A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 53

Uradni list RS, št. 53 z dne 11. 7. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 53/2025 z dne 11. 7. 2025


2161. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice, stran 5835.

  
Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS – stari, št. 12/91, Uradni list RS/I, št. 17/91 – ZUDE, Uradni list RS, št. 55/92 – ZVDK, 13/93, 66/93, 66/93, 45/I/94 – odl. US, 8/96, 31/00 – ZP-L, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 9. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo, 23/08, 58/08 – ZZdrS-E, 15/08 – ZPacP, 77/08 – (ZDZdr), 40/12 – ZUJF, 14/13, 88/16 – ZdZPZD, 64/17, 1/19 – odl. US, 73/19, 82/20, 152/20 – ZZUOOP, 203/20 – ZIUPOPDVE, 112/21 – ZNUPZ, 206/21 – ZDUPŠOP, 100/22 – ZNUZSZS, 132/22 – odl. US, 141/22 – ZNUNBZ, 14/23 – odl. US, 76/23 – ZNUZSZS-A, 196/21 – ZDOsk, 163/22 – ZDOsk-A, 84/23 – ZDOsk-1, 136/23 – ZIUZDS, 35/24, 112/24 – ZDIUZDZ, 102/24 – ZZKZ, 32/25) in 19. člena Statuta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 100/21 in 37/25) je Občinski svet Občine Brežice na 16. redni seji dne 3. 7. 2025 sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice 
I. UVODNE DOLOČBE 
1. člen 
(predmet urejanja) 
(1) Javni zavod Zdravstveni dom Brežice je bil ustanovljen z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice (Uradni list RS, št. 1/92), njegovo nadaljnje delovanje pa je bilo urejeno z Odlokom o preoblikovanju javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice (Uradni list RS, št. 30/01 in 96/05) in Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice (Uradni list RS, št. 24/09 in 54/17).
(2) S tem odlokom Občina Brežice s sedežem Cesta prvih borcev 18, Brežice (v nadaljevanju: ustanovitelj) uskladi delovanje Javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice (v nadaljevanju: zavod) z Zakonom o zdravstveni dejavnosti, Zakonom o zavodih, Zakonom o dolgotrajni oskrbi ter drugimi zakonskimi in podzakonskimi predpisi.
2. člen 
(vsebina odloka) 
(1) Zavod je pravna oseba javnega prava s statusom javnega zdravstvenega zavoda in izvajalca dolgotrajne oskrbe na domu s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom, s tem odlokom in statutom zavoda.
(2) Dejavnost zavoda je javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
II. STATUSNE DOLOČBE 
3. člen 
(ime, sedež in pravni status zavoda) 
(1) Ime zavoda je: Zdravstveni dom Brežice.
(2) Sedež zavoda je v Brežicah. Poslovni naslov je Černelčeva cesta 8, 8250 Brežice.
(3) Skrajšano ime zavoda je: ZD Brežice.
4. člen 
(sprememba imena in sedeža) 
Zavod lahko spremeni ime in sedež po predhodnem soglasju ustanovitelja. V pravnem prometu mora zavod uporabljati ime iz predhodnega člena.
5. člen 
(odgovornost) 
(1) Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostjo v pravnem prometu, kot to določajo Zakon o zdravstveni dejavnosti, Zakon o dolgotrajni oskrbi, Zakon o zavodih in ta odlok.
(2) Zavod je pravna oseba s polno odgovornostjo in je za svoje obveznosti odgovoren z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga.
(3) Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga in je razvidno iz knjigovodskih evidenc in popisa sredstev zavoda. V pravnem prometu s tretjimi osebami nastopa v svojem imenu in za svoj račun in ima vsa pooblastila, razen za promet z nepremičninami, katerih lastnik je ustanovitelj, kjer je potrebno predhodno soglasje ustanovitelja.
6. člen 
(pečat) 
(1) Zavod ima pečat okrogle oblike, premera 35 mm. V sredini pečata je skrajšano ime zavoda, na obodu pa sta izpisana ime in sedež zavoda.
(2) Zavod ima tudi pečat premera 20 mm z enakim besedilom.
7. člen 
(uporaba pečatov) 
Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor.
8. člen 
(organiziranost zavoda) 
Notranjo organizacijo zavoda, organizacijske in strokovne enote in lokacije, na katerih zavod organizira izvajanje dejavnosti, določa zavod s statutom zavoda in Pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest ter na podlagi normativov in predpisov, ki urejajo to področje.
9. člen 
(zastopanje in predstavljanje) 
(1) Zavod zastopa in predstavlja direktor.
(2) Direktor zastopa in predstavlja zavod brez omejitev.
(3) Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec zavoda, ki ga za nadomeščanje pooblasti direktor. Pooblaščeni delavec ima v času nadomeščanja vsa pooblastila direktorja.
(4) Direktor lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
III. DEJAVNOST ZAVODA 
10. člen 
(dejavnost zavoda) 
(1) Dejavnost zavoda je javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
(2) Zavod opravlja osnovno zdravstveno dejavnost v skladu z Zakonom o zdravstveni dejavnosti, Zakonom o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, Zakonom o zdravniški službi in v skladu z ostalimi predpisi.
(3) Zavod opravlja dolgotrajno oskrbo na domu v skladu z Zakonom o dolgotrajni oskrbi in v skladu z ostalimi predpisi.
(4) Zavod ima organizirano: splošno oziroma družinsko medicino, medicino dela, prometa in športa, ambulanto v socialnem zavodu, otroški in šolski dispanzer, dispanzer za žene, dispanzer za mentalno zdravje, specialistično ambulantno dejavnost, preventivno in kurativno zobozdravstveno dejavnost, zdravstveno in zobozdravstveno vzgojo, laboratorijsko in drugo diagnostiko, patronažo, nego na domu, dolgotrajno oskrbo na domu, fizioterapijo, pomoč na domu, službo 24 urnega neprekinjenega zdravstvenega varstva in nujne medicinske pomoči, nujne in ne nujne reševalne prevoze, prevoze na in iz dialize, ostale sanitetne prevoze, center za preprečevanje in zdravljenje različnih oblik odvisnosti in center za krepitev zdravja.
(5) Osnovna zdravstvena dejavnost, ki jo opravlja zavod, obsega:
– spremljanje zdravstvenega stanja prebivalcev in predlaganje ukrepov za varovanje,
– krepitev in izboljšanje zdravja ter preprečevanje, odkrivanje, zdravljenje in rehabilitacijo bolnikov in poškodovancev,
– preventivno zdravstveno varstvo rizičnih skupin in drugih prebivalcev v skladu s programom preventivnega zdravstvenega varstva in z mednarodnimi konvencijami,
– zdravstveno vzgojo ter svetovanje za ohranitev in krepitev zdravja,
– preprečevanje, odkrivanje in zdravljenje ustnih in zobnih bolezni ter rehabilitacijo,
– zdravstveno rehabilitacijo otrok in mladostnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju,
– zdravstveno varstvo žensk, otrok in mladine,
– patronažne obiske, zdravstveno nego, zdravljenje in rehabilitacijo bolnikov na domu ter oskrbovancev v socialnovarstvenih in drugih zavodih,
– nujno medicinsko pomoč in reševalno službo,
– zdravstvene preglede športnikov,
– ugotavljanje začasne nezmožnosti za delo,
– laboratorijske, diagnostične in terapevtske storitve.
(6) Naloga zavoda je tudi povezovanje in sodelovanje s koncesionarji in z drugimi zdravstvenimi ter s socialnovarstvenimi, vzgojno izobraževalnimi in drugimi zavodi, podjetji, organizacijami, društvi ter posamezniki z namenom oblikovanja in izvajanja programov za krepitev, ohranitev in povrnitev zdravja.
(7) Zavod izvaja tudi druge naloge s področja zdravstva ter zdravstvene storitve v skladu z Zakonom o zdravstveni dejavnosti:
– koordinacija organizacije zdravstvenega varstva in zagotavljanje stabilnosti delovanja javne mreže,
– organizacija in koordinacija izvajanja nujne medicinske pomoči in neprekinjenega zdravstvenega varstva,
– izvajanje mrliško pregledne službe,
– nujni, nenujni reševalni prevozi, prevozi na in iz dialize in ostali sanitetni prevozi,
– programi za zdravo življenje,
– pedagoške naloge,
– diagnostične in terapevtske storitve za zasebnike, koncesionarje in samoplačnike,
– prodaja zdravstvenih storitev na trgu,
– izobraževanje in organizacija seminarjev s področja zdravstva.
(8) Zavod lahko opravlja druge storitve za koncesionarje in druge uporabnike. Med te storitve spadajo:
– opravljanje administrativnih del,
– čiščenje zdravstvenih prostorov, pranje perila, vzdrževanje opreme ter objektov ter sterilizacija sanitetnega materiala,
– prevoz krvi in drugega materiala,
– gospodarska dejavnost za potrebe zavoda, ki je namenjena opravljanju dejavnosti, za katero je bil zavod ustanovljen.
(9) Zavod izvaja tudi dejavnost dolgotrajne oskrbe na domu in pomoči na domu. Dolgotrajna oskrba na domu je nedenarna pravica v okviru sistema dolgotrajne oskrbe, ki se izvaja na domu upravičenca. Upravičenec na svojem domu prejema storitve pomoči pri osnovnih in podpornih dnevnih opravilih, storitve zdravstvene nege, vezane na osnovna dnevna opravila, ter storitve za krepitev in ohranjanje samostojnosti. Storitev pomoč na domu lahko obsega pomoč pri temeljnih dnevnih opravilih, gospodinjsko pomoč in pomoč pri ohranjanju socialnih stikov.
(10) Zavod opravlja za ustanoviteljico tudi dejavnost upravljanja z objekti za potrebe zdravstvene dejavnosti, proste kapacitete pa lahko odda v najem s predhodno pridobljenim soglasjem ustanoviteljice.
11. člen 
(dejavnosti zavoda) 
(1) Naloge iz prejšnjega člena, ki jih opravlja zavod, so v skladu z veljavno Uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti in obsegajo naslednje dejavnosti:
– R86.210 Splošna izvenbolnišnična zdravstvena dejavnost,
– R86.220 Specializirana zdravstvena dejavnost,
– R86.230 Zobozdravstvena dejavnost,
– R86.9 Druge dejavnosti za zdravje,
– Q88.10 Socialno varstvo brez nastanitve za starejše in invalidne osebe,
– R86.910 Storitve diagnostičnega slikanja in dejavnosti medicinskih laboratorijev,
– R86.920 Prevoz bolnikov z reševalnim vozilom,
– R86.930 Dejavnost psihologov in psihoterapevtov, razen zdravnikov,
– R86.940 Zdravstvena in babiška nega,
– R86.950 Fizioterapija,
– R88.109 Drugo socialno varstvo brez nastanitve za starejše in invalidne osebe,
– R88.999 Drugo drugje nerazvrščeno socialno varstvo brez nastanitve,
– K63.100 Dejavnosti v zvezi z računalniško infrastrukturo, obdelavo podatkov in gostovanjem ter povezane dejavnosti,
– K63.920 Druge informacijske dejavnosti,
– K62.900 Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti,
– O81.220 Drugo čiščenje stavb, industrijskih naprav in opreme,
– M68.320 Drugo poslovanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi,
– M68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin,
– S93.190 Športne dejavnosti, d.n.,
– O82.100 Pisarniške dejavnosti,
– Q85.590 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d.n..
(2) Glavne dejavnosti iz prejšnjega odstavka se lahko izvaja tudi kot tržno dejavnost, pri čemer mora javni zavod ločeno voditi prihodke in odhodke iz tržne dejavnosti in javne službe.
12. člen 
(opravljanje prodaje blaga in storitev na trgu) 
(1) Javni zavod lahko izvaja prodajo blaga in storitev na trgu le, če bo z izvajanjem te dejavnosti zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov.
(2) Javni zavod je zavezan pripraviti cenik z obrazložitvijo, ki vsebuje kalkulativne osnove za oblikovanje cene proizvodov in storitev tržne dejavnosti, ter akt, ki ureja prodajo blaga in storitev na trgu.
13. člen 
(opravljanje dejavnosti) 
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ne pridobi vseh zakonsko določenih soglasij ter soglasje ustanovitelja in dokler, kolikor je to predpisano, pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji.
14. člen 
(sklepanje poslov) 
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki so vpisane v sodni register.
IV. ORGANI ZAVODA 
15. člen 
(organi zavoda) 
(1) Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– direktor zavoda,
– strokovni svet zavoda,
– strokovni vodja za področje zdravstvene dejavnosti in
– strokovni vodja za izvajanje dolgotrajne oskrbe na domu in pomoči na domu.
(2) Zavod ima lahko tudi druge organe, ki jih določa zakon ali statut zavoda.
16. člen 
(sestava sveta zavoda) 
(1) Zavod upravlja svet zavoda, ki ga sestavljajo predstavniki ustanovitelja, predstavniki delavcev zavoda, predstavnik zavarovancev in drugih uporabnikov, predstavnik uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe in predstavnik družinskih članov uporabnikov dolgotrajne oskrbe.
(2) Svet zavoda šteje 9 članov in je sestavljen iz:
– štirih predstavnikov ustanovitelja,
– dveh predstavnikov delavcev zavoda za področje zdravstvene dejavnosti,
– enega predstavnika delavcev zavoda za področje dolgotrajne oskrbe,
– enega predstavnika zavarovancev in drugih uporabnikov zdravstvene dejavnosti, ki mora imeti stalno prebivališče v Občini Brežice,
– enega predstavnika uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe ali predstavnika družinskih članov uporabnika, ki mora imeti stalno prebivališče v Občini Brežice.
(3) Predstavnike delavcev zavoda izvolijo delavci neposredno na tajnih volitvah po postopku in na način, ki ga v skladu z zakonom določa statut zavoda.
(4) Volitve predstavnikov delavcev so veljavne, če se jih udeleži več kot polovica volilnih upravičencev. Izvoljeni so kandidati, ki dobijo večino glasov tistih volilnih upravičencev, ki se udeležijo volitev.
(5) Predstavnika zavarovancev in drugih uporabnikov zdravstvene dejavnosti imenuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, Območna enota Krško.
(6) Predstavnike ustanovitelja zavoda imenuje občinski svet v skladu s statutom občine.
(7) Predstavnika uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe ali predstavnika družinskih članov uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe imenuje občinski svet na predlog zainteresirane javnosti.
17. člen 
(rokovnik za izvedbo volitev) 
Svet zavoda najkasneje 60 dni pred iztekom mandata določi rokovnik za izvedbo volitev in imenuje tričlansko komisijo, ki vodi postopek izvolitve predstavnikov delavcev v svet in pripravi končno poročilo, ki ga predloži svetu zavoda.
18. člen 
(delovanje sveta zavoda) 
(1) Mandat članov sveta zavoda traja štiri leta in začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda. Do trenutka, ko je konstituiran nov svet, opravljajo tekoče naloge sveta zavoda, ne glede na pretek mandata, člani prejšnjega sveta zavoda.
(2) Član sveta zavoda je v svet lahko izvoljen ali imenovan največ dvakrat zaporedoma.
(3) Člani sveta na konstitutivni seji izvolijo izmed članov sveta svojega predsednika in namestnika predsednika z večino glasov vseh članov sveta. Prvo konstitutivno sejo sveta skliče direktor zavoda v roku 30 dni po imenovanju vseh predstavnikov v svetu.
(4) Svet dela na sejah. Seje sklicuje predsednik sveta na lastno pobudo, na pobudo drugih članov sveta, na pobudo direktorja ali ustanoviteljice. Za administrativno in tehnično pomoč je zadolžen zavod. Na seje sveta zavoda se pisno vabi tudi predstavnika strokovne službe občine ustanoviteljice, ki pa ne sodeluje pri odločanju.
(5) Svet odloča z večino opredeljenih glasov vseh članov. Svet zavoda je sklepčen in lahko veljavno odloča, če je na seji navzoča večina članov. Podrobnejši način svojega delovanja in poslovanja lahko svet zavoda določi v poslovniku o delu.
19. člen 
(razrešitev iz sveta zavoda) 
(1) Član sveta je lahko razrešen pred iztekom mandata za katerega je imenovan ali izvoljen:
– če sam zahteva razrešitev oziroma odstopi,
– če se neopravičeno ne udeleži treh sej zaporedoma,
– če pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
– če ne opravlja svojih nalog,
– če s svojim ravnanjem škoduje delu in ugledu zavoda,
– mandat predstavnikov ustanovitelja lahko preneha tudi z iztekom mandata občinskega sveta oziroma s konstituiranjem novega občinskega sveta ali v drugih primerih, če občinski svet tako odloči.
(2) V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član. Mandat članu sveta zavoda, ki je bil naknadno imenovan, poteče takrat, ko poteče mandat celotnemu svetu zavoda.
20. člen 
(naloge sveta zavoda) 
Svet zavoda opravlja naslednje naloge:
– imenuje in razrešuje direktorja v soglasju z ustanoviteljem,
– na predlog direktorja, po predhodnem mnenju strokovnega sveta, imenuje in razrešuje strokovnega vodjo,
– sprejema statut in druge splošne akte, ki jih določa ta odlok ali drugi splošni akti zavoda,
– sprejema program dela in razvoja zavoda ter spremlja njihovo izvrševanje,
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovem izvrševanju,
– sprejema finančni načrt,
– sprejema zaključni račun,
– odloča o zadolževanju zavoda v soglasju z ustanoviteljem,
– daje predhodno soglasje k sklepanju pogodb, nad višino določeno v Statutu zavoda,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– najmanj enkrat letno obravnava cenik tržnih dejavnosti,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posamičnih vprašanjih,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev zavoda,
– imenuje in razrešuje člane izvršilnih organov in stalnih ali občasnih komisij oziroma odborov,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda in volitve članov disciplinske komisije,
– imenuje predstavnike zavoda v druge asociacije,
– sprejema poslovne usmeritve za organizacijo, izvajanje in financiranje nadstandardnih storitev,
– odloča o višini sredstev za delovno uspešnost direktorja in drugih uslužbencev iz plačne skupine B v skladu z veljavnimi predpisi,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in tem odlokom.
21. člen 
(direktor) 
(1) Direktor je poslovodni organ zavoda.
(2) Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod v okviru dejavnosti, za katero je zavod registriran in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
22. člen 
(pristojnosti direktorja) 
Direktor opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo ter poslovanje zavoda,
– predstavlja in zastopa zavod ter je odgovoren za zakonitost dela zavoda,
– vodi strokovno delo zavoda, če ima ustrezno izobrazbo medicinske smeri,
– odloča o sklenitvi delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– sklepa pogodbe, do višine, ki jo določa statut,
– imenuje delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi,
– odloča o razporejanju delavcev k določenim delom in nalogam,
– sprejema splošne akte zavoda, razen tistih, ki so v pristojnosti sveta zavoda,
– pripravlja programe razvoja zavoda in odgovarja za njihovo uresničevanje,
– sprejema sklepe o hrambi in uporabi pečatov zavoda ter določa delavce, ki so odgovorni zanje,
– pripravlja predlog letnega delovnega in finančnega načrta in odgovarja za njegovo izvedbo,
– pripravlja strateški načrt,
– pripravlja načrt nabave osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– odgovarja na namensko porabo sredstev zavoda,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– spremlja strokovno delo zaposlenih in jim svetuje,
– skrbi za sodelovanje zavoda z drugimi zavodi in zasebniki,
– določa sistemizacijo delovnih mest,
– odgovarja za varstvo pri delu,
– pripravlja osnove za izračun plač delavcev zavoda,
– odgovarja za tako razporeditev ordinacijskih časov zdravstvenih ekip zavoda, da je uporabnikom zdravstvenih storitev zagotovljena dostopnost zdravstvenih storitev na primarni ravni v skladu s pogodbo z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
– koordinira izvajanje neprekinjenega zdravstvenega varstva in nujne medicinske pomoči med timi, ki delujejo na primarni ravni v Občini Brežice,
– odgovarja za zaposlovanje v skladu s standardi za delo ambulant na podlagi področnih dogovorov za zdravstvene domove in zasebno zdravniško dejavnost za vsako pogodbeno leto,
– opravlja druge zadeve na podlagi zakona.
23. člen 
(imenovanje in mandat direktorja) 
(1) Za direktorja zavoda je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev določenih z zakonom izpolnjuje še naslednje pogoje:
– da ima univerzitetno izobrazbo medicinske, ekonomske ali pravne smeri,
– da ima najmanj 5 let delovnih izkušenj na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– da je državljan Republike Slovenije.
(2) Ob prijavi na razpis je dolžan kandidat predložiti program razvoja zavoda za čas trajanja mandata.
(3) Mandat direktorja traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
(4) Direktorja imenuje svet zavoda na podlagi izvedenega javnega razpisa ter po predhodno pridobljenem soglasju občine ustanoviteljice.
(5) Svet zavoda si pred imenovanjem direktorja zavoda pridobi tudi mnenje zaposlenih delavcev zavoda.
24. člen 
(nadomeščanje v odsotnosti) 
(1) Direktorja med odsotnostjo nadomešča njegov pomočnik ali delavec, ki ga za nadomeščanje pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa vsebino, obseg in trajanje pooblastila.
(2) Direktor lahko za zastopanje v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
25. člen 
(podpisniki) 
(1) Za zavod podpisujejo listine direktor in osebe, ki so pooblaščene za zastopanje, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravlja.
(2) Finančne listine za zavod podpisujejo direktor, računovodja in podpisniki z deponiranimi podpisi, ki jih za to določi in pooblasti direktor.
(3) Direktor s pooblastilom določi delavce zavoda, ki so pooblaščeni, da podpisujejo za zavod tudi ostale listine.
26. člen 
(razrešitev direktorja) 
(1) Svet zavoda razreši direktorja pred iztekom mandata:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, zaradi katerih po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor huje krši ali neutemeljeno ne izvršuje sklepe organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda.
(2) Direktorja razreši svet na način in po postopku, ki je določen za imenovanje direktorja. Mnenje zaposlenih strokovnih delavcev zavoda pri razrešitvi ni potrebno. Svet zavoda si mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi pridobiti soglasje ustanoviteljice. Svet mora direktorja seznaniti z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se v roku 30 dni o njih izjasni.
27. člen 
(vršilec dolžnosti) 
(1) Če direktorju predčasno preneha mandat ali če nihče od na javni razpis prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti.
(2) Vršilca dolžnosti direktorja lahko svet zavoda imenuje izmed strokovnih delavcev zavoda ali v primeru, če je bil predhodno objavljen razpis, enega izmed prijavljenih kandidatov, ki izpolnjujejo vse pogoje iz 23. člena tega odloka.
(3) Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda za čas do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
28. člen 
(strokovni svet) 
(1) Strokovni svet obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda, odloča o strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil, določenih v statutu zavoda, določa strokovne podlage za programe dela in razvoja zavoda, daje svetu, direktorju in strokovnemu vodji mnenja in predloge glede organizacije dela in pogojev za razvoj dejavnosti ter opravlja druge z zakonom, tem odlokom in s statutom zavoda določene naloge.
(2) Vrsto nalog, sestavo in način oblikovanja strokovnega sveta določa statut zavoda.
29. člen 
(strokovni vodja) 
(1) Poslovodna funkcija in funkcija strokovnega vodenja sta ločeni. Strokovno delo zavoda na področju zdravstvene dejavnosti vodi strokovni vodja za področje zdravstvene dejavnosti. Za strokovnega vodjo za področje zdravstvene dejavnosti je lahko imenovan zdravnik specialist dejavnosti zdravstvenega doma z najmanj petimi leti delovnih izkušenj v zdravstveni stroki. Za strokovnega vodjo za področje dolgotrajne oskrbe na domu in pomoči na domu je lahko imenovan, ki ima najmanj visoko strokovno ali univerzitetno izobrazbo, ki je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 7. raven izobrazbe in opravljen strokovni izpit s področja socialnega varstva in ima pet let delovnih izkušenj na področju dolgotrajne oskrbe, socialnega varstva oziroma zdravstva, ali je končala višjo ali visoko šolo zdravstvene smeri in ima najmanj pet let delovnih izkušenj na področju dolgotrajne oskrbe, socialnega varstva oziroma zdravstva.
(2) Strokovnega vodjo imenuje in razrešuje svet zavoda. Pred imenovanjem oziroma razrešitvijo mora pridobiti mnenje strokovnega sveta.
V. DELOVNA RAZMERJA 
30. člen 
(izobrazba) 
(1) Zdravstveni delavci in zdravstveni sodelavci morajo imeti ustrezno izobrazbo v skladu z zakonodajo in predpisi, ki urejajo to področje.
(2) Strokovni sodelavci na področju dolgotrajne oskrbe na domu in pomoči na domu morajo imeti ustrezno izobrazbo v skladu z zakonodajo in predpisi, ki urejajo to področje.
(3) Delovna razmerja ter udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic, se ureja v skladu z zakoni, kolektivnimi pogodbami in splošnimi akti zavoda.
VI. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 
31. člen 
(sredstva za delo zavoda) 
(1) Za opravljanje dejavnosti iz 10. člena tega odloka ostaja zavodu v upravljanju premoženje, s katerim je zavod upravljal do uveljavitve tega odloka, kar je razvidno iz premoženjske bilance, ki je sestavljena na podlagi knjigovodske evidence in popisa sredstev zavoda. Upravlja tudi z nepremičninami (objekt, funkcionalno zemljišče), ki so last ustanovitelja.
(2) Zavod pridobiva sredstva:
– s plačili za opravljene zdravstvene storitve,
– z lastno udeležbo uporabnikov,
– po pogodbi z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
– po pogodbah z drugimi zdravstvenimi zavarovalnicami,
– z opravljanjem dejavnosti iz 10. člena odloka,
– iz proračuna Republike Slovenije za naloge, ki se na podlagi zakona financirajo iz državnega proračuna,
– iz sredstev proračuna občine,
– s prodajo blaga in storitev na trgu in
– iz drugih virov in pogodbenih razmerij v skladu s predpisi.
32. člen 
(sredstva ustanovitelja) 
Ustanovitelj zagotavlja iz občinskega proračuna sredstva za sofinanciranje investicij, investicijsko-vzdrževalnih del in za programe, sprejete na podlagi Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju in za uresničevanje nalog na področju dolgotrajne oskrbe na domu in pomoči na domu.
33. člen 
(sklad) 
(1) Zavod lahko za izboljšanje materialne osnove dela, za nabavo specifične ali nadstandardne opreme ali za izvedbo nadstandardnega programa oziroma za organizacijo in izvajanje izrednih aktivnosti, zbira sredstva od donatorjev neposredno ali prek donatorskega sklada.
(2) Za delovanje sklada sprejme svet zavoda posebna pravila.
VII. RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA 
34. člen 
(upravljanje s premoženjem) 
(1) Zavod je dolžan upravljati s premoženjem ustanovitelja kot dober gospodar.
(2) Zavod samostojno gospodari s sredstvi prihodkov, ki jih ustvari z opravljanjem svoje dejavnosti. Presežek prihodkov nad odhodki iz javnih sredstev in sredstev, ki jih zavod doseže s prodajo blaga in storitev na trgu, porabi za opravljanje in razvoj dejavnosti, in sicer za investicije v prostore in opremo (z namenom nenehnega izboljšanja kakovosti in varnosti obravnave), za stroške usposabljanja in stalnega izpopolnjevanja ter plač zaposlenih ali za tekoče stroške poslovanja.
35. člen 
(presežek odhodkov nad prihodki) 
(1) Presežek odhodkov nad prihodki, izkazan v medletnem in letnem poslovnem poročilu, krije ustanovitelj le, če zavod z analizo dokaže, ustanovitelj pa ugotovi, da je do primanjkljaja prišlo zaradi motenj v poslovanju.
(2) Ustanovitelj krije le presežek odhodkov nad prihodki, ki nastane pri opravljanju javne službe, v kolikor za pokrivanje primanjkljaja ne zadostujejo sredstva, ki jih zavod ustvari z opravljanjem ostalih dejavnosti.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU 
36. člen 
(sklepanje pravnih poslov) 
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je določena z zakonom, tem odlokom in vpisom v sodni register.
37. člen 
(vzdrževanje) 
Zavod je dolžan skrbeti za vzdrževanje in obnavljanje stavb in prostorov, ki so last ustanovitelja in v upravljanju zavoda.
38. člen 
(najem in uporaba prostorov) 
(1) Zavod je dolžan dati koncesionarjem oziroma drugim najemnikom možnost najema prostih prostorov, ki jih ne potrebuje za opravljanje lastne javne zdravstvene službe, ter omogočiti vlaganje najemnikovih sredstev v prostore in opremo.
(2) Najemno pogodbo sklenejo upravljalec, najemnik in lastnik prostorov. Sredstva pridobljena z najemnino za prostore se porabljajo praviloma za vzdrževanje prostorov oziroma objektov, katerih lastnik je ustanovitelj. Načrt za porabo sredstev se sprejme ob sprejemu proračuna za tekoče leto.
39. člen 
(koncesionarji) 
Zavod je dolžan omogočiti koncesionarju vključevanje v strokovno izpopolnjevanje, ki ga organizira za svoje zdravnike in zobozdravnike oziroma za druge svoje zdravstvene delavce, koncesionar pa mora, v primeru udeležbe, kriti ustrezni delež stroškov v zvezi s tem strokovnim izpopolnjevanjem.
IX. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA 
40. člen 
(dolžnosti do ustanovitelja) 
Zavod je dolžan ustanovitelju najmanj enkrat letno pošiljati podatke o poslovnih rezultatih zdravstvenega doma, druge podatke, ki so nujni za izvrševanje funkcije ustanovitelja ter popis sredstev, ki jih ima v upravljanju in so last ustanovitelja.
41. člen 
(prevzemanje finančnih obveznosti) 
Zavod ne sme prevzemati finančnih obveznosti izven dogovorjenega programa.
42. člen 
(soglasja) 
(1) Zavod mora od ustanovitelja pridobiti soglasje k:
– določbam Statuta zavoda, njegovim spremembam in dopolnitvam,
– zadolževanju zavoda,
– imenovanju in razrešitvi direktorja,
– prometu z nepremičninami,
– spremembi imena, dejavnosti in sedeža zavoda,
– oddaji prostih kapacitet v objektu,
– drugim zadevam, določenih v zakonu in tem odloku.
(2) Soglasja, ki jih mora v skladu z zakonom in tem odlokom zavod pridobiti od ustanovitelja, ustanovitelj izda v roku 60 dni od vložitve zahtevka.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
43. člen 
(zagotavljanje zdravstvena varstva) 
Prebivalci občine za katero je zavod izvajal zdravstveno varstvo do uveljavitve tega odloka, ohranijo enake pravice pri uveljavljanju zdravstvenega varstva.
44. člen 
(imenovanje sveta zavoda) 
(1) V skladu z določili tega odloka je potrebno najkasneje v roku dveh mesecev od dneva uveljavitve tega odloka izvesti postopek imenovanja novih članov sveta zavoda, ki so določeni v tretji in peti alineji drugega odstavka 16. člena odloka, najkasneje v roku treh mesecev pa se mora nov svet zavoda konstituirati.
(2) Ne glede na določila 16. člena, trajanje mandata predstavniku uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe ali predstavniku družinskih članov uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe, poteče na isti dan kakor imenovanim predstavnikom ustanovitelja v svetu javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice.
45. člen 
(uskladitev organizacije in organov zavoda) 
Zavod mora uskladiti svoje interne predpise in organizacijo v roku treh mesecev od dneva uveljavitve tega odloka.
46. člen 
(prenehanje veljavnosti akta) 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Brežice (Uradni list RS, št. 24/09 in 54/17).
47. člen 
(uveljavitev) 
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0001/2009
Brežice, dne 3. julija 2025
Župan 
Občine Brežice 
Ivan Molan
 
po pooblastilu župana 
Patricia Čular 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti