A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 37

Uradni list RS, št. 37 z dne 23. 5. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 37/2025 z dne 23. 5. 2025


1462. Pravilnik o dodeljevanju pomoči za spodbujanje zaposlovanja, razvoj gospodarstva in podjetništva v Občini Sežana, stran 4105.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1 in 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K) in 17. člena Statuta Občine Sežana (Uradni list RS, št. 54/21, 184/21 in 22/25) je Občinski svet Občine Sežana na seji dne 15. 5. 2025 sprejel
P R A V I L N I K 
o dodeljevanju pomoči za spodbujanje zaposlovanja, razvoj gospodarstva in podjetništva v Občini Sežana 
I. SPLOŠNA DOLOČBA 
1. člen 
(vsebina pravilnika) 
(1) S tem pravilnikom se določajo namen, upravičenci, pogoji in postopek dodeljevanja finančnih spodbud, nadzor nad porabo dodeljenih sredstev ter ukrepi za razvoj gospodarstva v Občini Sežana.
(2) Sredstva po tem pravilniku se dodelijo za pomoč de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023).
2. člen 
(namen in cilji pravilnika) 
(1) Namen tega pravilnika je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za potencialne podjetnike in delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihove rasti ter ustvarjanje novih delovnih mest.
(2) Cilji dodeljevanja pomoči za spodbujanje razvoja gospodarstva so:
– spodbujanje novih zaposlitev in samozaposlitev in spodbujanju podjetniške iniciative v malem gospodarstvu,
– usmerjati dejavnosti in naložbe skladno s potrebami, priložnostmi in zmogljivosti lokalnega okolja.
(3) Sredstva za ukrepe spodbujanja zaposlovanja se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa.
3. člen 
(način in višina zagotavljanja sredstev) 
Sredstva za izvedbo ukrepov spodbujanja razvoja gospodarstva v občini Sežana se zagotavljajo v proračunu občine. Višina sredstev se določi z odlokom o proračunu občine za tekoče leto.
4. člen 
(oblika pomoči) 
Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki subvencioniranih storitev.
5. člen 
(opredelitev pojmov) 
Pomoč se dodeljuje v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831 z dne 15. 12. 2023).
(1) »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz prvega odstavka 107. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije (prečiščeno besedilo 2016, UL C št. 202 z dne 7. 6. 2016);
(2) »mikro, malo in srednje podjetje« pomeni podjetje, ki izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014, zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/1315 z dne 23. junija 2023 (UL L 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1);
(3) »opredmetena sredstva« pomenijo sredstva, ki jih sestavljajo zemljišča, stavbe in obrati, stroji in oprema;
(4) »intenzivnost pomoči« pomeni delež sofinanciranja projekta z javnimi sredstvi in je izražena kot odstotek sofinanciranja upravičenih stroškov;
(5) »enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) prvega pododstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
(6) »podjetje v težavah« je podjetje, ki izpolnjuje merila iz 18. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2021/1237 z dne 23. julija 2021 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 270 z dne 29. 7. 2021, str. 39);
(7) »upravičeni stroški« so stroški za katere se lahko dodeljuje pomoč;
(8) »projekt« je ekonomsko nedeljiva celota neopredmetenih ali/in opredmetenih aktivnosti, ki izpolnjuje določene cilje, ima vnaprej določeno trajanje in finančno konstrukcijo.
6. člen 
(upravičenci) 
Upravičenci do finančnih pomoči po tem pravilniku so:
1. gospodarske družbe v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, zadruge, ter samostojni podjetniki posameznik, kmetijska gospodarstva, ki imajo registrirano dopolnilno dejavnost, ki imajo:
– poslovni sedež ali poslovno enoto na območju Občine Sežana in zaposlujejo za namen opravljanja dejavnosti v poslovnem prostoru na območju občine,
– so na dan prijave registrirani za opravljanje dejavnosti v Republiki Sloveniji,
– na dan prijave niso v stečajnem postopku, postopku prenehanja, postopku prisilne poravnave ali v likvidaciji,
– na dan prijave niso v procesu prestrukturiranja po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah,
– imajo poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v Republiki Sloveniji,
– imajo v celoti izpolnjene vse finančne obveznosti do Občine Sežana.
2. Fizične osebe, kadar gre za ukrep spodbujanja samozaposlitev, ki:
– imajo poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v Republiki Sloveniji,
– imajo v celoti izpolnjene vse finančne obveznosti do Občine Sežana.
7. člen 
(splošna določila de minimis Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831)
(1) Do de minimis pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 niso upravičena podjetja iz sektorjev:
– primarne proizvodnje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, opredeljene v členu 5, točki (a) in (b), Uredbe (EU) št. 1379/2013,
– predelave in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg,
– primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbe o delovanju Evropske unije,
– predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi v naslednjih primerih:
(a) če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg,
(b) če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce,
(c) pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
– pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
(2) Če je podjetje dejavno v enem od sektorjev iz prvega odstavka tega člena, poleg tega pa je dejavno v enem ali več drugih sektorjev, ki spadajo na področje uporabe te uredbe, ali opravlja še druge dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, pod pogojem, da podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali ločevanje računovodskih izkazov, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, niso deležne pomoči de minimis, dodeljene v skladu s Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
(3) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
(4) Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po zakonu, ki ureja prisilno poravnavo, stečaj ali likvidacijo, v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
(5) Skupni znesek pomoči dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 ne sme preseči 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
(6) Če je prejemnik za iste upravičene stroške prejel ali namerava prejeti tudi drugo državno pomoč, skupni znesek prejete pomoči ne sme preseči dovoljenih intenzivnosti državnih pomoči.
(7) Vlagatelj mora ob prijavi na javni razpis predložiti izjavo o:
– že prejetih »de minimis« pomočeh, vključno z navedbo pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v zadnjem triletnem obdobju še kandidiral za »de minimis« pomoč,
– drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovil, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis«, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih.
(8) Občina Sežana bo pisno obvestila prejemnika, da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis«.
8. člen 
(kumulacija de minimis pomoči)
Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
II. POSTOPEK DODELJEVANJA FINANČNIH POMOČI 
9. člen 
(1) Sredstva za izvedbo ukrepov se dodelijo na podlagi javnega razpisa. Javni razpis se lahko objavi za vse ukrepe ali za posamezne ukrepe določene v tem pravilniku.
(2) Postopek razpisa in dodeljevanje finančnih pomoči poteka v naslednjem zaporedju:
– imenovanje strokovne komisije, ki vodi postopek javnega razpisa,
– priprava in objava javnega razpisa,
– zbiranje vlog,
– strokovno ocenjevanje prispelih vlog in vodenje zapisnika skladno s Pravilnikom o postopkih za izvrševanje proračuna RS,
– priprava predloga prejemnikov in neprejemnikov finančnih pomoči ter predloga razdelitve razpisanih sredstev in predložitev le-tega skupaj z zapisnikom,
– obveščanje upravičencev o izbiri z izdajo sklepov o dodelitvi oziroma nedodelitvi finančnih pomoči,
– reševanje morebitnih pritožb upravičencev, sklepanje pogodb.
(3) Besedilo javnega razpisa, razpisno dokumentacijo, datum objave javnega razpisa in razpisni rok določi na predlog strokovne komisije župan s sklepom.
10. člen 
(1) Postopek javnega razpisa za dodeljevanje finančnih pomoči vodi najmanj tričlanska strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje župan.
(2) Strokovno komisijo sestavljajo predsednik in najmanj dva člana.
(3) Naloge komisije so:
– priprava meril za dodeljevanje sredstev in javnega razpisa,
– pregleda prispele vloge, ugotovi izpolnjevanje razpisnih pogojev in opremljenost vlog z zahtevanimi dokazili,
– oceni vloge ob upoštevanju predhodno postavljenih meril,
– pripravi predloge sklepov o višini dodelitve sredstev oziroma o nedodelitvi sredstev.
(4) Občinska uprava opravlja vse strokovne in administrativno tehnične naloge za komisijo.
11. člen 
(1) Besedilo objave javnega razpisa mora vsebovati:
– naziv in sedež naročnika,
– pravno podlago,
– navedbo ukrepov, ki so predmet javnega razpisa,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati upravičenci in merila,
– okvirno višino sredstev, namenjenih za posamezni ukrep, ki je predmet javnega razpisa,
– navedbo o možnosti prerazporeditve sredstev med posameznimi ukrepi glede na število upravičencev in višino zahtevanih sredstev ter razpoložljivih sredstev,
– določitev obdobja v katerem morajo biti izvedene zaposlitve oziroma samozaposlitve,
– rok do katerega morajo biti predložene vloge,
– način dostave vlog,
– datum odpiranja vlog,
– rok v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
– kraj, čas in osebo pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo in dobijo informacije v zvezi z razpisom.
(2) Javni razpis se objavi po sprejemu proračuna za tekoče leto v Uradnem listu Republike Slovenije. Razpisni rok za prijavo ne sme biti krajši od 21 dni od dneva objave.
12. člen 
(1) Vloga za dodelitev sredstev mora biti dostavljena do roka, ki je določen v objavi javnega razpisa.
(2) Prijavitelj vlogo lahko odda preko elektronske pošte ali po pošti na priloženih obrazcih, ki bodo objavljeni v razpisni dokumentaciji.
13. člen 
Odpiranje prispelih vlog opravi strokovna komisija. V primeru formalno nepopolne vloge komisija v 8 dneh od odpiranja vloge pozove vlagatelja, da v roku 8 dni od dne prejetega obvestila dopolni vlogo. Kolikor vloga v navedenem roku ni dopolnjena, se s sklepom zavrže. Prepozno prispele vloge se ne obravnavajo in se neodprte vrnejo pošiljatelju.
14. člen 
Strokovna komisija opravi strokovni pregled popolnih vlog ter preveri izpolnjevanje pogojev. Po preveritvi izpolnjevanja pogojev pripravi strokovna komisija predlog prejemnikov in neprejemnikov finančnih pomoči in razdelitve razpisanih sredstev, ki ga podpišejo predsednik in člani komisije.
15. člen 
(1) Predlog prejemnikov in neprejemnikov finančnih pomoči ter razdelitve razpisanih sredstev predloži strokovna komisija skupaj z zapisnikom direktorju občinske uprave oziroma vodji notranje organizacijske enote, ki na podlagi predloga strokovne komisije izda sklepe o dodelitvi sredstev oziroma nedodelitvi sredstev.
(2) Sklep in poziv k podpisu pogodbe posreduje občinska uprava upravičencu. Če se upravičenec v roku 8 dni od prejema poziva ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
(3) Zoper sklep o dodelitvi ali nedodelitvi je možna pritožba v roku 8 dni po prejemu sklepa. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z ostalimi izbranimi upravičenci. O pritožbi odloči župan.
16. člen 
Župan z izbranimi upravičenci sklene pogodbo o sofinanciranju. V pogodbi se opredeli pogodbene stranke, namen, za katerega so bila upravičencu dodeljena sredstva, višina dodeljenih sredstev, določi rok za izplačilo sredstev, navede pravice in obveznosti pogodbenih strank, način nadzora nad namensko uporabo sredstev, trajanje pogodbe in ostala določila, pomembna za izvedbo sofinanciranja.
III. UKREPI 
17. člen 
Predmet sofinanciranja na podlagi tega pravilnika so nove zaposlitve, samozaposlitve, naložbe, aktivnosti podjetij. Navedeni ukrepi predstavljajo temelje za določitev predmeta posameznega javnega razpisa s področja spodbujanja gospodarstva v Občini Sežana.
18. člen 
UKREP 1: SPODBUJANE ODPIRANJA NOVIH DELOVNIH MEST
(1) Namen tega ukrepa je spodbujanje odpiranja novih delovnih mest na območju občine.
(2) Upravičenci do pomoči so gospodarske družbe in samostojni podjetniki posamezniki, določeni v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, ki:
– odprejo novo delovno mesto na območju občine,
– za najmanj dve leti zaposlijo osebo za polni delovni čas,
– niso v postopku prenehanja, stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije,
– niso v težavah in ne prejemajo državne pomoči za reševanje in prestrukturiranje,
– imajo poravnane finančne obveznosti do občine in države,
– imajo plačane prispevke in poravnane obveznosti do delavcev,
– izpolnjujejo druge pogoje iz tega pravilnika.
(3) Izpolnjevanje pogoja – odprtje novega delovnega mesta – se ugotavlja na osnovi povečanja števila zaposlenih za nedoločen čas v primerjavi s celoletnim povprečjem zaposlenih za nedoločen čas pri upravičencu, v letu pred letom dodelitve pomoči.
Pomoč se dodeli za zaposlitev osebe, ki:
– se bo zaposlila ali se je zaposlila v obdobju, določenem v razpisu.
(4) Upravičeni stroški: stroški dela plače.
(5) V primeru, da se novo zaposlenemu delavcu prekine delovno razmerje iz kateregakoli razloga pred potekom dveletnega obdobja od pričetka zaposlitve, mora prejemnik pomoči:
– v roku 30 dni od učinkovanja prenehanja zaposlitve zaposliti novo osebo v skladu s pogoji iz tega pravilnika najmanj za obdobje do izteka zahtevanega časa zaposlitve ali
– vrniti vso prejeto pomoč v skladu z določbami 23. člena, če je zaposlitev trajala manj kot polovico zahtevanega časa ali
– vrniti sorazmerni del prejete pomoči v skladu z določbami 23. člena, če je zaposlitev trajala več kot polovico zahtevanega časa.
19. člen 
UKREP 2: SPODBUJANJE SAMOZAPOSLOVANJA
(1) Namen tega ukrepa je spodbujanje samozaposlovanja na območju občine.
(2) Upravičenci do pomoči so fizične osebe, ki:
– niso imele registrirane dejavnosti vsaj eno leto pred prijavo na javni razpis,
– se samozaposlijo na območju občine,
– imajo poravnane finančne obveznosti do občine in države,
– izpolnjujejo druge pogoje iz tega pravilnika.
(3) Pomoč se dodeli za samozaposlitev brezposelne osebe, ki:
– ima stalno prebivališče v občini in ga ohrani celotno zahtevano obdobje zaposlitve,
– je prijavljena na Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje (razen pri prvi zaposlitvi),
– se bo samozaposlila ali se je samozaposlila v obdobju, določenem v razpisu.
(4) Upravičeni stroški izvedbe ukrepa so stroški za realizacijo samozaposlitve. To so stroški povezani z izvajanjem dejavnosti: obvezni prispevki za socialno varnost, opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva, računovodske storitve, najemnina poslovnih prostorov ter stroški nabave pisarniške in računalniške opreme.
(5) Dejavnost se mora na območju občine ohraniti najmanj dve leti od pričetka samozaposlitve. V primeru, da prejemnik pomoči preneha z dejavnostjo iz kateregakoli razloga, razen razloga smrti ali drugih izjemnih primerih (težje oblike bolezni oziroma invalidnosti s posledico nezmožnosti za delo) pred potekom dveh let od pričetka samozaposlitve, mora vrniti vso prejeto pomoč v skladu z določbami 23. člena.
20. člen 
UKREP 3: SPODBUJANJE ZAPOSLOVANJA TEŽJE ZAPOSLJIVIH OSEB
(1) Namen tega ukrepa je pospeševanje zaposlovanja težje zaposljivih oseb na območju občine.
(2) Upravičenci do pomoči so gospodarske družbe in samostojni podjetniki posamezniki, določeni v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske družbe, in kmetijska gospodarstva, ki imajo registrirano dopolnilno dejavnost, ki:
– na območju občine za najmanj eno leto zaposlijo težje zaposljivo osebo za polni delovni čas,
– niso v postopku prenehanja, stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije,
– niso v težavah in ne prejemajo državno pomoč za reševanje in prestrukturiranje,
– imajo poravnane finančne obveznosti do občine in države,
– imajo plačane prispevke in poravnane obveznosti do delavcev,
– izpolnjujejo druge pogoje iz tega pravilnika.
(3) Med težje zaposljivo osebo po tem pravilniku se uvršča brezposelna oseba:
– mlajša od 26 let, oziroma 30 let v primeru 3. bolonjske stopnje izobrazbe,
– starejša od 58,
– ki je invalid.
(4) Pomoč se dodeli za zaposlitev težje zaposljive osebe, ki:
– ima stalno prebivališče v občini,
– je prijavljena na Zavodu Republike Slovenije (razen pri prvi zaposlitvi),
– se bo ali se je zaposlila v obdobju določenem v razpisu.
(5) Upravičeni stroški izvedbe ukrepa so stroški dela plače.
(6) V primeru, da se novo zaposlenemu delavcu prekine delovno razmerje iz kateregakoli razloga pred potekom zahtevanega obdobja zaposlitve, mora prejemnik pomoči:
– v roku 30 dni od učinkovanja prenehanja zaposlitve, zaposliti novo brezposelno osebo v skladu s pogoji iz tega pravilnika, najmanj za obdobje do izteka zahtevanega časa ali
– vrniti vso prejeto pomoč v skladu z določbami 23. člena, če je zaposlitev trajala manj kot polovico zahtevanega časa ali
– vrniti sorazmerni del prejete pomoči v skladu z določbami 23. člena, če je zaposlitev trajala več kot polovico zahtevanega časa.
21. člen 
UKREP 4: OHRANJANJE ZAPOSLITEV IN POSLOVANJA V KRITIČNIH GOSPODARSKIH DEJAVNOSTIH
(1) Namen ukrepa je ohranjanje v kritičnih gospodarskih dejavnosti v Občini Sežana.
(2) Ukrep podpira ohranjanje poslovnih dejavnosti in delovnih mest v panogah, ki so v občini v primanjkljaju ali se nahajajo v izrednih okoliščinah, pri čemer je njihovo delovanje zelo pomembno za življenje in osnovno preskrbo občanov in obiskovalcev občine ali nudijo pomembno podporo delovanju ostalega lokalnega gospodarstva.
(3) Predmet podpore:
– sofinanciranje plače enega delovnega mesta;
– sofinanciranje stroškov najema poslovnih prostorov in obratov;
– sofinanciranje fiksnih stroškov.
(4) Upravičenci:
– samostojni podjetniki ter mikro, male in srednje velike gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1),
– mikro, male in srednje velike zadruge, registrirane po ZZad.
(5) Upravičeni stroški:
– stroški dela v višini do največ 4 minimalnih mesečnih bruto plač na letni ravni,
– strošek najema poslovnih prostorov ali obratov.
(6) Višina pomoči – intenzivnost:
– do 50 % upravičenih stroškov. Višina sredstev na ukrep in/ali projekt se lahko določi ali omeji z javnim razpisom.
(7) Instrument dodeljevanja sredstev: subvencija.
(8) Posebni pogoji:
– Občina v javnem razpisu opredeli kritične gospodarske dejavnosti.
– Sofinancira se obstoječe zaposlitve ali samozaposlitve, ki so aktivne na dan objave javnega razpisa.
– Najemnine mora biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja.
– Najemniki občinskih prostorov niso upravičeni do pomoči v okviru tega ukrepa.
– Upravičenci v primeru tega ukrepa lahko kandidirajo za isti namen v vseh letih, v katerih je njihova panoga opredeljena kot kritična.
– Drugi pogoji, določeni z javnim razpisom.
22. člen 
(višina sredstev) 
(1) Sredstva za ukrepe spodbujanja zaposlovanja se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, in sicer v višini, določeni v proračunu Občine Sežana za tekoče leto.
(2) Višina sredstev sofinanciranja posameznega ukrepa, ki se natančneje določi v besedilu javnega razpisa, znaša:
– za ukrep spodbujanja odpiranje novih delovnih mest iz 18. člena tega pravilnika do pet (5) minimalnih mesečnih plač; sredstva se dodeli v enkratnem znesku, pod pogojem, da se zaposlitev ohrani najmanj dve leti,
– za ukrep spodbujanja samozaposlitev iz 19. člena tega pravilnika do pet (5) minimalnih mesečnih plač; sredstva se dodeli v enkratnem znesku pod pogojem, da bo samozaposlitev trajala najmanj dve leti,
– za ukrep spodbujanja težko zaposljivih oseb novih iz 20. člena tega pravilnika do pet (5) minimalnih mesečnih plač; sredstva se dodeli v enkratnem znesku pod pogojem, da se zaposlitev ohrani najmanj eno leto,
– za ukrep ohranjanje zaposlitev in poslovanja v kritičnih gospodarskih dejavnostih iz 21. člena tega pravilnika do štiri mesečne bruto plače. Drugi pogoji so določeni z javnim razpisom.
(3) Posamezen upravičenec se lahko prijavi le na en ukrep pomoči
(4) Instrument dodeljevanja sredstev iz 18., 19. in 20., 21. člena so subvencije.
IV. NADZOR NAD PORABO SREDSTEV IN HRAMBA 
23. člen 
(1) Nadzor nad namensko porabo sredstev opravlja občinska uprava. Pri tem ji je prejemnik pomoči dolžan nuditi vse potrebne podatke, dokumentacijo in dokazila, ki so potrebna za izvajanje nadzora.
(2) V primeru, da se ugotovi, da prejeta pomoč:
– ni bila porabljena za namen, za katerega je bila dodeljena ali
– je bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov ali
– da je prejemnik kršil druga določila pogodbe,
mora, v kolikor v določbah pravilnika ni določeno drugače, vrniti sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi. Poleg tega izgubi tudi pravico do pridobitve drugih sredstev po tem pravilniku za naslednja tri leta.
(3) Občina kot dajalec se zavezuje, da bo evidence o prejeti pomoči hranila 10 poslovnih let od datuma dodelitve.
V. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 
24. člen 
(1) Z uveljavitvijo tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o spodbujanju zaposlovanja v Občini Sežana (Uradni list RS, št. 30/13 in 12/15).
(2) Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 032-3/2025-6
Sežana, dne 15. maja 2025
Župan 
Občine Sežana 
Andrej Sila 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti