A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 76

Uradni list RS, št. 76 z dne 3. 10. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 76/2025 z dne 3. 10. 2025


2695. Odlok o postopku in merilih za sofinanciranje letnega programa športa v Občini Šentjur, stran 8187.

  
Na podlagi 16. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 29/17, 21/18 – ZNOrg, 82/20, 3/22 – ZDeb in 37/24 – ZMat-B) in 15. člena Statuta Občine Šentjur (Uradni list RS, št. 37/11 – uradno prečiščeno besedilo, 54/16 in 53/24) je Občinski svet Občine Šentjur na 14. redni seji dne 23. septembra 2025 sprejel
O D L O K 
o postopku in merilih za sofinanciranje letnega programa športa v Občini Šentjur 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina odloka) 
Ta odlok določa izvajalce posameznih programov in področij letnega programa športa (v nadaljevanju: LPŠ), podrobnejše pogoje in merila za izbiro in vrednotenje izvajanja LPŠ na lokalni ravni, način določitve višine sofinanciranja, postopek izbire in sofinanciranja izvajanja LPŠ, način sklepanja in vsebino pogodb o sofinanciranju ter način izvajanja nadzora nad pogodbami o sofinanciranju.
2. člen 
(opredelitev javnega interesa v športu) 
Javni interes obsega naloge nacionalnega in lokalnega pomena, ki so opredeljene v Nacionalnem programu športa v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju: nacionalni program) in so namenjene zagotavljanju optimalnih pogojev za kakovostno ukvarjanje s športom in gibalnimi dejavnostmi za ohranjanje zdravja. Javni interes v občini obsega dejavnosti na vseh področjih športa v skladu s prednostnimi nalogami, ki so opredeljene v nacionalnem programu in se uresničuje tako, da se:
– v proračunu občine zagotavlja finančna sredstva za sofinanciranje izvajanja LPŠ na nivoju občine,
– načrtuje, gradi in vzdržuje lokalno pomembne športne objekte in površine za šport v naravi,
– spodbuja in zagotavlja pogoje za opravljanje in razvoj vseh področij športa.
II. LPŠ 
3. člen 
(LPŠ) 
Glede na razvojne načrte, prioritete v športu, razpoložljiva proračunska sredstva ter kadrovske in prostorske razmere v lokalnem športu se z LPŠ določi:
– programe in področja športa, ki se sofinancirajo v posameznem koledarskem letu in
– obseg javnih sredstev, ki se zagotavljajo v proračunu.
4. člen 
(opredelitev športnih programov in področij) 
Proračunska sredstva za šport se v Občini Šentjur namenjajo za programe skladno z Zakonom o športu, v okviru nacionalnega programa in LPŠ v Občini Šentjur in ob upoštevanju načela, da so proračunska sredstva dostopna vsem izvajalcem pod enakimi pogoji.
Za uresničevanje javnega interesa v športu se v skladu s proračunskimi možnostmi in ob upoštevanju načela enake dostopnosti javnih sredstev za vse izvajalce iz proračuna občine lahko sofinancirajo naslednja področja športa:
1. Športni programi
1.1 Prostočasna športna vzgoja otrok in mladine
1.2 Športna vzgoja otrok in mladine s posebnimi potrebami
1.3 Obštudijska športna dejavnost
1.4 Športna vzgoja otrok in mladine, usmerjenih v kakovostni in vrhunski šport
1.5 Kakovostni šport
1.6 Vrhunski šport
1.7 Šport invalidov
1.8 Športna rekreacija
1.9 Šport starejših
2. Športni objekti in površine za šport v naravi
3. Razvojne dejavnosti v športu
– Izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev v športu
– Založništvo v športu
– Znanstvenoraziskovalna dejavnost v športu
– Informacijsko-komunikacijska tehnologija na področju športa
4. Organiziranost v športu
– Delovanje športnih organizacij, društev in športnih zvez na ravni lokalne skupnosti
5. Športne prireditve in promocija športa
– Športne prireditve
– Javno obveščanje o športu
– Športna dediščina in muzejska dejavnost v športu.
5. člen 
(izvajalci LPŠ) 
Izvajalci LPŠ po tem odloku so:
1. športna društva in športne zveze, registrirane v Republiki Sloveniji;
2. pravne osebe, registrirane za opravljanje dejavnosti v športu v Republiki Sloveniji;
3. ustanove, ki so ustanovljene za splošno koristen namen na področju športa, v skladu z zakonom, ki ureja ustanove;
4. zavodi s področja športa, vzgoje in izobraževanja;
5. lokalne skupnosti;
6. samostojni podjetniki posamezniki, registrirani za opravljanje dejavnosti v športu v Republiki Sloveniji;
7. zasebni športni delavci.
6. člen 
(postopek sofinanciranja LPŠ) 
Postopek sofinanciranja izvajanja LPŠ se iz javnih sredstev lahko izvede z:
– izvedbo javnega razpisa ali
– sklenitvijo neposredne pogodbe.
7. člen 
(pravica do sofinanciranja) 
Izvajalci LPŠ iz 5. člena imajo pravico do sofinanciranja, če izpolnjujejo pogoje:
– imajo sedež in delujejo na območju Občine Šentjur,
– imajo sedež izven občine in delujejo na območju Občine Šentjur,
– imajo materialne, kadrovske, prostorske in organizacijske pogoje za uresničevanje načrtovanih športnih aktivnosti,
– imajo urejeno evidenco o članstvu in plačani članarini,
– vsako leto redno dostavijo poročilo o realizaciji programov za preteklo leto,
– izpolnjujejo druge pogoje iz razpisa.
III. POSTOPEK IZBORA IN SOFINANCIRANJE LPŠ 
8. člen 
(LPŠ Občine Šentjur) 
LPŠ je dokument, ki opredeljuje področja športa in programe, ki se sofinancirajo v posameznem koledarskem letu in obseg javnih sredstev, ki se zagotavljajo v proračunu Občine Šentjur, ob upoštevanju strukture in prednostnih nalog, kot je opredeljeno v nacionalnem programu. Sprejme ga občinski svet po predhodnem mnenju občinske športne zveze.
Ne glede na prejšnji odstavek občinski svet sprejme LPŠ brez predhodnega mnenja športne zveze, če ga le-ta ne poda v roku enega meseca od prejema poziva.
9. člen 
(besedilo javnega razpisa) 
V skladu z veljavno zakonodajo, odlokom in sprejetim LPŠ župan izda sklep o začetku postopka za izbiro in sofinanciranje izvajanja LPŠ, s katerim določi predmet sofinanciranja, predviden obseg javnih sredstev, cilje, ki se jih da doseči z javnim razpisom, in besedilo javnega razpisa.
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
1. naziv in sedež izvajalca razpisa;
2. pravno podlago za izvedbo javnega razpisa;
3. predmet javnega razpisa;
4. navedbo pogojev za kandidiranje na javnem razpisu in meril iz Priloge 1, ki so sestavni del tega odloka;
5. predviden obseg javnih sredstev za sofinanciranje;
6. določitev obdobja, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva;
7. rok, do katerega morajo biti predložene vloge za dodelitev sredstev;
8. datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev;
9. rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa;
10. kraj, čas in osebo, pri kateri lahko vlagatelji dvignejo razpisno dokumentacijo, oziroma elektronski naslov, na katerega lahko zaprosijo zanjo.
V javnem razpisu se lahko poleg podatkov iz prejšnjega odstavka objavijo tudi drugi podatki, če je to potrebno glede na predmet javnega razpisa.
10. člen 
(razpisna dokumentacija) 
Razpisno dokumentacijo pripravi občinska uprava in mora biti na razpolago od dneva objave javnega razpisa. V razpisni dokumentaciji morajo biti navedeni vsi podatki, ki omogočajo izdelavo popolne vloge za kandidiranje na javnem razpisu. Izvajalec razpisa objavi razpisno dokumentacijo na svoji spletni strani oziroma mora zainteresiranim omogočiti vpogled vanjo in jim jo na njihovo zahtevo posredovati.
11. člen 
(komisija za izvedbo javnega razpisa) 
Župan s sklepom imenuje Komisijo za izvedbo javnega razpisa (v nadaljevanju: komisija).
Komisijo sestavljajo predsednik in najmanj dva člana. Predsednik in člani komisije ne smejo biti z vlagatelji, ki kandidirajo za dodelitev sredstev, interesno povezani v smislu poslovne povezanosti, sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega kolena), v zakonski zvezi, v zunajzakonski skupnosti, v svaštvu do vštetega drugega kolena tudi, če so te zveze, razmerja oziroma skupnosti že prenehale. Prav tako ne smejo sodelovati pri delu komisije, če obstajajo druge okoliščine, ki bi vplivale na njihovo neobjektivnost in nepristranskost (npr. osebne povezave). Člani komisije podpišejo izjavo o prepovedi interesne povezanosti.
Komisija se sestaja na rednih in izrednih sejah. Seje lahko potekajo tudi dopisno. Komisija o poteku sej in o svojem delu vodi zapisnik. Za sklepčnost in sprejemanje odločitev je potrebna navadna večina.
12. člen 
(naloge komisije) 
Naloge komisije so:
– pregled in ocena vsebine razpisne dokumentacije,
– odpiranje in ugotavljanje pravočasnosti ter popolnosti prejetih vlog,
– ocenitev vlog na podlagi pogojev in meril navedenih v razpisni dokumentaciji,
– priprava predloga izvajalcev LPŠ po izbranih športnih programih in področjih,
– vodenje zapisnikov o svojem delu.
Strokovno-administrativna dela za komisijo opravlja za šport pristojni delavec občinske uprave.
13. člen 
(postopek izvedbe javnega razpisa) 
Občinska uprava besedilo javnega razpisa objavi v lokalnem časopisu. Besedilo javnega razpisa in celotno razpisno dokumentacijo objavi tudi na svoji spletni strani. Rok za prijavo na javni razpis ne sme biti krajši kot 14 dni od objave javnega razpisa.
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj – vloga« in navedbo javnega razpisa, na katerega se nanaša. Vloga je lahko tudi elektronska, če je tako določeno v javnem razpisu. Način elektronske predložitve vloge se določi v razpisni dokumentaciji.
Odpiranje prejetih vlog opravi komisija v roku in na način, ki je predviden v besedilu javnega razpisa. Odpirajo se samo v roku posredovane vloge v pravilno izpolnjeni in označeni ovojnici. Odpiranje vlog ni javno.
Za vsako vlogo komisija na odpiranju ugotovi formalno popolnost glede na to, ali je bila oddana pravočasno in s strani upravičenega vlagatelja ter ali so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti.
Vlogo, ki ni pravočasna ali je ni vložila upravičena oseba, se s sklepom zavrže. Pritožba zoper sklep ni dovoljena.
O odpiranju vlog se vodi zapisnik, ki vsebuje:
– kraj in čas odpiranja prispelih vlog,
– imena navzočih članov komisije,
– naziv vlagateljev,
– ugotovitve o popolnosti oziroma nepopolnosti posamezne vloge ter navedbo manjkajoče dokumentacije.
Zapisnik podpiše predsednik komisije.
14. člen 
(poziv za dopolnitev vloge) 
Na podlagi zapisnika o odpiranju vlog se v roku osmih dni pisno pozove tiste vlagatelje, katerih vloge niso bile popolne, da jih dopolnijo. Rok za dopolnitev vlog je osem dni od prejema poziva.
Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji v roku iz prejšnjega odstavka ne dopolnijo, se s sklepom zavržejo. Pritožba zoper sklep ni dovoljena.
15. člen 
(ocenjevanje in ovrednotenje vlog) 
Komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog, tako da preveri izpolnjevanje razpisnih pogojev in jih oceni na podlagi meril, določenih z javnim razpisom in razpisno dokumentacijo. Komisija pripravi predlog za izbor in sofinanciranje programov in področij LPŠ.
Športna društva imajo pod enakimi pogoji prednost pri izvajanju programov in področij LPŠ.
Pri izvajanju programov prostočasne športne vzgoje otrok in mladine imajo pod enakimi pogoji prednost športna društva in zavodi s področja vzgoje in izobraževanja, ki izvajajo javno veljavne programe.
Komisija o opravljenem strokovnem pregledu iz prejšnjega odstavka vodi zapisnik, iz katerega so razvidni razlogi za razvrstitev in predlog, kateri programi ali področja LPŠ se sofinancirajo v določenem obsegu, oziroma navedeni razlogi, da se program ali področje LPŠ ne uvrsti v sofinanciranje.
Ocenjevanje in vrednotenje vlog ter zapisnik komisije niso javni.
Razpisane programe in področja LPŠ se vrednoti s točkami. Vrednost točke se določi v sorazmernem deležu glede na skupno število točk za posamezne vsebine in glede na obseg proračunskih sredstev za izvajanje LPŠ.
16. člen 
(odločba o izbiri) 
Na osnovi odločitve komisije občinska uprava izda odločbo o izbiri ter obsegu sofinanciranja ali zavrnitvi sofinanciranja programa ali področja LPŠ.
Odločba o izbiri je podlaga za sklenitev pogodb o sofinanciranju izvajanja LPŠ. Izbranega izvajalca se pozove k podpisu pogodbe o sofinanciranju izvajanja LPŠ.
Če se vlagatelj v osmih dneh ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za sofinanciranje.
17. člen 
(pritožbeni postopek) 
Vlagatelj, ki meni, da izpolnjuje pogoje in merila iz javnega razpisa in da mu razpisana sredstva neopravičeno niso bila dodeljena, lahko v roku osmih dni od vročitve odločbe vloži ugovor pri izvajalcu razpisa. Vloženi ugovor ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi vlagatelji.
Predmet ugovora ne more biti primernost meril za ocenjevanje vlog.
Izvajalec razpisa o ugovoru odloči v roku 30 dni od njegovega prejema. Odločitev o izbiri je s tem dokončna.
18. člen 
(vsebina pogodbe in način nadzora) 
Občina sklene z izbranimi izvajalci LPŠ pogodbo o sofinanciranju, v kateri se opredeli naziv in naslov izvajalca ter izbrani program, višino in namen sofinanciranja, dinamiko financiranja, namensko porabo proračunskih sredstev, nadzor nad izvedbo programa ter predvidene sankcije v primeru neizvajanja ter druge medsebojne pravice in obveznosti.
Po dokončnosti odločb o izbiri izvajalcev lokalna skupnost na spletni strani objavi rezultate razpisa.
IV. NAČIN FINANCIRANJA IN POROČANJA IZVAJALCEV LPŠ 
19. člen 
(dodelitev odobrenih sredstev in njihova poraba) 
Dodelitev sredstev, namenjenih izvajanju programa športa, se zagotavlja v okviru LPŠ in so zagotovljena v proračunu Občine Šentjur. Podlaga za dodelitev odobrenih sredstev so sklenjene pogodbe z izvajalci LPŠ.
Izvajalcu LPŠ se dodeljena sredstva nakažejo v skladu z veljavnim zakonom o izvrševanju proračuna.
Izvajalec LPŠ lahko dodeljena sredstva nameni za upravičene stroške izključno v programu, za katerega so bila dodeljena.
20. člen 
(upravičeni stroški programa) 
Upravičeni stroški so tisti, ki nastanejo pri izvajanju programov na posameznih področjih športa in niso sofinancirani iz drugih delov sredstev občinskega proračuna.
Upravičeni stroški pri športnih programih so:
– Strokovni delavci: strošek dela po pogodbi o delu, podjemne pogodbe, študentsko delo, stroški nadomestil v zvezi z delom (npr. potni stroški, dnevnice ipd.). Kot strošek kadra pri izvajanju programov se lahko upošteva tudi prostovoljno delo, ki pa mora biti ustrezno dokumentirano in obračunano v skladu z Zakonom o prostovoljstvu.
– Športni objekti: strošek uporabe oziroma najema objekta ali strošek tekočega vzdrževanja, če izvajalec izvaja program v lastnem ali najetem objektu.
– Tekmovalni stroški: strošek prijavnine za vstop v tekmovalni sistem oziroma prijavnina za udeležbo na tekmovanju, stroški prevoza, potni stroški in stroški prehrane.
– Drugi upravičeni stroški programov: športni rekviziti, športna oprema (žoge, dresi idr.), oglaševanje, nezgodno zavarovanje udeležencev ipd.
Upravičeni stroški pri programu izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev je prijavnina na seminar, potni stroški (javni prevoz, kilometrina, dnevnica), stroški bivanja in strokovna literatura.
Upravičeni stroški pri programu delovanje športnih organizacij so: članarina športnim zvezam, registracija športnikov, strošek najema oziroma uporabe pisarniškega prostora in tekoči stroški društva (poštni stroški, stroški telefona, pisarniški material, računovodski stroški, stroški objav idr.).
Upravičeni stroški pri programu športne prireditve so: najemnina prireditvenega prostora in opreme za izvedbo prireditve, nagrade (pokali, medalje, diplome), oglaševanje (plakati, vabila ipd.), strošek sodnikov, zavarovanje prireditve.
Stroški programa, ki so sofinancirani iz drugih proračunskih postavk, niso upravičeni stroški programa.
V. SPREMLJANJE IZVAJANJA LPŠ IN POROČANJE 
21. člen 
(poročila izvajalcev) 
Izvajalci programov morajo občini najkasneje do 31. marca naslednjega leta posredovati letno vsebinsko in finančno poročilo o izvedbi programov.
Če izvajalec do roka, navedenega v prejšnjem odstavku, ne odda letnega poročila, se šteje, da programov ni izvajal in je dolžan vsa prejeta proračunska sredstva, vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi, vrniti v občinski proračun.
Izvajalec, ki krši pogodbena določila, ne more kandidirati na prvem naslednjem javnem razpisu za sofinanciranje programov športa.
Izvajalci morajo dajati pristojnemu organu morebitna dodatna pojasnila zlasti o vsebinah iz tega odloka in o uresničevanju na razpisu odobrenega programa.
V primeru, da izvajalec ne izvaja odobrenih programov v skladu z določili tega odloka in pogodbe, se pogodba prekine, izvajalec pa je dolžan povrniti prejeta sredstva.
Če je izvajalec v kateri koli fazi razpisa navajal neresnične podatke z namenom pridobitve sredstev, občina prekine pogodbo in zahteva vrnitev nenamensko porabljenih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
22. člen 
(spremljanje izvajanja LPŠ) 
Izvajalci LPŠ so dolžni izvajati izbrana področja najmanj v obsegu, opredeljenem v pogodbi, sredstva pa nameniti za izbrano področje v skladu z javnim razpisom.
Nadzor nad izvajanjem pogodbe in porabo proračunskih sredstev lahko kadar koli izvaja skrbnik pogodbe.
VI. JAVNI ŠPORTNI OBJEKTI IN POVRŠINE ZA ŠPORT V NARAVI 
23. člen 
(uporaba javnih športnih objektov in površin) 
Programi športa, ki se izvajajo v okviru obveznega ali razširjenega dela vzgojno-izobraževalnega programa na javnih športnih objektih in površinah za šport v naravi, imajo prednost pred izvajalci LPŠ in drugimi uporabniki.
Športna društva, ki izvajajo LPŠ, imajo za izvajanje nacionalnega programa pod enakimi pogoji prednost pri uporabi javnih športnih objektov in površin za šport v naravi pred drugimi uporabniki in izvajalci.
Športna društva, ki ne izvajajo LPŠ, imajo pa status društva v javnem interesu s področja športa, imajo pod enakimi pogoji prednost pri uporabi javnih športnih objektov in površin za šport v naravi, ki so v lasti Občine Šentjur, pred drugimi uporabniki, ki niso izvajalci LPŠ.
Sredstva za investicije v športne objekte in površine za šport v naravi v Občini Šentjur se zagotavljajo v vsakoletnem proračunu na posebni proračunski postavki.
VII. KONČNA DOLOČBA 
24. člen 
(veljavnost odloka) 
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0004/2025(242)
Šentjur, dne 23. septembra 2025
Župan 
Občine Šentjur 
mag. Marko Diaci 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti