DPN JEK 2) ne bo veljaven.
(3) Omilitveni in izravnalni ukrepi iz 1. točke drugega odstavka tega člena morajo biti sprejeti v obliki zakona in drugih zavezujočih aktov pred sprejetjem DPN JEK 2. Izvedba omilitvenih in izravnalnih ukrepov mora biti pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja za JEK 2.
(4) Prepoved negativnih vplivov iz 2. točke drugega odstavka tega člena mora biti določena z zakonom, sprejetim sočasno z uradnim pričetkom priprave DPN JEK 2, ki bo hkrati predpisal obvezna navodila vsem pristojnim državnim organom na področju izdaje gradbenih dovoljenj in drugih upravnih aktov, soglasij, mnenj, smernic ali usmeritev s področja prostorske zakonodaje, ter objektivno odškodninsko odgovornost Republike Slovenije za vse negativne vplive na pravice občine, občanov ali gospodarstva.
Omejitev rabe prostora 
8. člen 
(1) Na področju omejitve rabe prostora zaradi JEK 2 Mestna občina Krško določa naslednja minimalna načela in pogoje:
1. prostorski načrti, povezani z JEK 2 morajo biti pripravljeni tako, da omogočajo racionalno rabo prostora in imajo najmanjši možni vpliv na poselitev in celostni razvoj lokalne skupnosti;
2. pri planiranju in prostorskem umeščanju objektov in ostale potrebne infrastrukture za delovanje JEK 2 je pogoj lokalne skupnosti, da so objekti, zgradbe in ostala infrastruktura JEK 2 umeščeni racionalno in prostorsko učinkovito, z najmanjšo možno trajno zasedbo prostora;
3. trajna zasedba površin za JEK 2 mora biti skladna z mednarodno prakso;
4. območje omejene rabe prostora, ki onemogoča razvoj poselitve in delovanje že obstoječih in bodočih gospodarskih in poslovnih dejavnosti, mora biti načrtovano čim bolj racionalno in mora biti opredeljeno v čim manjšem obsegu.
(2) Območje in vsebina omejitev rabe prostora morata biti določena z zakonom, pri čemer so kasnejše spremembe ali natančnejše določitve dopustne zgolj, če pomenijo zmanjšanje območja ali vsebine omejitev.
Minimalna raba kmetijskih zemljišč 
9. člen 
V zvezi z rabo kmetijskih zemljišč pri umeščanju JEK 2 Mestna občina Krško določa naslednja načela in pogoje:
1. za potrebe gradbiščnih površin in izgradnje nadomestne infrastrukture je potrebno čim manj posegati na kmetijska zemljišča in upoštevati že obstoječe infrastrukturne koridorje in objekte (cestne povezave, daljnovodi, stikališče itd.);
2. gradbiščne površine in nadomestno infrastrukturo se umesti na zemljišča z manjšo kmetijsko vrednostjo;
3. neizogibni posegi na najbolj kakovostna kmetijska zemljišča morajo biti minimalni in ob izvedenih nadomestnih ukrepih.
Ostali prostorski pogoji 
10. člen 
(1) Umeščanje posegov je potrebno načrtovati tako, da bodo ti v največji možni meri upoštevali racionalno izrabo in zasedbo prostora ter možnosti dograditve in posodobitve obstoječe infrastrukture, ki bo lahko trajno ostala v funkcionalni uporabi lokalne skupnosti in prebivalcev tudi po izgradnji JEK 2.
(2) Ob umeščanju JEK 2 je potrebno načrtovati dodatne površine za stanovanjsko in poslovno rabo na način, da se zasleduje cilj uravnoteženega razvoja Mestne občine Krško med mestom in podeželjem ter širše v regiji Posavje.
(3) Trajno zaseden prostor (kmetijska, poslovna, stanovanjska in druga zemljišča) zaradi JEK 2 in omejene rabe prostora, je potrebno v naravi ustrezno nadomestiti, pri čemer morata stroške takšne nadomestitve nerazdelno nositi investitor in država.
(4) Predvidena tehnologija hladilnega sistema JEK 2 mora biti v prostor umeščena tako, da bo v čim manjši možni meri vplivala na vizualno podobo in veduto mesta Krško in okolice. Imeti mora čim manjše vplive na samo okolje, pri njenem umeščanju pa morajo biti glede višine, obsega in volumna uporabljeni zadnji dosežki znanosti in tehnike na tem področju, s ciljem, da bo tehnologija hladilnega sistema po višini, obsegu in volumnu, predvsem pa po vplivih na okolje, kot sta megla in hrup, čim manj vidna in čim manj moteča v prostoru ter s čim manjšimi vplivi na samo okolje.
Območje DPN JEK 2 
11. člen 
(1) Območje DPN JEK 2 mora zajematiizključno nujno potrebne površine za vse ureditve, predvidene z JEK 2.
(2) Vse prostorske podlage in spremembe občinskih prostorskih aktov, ki bodo potrebne za uskladitev z DPN JEK 2 ali zaradi izravnalnih in omilitvenih ukrepov iz 7. člena te resolucije, morajo biti pripravljene, usklajene in sprejete sočasno s sprejetjem DPN JEK 2. Celotne stroške priprave, sprememb in uskladitev nerazdelno nosita investitor in država, ne glede na to, kdaj bodo ti nastali.
Izkoriščanje toplote iz JEK 2 
12. člen 
(1) Umeščanje JEK 2 mora zagotoviti možnosti uporabe toplote, ki nastaja pri proizvodnji električne energije (odpadna toplota, para iz turbin) za daljinsko ogrevanje naselij, za industrijske procese in za kmetijsko rabo v lokalni skupnosti in širše v regiji.
(2) Uporaba toplote iz JEK 2 mora biti vključena v dolgoročno skupno strategijo razogljičenja lokalne skupnosti in širše regije.
Razvoj in zaposlovanje
13. člen 
Pri umeščanju in obratovanju JEK 2 je na področju razvoja in zaposlovanja potrebno upoštevati naslednje pogoje:
1. ohranitev in razvoj drugega energetskega stebra znotraj Posavja, s sedežem in naslovom dejanskega poslovanja v Krškem;
2. domicilnost investicijske, krovne oziroma obratovalne družbe JEK 2, ki bo imela sedež in naslov dejanskega poslovanja v Krškem.
3. zaposlovanje vodilnih strokovnih delavcev iz lokalnega okolja na vse ravni vodenja in upravljanja JEK 2 ter imenovanje predstavnikov lokalnega okolja v organe upravljanja in nadzora nad JEK 2;
4. prednostna vključitev lokalnih podjetij in delovne sile v gradnjo in obratovanje JEK 2;
5. podpora razvoju novih raziskovalnih, inovacijskih in izobraževalnih projektov v lokalni skupnosti v povezavi z JEK 2, energetiko in drugimi gospodarskimi panogami, pomembnimi za razvoj lokalne skupnosti in regije Posavje.
Ekonomske koristi za lokalno skupnost 
14. člen 
(1) Pri umeščanju in obratovanju JEK 2 na območju Mestne občine Krško morata investitor in država lokalni skupnosti zagotoviti:
1. pravično finančno nadomestilo za omejeno rabo prostora;
2. vlaganja v lokalno in regijsko infrastrukturo;
3. vlaganja v gospodarsko, družbeno in socialno infrastrukturo ter javne storitve v lokalni skupnosti in regiji Posavje;
4. financiranje mreže javnih zdravstvenih institucij in sistema zaščite in reševanja v Mestni občini Krško in regiji Posavje;
5. vzpostavitev in delovanje dolgoročnega razvojnega sklada Mestne občine Krško in regije Posavje.
(2) Za izpolnjevanje zahtev iz prvega odstavka tega člena morata investitor in država zavezati tudi bodočega upravljavca JEK 2.
(3) Izpolnjevanje in konkretizacija zahtev iz prvega odstavka tega člena morata biti vključena v zakon in druge zavezujoče akte.
Razvojni zakon in drugi zavezujoči akti 
15. člen 
(1) Izhodišča in pogoji Mestne občine Krško za podporo umeščanja, izgradnje in obratovanja JEK 2 iz te resolucije morajo biti sprejeti v obliki zakona in drugih zavezujočih aktov.
(2) Pred sprejemom DPN JEK 2 morata investitor in država z Mestno občino Krško uskladiti in sprejeti ustrezen zakon ter druge zavezujoče akte.
V. SKLEPNE DOLOČBE 
16. člen 
(1) Ta resolucija opredeljuje izhodišča Mestne občine Krško ob umeščanju JEK 2 na njenem območju.
(2) V kolikor bo v postopek odločitve o umeščanju in gradnji JEK 2 vključena javnost v eni od zakonsko določenih oblik neposrednega odločanja, resolucija ostane v veljavi in se po potrebi spremeni in dopolni glede na izraženo večinsko voljo ljudi.
17. člen 
Pogajalska izhodišča in usklajene predloge za omilitvene in izravnalne ukrepe iz 7. člena te resolucije mora potrditi in sprejeti občinski svet.
18. člen 
Izhodišča in pogoje iz te resolucije so dolžni zastopati in uresničevati vsi organi Mestne občine Krško, občinska uprava in s strani Mestne občine Krško pooblaščeni organi in organizacije, nosilci javnih pooblastil ter koncesionarji.
19. člen 
Odstopanja od izhodišč in pogojev iz te resolucije so možna in dovoljena le pod pogojem spremembe resolucije.
20. člen 
Ta resolucija prične veljati z dnem sprejetja na Občinskem svetu Mestne občine Krško in se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 3503-1/2024-O115
Krško, dne 16. oktobra 2025
Župan 
Mestne občine Krško 
Janez Kerin 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti