A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 76

Uradni list RS, št. 76 z dne 3. 10. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 76/2025 z dne 3. 10. 2025


2711. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Slovenske Konjice, stran 8215.

  
Na podlagi drugega odstavka 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 9. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo, 15/08 – ZPacP, 23/08, 58/08 – ZZdrS-E, 77/08 – ZDZdr, 40/12 – ZUJF, 14/13, 88/16 – ZdZPZD, 64/17, 1/19 – odl. US, 73/19, 82/20, 152/20 – ZZUOOP, 203/20 – ZIUPOPDVE, 112/21 – ZNUPZ, 196/21 – ZDOsk, 100/22 – ZNUZSZS, 132/22 – odl. US, 141/22 – ZNUNBZ, 14/23 – odl. US, 84/23 – ZDOsk-1, 102/24 – ZZKZ in 32/25), 16. člena Statuta Občine Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 87/15, 12/16 – popravek in 69/17), 17. člena Statuta Občine Vitanje (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 49/17 in 4/19) in 19. člena Statuta Občine Zreče (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 1/16, 26/18 in 2/23) so Občinski svet Občine Slovenske Konjice na 4. dopisni seji sklicani dne 18. 9. 2025, Občinski svet Občine Vitanje na 18. seji dne 4. 9. 2025 in Občinski svet Občine Zreče na 15. seji dne 1. 10. 2025 sprejeli
O D L O K 
o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Slovenske Konjice 
1. člen 
(ustanovitev javnega zavoda in skupnega organa ustanoviteljic) 
(1) S tem odlokom Občina Slovenske Konjice, Stari trg 29, 3210 Slovenske Konjice, Občina Vitanje, Grajski trg 1, 3205 Vitanje in Občina Zreče, Cesta na Roglo 13 b, 3214 Zreče (v nadaljevanju: ustanoviteljice) usklajujejo delovanje javnega zavoda Zdravstveni dom Slovenske Konjice (v nadaljnjem besedilu: zavod) s predpisi o zdravstveni dejavnosti ter sprejemajo nov akt o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Slovenske Konjice.
(2) V odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za oba spola.
(3) S tem odlokom se ureja:
– ime in sedež ustanoviteljic;
– ime in sedež zavoda;
– dejavnosti zavoda;
– organizacija zavoda;
– določbe o organih zavoda;
– sredstva za delo zavoda;
– način razpolaganja s presežki prihodkov nad odhodki in način kritja primanjkljaja sredstev za delo zavoda;
– pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu;
– določbe o odgovornosti ustanoviteljic za obveznosti zavoda;
– medsebojne pravice in obveznosti med zavodom in ustanoviteljicami;
– druge določbe v skladu z zakonom.
(4) S tem odlokom občinski sveti občin ustanoviteljic zavoda ustanovijo skupni organ za izvrševanje ustanoviteljskih pravic v zavodu in opredelijo njihove naloge (v nadaljnjem besedilu: Svet ustanoviteljic).
2. člen 
(ime, sedež in pravni status zavoda) 
(1) Ustanoviteljice zavoda so: Občina Slovenske Konjice, Stari trg 29, 3210 Slovenske Konjice, Občina Vitanje, Grajski trg 1, 3205 Vitanje in Občina Zreče, Cesta na Roglo 13 b, 3214 Zreče.
(2) Ustanovitveni deleži občin ustanoviteljic so sledeči: Občina Slovenske Konjice 60,72 %, Občina Vitanje 11,24 % in Občina Zreče 28,04 %.
(3) Ime zavoda je: Zdravstveni dom Slovenske Konjice.
(4) Skrajšano ime zavoda je: ZD Slovenske Konjice.
(5) Sedež zavoda je: Mestni trg 17, 3210 Slovenske Konjice.
(6) Zavod je pravna oseba s statusom javnega zdravstvenega zavoda, s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom in tem odlokom in odgovarja za obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga. Zavod ima v okviru svoje dejavnosti vsa pooblastila v pravnem prometu s tretjimi osebami.
(7) Za poslovanje zavoda v tujini se uporablja angleški naziv: Health Centre Slovenske Konjice.
3. člen 
(žig zavoda) 
(1) Zavod ima svoj žig okrogle oblike premera 30 mm z naslednjim besedilom: Zdravstveni dom Slovenske Konjice, ki je obrobljeno z dvema krogoma.
(2) V primeru, da zavod uporablja več žigov z navedeno vsebino, mora žige oštevilčiti z zaporednimi številkami.
(3) Žig posamezne notranje organizacijske enote vsebuje tudi poimenovanje le-te.
4. člen 
(dejavnosti zavoda) 
(1) Zavod opravlja javno službo, ki obsega osnovno zdravstveno dejavnost in specialistično ambulantno dejavnost v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost.
(2) Zavod lahko poleg dejavnosti, ki predstavlja javno službo, opravlja tudi druge dejavnosti, s katerimi dopolnjuje osnovno zdravstveno dejavnost.
(3) Dejavnost se izvaja v sodelovanju z zasebnimi zdravstvenimi delavci in zdravstvenimi sodelavci, ki na podlagi koncesije opravljajo javno službo.
(4) Javni zdravstveni zavod za namen učinkovitejše izrabe zmogljivosti (prostorov, opreme in kadra) poleg javne službe opravlja tržno dejavnost, pri čemer pri opravljanju zdravstvenih storitev v okviru tržne dejavnosti upošteva splošna pravila za opravljanje tržne dejavnosti v skladu z zakonom, ki ureja javne finance ter preglednost finančnih odnosov in ločeno evidentiranje različnih dejavnosti, zahtevo po srednjeročni uravnoteženosti prihodkov in odhodkov brez zadolževanja v skladu z zakonom, ki ureja fiskalno pravilo, in dodatne pogoje, v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost.
(5) Z izvajanjem tržne dejavnosti zavod zagotavlja najmanj pokritje vseh neposrednih in posrednih stroškov, povezanih s to dejavnostjo.
(6) Naloge, določene v tem členu, ki jih opravlja zavod, so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni Iist RS, št. 27/24 in 45/25), razvrščene:
– 86.210
Splošna zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost
– 86.220
Specializirana zdravstvena dejavnost
– 86.230
Zobozdravstvena dejavnost
– 86.9 
Druge dejavnosti za zdravje
– 88.10
Socialno varstvo brez nastanitve za starejše ali invalide
– 63.1
Dejavnosti v zvezi z računalniško infrastrukturo, obdelavo podatkov in gostovanjem ter povezane dejavnosti
– 62.900
Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti
– 68.20
Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin
– 68.320
Drugo poslovanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi
– 69.200
Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti, davčno svetovanje
– 81.220
Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme
– 82.100
Pisarniške dejavnosti
– 96.100
Dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic
– 85.590
Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d.n.
– 96.999
Druge drugje nerazvrščene osebne storitve.
(7) Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanoviteljic.
5. člen 
(organizacija) 
Zavod izvaja svojo dejavnost za potrebe občanov vseh ustanoviteljic. Notranjo organizacijo zavoda, organizacijske in strokovne enote ter lokacije, na katerih zavod organizira izvajanje dejavnosti, določa zavod s statutom zavoda in pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
6. člen 
(organi) 
(1) Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– direktor zavoda,
– strokovni svet,
– strokovni direktor.
(2) Zavod lahko ima tudi druge organe, ki jih določa zakon ali statut zavoda.
7. člen 
(svet zavoda) 
(1) Svet zavoda je organ upravljanja zavoda.
(2) Svet zavoda sestavlja devet članov, in sicer:
– štirje predstavniki ustanoviteljic, od tega dva predstavnika imenuje Občina Slovenske Konjice, po enega predstavnika imenujeta Občina Vitanje in Občina Zreče,
– trije predstavniki delavcev zavoda, ki jih izvolijo delavci po postopku in na način, ki ga določa statut zavoda in
– dva predstavnika zavarovancev oziroma uporabnikov, ki jih imenuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije.
(3) Člani sveta se izvolijo oziroma imenujejo za mandatno obdobje 4 let in so po preteku te dobe lahko ponovno izvoljeni oziroma imenovani. Mandat začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda. Svet zavoda se konstituira na prvi seji, na kateri je potrjenih več kot polovica mandatov članov sveta.
(4) Član sveta zavoda, ki ni predstavnik delavcev zavoda, mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 8. raven, s področja zdravstva, upravljanja, ekonomije ali prava,
– ima ustrezna znanja o pristojnostih in vlogi sveta zavoda, poslovanju, financiranju in organiziranosti zavoda ter znanja s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja oziroma zdravstvene dejavnosti, kar izkaže s potrdilom, ki ga izda organizacija iz 4. točke drugega odstavka 29. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti, ki ga predloži najpozneje ob imenovanju,
– ni pravnomočno obsojen ali zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica ali na podlagi obtožnega predloga razpisana glavna obravnava zaradi kaznivega dejanja zoper gospodarstvo, kaznivega dejanja zoper pravni promet oziroma kaznivega dejanja zoper uradno dolžnost,
– ni državni funkcionar, poklicni funkcionar samoupravnih lokalnih skupnosti, predstavnik pogodbenih partnerjev zdravstvenega zavoda, predstavnik poklicnih združenj ali zbornic v zdravstvu, sindikalni zaupnik v kateremkoli zdravstvenem zavodu, zakoniti zastopnik ali vodilni delavec pravnih ali fizičnih oseb, ki ponujajo zasebna zdravstvena zavarovanja, zdravila in medicinske pripomočke, ter predstavnik drugih pravnih oseb, katerih sodelovanje v svetu zavoda bi vplivalo ali ustvarjalo videz, da vpliva na nepristransko in objektivno opravljanje nalog,
– ga odlikuje osebna integriteta in poslovna etičnost ter Komisija za preprečevanje korupcije zanj s pravnomočnim aktom ni ugotovila kršitev integritete, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije.
(5) Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– imenuje in razrešuje direktorja javnega zdravstvenega zavoda s soglasjem Sveta ustanoviteljic,
– imenuje in razrešuje strokovnega direktorja javnega zdravstvenega zavoda na predlog direktorja javnega zdravstvenega zavoda in po predhodnem mnenju strokovnega sveta,
– sprejema statut s soglasjem Sveta ustanoviteljic,
– sprejema druge splošne akte javnega zdravstvenega zavoda, če ni z aktom o ustanovitvi ali s statutom določeno, da jih sprejema direktor javnega zdravstvenega zavoda,
– sprejema petletni program razvoja javnega zdravstvenega zavoda s soglasjem Sveta ustanoviteljic ter najmanj letno spremlja njegovo izvajanje,
– določa način opravljanja tržne dejavnosti v javnem zdravstvenem zavodu, vključno z določitvijo in objavo cenika, v skladu s 4. točko drugega odstavka 31. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti,
– preverja in zagotavlja, da opravljanje tržne dejavnosti poteka v skladu s pogoji iz drugega odstavka 31. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti,
– sprejema finančni načrt in program dela javnega zdravstvenega zavoda s soglasjem Sveta ustanoviteljic ter najmanj kvartalno spremlja njegovo izvajanje,
– sprejema letno poročilo in zaključni račun javnega zdravstvenega zavoda,
– predlaga Svetu ustanoviteljic spremembo, ukinitev ali širitev dejavnosti javnega zdravstvenega zavoda,
– obravnava revizijska poročila o poslovanju javnega zdravstvenega zavoda in na tej podlagi oblikuje predloge za Svet ustanoviteljic, direktorja javnega zdravstvenega zavoda in strokovnega direktorja javnega zdravstvenega zavoda za odpravo ugotovljenih neskladij,
– se seznanja z akcijskimi načrti za obvladovanje čakalnih dob in poročilom o optimizaciji delovnih procesov iz 13. točke prvega odstavka 29.b člena Zakona o zdravstveni dejavnosti,
– uresničuje usmeritve zdravstvene politike in nacionalnih strategij na področju zdravstva,
– daje ustanoviteljicam in direktorju javnega zdravstvenega zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– potrdi program ukrepov za stabilizacijo poslovanja iz 14. točke prvega odstavka 29.b člena Zakona o zdravstveni dejavnosti in spremlja njegovo izvajanje,
– obravnava ugotovitve in priporočila pristojnih državnih organov glede dela javnega zdravstvenega zavoda ter spremlja odziv javnega zdravstvenega zavoda nanje,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi ter aktom o ustanovitvi in statutom javnega zdravstvenega zavoda.
8. člen 
(direktor zavoda) 
(1) Zdravstveni dom zastopa in predstavlja direktor, ki je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zdravstvenega doma.
(2) Direktorja imenuje na podlagi javnega razpisa svet zavoda s soglasjem občin ustanoviteljic za mandatno dobo 4 let z možnostjo ponovnega imenovanja.
(3) Za direktorja zavoda je lahko imenovana oseba, ki:
1. ima znanje slovenskega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira, kar dokazuje z dokazilom o zaključeni najmanj srednji šoli v slovenskem jeziku v Republiki Sloveniji oziroma z dokazilom javne visokošolske izobraževalne ustanove v Republiki Sloveniji ali tujini, ki poučuje in izvaja izpit iz slovenskega jezika kot drugega oziroma tujega jezika, o uspešno opravljenem preizkusu znanja slovenskega jezika,
2. ima znanje angleškega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira, kar dokazuje z dokazilom o zaključeni najmanj srednji šoli v angleškem jeziku ali dokazilom ustrezne institucije, ki poučuje in izvaja izpit iz angleškega jezika (npr. opravljena matura iz tega predmeta),
3. ima vsaj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
4. ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju javnega zdravstvenega zavoda, kar izkaže s potrdilom organizacije, ki izvaja usposabljanje s področja managementa v zdravstvu, pri čemer ustreznost usposabljanja, ki ga izvaja posamezna organizacija, z vidika njegove vsebine in trajanja s sklepom potrdi ministrstvo, pristojno za zdravje, pri čemer mora izbrani kandidat potrdilo predložiti v šestih mesecih od sklepa o izbiri. Kot potrdilo iz prejšnjega stavka se prizna tudi potrdilo visokošolskega zavoda, ki ima v Republiki Sloveniji akreditiran študijski program s področja managementa v zdravstvu,
5. ima izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj na 8. raven, in sicer medicinske smeri, če poslovodna funkcija in funkcija vodenja strokovnega dela javnega zdravstvenega zavoda nista ločeni,
6. ni pravnomočno obsojen ali zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica ali na podlagi obtožnega predloga razpisana glavna obravnava za kaznivo dejanje zoper gospodarstvo, kaznivo dejanje zoper pravni promet oziroma kaznivo dejanje zoper uradno dolžnost,
7. ni izvajalec zdravstvene dejavnosti in nima soglasja za opravljanje zdravstvenih storitev iz prvega odstavka 53.b člena tega zakona ali soglasja za sklenitev pogodbe o zaposlitvi s krajšim delovnim časom (vključno z dopolnilnim delom) pri koncesionarju,
8. nima poslovnega deleža v pravni osebi, s katero javni zdravstveni zavod poslovno sodeluje ali ki bi predstavljala konkurenco javnemu zdravstvenemu zavodu, v katerem opravlja funkcijo,
9. ni član organa vodenja ali upravljanja oziroma nadzora drugega javnega zavoda ali gospodarske družbe,
10. nima ali v zadnjih šestih mesecih ni imel funkcije v ministrstvu, pristojnem za zdravje, Vladi Republike Slovenije, Državnem zboru Republike Slovenije ali politični stranki, na katero je bil voljen, in v času trajanja mandata ni predstavnik sindikata s področja zdravstva,
11. ga odlikuje osebna integriteta in poslovna etičnost ter Komisija za preprečevanje korupcije zanj s pravnomočnim aktom ni ugotovila kršitev integritete, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije.
(4) Direktor javnega zdravstvenega zavoda organizira in vodi delo in poslovanje javnega zdravstvenega zavoda, ga predstavlja in zastopa ter je odgovoren za zakonitost dela javnega zdravstvenega zavoda. V okviru teh pooblastil in odgovornosti direktor javnega zdravstvenega zavoda opravlja naslednje naloge:
1. zagotovi izvajanje sklepov sveta zavoda,
2. zagotavlja, da javni zdravstveni zavod posluje v skladu z zakonom, drugimi predpisi, ustanovitvenim aktom in splošnimi akti,
3. sprejema splošne akte, ki urejajo poslovanje in delo javnega zdravstvenega zavoda, za katere ni pristojen drug organ v skladu s tem zakonom ali aktom o ustanovitvi javnega zdravstvenega zavoda,
4. najpozneje tri mesece pred iztekom programa razvoja javnega zdravstvenega zavoda pripravi nov petletni program razvoja javnega zdravstvenega zavoda ter ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
5. pripravi predlog finančnega načrta (s kadrovskim načrtom) in programa dela javnega zdravstvenega zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
6. pripravi letno poročilo in zaključni račun javnega zdravstvenega zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
7. skrbi za materialno in finančno poslovanje javnega zdravstvenega zavoda,
8. odloča o pravicah in obveznostih zaposlenih iz delovnega razmerja,
9. sprejema akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
10. predlaga in izvaja ukrepe za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev (npr. opravlja analize in izvaja akcijske načrte za obvladovanje čakalnih dob v javnem zdravstvenem zavodu),
11. uresničuje cilje in aktivnosti iz nacionalnih strategij, programa razvoja javnega zdravstvenega zavoda, finančnega načrta in programa dela javnega zdravstvenega zavoda,
12. uresničuje cilje ustanovitelja,
13. zagotovi optimizacijo procesov dela, vključno s spremljanjem in zagotavljanjem njihove učinkovitosti,
14. v primeru polletnega ali letnega poslovanja s presežkom odhodkov nad prihodki sprejme program ukrepov za stabilizacijo poslovanja, ki vključuje akcijski načrt sanacijskih ukrepov s časovnico in načinom poročanja o njihovem izvajanju, in ga posreduje v potrditev svetu zavoda,
15. izdaja posamične pravne akte,
16. na poziv Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije poroča o stroških zdravstvenih storitev, vključno s stroški za zdravila in medicinske pripomočke, po posameznem pacientu,
17. opravlja druge naloge v skladu z zakonom, ki ureja zdravstveno dejavnost in aktom o ustanovitvi.
(5) Direktor je dolžan o svojih ugotovitvah v zvezi s strokovnim delom obveščati strokovni svet zavoda ter sprejemati ukrepe za odpravo pomanjkljivosti in za napredek strokovnega dela.
(6) Direktor je samostojen pri opravljanju poslov iz svojega delovnega področja. Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda.
(7) Direktor pri svojem delu ravna s skrbnostjo dobrega strokovnjaka.
9. člen 
(razrešitev direktorja) 
(1) Direktorja javnega zdravstvenega zavoda ali strokovnega direktorja javnega zdravstvenega zavoda svet zavoda predčasno razreši, če:
– ne izpolnjuje pogojev za imenovanje;
– trajno izgubi delovno zmožnost za opravljanje svoje funkcije;
– ne opravlja nalog, določenih s tem zakonom, aktom o ustanovitvi javnega zdravstvenega zavoda in zakonom, ki ureja zdravstveno varstvo in zdravstveno zavarovanje, drugimi zakoni s področja poslovanja zdravstvenega zavoda ter pogodbo o zaposlitvi;
– opravlja naloge iz prejšnje točke nevestno ali nestrokovno;
– se imenuje sanacijska uprava v skladu s prvim odstavkom 29.a člena zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost;
– se ugotovi, da pred imenovanjem v skladu z drugim, tretjim in četrtim odstavkom tega člena ni razkril okoliščin, ki bi lahko povzročile nasprotje interesov, ali je navedel lažne podatke;
– pri svojem ravnanju na kakršen koli način krši integriteto, kar Komisija za preprečevanje korupcije ugotovi s pravnomočnim aktom.
(2) Direktorja razreši svet zavoda s soglasjem občin ustanoviteljic.
(3) Pred razrešitvijo je potrebno direktorja seznaniti z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi. Zoper sklep o razrešitvi ima direktor pravico zahtevati sodno varstvo.
10. člen 
(imenovanje vršilca dolžnosti direktorja) 
Če direktorju predčasno preneha mandat, oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, se razpis ponovi. Za čas do imenovanja direktorja na podlagi ponovljenega razpisa svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja, vendar največ za eno leto. Vršilec dolžnosti mora izpolnjevati pogoje za zasedbo, ki izhajajo iz zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost.
11. člen 
(strokovni svet) 
Strokovni svet je kolegijski organ zavoda. Naloge, sestavo in način oblikovanja strokovnega sveta določa statut zavoda, v skladu z zakonom. Strokovni svet obravnava vprašanja s področja:
– strokovnega dela zavoda,
– odloča o strokovnih vprašanjih,
– določa strokovne podlage za program dela in razvoja javnega zavoda,
– daje svetu zavoda in direktorju mnenja in predloge glede organizacije dela ter pogojev za razvoj dejavnosti zavoda,
– opravlja druge z zakonom ter odlokom in s statutom zavoda določene naloge.
12. člen 
(strokovni direktor) 
(1) Če sta poslovodna funkcija in funkcija strokovnega vodenja javnega zdravstvenega zavoda ločeni, vodi strokovno delo javnega zdravstvenega zavoda strokovni direktor javnega zdravstvenega zavoda, ki ga imenuje in razrešuje svet zavoda. Strokovni direktor vodi, usklajuje in odgovarja za strokovno dejavnost zavoda. Odgovoren je tudi za uresničevanje strokovnega razvoja in strokovnega povezovanja z drugimi zdravstvenimi zavodi, raziskovalnimi in izobraževalnimi institucijami.
(2) Strokovnega direktorja na predlog direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda po predhodnem mnenju strokovnega sveta. Imenuje se na podlagi javnega razpisa. Strokovni direktor je imenovan za štiri leta z možnostjo ponovnega imenovanja.
(3) Področje delokroga, pristojnosti in odgovornosti strokovnega direktorja so opredeljeni v statutu zavoda, v skladu z zakonom.
(4) Za strokovnega direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima znanje slovenskega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira, kar dokazuje z dokazilom o zaključeni najmanj srednji šoli v slovenskem jeziku v Republiki Sloveniji oziroma z dokazilom javne visokošolske izobraževalne ustanove v Republiki Sloveniji ali tujini, ki poučuje in izvaja izpit iz slovenskega jezika kot drugega oziroma tujega jezika, o uspešno opravljenem preizkusu znanja slovenskega jezika,
– ima znanje angleškega jezika, ki dosega jezikovno raven vsaj stopnje B2 po lestvici Skupnega evropskega jezikovnega okvira, kar dokazuje z dokazilom o zaključeni najmanj srednji šoli v angleškem jeziku ali dokazilom ustrezne institucije, ki poučuje in izvaja izpit iz angleškega jezika (npr. opravljena matura iz tega predmeta),
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju javnega zdravstvenega zavoda, kar izkaže s potrdilom organizacije, ki izvaja usposabljanje s področja managementa v zdravstvu, pri čemer ustreznost usposabljanja, ki ga izvaja posamezna organizacija, z vidika njegove vsebine in trajanja s sklepom potrdi ministrstvo, pristojno za zdravje, pri čemer mora izbrani kandidat potrdilo predložiti v šestih mesecih od sklepa o izbiri. Kot potrdilo iz prejšnjega stavka se prizna tudi potrdilo visokošolskega zavoda, ki ima v Republiki Sloveniji akreditiran študijski program s področja managementa v zdravstvu,
– ni pravnomočno obsojen ali zoper njega ni vložena pravnomočna obtožnica ali na podlagi obtožnega predloga razpisana glavna obravnava za kaznivo dejanje zoper gospodarstvo, kaznivo dejanje zoper pravni promet oziroma kaznivo dejanje zoper uradno dolžnost,
– ni izvajalec zdravstvene dejavnosti in nima soglasja za opravljanje zdravstvenih storitev iz prvega odstavka 53.b člena tega zakona ali soglasja za sklenitev pogodbe o zaposlitvi s krajšim delovnim časom (vključno z dopolnilnim delom) pri koncesionarju,
– nima poslovnega deleža v pravni osebi, s katero javni zdravstveni zavod poslovno sodeluje ali ki bi predstavljala konkurenco javnemu zdravstvenemu zavodu, v katerem opravlja funkcijo,
– ni član organa vodenja ali upravljanja oziroma nadzora drugega javnega zavoda ali gospodarske družbe,
– nima ali v zadnjih šestih mesecih ni imel funkcije v ministrstvu, pristojnem za zdravje, Vladi Republike Slovenije, Državnem zboru Republike Slovenije ali politični stranki, na katero je bil voljen, in v času trajanja mandata ni predstavnik sindikata s področja zdravstva,
– ga odlikuje osebna integriteta in poslovna etičnost ter Komisija za preprečevanje korupcije zanj s pravnomočnim aktom ni ugotovila kršitev integritete, kot jo opredeljuje zakon, ki ureja integriteto in preprečevanje korupcije,
– mora imeti vsaj pet let delovnih izkušenj v zdravstveni dejavnosti, od tega najmanj dve leti na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– mora biti zdravnik ustrezne specialnosti, pri čemer zdravniška specializacija ustreza vrsti zdravstvene dejavnosti, ki jo opravlja javni zdravstveni zavod.
(5) Strokovni direktor pri svojem delu ravna s skrbnostjo dobrega strokovnjaka.
13. člen 
(premoženje zavoda) 
(1) Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanoviteljicam.
(2) Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je dano v upravljanje, uporablja pa ga na način, kot to določa zakon in ta odlok.
(3) S stvarnim premoženjem ravna zavod v skladu z zakonom, ki ureja stvarno premoženje države in samoupravnih lokalnih skupnosti.
14. člen 
(sredstva za delo zavoda) 
(1) Sredstva za izvajanje dejavnosti zavod pridobi:
– na podlagi pogodbe z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije, s plačili za blago in storitve (tržna dejavnost),
– iz sredstev ustanovitelja v skladu z aktom o ustanovitvi,
– na podlagi pogodbe z ministrstvom, pristojnim za zdravje, ali drugim pristojnim ministrstvom za naloge, ki se na podlagi zakona financirajo iz proračuna Republike Slovenije, iz proračuna Evropske unije,
– z donacijami, darili in iz drugih virov, na način in pod pogoji, določenimi z zakonom, aktom o ustanovitvi in statutom zavoda.
(2) Nadzor nad zakonitostjo dela zavoda izvajajo občine ustanoviteljice in pristojni državni organi.
15. člen 
(presežek prihodkov) 
(1) Presežek prihodkov nad odhodki se ugotavlja skladno s predpisi.
(2) Zavod sme uporabiti presežek prihodkov nad odhodki za opravljanje in razvoj zdravstvene dejavnosti, in sicer za investicije v prostore in opremo (z namenom nenehnega izboljševanja kakovosti in varnosti zdravstvene obravnave), za stroške usposabljanja in stalnega izpopolnjevanja ter plač zaposlenih ali za tekoče stroške poslovanja.
16. člen 
(primanjkljaj sredstev za delo) 
(1) O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odločajo ustanoviteljice na predlog sveta zavoda.
(2) Dejavnosti, ki niso predmet osnovne dejavnosti, če jih zavod izvaja, ne smejo bremeniti osnovne dejavnosti.
17. člen 
(nastopanje v pravnem prometu) 
(1) Zavod nastopa v pravnem prometu za izvajanje dejavnosti, za katere je ustanovljen in registriran, samostojno in brez omejitev.
(2) Zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi razpolaga v skladu s predpisi.
18. člen 
(odgovornost za obveznosti zavoda) 
Za obveznosti zavoda odgovarjajo ustanoviteljice do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračunov ustanoviteljic za delovanje zavoda.
19. člen 
(medsebojne pravice in obveznosti) 
(1) Zavod:
– poroča Svetu ustanoviteljev vsaj enkrat letno o svojem poslovanju;
– predloži ustanoviteljicam letni program dela;
– predloži ustanoviteljicam letno poročilo;
– pripravlja in oblikuje razvojne načrte;
– zagotavlja ustanoviteljicam potrebne podatke v skladu z zakonom.
(2) Občine ustanoviteljice:
– vključujejo javni zavod v oblikovanje politike razvoja dejavnosti javne službe,
– usklajujejo programe izvajanja dejavnosti javne službe,
– imenujejo in razrešujejo svoje predstavnike v svet zavoda,
– izvajajo nadzor nad poslovanjem zavoda in porabo finančnih sredstev,
– v primerih, ko ugotovijo, da je ogroženo nemoteno izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, ima posamezna ustanoviteljica ali svet ustanoviteljic pravico sklicati sejo sveta zavoda in predlagati ukrepe skladno z zakonskimi in drugimi predpisi,
– izvajajo in opravljajo druge pristojnosti in naloge, določene z zakonom, drugimi predpisi in tem odlokom.
(3) Druge medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti, ki niso opredeljene s tem odlokom, se uredijo v statutu zavoda.
20. člen 
(pridobitev soglasij od ustanoviteljic) 
(1) Zavod mora od ustanoviteljic oziroma Sveta ustanoviteljic pridobiti soglasje:
– o statusnih spremembah javnega zavoda,
– o prenehanju javnega zavoda v skladu z določili zakona in statuta javnega zavoda,
– k imenovanju in razrešitvi direktorja javnega zavoda v skladu z določili zakona,
– o razpolaganju s presežkom prihodkov nad odhodki zavoda,
– k spremembi sedeža ali imena javnega zavoda,
– k spremembi ali razširitvi dejavnosti javnega zavoda,
– k ustanovitvi drugega zavoda ali podjetja, katerega javni zavod ustanavlja v okviru svoje dejavnosti,
– k sprejemanju statuta javnega zavoda,
– o pridobivanju in odtujitvi nepremičnega premoženja zavoda,
– k letnem načrtu investicijskega vzdrževanja,
– o drugih vprašanjih v skladu z zakonom.
(2) Ustanoviteljice so dolžne svoje ustanoviteljske pravice in obveznosti izvajati tako, da omogočajo zavodu nemoteno delovanje. V vseh primerih, ko ta odlok, statut ali drug predpis določa, da mora javni zavod pridobiti soglasje občin ustanoviteljic, so ustanoviteljice dolžne oziroma je Svet ustanoviteljic o izdaji soglasja odločiti v 30 dneh od prejema zahteve. Če tega v postavljenem roku ne sporočijo, se šteje, da je soglasje dano.
21. člen 
(izvrševanje ustanoviteljskih pravic) 
Ustanoviteljske pravice občin ustanoviteljic izvršuje skupni organ iz četrtega odstavka 1. člena tega odloka, razen če ni izvrševanje posameznih ustanoviteljskih pravic z zakonom, drugim predpisom ali s tem odlokom pridržano občinskim svetom občin ustanoviteljic.
22. člen 
(ime in sedež skupnega organa) 
(1) Ime skupnega organa iz 1. člena tega odloka je Svet ustanoviteljic javnega zavoda Zdravstveni dom Slovenske Konjice (v nadaljnjem besedilu: Svet ustanoviteljic).
(2) Sedež Sveta ustanoviteljic je v Slovenskih Konjicah, Stari trg 29, Slovenske Konjice.
(3) Strokovne naloge za Svet ustanoviteljic opravlja občinska uprava Občine Slovenske Konjice.
23. člen 
(namen ustanovitve Sveta ustanoviteljic) 
Svet ustanoviteljic se ustanovi z namenom skupnega izvrševanja ustanoviteljskih pravic v razmerju do javnega zavoda, razen tistih, katerih izvrševanje je s tem odlokom ali zakonom pridržano občinskim svetom občin ustanoviteljic.
24. člen 
(izvrševanje ustanoviteljskih pravic) 
(1) V okviru izvrševanja ustanoviteljskih pravic v zavodu ima Svet ustanoviteljic naslednje pristojnosti:
1. občinam ustanoviteljicam predlaga statusne spremembe zavoda;
2. občinam ustanoviteljicam predlaga odločanje o prenehanju zavoda v skladu z določili zakona in statuta zavoda;
3. daje soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda ter strokovnega direktorja v skladu z določili zakona;
4. občinam ustanoviteljicam predlaga spremembo sedeža ali imena zavoda;
5. občinam ustanoviteljicam predlaga spremembo ali razširitev dejavnosti zavoda;
6. daje soglasje k ustanovitvi drugega zavoda, katerega zavod ustanavlja v okviru svoje dejavnosti;
7. daje predhodno soglasje k sprejemu statuta zavoda;
8. daje soglasje k pridobivanju in odtujitvi nepremičnega premoženja zavoda;
9. potrjuje letni načrt investicij in investicijskega vzdrževanja;
10. daje soglasje k poslovnemu načrtu in letnemu poročilu zavoda;
11. podaja soglasje k odločitvi o razpolaganju s presežkom prihodkov nad odhodki zavoda;
12. odloča o drugih vprašanjih v skladu z zakonom.
(2) Svet ustanoviteljic ima tudi druge ustanoviteljske pravice, ki jih izvršuje v razmerju do zavoda v skladu z zakonom, tem odlokom in statutom zavoda.
25. člen 
(način izvrševanja nalog) 
Svet ustanoviteljic izvršuje svoje naloge po tem odloku samostojno, v imenu in za račun občin ustanoviteljic, ki so ga ustanovile.
26. člen 
(sestava in način dela Sveta ustanoviteljic) 
(1) Svet ustanoviteljic sestavljajo župani občin ustanoviteljic. Člani sveta izmed sebe izvolijo predsednika Sveta ustanoviteljic. Pri glasovanju o predsedniku Sveta ustanoviteljic ima vsak član sveta ustanoviteljic en glas. V primeru, da se župan posamezne občine ne more udeležiti seje, ga lahko nadomešča pooblaščenec, ki ga župan pisno pooblasti.
(2) Svet ustanoviteljic dela na sejah, ki jih sklicuje in vodi predsedujoči Sveta ustanoviteljic.
(3) Svet ustanoviteljic pri svojem delu smiselno uporablja poslovnik sveta zavoda.
27. člen 
(število glasov članov Sveta ustanoviteljic) 
Članica Sveta ustanoviteljev, Občina Slovenske Konjice ima dva glasova, Občina Vitanje in Občina Zreče pa imata vsaka po en glas, razen v primeru iz prvega odstavka 26. člena tega odloka.
28. člen 
(način sprejemanja odločitev) 
Svet ustanoviteljic sprejema odločitve z večino glasov svojih članov.
29. člen 
(poročanje Sveta ustanoviteljic o svojem delu) 
(1) Občinski sveti občin ustanoviteljic lahko obravnavajo vprašanja iz pristojnosti Sveta ustanoviteljic in zavzamejo do njih svoje stališče.
(2) Pri obravnavanju vprašanj iz pristojnosti Sveta ustanoviteljic pred posameznim občinskim svetom občin ustanoviteljic, predstavlja Svet ustanoviteljic tisti njen član, ki je predstavnik posamezne ustanoviteljice v Svetu ustanoviteljic.
30. člen 
(sredstva za delo Sveta ustanoviteljic) 
(1) Višino sredstev potrebnih za delovanje Sveta ustanoviteljic predstavljajo stroški njegovega poslovanja.
(2) Sredstva za delo Sveta ustanoviteljic zagotovijo občine ustanoviteljice v svojih proračunih.
(3) Vsaka občina ustanoviteljica krije stroške za delo Sveta ustanoviteljic v višini sorazmernega odstotnega deleža svojih glasov v razmerju do celotnega števila glasov.
31. člen 
(statut zavoda) 
(1) Zavod ima statut, s katerim uredi organizacijo zavoda, določi pristojnosti, pooblastila in odgovornosti zavoda, način dela in odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda v skladu z zakoni in tem odlokom.
(2) Statut zavoda sprejme svet zavoda s soglasjem Sveta ustanoviteljic.
32. člen 
(drugi splošni akti) 
V skladu s statutom lahko zavod pripravi in sprejme tudi druge splošne akte, s katerimi se uredijo druga vprašanja, pomembna za delo in poslovanje zavoda.
33. člen 
(varovanje poslovne skrivnosti) 
(1) Direktor zavoda in drugi delavci zavoda morajo varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju dejavnosti zavoda in so določeni za poslovno skrivnost.
(2) Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno skrivnost tudi po prenehanju delovnega razmerja.
34. člen 
(mandat direktorja in članov sveta zavoda) 
Z dnem uveljavitve tega odloka dosedanji direktor in dosedanji člani sveta zavoda nadaljujejo z delom do izteka mandata. Do konstituiranja novega sveta zavoda opravlja naloge sveta zavoda dosedanji svet zavoda.
35. člen 
(prenehanje veljavnosti) 
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Slovenske Konjice (Uradni list RS, št. 64/23 in Uradno glasilo slovenskih občin, št. 36/23 in 37/23).
36. člen 
(objava odloka in začetek veljavnosti) 
Odlok se sprejme v enakem besedilu v vseh občinah ustanoviteljicah in začne veljati naslednji dan po zadnji objavi v uradnih glasilih občin ustanoviteljic.
Št. 007-0008/2025-1(163)
Slovenske Konjice, dne 2. oktobra 2025
Župan 
Občine Slovenske Konjice 
Darko Ratajc 
 
Župan 
Občine Vitanje 
Andraž Pogorevc 
 
Župan 
Občine Zreče 
mag. Boris Podvršnik 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti