A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 76

Uradni list RS, št. 76 z dne 3. 10. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 76/2025 z dne 3. 10. 2025


2703. Pravilnik o dodeljevanju pomoči za spodbujanje razvoja gospodarstva v Občini Tišina, stran 8205.

  
Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 in 102/24) 16. člena Statuta Občine Tišina (Uradni list RS, št. 41/15, 97/20 in 41/25) je Občinski svet Občine Tišina na 18. redni seji dne 23. 9. 2025 sprejel
P R A V I L N I K 
o dodeljevanju pomoči za spodbujanje razvoja gospodarstva v Občini Tišina 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina pravilnika) 
S tem pravilnikom se določajo nameni, ukrepi, pogoji in upravičenci ter postopek dodeljevanja pomoči iz proračunskih sredstev Občine Tišina za pospeševanje razvoja gospodarstva v Občini Tišina (v nadaljevanju: občina).
2. člen 
(namen) 
Namen tega pravilnika je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za potencialne podjetnike in delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihove rasti ter ustvarjanje novih delovnih mest.
3. člen 
(oblike in način dodelitve sredstev) 
(1) Pomoč po tem pravilniku so nepovratna sredstva, ki se dodeljujejo v obliki dotacije.
(2) Sredstva po tem pravilniku se dodelijo za pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023).
(3) Pomoči se dodeljujejo po pravilu de minimis, kar pomeni, da skupni znesek pomoči, dodeljene enotnemu podjetju, ne sme presegati 300.000 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči, ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali EU.
(4) Sredstva za ukrepe iz tega pravilnika se zagotovijo v proračunu Občine Tišina, ki ga sprejme občinski svet z odlokom o proračunu za tekoče leto.
4. člen 
(opredelitev pojmov) 
Izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
1. »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz prvega odstavka 107. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije (prečiščeno besedilo 2016, UL C št. 202 z dne 7. 6. 2016);
2. »mikro, malo in srednje podjetje« pomeni podjetje, ki izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe Komisije EU št. 651/2014 z dne 17. junija 2014, zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/1315 z dne 23. junij 2023 (UL L 167 z dne 30. 6. 2023);
3. »opredmetena sredstva« pomenijo sredstva, ki jih sestavljajo zemljišča, stavbe in obrati, stroji in oprema;
4. »intenzivnost pomoči« pomeni delež sofinanciranja projekta z javnimi sredstvi in je izražena kot odstotek sofinanciranja upravičenih stroškov;
5. »enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točke (a) do (d) tega odstavka, preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
6. »upravičeni stroški« so stroški za katere se lahko dodeljuje pomoč;
7. »projekt« je ekonomsko nedeljiva celota neopredmetenih ali/in opredmetenih aktivnosti, ki izpolnjuje določene cilje, ima vnaprej določeno trajanje in finančno konstrukcijo.
5. člen 
(vrste pomoči in ukrepi) 
Za spodbujanje razvoja gospodarstva Občine Tišina se dodeljuje pomoč de minimis za naslednje ukrepe:
– subvencioniranje obrestne mere za dodeljene bančne kredite;
– spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj;
– spodbujanje odpiranja novih delovnih mest in samozaposlovanja;
– spodbujanje promocije;
– spodbujanje projektov inovacij.
II. UPRAVIČENCI 
6. člen 
(upravičenci) 
(1) Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so mikro in mala podjetja ter podjetniki, ki so registrirani po Zakonu o gospodarskih družbah.
(2) Za posamezne ukrepe so lahko upravičeni prejemniki tudi drugi (pravne osebe registrirane skladno z zakonom, ki ureja socialno podjetništvo, fizične osebe, društva, zadruge, zavodi ...), če so posebej navedeni v okviru posameznega ukrepa.
(3) Upravičenci iz prvega odstavka tega člena so pravne ali fizične osebe, ki opravljajo pridobitno dejavnost; to je dejavnost, ki se opravlja na trgu zaradi pridobivanja dobička, dohodka ali če z opravljanjem te dejavnosti subjekt konkurira na trgu z drugimi subjekti. Upravičenci so tudi nepridobitne pravne osebe, ki so registrirane po zakonu, ki ureja socialno podjetništvo. Za te upravičence se v tem pravilniku uporablja izraz »podjetje«.
(4) Do finančnih spodbud niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v 5. členu, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013,
– predelave in trženja ribiških proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije,
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
– če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg, 
– če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. 
(5) Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov in storitev pred uvoženimi.
(6) Pomoč ne bo namenjena dejavnostim, povezanim z izvozom v tretje države ali države članice, kot je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(7) Prav tako do pomoči po tem pravilniku niso upravičeni:
– subjekti, ki so že prejeli sredstva po tem pravilniku, vendar sredstev niso porabili namensko,
– subjekti, ki so že koristili pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila državnih pomoči,
– subjekti, ki nimajo poravnanih obveznosti do Občine Tišina,
– subjekti, za katere veljajo omejitve poslovanja po ZIntPK (Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije).
7. člen 
(kumulacija de minimis pomoči)
(1) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije.
(2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
(3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbama Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831 (300.000,00 EUR).
8. člen 
(obveznosti prejemnika do pomoči in občine) 
(1) Prejemnik pomoči mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun.
(2) Prejemnik mora k vlogi predložiti:
– pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih odredb de minimis v zadnjem triletnem obdobju;
– pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovilo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih;
– seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vse, z njim povezana podjetja.
(3) Občina bo z odločbo pisno obvestila prejemnika o odobrenem znesku de minimis pomoči, in da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
(4) Občina mora hraniti evidenco o individualni pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve pomoči.
9. člen 
(osnovni pogoji) 
(1) Upravičenec mora imeti sedež ali poslovno enoto v Občini Tišina, v primeru fizičnih oseb pa stalno bivališče v Občini Tišina.
(2) Upravičenec mora imeti najmanj enega zaposlenega oziroma v primeru samostojnega podjetnika izkazovati samozaposlitev, razen če v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače.
(3) Pomoč se lahko dodeli samo upravičencem, ki so opredeljeni v okviru posameznega ukrepa.
(4) Občina lahko v javnem razpisu pri posameznih ukrepih določi podrobnejše ali dodatne pogoje za dodelitev sredstev.
(5) Pomoč se dodeli za konkreten projekt, ki ga v upravičenem obdobju upravičenec lahko izvede v celoti in v skladu z veljavnimi predpisi.
(6) Projekti morajo biti locirani in se izvajati v Občini Tišina, v kolikor v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače.
(7) Rezultati projekta, za katerega se dodeli pomoč, se ne smejo uporabljati v nasprotju z namenom dodelitve sredstev.
(8) V primeru dodelitve pomoči, v kolikor v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače, mora upravičenec oziroma njegovo podjetje:
– poslovati neprekinjeno in izvajati dejavnost za katero je prejel pomoč še vsaj 2 leti od prejema pomoči;
– ohraniti v lasti osnovna sredstva, za katera je pridobil pomoč, še vsaj 2 leti od prejema pomoči;
– ohraniti delovno mesto, za katero je pridobil pomoč, še vsaj 2 leti od prejema pomoči.
(9) Vsi računi oziroma poslovne listine, ki se uveljavljajo pri posameznih ukrepih morajo biti zavedeni v poslovnih knjigah upravičenca, biti izdani na ime upravičenca in plačani s strani upravičenca.
(10) DDV ni upravičen strošek.
(11) Pomoč se ne dodeljuje:
– podjetjem, ki so izvedbo del, storitev ali material naročili pri lastniško povezanem podjetju ali lastniško povezani fizični osebi;
– podjetjem, ki so izvedbo del, storitev ali material naročili pravni ali fizični osebi, katerih lastniki ali odgovorne osebe, so si med seboj v razmerju zakonec ali izven zakonski partner ali sorodnik do vštetega 2. dednega reda;
– podjetjem ali projektom v igralniški dejavnosti;
– podjetjem proti katerim so uvedeni inšpekcijski postopki;
– podjetjem, ki so v zadnjih petih letih za isti predmet projekta že prejeli sredstva Občine Tišina, v kolikor v okviru posameznega ukrepa ni določeno drugače;
– projektom, ki niso skladni z določili veljavnih prostorskih aktov, strategij in programov Občine Tišina.
(12) Pomoč iz občinskega proračuna se za isti namen dodeljuje le enkrat.
(13) Isti upravičeni stroški se iz katerega koli proračuna v nobenih okoliščinah ne financirajo dvakrat. Če občina ugotovi, da je izbrani prijavitelj (upravičenec) prejel sredstva za upravičene stroške projekta tudi iz drugih virov financiranja ali pa so mu bila odobrena, ne da bi o tem pisno obvestil občino, se lahko pogodba o dodelitvi sredstev razdre, prijavitelj pa je dolžan občini povrniti vsa neupravičeno prejeta sredstva s pripadajočimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila sredstev.
10. člen 
(omejitev pomoči) 
Do pomoči po tem pravilniku niso upravičeni poslovni subjekti, ki:
– so v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji;
– so v težavah in prejemajo državno pomoč za reševanje in prestrukturiranje;
– so že prejeli pomoč po tem pravilniku in sredstev niso koristili namensko ali niso izpolnili obveznosti iz pogodbe o dodelitvi sredstev;
– so že koristili državno pomoč za posamezne namene do višine, ki jo omogočajo posamezna pravila državnih pomoči;
– nimajo poravnanih vseh zapadlih obveznosti do Občine Tišina.
III. UKREPI POMOČI 
11. člen 
(ukrepi pomoči) 
Po tem pravilniku se lahko dodeljuje pomoč za naslednje ukrepe:
1. UKREP 1: Subvencioniranje obrestne mere za dodeljene bančne kredite;
2. UKREP 2: Spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj;
3. UKREP 3: Spodbujanje odpiranja novih delovnih mest in samozaposlovanja;
4. UKREP 4: Spodbujanje promocije;
5. UKREP 5: Spodbujanje projektov inovacij.
12. člen 
(UKREP 1: Subvencioniranje obrestne mere za dodeljene bančne kredite) 
(1) Namen ukrepa je spodbujanje naložb v materialne in nematerialne investicije in s tem vzpostavitev boljših možnosti za gospodarski razvoj.
(2) Predmet pomoči: subvencija obrestne mere za kredite za financiranje materialnih in nematerialnih investicij.
(3) Oblika pomoči: subvencioniranje obrestne mere.
(4) Upravičenci: samostojni podjetniki posamezniki ter mikro, mala in srednja podjetja.
(5) Upravičeni stroški: obrestna mera, določena med banko in prosilcem, za kredite za materialne in nematerialne investicije, v okviru tega za:
– stroške nakupa, urejanja in komunalnega opremljanja zemljišč za gradnjo poslovnih prostorov;
– stroške nakupa, gradnje in prenove poslovnih prostorov;
– stroške nakupa opreme in strojev – kot osnovnih sredstev;
– stroške izdelave projektne in investicijske dokumentacije;
– stroške nakupa patentov, licenc, nepatentiranega tehničnega znanja in programske opreme.
(6) Pogoji:
– subvencijo obrestne mere lahko pridobijo prosilci, ki imajo med viri financiranja zagotovljenih najmanj 25 % lastnih sredstev;
– minimalni znesek najetega kredita je 5.000 EUR;
– investicija, ki je predmet subvencionirane obrestne mere, se mora ohraniti v Občini Tišina vsaj 4 leta po njenem zaključku.
(7) Višina pomoči: do 50 % skupne obrestne mere, določene med banko in prosilcem, največ za obdobje 5 let.
(8) Omejitve: najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca in trajanje subvencioniranja se določita z vsakokratnim javnim razpisom.
13. člen 
(UKREP 2: Spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj) 
(1) Namen ukrepa: spodbujanje naložb za namen ustanavljanja novih podjetij ter razširjanja in razvoja podjetij in s tem vzpostavitev boljših možnosti za gospodarski razvoj in povečanje konkurenčnih prednosti podjetij.
(2) Predmet pomoči:
– sofinanciranje začetnih investicij;
– sofinanciranje investicij v razširjanje in razvoj.
(3) Oblika pomoči:
– dotacija;
– znižanje občinskih dajatev (znižanje komunalnega prispevka).
(4) Upravičenci:
– za sofinanciranje začetnih investicij: potencialna podjetja in fizične osebe iz 6. člena tega pravilnika;
– za sofinanciranje investicij v razširjanje in razvoj: samostojni podjetniki posamezniki, mikro, mala in srednja podjetja.
(5) Upravičeni stroški:
– stroški nakupa, urejanja in komunalnega opremljanja zemljišč za gradnjo poslovnih prostorov;
– stroški nakupa, gradnje in prenove poslovnih prostorov;
– stroški nakupa novih strojev ali opreme – kot osnovnih sredstev;
– stroški izdelave projektne in investicijske dokumentacije;
– stroški nakupa patentov, licenc, nepatentiranega tehničnega znanja in programske opreme;
– strošek komunalnega prispevka za novogradnjo ali dozidavo poslovnih prostorov.
(6) Pogoji:
– naložba se mora izvesti na območju Občine Tišina in se tu ohraniti vsaj 4 leta po njenem zaključku, ki se šteje od pridobitve uporabnega dovoljenja ali dobave novih strojev in opreme;
– za naložbo se štejejo materialne in nematerialne investicije;
– naložba mora predstavljati začetno investicijo ali investicijo za razširitev oziroma razvoj obstoječega obrata v smislu bistvenih sprememb proizvoda ali proizvodnega procesa v predelovalni, storitveni ali raziskovalno-razvojni dejavnosti; povečanje obsega proizvodnje ali storitev, ki jih prijavitelj že opravlja, se po tem ukrepu ne šteje za upravičeno;
– za objekte, za katere je potrebno gradbeno dovoljenje, mora prejemnik pridobiti uporabno dovoljenje najpozneje v roku 3 let od dokončnega plačila pomoči, vse ostale naložbe pa se morajo izvesti v roku enega leta od pridobitve pomoči; v nasprotnem primeru je potrebno sredstva v celoti vrniti in oprostitve pri davščinah plačati.
(7) Višina pomoči:
– dotacija do 40 % upravičenih stroškov posamezne investicije;
– znižanje komunalnega prispevka:
– do 100 % za industrijske stavbe in skladišča po enotni klasifikaciji vrst objektov CC-SI; 
– do 50 % za ostale objekte namenjene poslovni dejavnosti (nestanovanjske stavbe po enotni klasifikaciji vrst objektov CC-SI, razen stavb iz prve alinee). 
Skupna višina pomoči po obeh instrumentih ne sme preseči 50 % upravičenih stroškov celotne naložbe.
(8) Omejitve: najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom.
14. člen 
(UKREP 3: Spodbujanje odpiranja novih delovnih mest in samozaposlovanja) 
(1) Namen ukrepa: spodbujanje odpiranja novih delovnih mest z dodatnim zaposlovanjem brezposelnih oseb, s samozaposlitvijo in zaposlovanjem mladih ter s tem prispevati k manjši brezposelnosti ter povečanju števila zaposlenih na območju občine.
(2) Predmet pomoči:
– sofinanciranje samozaposlovanja;
– sofinanciranje odpiranja novih delovnih mest;
– sofinanciranje zaposlovanja mladih.
(3) Oblika pomoči: dotacija.
(4) Upravičenci:
– upravičenci do pomoči za samozaposlitve so: fizične osebe iz 6. člena tega pravilnika; dejavnost ki jo želijo registrirati mora predstavljati njihov edini in glavni poklic;
– upravičenci do pomoči za odpiranje novih delovnih mest in zaposlovanje mladih so: samostojni podjetniki posamezniki, mikro, mala in srednja podjetja ter potencialna podjetja iz 6. člena tega pravilnika.
(5) Upravičeni stroški: minimalna mesečna bruto plača.
(6) Pogoji:
a) Brezposelna oseba, ki se zaposluje mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– je državljan Republike Slovenije;
– ima stalno bivališče v Občini Tišina;
– je prijavljena v evidenci brezposelnih oseb na Republiškem zavodu za zaposlovanje (razen za prvo zaposlitev);
– ni imela zadnje zaposlitve pri upravičencu ali njegovih povezanih družbah.
b) Upravičenec, ki se samozaposluje, mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– samozaposlitev, se mora ohraniti najmanj 24 mesecev po prejemu pomoči;
– namero za samozaposlitev upravičenec dokazuje z izdelanim poslovnim načrtom, dokazilom o registraciji podjetja ter potrjenim obrazcem M1/M2;
– samozaposlitev mora biti izvedena v obdobju od začetka zadnjega razpisa do zaključka odprtega razpisa.
c) Upravičenec, ki odpira nova delovna mesta ali zaposluje mlade, mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– delovno mesto se mora ohraniti najmanj 24 mesecev po prejemu pomoči; v tem času upravičenec tudi ne sme zmanjšati skupnega števila obstoječih delovnih mest, izračunanega na podlagi naslednje alinee;
– nova zaposlitev mora pomeniti povečanje skupnega števila obstoječih delovnih mest nad najvišjim stanjem v zadnjih 12-ih mesecih brez upoštevanja upokojitev;
– upravičenec lahko pred pričetkom črpanja pomoči preizkusi delavca s poskusnim delom v trajanju od enega do treh mesecev, pomoč se začne črpati po preteku poskusnega dela;
– v primeru, da pride do prekinitve zaposlitve, iz kateregakoli razloga pred potekom roka subvencioniranja, je upravičenec dolžan zagotoviti nadomestno zaposlitev na tem delovnem mestu, v roku 30 dni od njenega prenehanja iz iste izobrazbene skupine, ki ustreza pogojem iz tega pravilnika;
– nove zaposlitve, za katere želi prejeti pomoč, upravičenec dokazuje s sklenjeno pogodbo o zaposlitvi ter M1/M2 obrazcem;
– nova zaposlitev mora biti sklenjena v obdobju od začetka zadnjega razpisa do zaključka odprtega razpisa.
(7) Višina pomoči:
– do 12 minimalnih mesečnih plač za samozaposlitev,
– do 7 minimalnih mesečnih plač za zaposlitev brezposelne osebe ali prvega iskalca zaposlitve.
(8) Omejitve:
– najvišja dodeljena višina sredstev, največje število vlog na upravičenca in način dodelitve pomoči (enkratni/večkratni znesek) se določi z javnim razpisom.
15. člen 
(UKREP 4: Spodbujanje promocije) 
(1) Namen ukrepa: spodbujanje sodelovanja podjetij na sejmih in razstavah doma in v tujini, z namenom povečati prepoznavnost in konkurenčne prednosti podjetja.
(2) Predmet pomoči: sofinanciranje stroškov udeležbe na sejmih in razstavah doma in v tujini.
(3) Oblika pomoči: dotacija.
(4) Upravičenci: samostojni podjetniki posamezniki ter mikro, mala in srednja podjetja.
(5) Upravičeni stroški: stroški najema, postavitve in delovanja razstavno prodajnega prostora.
(6) Pogoji: podjetje predloži potrebna dokazila v zvezi z udeležbo in upravičenimi stroški (račune).
(7) Višina pomoči: do 50 % upravičenih stroškov.
(8) Omejitve:
– prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 2 vlogi;
– najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom.
16. člen 
(UKREP 5: Spodbujanje projektov inovacij) 
(1) Namen ukrepa: spodbujanje inovativnosti in inovativnega razvoja v podjetjih ter izboljšanje njihove konkurenčnosti.
(2) Predmet pomoči: pridobitev patenta, zaščita blagovne/storitvene znamke, zaščita modela, izdelava prototipov, raziskovalna dejavnost z namenom razvoja novih produktov, storitev ali postopkov.
(3) Oblika pomoči: dotacija.
(4) Upravičenci: samostojni podjetniki posamezniki ter mikro, mala in srednja podjetja.
(5) Upravičeni stroški:
– strošek zaščite patenta;
– strošek registracije storitvene/blagovne znamke;
– strošek registracije modela;
– stroški dela osebja, ki se ukvarja izključno z raziskovalno dejavnostjo na prijavljenem projektu; kot upravičeni strošek dela bodo upoštevani tisti, ki bodo izkazani z izplačilom osebju in bodo razvidni iz posebne pogodbe o delu/zaposlitvi oziroma aneksa k pogodbi o delu/zaposlitvi;
– stroški zunanjih izvajalcev, ki morajo biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja.
(6) Pogoji:
– v primeru, da upravičenec najame zunanje izvajalce (raziskovalce), morajo le-ti izpolnjevati pogoje določene s predpisi o raziskovalni dejavnosti.
(7) Višina pomoči: do 70 % upravičenih stroškov.
(8) Omejitve:
– prijavitelj v okviru tega ukrepa lahko predloži največ 2 vlogi;
– najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom;
– stroški zunanjih storitev razvojnih in izobraževalnih institucij oziroma izvajalcev morajo biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami.
(9) Višina pomoči: do 70 % upravičenih stroškov.
(10) Omejitve: najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom.
IV. NAČIN DODELJEVANJA POMOČI 
17. člen 
(postopek dodeljevanja pomoči) 
(1) Sredstva po tem pravilniku se bodo upravičencem do sredstev pomoči dodeljevala na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, skladno s pogoji in po postopku, določenim v tem pravilniku in v javnem razpisu, na podlagi rezultatov ocenjevanja vlog ter višine razpoložljivih sredstev.
(2) Javni razpis se lahko objavi za vse ali za posamezne ukrepe ali predmete pomoči ter za vse ali posamezne vrste upravičencev iz 5. člena tega pravilnika.
(3) V primeru morebitnega ostanka razpisanih sredstev, namenjenih posameznemu ukrepu, se le-ta lahko prerazporedijo na druge razpisane ukrepe iz tega pravilnika, vendar le v okviru sredstev zagotovljenih v proračunu.
(4) O prerazporeditvah ostankov sredstev med ukrepi, na predlog strokovne komisije, odloči župan s sklepom.
(5) Skupna višina z javnim razpisom razpisanih sredstev ne sme presegati v proračunu zagotovljenega skupnega letnega zneska.
18. člen 
(načela za oblikovanje meril) 
Pri pripravi meril za izbor projektov se smiselno upošteva načela, da se višje vrednoti projekte, ki:
– zapolnjujejo vrzeli v lokalnem gospodarstvu oziroma se nanašajo na prednostne panoge:
– obrtno-servisne dejavnosti, 
– dejavnosti za osnovno oskrbo občanov kot so npr. trgovine z živili, oblačili, obutvijo …, 
– gostinstvo – različni segmenti priprave in strežbe hrane, 
– s turizmom povezane dejavnosti, 
– prevozi – trajnostna mobilnost in 
– druge kritične panoge, ki jih glede na aktualnost opredeli javni razpis; 
– krepijo lokalne verige vrednosti in oskrbe merjeno skozi poslovno sodelovanje z drugimi podjetji s sedežem v Občini Tišina;
– prispevajo k večji raznolikosti delovnih mest in pestrosti gospodarske strukture občine;
– jih izvajajo mlada podjetja.
19. člen 
(javni razpis) 
Javni razpis mora vsebovati:
– ime in sedež občine, ki dodeljuje finančne spodbude,
– pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
– predmet javnega razpisa,
– skupni znesek razpisanih sredstev,
– ukrepe, ki so predmet javnega razpisa in okvirno višino sredstev, ki so na voljo za predmet javnega razpisa,
– opredelitev upravičencev, ki lahko zaprosijo za pomoč,
– pogoje, ki jih morajo upravičenci izpolnjevati,
– merila in kriterije za dodeljevanje pomoči,
– upravičene stroške,
– obdobje upravičenosti,
– rok, do katerega morajo biti predložene vloge pravočasno oddane,
– naslov, na katerega se pošiljajo vloge in način oddaje vlog,
– datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev,
– rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
– prijavne obrazce,
– kraj, čas in osebo, pri kateri lahko vlagatelji dvignejo razpisno dokumentacijo oziroma elektronski naslov, na katerem lahko zaprosijo zanjo.
20. člen 
(razpisna dokumentacija) 
(1) Prijavitelj lahko poda vlogo le na predpisanih obrazcih razpisne dokumentacije.
(2) Razpisna dokumentacija mora vsebovati:
– pogoje, ki jih mora prijavitelj izpolnjevati za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev,
– okvirno višino sredstev, ki so na razpolago v okviru predmeta razpisa,
– način določanja deleža sredstev, ki jih prejme posamezni upravičenec,
– vzorec pogodbe,
– navedbo potrebnih dokumentov, ki jih je potrebno predložiti kot dokazilo,
– navedbo meril za ocenjevanje vlog,
– navedbo o tem, kdo s sklepom odloči o dodelitvi sredstev in kdo odloči o pritožbi zoper ta sklep,
– drugo.
21. člen 
(strokovna komisija) 
(1) Postopek za dodelitev pomoči de minimis vodi pet članska komisija, ki jo s sklepom imenuje župan. Strokovno komisijo sestavljajo:
– 2 predstavnika odbora za gospodarstvo, varstvo okolja in gospodarske javne službe,
– 2 predstavnika občanov in
– 1 predstavnik občinske uprave.
(2) Naloge strokovne komisije so:
– priprava meril za oceno vlog;
– priprava vsebine javnega razpisa in razpisne dokumentacije;
– odpiranje vlog;
– ugotovitev popolnosti in pravočasnosti vlog;
– pregled in ocenitev prejetih vlog;
– priprava predloga prejemnikov sredstev in njihove razdelitve;
– vodenje zapisnikov o delu komisije.
22. člen 
(pravni akti za dodelitev pomoči upravičencem) 
(1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku odloča strokovna komisija, ki je imenovana s strani župana. Sklep izda pooblaščena oseba oziroma direktor občinske uprave.
(2) Zoper odločitev iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo pri županu občine v roku 15 dni od prejema sklepa. Odločitev župana je dokončna.
(3) Medsebojne obveznosti in pravice med upravičencem pomoči in občino ter način in pogoje koriščenja dodeljenih sredstev se uredijo s pogodbo.
V. NADZOR NAD NAMENSKO PORABO SREDSTEV 
23. člen 
(nadzor) 
(1) Nadzor nad izvajanjem pogodb in namenskim koriščenjem pomoči opravlja pristojni občinski upravni organ preko obrazcev za poročanje, ki so jih dolžni upravičenci redno oddajati in z opravljanjem napovedanih kontrol pri upravičencih.
(2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti in s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, obračunana od dneva nakazila prejemniku, če se ugotovi:
– da sredstva niso bila delno ali v celoti porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena;
– da je prejemnik za katerikoli namen navajal neresnične podatke;
– da je prejemnik pomoči iz istega naslova za isti namen že pridobil finančna sredstva;
– da prejemnik pomoči projekta ne izvede;
– da prejemnik pomoči ne izplačuje redno plač in socialnih prispevkov;
– da je prejemnik davčni dolžnik;
– da prejemnik ne izpolnjuje pogodbenih zavez v zvezi z dolžino ohranjanjem delovnih mest, namembnosti in lastništva osnovnih sredstev oziroma opravljanja dejavnosti za katere je prejel pomoč;
– da prejemnik nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom.
(3) Prejemnik, ki ustreza kateremkoli kriteriju iz prejšnjega odstavka:
– mora dodeljena sredstva vrniti v roku 90 dni od dneva prejema poziva in
– izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
(4) V primeru, da upravičenec odobrenih sredstev v pogodbeno določenem roku ne izkoristi, bodisi, da je le tega iz neupravičenih razlogov zamudil, bodisi, da se ugotovi kršenje pravil razpisa in izpolnjevanja pogodbenih obveznosti, izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti.
(5) V primeru ugotovljene nenamenske porabe upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednjih pet let.
VI. HRAMBA DOKUMENTACIJE 
24. člen 
(hramba dokumentacije) 
(1) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči iz tega pravilnika.
(2) Občina mora voditi natančne evidence z informacijo o dodeljenih pomočeh in dokazilih o izpolnjevanju pogojev deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči po tem pravilniku.
VII. KONČNE DOLOČBE 
25. člen 
(pričetek veljavnosti pravilnika) 
(1) Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju pomoči za spodbujanje razvoja gospodarstva v Občini Tišina (Uradni list RS, št. 49/16 – uradno prečiščeno besedilo).
(2) Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0025/2025
Tišina, dne 23. septembra 2025
Župan 
Občine Tišina 
Franc Horvat 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti