A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 53

Uradni list RS, št. 53 z dne 11. 7. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 53/2025 z dne 11. 7. 2025


2177. Odlok o oglaševanju, plakatiranju in obvestilnih sistemih v Občini Jesenice, stran 5852.

  
Na podlagi določil Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US), Zakona o cestah (Uradni list RS, št. 132/22, 140/22 – ZSDH-1A, 29/23 in 78/23 – ZUNPEOVE), Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 199/21, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 95/23 – ZIUOPZP, 23/24 in 109/24), Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06, 57/08, 36/11, 14/15 – ZUUJFO, 71/17, 21/18 – popr., 80/20 – ZIUOOPE, 189/20 – ZFRO, 207/21 in 44/22 – ZVO-2), Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/19 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE, 5/21 – odl. US in 38/24), Zakona o volilni in referendumski kampanji (Uradni list RS, št. 41/07, 103/07 – ZPolS-D, 11/11, 28/11 – odl. US in 98/13), Uredbe o mejnih vrednostih svetlobnega onesnaževanja okolja (Uradni list RS, št. 81/07, 109/07, 62/10, 46/13 in 44/22 – ZVO-2), Odloka o občinskem prostorskem načrtu Občine Jesenice (Uradni list RS, št. 110/23, 57/17, 29/18 in 13/25) in Statuta Občine Jesenice (Uradni list RS, št. 101/15) je Občinski svet Občine Jesenice na 20. redni seji dne 18. 6. 2025 sprejel
O D L O K 
o oglaševanju, plakatiranju in obvestilnih sistemih v Občini Jesenice 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina odloka) 
(1) S tem odlokom se določa oglaševanje, plakatiranje in obvestilni sistem na območju Občine Jesenice (v nadaljevanju: občina).
(2) Na območju občine se oglašuje na objektih za oglaševanje gospodarske dejavnosti, objektih za oglaševanje za lastne potrebe ter oglaševanje za potrebe volilne in referendumske kampanje.
(3) S tem odlokom se določa vrste, pogoje, merila za postavitev in oblikovanje objektov za oglaševanje ter postopek pridobitve pravice za oglaševanje, nadzor in globe za prekrške.
II. VRSTE OBJEKTOV ZA OGLAŠEVANJE 
2. člen 
(objekti za oglaševanje) 
(1) Objekti za oglaševanje so stalni in začasni.
Stalni objekti so:
– velike in male samostoječe in stenske table,
– vitrine,
– plakatni stebri,
– zastave,
– obešanke na drogovih javne razsvetljave,
– vrtljivi prikazovalniki,
– čezcestni transparenti,
– LCD prikazovalniki.
Začasni objekti so:
– prenosljivi panoji,
– svetlobne in zvočne naprave,
– drugi premični objekti in naprave postavljene za določen čas (obcestni transparenti, zastave, promocijski baloni, šotori, stojnice in podobno).
(2) Začasno oglaševanje je oglaševanje, ki je časovno vezano na dogodek (npr. prireditev in podobno).
III. POGOJI ZA POSTAVITEV OBJEKTOV ZA OGLAŠEVANJE 
3. člen 
(1) Vrste objektov za oglaševanje in podrobnejši pogoji za postavitev objektov za oglaševanje so določeni s tem odlokom, s prostorskimi izvedbenimi akti ter drugimi občinskimi predpisi in veljavnimi zakonskimi predpisi.
(2) Če se predvideni objekt za oglaševanje nahaja v zavarovanem območju oziroma varovalnem pasu, ki pomeni pas omejene rabe prostora, je potrebno pridobiti soglasje, mnenje, dovoljenje ali drugo privolitev pristojnega organa ali službe.
4. člen 
(postavitev) 
(1) Objekti za oglaševanje gospodarske dejavnosti se lahko postavijo na javnih površinah na podlagi odločbe občinske uprave.
(2) Objekt za oglaševanje za lastne potrebe je dopustno namestiti na stavbo, v kateri se opravlja oglaševana dejavnost, ter na zemljišču gradbene parcele te stavbe.
(3) Oglaševanje za potrebe volilne in referendumske kampanje se izvaja skladno z določili predpisa, ki ureja to področje.
5. člen 
(prepoved postavitve) 
(1) Objektov za oglaševanje in nameščanje oglasnih sporočil ni dopustno postavljati oziroma nameščati:
– v nasprotju s prostorskimi akti in veljavno zakonodajo,
– v območjih, ki so po namenski rabi prostora kmetijska, gozdna, vodna in druga zemljišča in niso v poselitvenih območjih,
– na kozolce, skednje, hleve, druge pomožne kmetijsko gozdarske objekte,
– če gre za zemljišča, ki so zavarovana kot naravno ali kulturno območje ali je na njem zgrajen zavarovan objekt in bi se s postavitvijo objekta za oglaševanje degradirale njegove kvalitete,
– na zemljiščih varovanja naravnih vrednot oziroma z naravovarstvenim statusom, razen oglaševalskih objektov za lastne potrebe ob pridobitvi soglasja organa pristojnega za varstvo naravne vrednote oziroma ohranjanje narave,
– na otroška igrišča,
– na drevesa, energetske naprave, stebre, ograje, prodajne kioske in druge podobne objekte,
– na zelenicah, v parkih ali zemljiščih, kjer bi postavitev zakrila obstoječe ali načrtovane zelenice ali parke, izjemoma se dovoli le postavitev začasnih,
– na in ob vodotoke, na zemljišča v upravljanju vodnega gospodarstva,
– na lokacije, kjer bi bil oviran pogled na značilno veduto naselja, kompleksa ali objekta, arhitekturo objektov in krajinske podobe,
– na lokacije, kjer bi zakrivali javne objekte, obeležja, spomenike ali druge pomembne objekte ali naprave,
– ob pokopališčih,
– zunanje površine izložbenih oken in vrat, inštalacijske omarice na v/na zgradbah v lasti občine,
– na prometno signalizacijo in prometno opremo in na lokacije, kjer bi se zaradi tega zmanjšala prometna varnost in zmanjšala zaznava prometne signalizacije (križišča, cestni priključki, prometni znaki), kar velja tudi v času plakatiranja za potrebe volilne in referendumske kampanje,
– na konstrukcije in ograje podvozov, nadvozov in mostov,
– na lokacije, kjer bi ovirali interventne dostope,
– na lokacije, kjer so že postavljeni drugi objekti ali naprave za oglaševanje in bi se s tem zmanjšala njihova sporočilnost,
– na urbano opremo, ki ni objekt za oglaševanje,
– na gradbiščne ograje in gradbiščne odre, ki so postavljeni na javnih površinah.
(2) Prepovedano je kakorkoli nameščati ali trositi propagandni material na javnih površinah (npr. trositi po tleh ali zatikati za vozila in podobno …).
(3) Objekte za oglaševanje je potrebno ustrezno vzdrževati. Nevzdrževane objekte za oglaševanje je potrebno odstraniti (poškodovana ali odpadla vsebina, poškodovano ali prevrnjeno ogrodje in podobno). V kolikor lastnik takšnega objekta tudi po opozorilu organa nadzora objekta ustrezno ne uredi ali odstrani, jih lahko odstrani in ustrezno shrani javno komunalno podjetje na stroške lastnika.
6. člen 
(prepoved vrst objektov za oglaševanje) 
Na celotnem območju občine niso dopustne naslednje vrste objektov za oglaševanje:
– objekti, ki v okolju povzročajo prekomerne emisije (svetloba, hrup, vibracije, onesnaženje zraka in okolja, npr. svetlobni utripajoči objekti, laserske projekcije ipd.),
– vozila in prikolice, ki so kot samostojna ali zaradi različnih nadgradenj, namenjena za izvajanje oglaševanja, razen v času predvolilne kampanje.
IV. OGLAŠEVANJE KOT GOSPODARSKA DEJAVNOST 
Pogoji in način najema oglasnih objektov na javnih površinah 
Splošne določbe
7. člen 
(določitev lokacij) 
Objekte za oglaševanje je dovoljeno postaviti, pritrditi ali vgraditi v skladu s prostorskimi akti občine.
8. člen 
(delitev izvajalcev oglaševanja) 
(1) Na javnih površinah oglaševanje kot gospodarsko dejavnost lahko opravljajo pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki (v nadaljevanju: izvajalci), ki so registrirani za to dejavnost in na podlagi javnega razpisa pridobijo pravico oglaševanja ter pridobijo ustrezna soglasja in dovoljenja skladno s tem odlokom in drugimi predpisi, ki urejajo to področje.
(2) Izvajalce oglaševanja, ki se izvaja z objekti za oglaševanje na javnih površinah ali površinah v lasti občine, se izbere z javnim razpisom. Z izbranim izvajalcem se sklene pogodba, s katero se določijo pravice in obveznosti izvajalca ter višina nadomestila za opravljanje dejavnosti.
(3) Na javnih površinah ali površinah v lasti občine lahko oglaševanje kot gospodarsko dejavnost opravljajo tudi fizične in pravne osebe na podlagi posamične vloge oglaševalca (v nadaljevanju: oglaševalci). Občina v postopku preveri skladnost predlagane postavitve z veljavnimi prostorskimi akti, upoštevanje varstvenih pogojev, skladnost z drugimi veljavnimi predpisi. Če so vsi pogoji izpolnjeni, občina izda odločbo o uporabi javne površine za oglaševanje.
9. člen 
(pridobivanje pravice uporabe lokacij) 
(1) Pravico za postavitev objektov za oglaševanje se lahko pridobi:
– na podlagi javnega razpisa, kadar gre za stalne objekte in lokacije za oglaševanje, določene v javnem razpisu,
– na predlog oglaševalca, kadar gre za stalne ali začasne objekte za oglaševanje iz 1. in 2. točke 2. člena tega odloka na javnih površinah ali površinah v lasti občine.
(2) V obeh primerih iz 1. točke tega člena je za postavitev objekta za oglaševanje potrebno pridobiti:
– ustrezna dovoljenja oziroma soglasja v skladu z veljavno prostorsko zakonodajo, zakonodajo s področja graditve objektov in cestnega prometa,
– odločbo občinske uprave.
(3) Če leži zemljišče, na katerem naj bi bil postavljen objekt za oglaševanje, ki izpolnjuje pogoje in zahteve določene s tem odlokom, v območju, ki je s posebnimi predpisi opredeljeno kot varovalni pas objekta gospodarske javne infrastrukture ali v območju, ki je s posebnimi predpisi opredeljeno kot varovano območje, mora investitor pred začetkom gradnje takšnega objekta pridobiti soglasje pristojnega organa oziroma službe.
Pridobivanje pravice uporabe lokacij na osnovi javnega razpisa
10. člen
(javni razpis) 
(1) Pravico uporabe lokacije za oglaševanje za stalne objekte za oglaševanje iz 1. točke 2. člena tega odloka na javnih površinah ali površinah v lasti občine, pridobi izvajalec na podlagi javnega razpisa praviloma za dobo petih (5) let.
(2) Občina v javni razpis vključi vse ali le nekatere od stalnih objektov za oglaševanje, ki ležijo na javnih površinah oziroma površinah v lasti občine.
(3) Če se pokaže drugačna potreba izrabe prostora, mora izvajalec po prejetem obvestilu pristojnega organa občine oziroma pod pogoji določenimi z javnim razpisom, odstraniti objekte na lastne stroške.
11. člen 
(vsebina javnega razpisa) 
(1) Javni razpis mora vsebovati:
– opredelitev lokacij za postavitev posamezne vrste objektov za oglaševanje,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati ponudniki (kot so dokazilo o registraciji in podobno),
– morebitne dodatne pogoje, ki se jih opredeli glede na lokacijo in način rabe javne površine,
– merila za izbor ponudnikov,
– naslov pristojnega oddelka, ki zbira ponudbe,
– rok za oddajo ponudb,
– datum, čas in kraj odpiranja ponudb,
– rok, v katerem bodo ponudniki obveščeni o izbiri in
– ostale pogoje, ki jih določa zakon.
(2) Na javnem razpisu se izločijo tisti, ki:
– niso poravnali obveznosti do občine,
– niso odstranili objektov za oglaševanje skladno s tem odlokom,
– niso odstopili občini plakatnih mest za potrebe volilne kampanje,
– so v preteklih letih večkrat zapored imeli neporavnane obveznosti do občine, ne glede na to, ali so jih kasneje poravnali,
– so brez ustreznih referenc pri izvajanju podobnih projektov,
– ne bodo izpolnjevali ostalih pogojev, določenih v javnem razpisu.
(3) O izbiri izvajalca se izda odločba.
12. člen 
(pogodba) 
(1) Občina in izvajalci, ki se jih izbere na javnem razpisu, po pravnomočnosti odločbe iz 3. točke prejšnjega člena sklenejo pogodbo, s katero uredijo medsebojne obveznosti in pravice.
(2) Pogodba ne sme vsebovati določb, ki bi bile v nasprotju s tem odlokom in izdano odločbo.
13. člen 
(obveznosti izvajalca v zvezi z objekti za oglaševanje) 
S stalnimi objekti za oglaševanje upravlja izbrani izvajalec. Izvajalec mora skrbeti:
– da sam opravlja dejavnost oglaševanja (določa pogoje, zagotavlja nameščanje in odstranjevanje oglasnih sredstev),
– da vsak objekt za oglaševanje označi vsaj z logotipom svojega podjetja,
– da redno vzdržuje in obnavlja objekte za oglaševanje,
– da so oglasna sredstva, ki jih namešča na objekte za oglaševanje, opremljeni z žigom izvajalca in datumom, do katerega dneva sme oglasno sredstvo viseti na objektu za oglaševanje,
– da so oglasna sredstva na objektu za oglaševanje primerno razvrščena,
– da odstranjuje z objektov za oglaševanje oglasna sredstva, ki niso opremljena z žigom in datumom,
– da poškodovana oglasna sredstva odstrani v najkrajšem možnem času, najkasneje pa v roku sedem dni,
– da vzdržuje red in čistočo v neposredni okolici objektov za oglaševanje,
– da neoddano oglasno površino na objektu za oglaševanje prelepi z belim papirjem,
– da v dveh dneh po prejemu pisnega opozorila organa nadzora odstrani vsa oglasna sredstva, ki niso nameščena v skladu s tem odlokom,
– da je vsebina oglasnega sredstva v slovenskem jeziku. Izjemoma lahko izvajalec v skladu z zakonom, ki določa javno rabo slovenščine, izvaja oglaševanje tudi v tujem jeziku,
– da je oglaševalsko sporočilo oblikovano v skladu s predpisi, ki določajo pravila oglaševanja (npr. v skladu s Slovenskim oglaševalskim kodeksom),
– da za oglaševanje na objektih, ki so predmet pogodbe o oglaševanju, plačuje nadomestilo v skladu s pogodbo iz 12. člena tega odloka in občinsko takso v skladu z odlokom, ki ureja občinske takse v občini.
14. člen 
(obveznosti izvajalca) 
(1) V primeru, da je na razpisanih lokacijah za postavitev objektov ali naprav za oglaševanje potrebno pridobiti upravno dovoljenje, ki omogoča poseg v prostor in gradnjo objektov, si ga mora izbrani izvajalec pridobiti na lastne stroške.
(2) Oglasna sredstva na razpisanih lokacijah lahko namešča samo izbrani izvajalec v skladu z 12. členom tega odloka.
(3) Izvajalec, ki preneha z oglaševanjem pred potekom obdobja, v katerem je upravičen uporabljati razpisano lokacijo, je dolžan o tem sedem (7) dni pred prenehanjem oglaševanja pisno obvestiti občinsko upravo (odpovedni rok) in v roku tridesetih (30) dni od dneva obvestila odstraniti objekte za oglaševanje in vzpostaviti prvotno stanje lokacije.
(4) V primeru, da izvajalec tudi po prejemu pisnega opozorila ne izpolnjuje obveznosti iz prejšnjega člena, sme občina razveljaviti pogodbo iz 12. člena tega odloka.
(5) Občinska uprava sme razveljaviti pogodbo o oglaševanju tudi v primeru, če izvajalec v predpisanem roku ne postavi objektov za oglaševanje.
(6) Izvajalec je dolžan po preteku obdobja, določenega v pogodbi oziroma po razveljavitvi pogodbe, na podlagi katere je bil upravičen uporabljati razpisano lokacijo, odstraniti objekte za oglaševanje v najkrajšem možnem roku, ki ne sme biti daljši od tridesetih (30) dni in vzpostaviti prvotno stanje lokacije.
(7) V kolikor izvajalec ne odstrani objektov za oglaševanje v predpisanih rokih iz 3. in 6. točke tega člena, jih na njegove stroške odstrani občina.
Pridobivanje pravice uporabe lokacij na predlog oglaševalca
15. člen
(pridobitev pravice) 
(1) Oglaševalec pridobi pravico do uporabe lokacije za oglaševanje na javnih površinah, ko pridobi ustrezna upravna dovoljenja za uporabo javne površine.
(2) Če oglaševalec namerava objekt za oglaševanje postaviti na zemljišču oziroma objektu, ki leži v varovalnem pasu ali na varovanem območju, mora pred izdajo odločbe pridobiti soglasje pristojnega organa oziroma službe (npr. upravljavca ceste, komunalne infrastrukture, Zavoda za varstvo kulturne dediščine …).
16. člen 
(vsebina vloge) 
(1) Pogoj za pridobitev dovoljenja je skladnost s splošnimi in posebnimi merili za oblikovanje in postavitev objektov za oglaševanje (23. do 35. člen tega odloka).
(2) Predlog mora vsebovati:
– podatke o vlagatelju,
– natančno navedbo lokacije za posamezno vrsto objekta za oglaševanje,
– opredelitev trajanja oglaševanja,
– vrisano lokacijo na geodetski podlagi (posnetku dejanskega stanja) v merilu 1:500 ali 1:1000,
– podatke o objektu za oglaševanje (načrt z definicijo gabaritov in finalnih obdelav, tehnične karakteristike, varnost),
– fotografijo obstoječega stanja in fotomontažo iz smeri, kamor bo usmerjeno oglasno sporočilo (če je objekt dvostranski ali večstranski, fotografijo in fotomontažo iz vseh smeri),
– soglasja iz 2. točke 15. člena tega odloka.
17. člen 
(obveznosti oglaševalcev) 
Oglaševalec mora skrbeti:
– da oglašuje v skladu z izdano odločbo občinske uprave,
– da po preteku datuma veljavnosti oglaševanja odstrani začasne objekte za oglaševanje najkasneje v roku sedmih (7) dni,
– da se v primerih oglaševanja javnih kulturnih, športnih, humanitarnih in drugih prireditev, ki jih organizira organizator prireditve, oglasna sredstva prikazujejo na premičnih oglasnih sredstvih največ sedem (7) dni pred izvedbo prireditve, na ostalih oglasnih mestih pa največ devetdeset (90) dni,
– da je vsebina oglasnega sredstva v slovenskem jeziku. Izjemoma lahko stranka v skladu z zakonom, ki določa javno rabo slovenščine, izvaja oglaševanje tudi v tujem jeziku,
– da je oglaševalsko sporočilo oblikovano v skladu s predpisi, ki določajo pravila oglaševanja (npr. v skladu s Slovenskim oglaševalskim kodeksom),
– da za oglaševanje plačuje občinsko takso v skladu z veljavnim odlokom,
– da ima poravnane vse finančne obveznosti do občine.
V. OGLAŠEVANJE ZA LASTNE POTREBE 
18. člen 
(pomen) 
(1) Oglaševanje za lastne potrebe je dopustno na stavbah, v katerih se opravlja oglaševana storitev ali dejavnost in na gradbenih parcelah teh stavb, ter samo za nosilce te dejavnosti ali storitve, ki delujejo ali imajo sedež v teh stavbah. Oglaševanje je omejeno na sporočila o dejavnosti, registrirani v sodnem registru podjetja in blagu ali storitvi, ki izhaja iz te dejavnosti (in ni oglaševalska dejavnost).
(2) Če se predvideni objekt za oglaševanje za lastne potrebe nahaja v zavarovanem območju oziroma varovalnem pasu, ki pomeni pas omejene rabe prostora, je potrebno pridobiti soglasje, mnenje, dovoljenje ali drugo privolitev pristojnega organa ali službe.
VI. OGLAŠEVANJE ZA POTREBE VOLILNE IN REFERENDUMSKE KAMPANJE 
19. člen 
(zagotavljanje plakatnih mest) 
(1) Za potrebe volilne in referendumske kampanje mora občina brezplačno in enakopravno zagotoviti vsem organizatorjem volilne kampanje uporabo plakatnih mest za osnovno informiranje volivcev v občini o listi kandidatov ali kandidatu oziroma referendumskemu vprašanju.
(2) Občina brezplačno uporabo plakatnih mest zagotovi s postavitvijo dodatnih oglaševalskih tabel, katere v ta namen na mestih, ki jih določi občinska uprava s sklepom, postavi javno komunalno podjetje.
(3) Stalna plakatna mesta, ki jih upravlja izvajalec, se ne uporabljajo kot brezplačna plakatna mesta za oglaševanje za potrebe volilne in referendumske kampanje.
20. člen 
(rok za priglasitev) 
(1) Organizatorji volilne in referendumske kampanje pridobijo prostor na plakatnih mestih na podlagi javne objave pogojev za uporabo plakatnih mest. Mesta za oglaševanje se enakopravno razdelijo med organizatorje volilnih kampanj.
(2) Občina mora najkasneje 60 dni pred dnevom glasovanja na volitvah oziroma 25 dni pred dnevom glasovanja na referendumu objaviti pogoje iz 1. točke tega člena.
(3) Na javno objavo pogojev za uporabo plakatnih mest se mora organizator volilne in referendumske kampanje priglasiti pisno v roku, določenim v javni objavi pogojev za uporabo plakatnih mest, v nasprotnem primeru se pri dodelitvi plakatnih mest ne upošteva, razen če so na razpolago še prosta mesta. Rok za priglasitev ne sme biti krajši od 15 dni.
21. člen 
(uporaba drugih predpisov) 
Organizatorji volilne in referendumske kampanje so dolžni ravnati v skladu z določili zakona, ki ureja volilno in referendumsko kampanjo.
22. člen 
(soglasje lastnika nepremičnine) 
Za plakatiranje za potrebe volilne kampanje in referendumskega vprašanja mora organizator pridobiti le soglasje lastnika nepremičnine. Za ureditev vseh ostalih vprašanj glede izvajanja volilne in referendumske kampanje se uporablja področna zakonodaja.
VII. MERILA ZA OBLIKOVANJE IN POSTAVITEV OBJEKTOV ZA OGLAŠEVANJE 
Splošna merila
23. člen 
(1) Poleg meril in pogojev za postavitev objektov za oglaševanje, ki izhajajo iz prostorskih aktov občine, drugih občinskih predpisov in zakonskih predpisov, se s tem odlokom predpisuje še podrobnejša merila za postavitev in oblikovanje objektov za oglaševanje.
(2) Objekti za oglaševanje morajo biti:
– po vrsti, formatu in barvi enotno oblikovani v isti oglaševalski coni (oglaševalska cona je celotno vidno polje, razen če je prekinjeno s križiščem ali drugim elementom mestne ureditve),
– postavljeni v sklenjene celote v okviru ureditev naselja,
– postavljeni tako, da ne povzročajo sporočilne zasičenosti posameznih ambientov ali območij,
– oblikovno usklajeni z drugimi elementi uličnega prostora in urbane opreme (barve, material, velikost, slog ipd.),
– postavljeni tako, da so vodoravni robovi objektov v paru in ponovitvi poravnani,
– osvetljeni le v skladu z določili tega odloka ter z mejnimi vrednostmi, določenimi s predpisi o svetlobnem onesnaževanju, pri čemer ne smejo motiti osnovne rabe,
– postavljeni v skladu s tehničnimi predpisi, tako da je zagotovljena stabilnost, varna pritrditev in odpornost na vremenske vplive,
– postavljeni izven preglednega polja in pregledne berme ceste, preglednostnega prostora prehoda ceste čez železniško progo v isti ravnini in območja vzdolž vozišča občinske ceste, predpisanega za postavitev prometne signalizacije in prometne opreme.
(3) Objava obvestil, vezanih na dogajanja v občini in objava drugih uradnih obvestil se štejeta za oglaševanje za lastne potrebe in imata značaj obveščanja ter nista zavezani plačilu občinske takse.
(4) Objekti za oglaševanje so lahko opremljeni s simbolom občine oziroma z barvo, ki je podlaga grbu občine, pod pogojem, da je za to pridobljeno soglasje občine.
Posebna merila
24. člen 
Poleg splošnih meril in pogojev oblikovanja in postavitev so za posamezno vrsto objekta za oglaševanje predpisani še posebna merila in pogoji.
25. člen 
(velike samostoječe ali stenske table) 
(1) Velike samostoječe in stenske table določa velikost oglaševalne površine od 3 m2 do 12 m2. Postavlja se jih glede na podlago navpično, glede na cestišče pravokotno, 0,75 do 1,50 m nad njim ter izven varovalnega pasu in pasu, namenjenega postavitvi prometne signalizacije. Presledek med parom tabel (dveh tabel) na navpičnem stiku je 0,6 m.
(2) Zaporedna postavitev objektov in naprav oglaševanja pravokotno na cestišče se ureja posamezno ali v parih, če lokacija to dopušča. Razmik pri zaporedni postavitvi posameznega objekta za oglaševanje mora biti enak njegovi dvakratni dolžini, če so nameščeni v paru pa dvakratni dolžini para.
(3) V eni oglaševalski coni je dovoljena postavitev le ene vrste in oblike velikih tabel.
(4) Velikih samostoječih in stenskih tabel ni dovoljeno nameščati v kombinaciji z malimi tablami ali blizu njih, prav tako niso dovoljene v območjih varovane kulturne ali naravne dediščine, na stanovanjske stavbe in vrtne ograje stanovanjskih hiš.
(5) Velikih samostoječih ali stenskih tabel ni dovoljeno nameščati na stanovanjske stavbe v lasti občine ter na ostale javne zgradbe. Izjemoma se jih lahko postavi na slepe fasade, ki niso del oblikovane fasade objekta (npr. športni objekt) in na slepe fasade degradiranih objektov, če predlog podaja rešitev za kvalitetnejšo zasnovo fasade.
26. člen 
(male samostoječe in stenske table) 
(1) Male samostoječe in stenske table določa velikost oglaševalne površine do 3 m2, praviloma se nameščajo kot samostoječi objekti v območjih mestne ureditve, na ali ob površinah za pešce, ob avtobusnih postajališčih ter pred poslovnimi stavbami. Postavitev ne sme ovirati poti pešcev in drugih udeležencev v prometu.
(2) Malih samostoječih ali stenskih tabel ni dovoljeno postavljati v kombinaciji z velikimi, prav tako niso dovoljene na vrtnih ograjah stanovanjskih in poslovnih objektov ter oblikovanih fasadah objektov.
(3) Male samostoječe table ne smejo biti postavljene pravokotno na cestišče in osvetljene z lastnim virom svetlobe.
(4) Male samostoječe in stenske table se lahko postavljajo v parih s presledkom 0,6 m po navpičnem stiku. Tabli v paru morata imeti isto orientacijo, enotno velikost in obliko ter enoten višinski gabarit.
27. člen 
(vitrine) 
(1) Vitrine določa velikost oglaševalne površine od 3 do 6 m2. Male vitrine določa velikost oglaševalne površine do 3 m2.
(2) Vitrin ni dovoljeno nameščati v območju varovanja kulturne in naravne dediščine, na stanovanjske stavbe, zelenice, drevorede, kolesarske steze, vrtne ograje stanovanjskih hiš in oblikovane fasade objektov.
(3) Praviloma se jih namešča na ali ob površinah za pešce in površinah, na in ob avtobusnih postajališčih ter pred poslovnimi objekti. Postavitev ne sme ovirati poti pešcev in drugih udeležencev v prometu.
(4) Malih vitrin ni dovoljeno nameščati v kombinaciji z velikimi vitrinami in obratno.
(5) Velike samostoječe vitrine je dovoljeno postavljati tako, da je njihov spodnji rob oddaljen od tal največ 2,6 m.
(6) Vitrine morajo biti v območju ali v oglaševalski coni oblikovane enotno.
(7) Vitrina na avtobusnem, železniškem ali drugem postajališču je vgrajena v objekt postajališča tako, da je njena oglaševalna stran praviloma postavljena pravokotno na vozišče.
(8) Osvetljevanje je dopustno v okviru mejnih vrednosti, ki jih določajo ostali predpisi in ne smejo motiti osnovne uporabe prostora.
28. člen 
(plakatni stebri) 
(1) Plakatni stebri se lahko postavijo na ali ob površine za pešce, tako da je zagotovljena zadostna širina preostale proste površine, namenjene pešcem, najmanj 1,5 m.
(2) Največja dovoljena višina stebra je 2,5 m, širina 1,5 m.
(3) Plakatni stebri ne smejo biti osvetljeni z lastnim virom svetlobe.
29. člen 
(LCD prikazovalniki) 
(1) LCD prikazovalniki se uporabljajo za informiranje in usmerjanje javnosti.
(2) LCD prikazovalniki določajo velikost oglaševalne površine do največ 12 m2.
(3) Postavitev LCD prikazovalnikov ne sme ovirati poti pešcev, zagotovljena širina prostega pločnika mora biti najmanj 1,5 m, zagotovljena oddaljenost od vozišča pa najmanj 3 m oziroma izvedena izven varovalne pasu oziroma pasu, namenjenega postavitvi prometne signalizacije.
(4) Dimenzije in oblike prikazovalnikov morajo spoštovati razmerja in arhitekturne kvalitete obstoječih stavb.
(5) Svetilnost LCD prikazovalnikov mora biti v okviru mejnih vrednosti, ki jih določajo ostali predpisi in ne smejo motiti osnovne uporabe prostora.
30. člen 
(prenosljivi panoji) 
(1) Prenosljivi panoji so lahko veliki največ 2 m2 in se uporabljajo za oglaševanje kulturnih prireditev, humanitarnih akcij in drugih prireditev pomembnih za občino ter za oglaševanje ob volilni in referendumski kampanji.
(2) Izjemoma je dovoljeno oglaševanje s prenosljivimi panoji na javni površini za namen oglaševanja za lastne potrebe oziroma za obveščanje in reklamiranje blaga ali storitev v času poslovanja trgovskih in gostinskih lokalov in sicer po en pano na poslovno enoto. Oglašuje se samo v odpiralnem času poslovne enote.
(3) Prenosljivi panoji se postavljajo na pločnikih ali funkcionalnih zemljiščih pred gostinskimi in trgovskimi lokali neposredno ob fasadi objekta, tako da je prost prehod pešcev. Prenosljive panoje, prirejene temu namenu, lahko ob prireditvah, to so sejmi, zborovanja in podobno, prenašajo tudi ljudje.
31. člen 
(čezcestni transparenti) 
(1) Transparente nad ulicami je dopustno postaviti na območju naselij na lokacijah, ki jih predhodno določi komunalna direkcija in potrdi župan. Namenjeni so obveščanju o kulturnih, turističnih, športnih in drugih prireditvah in shodih na območju občine.
(2) Transparenti nad ulicami in cestami morajo biti nameščeni in oblikovani tako, da so:
– obešeni pravokotno na cestišče tako, da je višina spodnjega roba transparenta najmanj 5,50 m in največ 6 m nad voziščem,
– visoki največ 1 m in izdelani iz tkanine oziroma materiala brez leska, ki se ne raztegne, ne mečka ali ob vremenskih vplivih kako drugače ne poškoduje,
– pritrjeni z dvojno varovanimi vodoravnimi jeklenimi vrvmi in ne ogrožajo statične stabilnosti objektov ali naprav, na katere so pritrjeni,
– besedilo in druga vsebina na transparentih grafično oblikovani.
(3) Obešanje transparentov mora izvajati podjetje, ki je registrirano za takšno dejavnost.
32. člen 
(plakatiranje na stalnih plakatnih mestih) 
(1) Oglaševanje s plakati je možno samo na stalnih plakatnih mestih, ki jih upravlja, namešča in odstranjuje izvajalec, izbran na podlagi javnega razpisa iz 10. člena tega odloka. Plakat mora biti opremljen z žigom izvajalca.
(2) Plakatiranje za društva s sedežem v občini, za namen oglaševanja prireditev, ki se bodo dogajala na območju občine, niso predmet plačila občinske takse.
33. člen 
(zvočne naprave) 
Oglaševanje z zvočnimi objekti zajema obveščanje o kulturnih, turističnih, športnih in drugih prireditvah, ki so prijavljene oziroma dovoljene s strani pristojnega organa. Oglaševanje se lahko opravlja na eni lokaciji ali iz vozečega avtomobila, vendar s hitrostjo, ki je primerna za pravilno razumevanje sporočila. Oglaševanje z zvočnimi objekti se mora izvajati v skladu s predpisi o prekomerni obremenitvi okolja s hrupom. Za izvajanje je treba pridobiti ustrezno dovoljenje občinske uprave.
34. člen 
(zastave) 
Zastave so maksimalne širine 2,8 m in se jih lahko uporablja samo za oglaševanje za lastne potrebe. V kolikor je postavljena ob vozišču, drog ne sme biti višji od drogov javne razsvetljave, spodnji rob zastave pa mora biti na višini najmanj 4,5 m nad voziščem.
35. člen 
(obešanke na drogovih javne razsvetljave) 
(1) Obešanke na drogovih javne razsvetljave morajo biti pravokotne oblike, velikosti največ 2 m2 in nameščene tako, da ne posegajo v prostor vozišča in da je spodnji rob oddaljen od tal najmanj 4,5 m.
(2) Obešanke ni dovoljeno nameščati na prva dva drogova javne razsvetljave v križišču ali tako, da bi bilo v ta namen potrebno posekati drevje. Barva konstrukcije obešanke mora biti enaka barvi drogov javne razsvetljave. Za namestitev obešanke na drog javne razsvetljave je predlagatelj dolžan pridobiti statični izračun droga javne razsvetljave obremenjenega z obešanko, pri čemer je med drugim treba upoštevati 3. vetrno cono.
VIII. USMERJEVALNI IN OBVESTILNI SISTEM 
36. člen 
(usmerjevalni znaki, namenjeni krajevnemu vodenju) 
(1) Usmerjevalne znake predstavljajo usmerjevalne lamele, postavljene skupinsko na posebnih nosilcih. Namenjene so za nekomercialno vodenje, ki omogoča vodenje do kulturnih, zgodovinskih in naravnih znamenitosti, gospodarskih in poslovnih con, turistične infrastrukture ter drugih pomembnejših objektov.
(2) Usmerjevalni znaki za nekomercialno vodenje se postavljajo izključno na podlagi potreb občine.
37. člen 
(označevalne table ulic) 
Občina lahko uredi izdelavo in postavitev označevalnih tabel ulic, skladno z veljavnimi predpisi.
38. člen 
(turistična in druga obvestilna signalizacija) 
(1) Na območju občine je dovoljeno postavljati:
– table in obvestila za varovana, zavarovana in ogrožena območja,
– table o kulturnih spomenikih, naravnih in turističnih znamenitostih,
– table za izraz dobrodošlice ob vstopu v občino ali naselje, ki jih namesti in vzdržuje občina,
– informacijske table za podajanje prometnih, turističnih in drugih informacij, ki jih namesti in vzdržuje občina,
– obvestila na javnih oglasnih mestih,
– sistem za elektronsko usmerjanje prometa,
– informacijske LCD prikazovalnike.
(2) Table in obvestila iz prejšnje točke se postavijo v skladu z veljavnimi predpisi.
39. člen 
(na zasebnih površinah) 
Občina lahko postavi usmerjevalni in/ali obvestilni znak tudi na zasebnem zemljišču, če postavitev na javni površini ni mogoča. V tem primeru mora občina pridobiti vsa, s predpisi določena, soglasja za postavitev znaka ter soglasje lastnika zemljišča.
IX. NADZOR 
40. člen 
(1) Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravlja Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Jesenice, Gorje, Kranjska Gora in Žirovnica (v nadaljevanju: organ nadzora).
(2) Če organ nadzora ugotovi, da je objekt za oglaševanje postavljen v nasprotju z določili tega odloka ali oglaševalec ne izpolnjuje obveznosti oglaševalca po tem odloku, odredi njegovo odstranitev skladno s svojimi pooblastili.
X. KAZENSKE DOLOČBE 
41. člen 
(1) Z denarno kaznijo 4.000 EUR se kaznuje za prekršek pravna oseba ali podjetnik posameznik, ki stori prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, če:
– ravna v nasprotju z določili 5. člena (prepoved postavitve),
– oglašuje v nasprotju z določili 6. člena (prepoved vrst objektov za oglaševanje),
– oglašuje v nasprotju z določili 17. člena (pridobitev pravice),
– oglašuje v nasprotju z določili 13. ali 14. člena ali prve, četrte, pete, šeste in sedme alineje 17. člena (obveznosti oglaševalcev).
(2) Z denarno kaznijo 2.000 EUR se kaznuje za prekršek iz 1. točke tega člena odgovorna oseba pravne osebe.
(3) Z denarno kaznijo 1.000 EUR se kaznuje za prekršek iz 1. točke tega člena fizična oseba.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
42. člen 
Za vse objekte za oglaševanje, ki so ob sprejetju tega odloka že postavljeni, pritrjeni in izobešeni brez ustreznih dovoljenj, si morajo investitorji pridobiti ustrezno dovoljenje občine v skladu s pogoji odloka najkasneje do konca leta 2026.
Oglaševalske objekte, za katere ni bila pridobljena pozitivna odločba oziroma dovoljenje ali pri katerih je bila izdana negativna odločba oziroma dovoljenje, je treba odstraniti v roku 30 dni po pravnomočnosti te odločbe oziroma dovoljenja.
43. člen 
Z dnem uveljavitve tega odloka prenehata veljati Odlok o oglaševanju in plakatiranju v Občini Jesenice (Uradni list RS, št. 52/10) in Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o oglaševanju in plakatiranju v Občini Jesenice (Uradni list RS, št. 99/11).
44. člen 
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-7/2025
Jesenice, dne 18. junija 2025
Župan 
Občine Jesenice 
mag. Peter Bohinec 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti