A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 20

Uradni list RS, št. 20 z dne 28. 3. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 20/2025 z dne 28. 3. 2025


694. Odlok o proračunu Občine Kobarid za leto 2025, stran 2042.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13, 110/11 – ZDIU12, 46/13 – ZIPRS1314-A, 101/13, 101/13 – ZIPRS1415, 38/14 – ZIPRS1415-A, 14/15 – ZIPRS1415-D, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 80/16 – ZIPRS1718, 71/17 – ZIPRS1819, 13/18, 75/19 – ZIPRS2021, 36/20 – ZIUJP, 61/20 – ZDLGPE, 89/20, 195/20 – odl. US, 203/20 – ZIUPOPDVE, 174/20 – ZIPRS2122, 15/21 – ZDUOP, 187/21 – ZIPRS2223, 29/22 – ZUOPDCE, 163/22 – ZPGOPEK, 150/22 – ZIPRS2324, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 88/23 – ZOPNN-F, 95/23 – ZIUOPZP, 117/23 – ZIUOPZP-A; v nadaljevanju: ZJF) in 18. člena Statuta Občine Kobarid (Uradni list RS, št. 39/16 – uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Občine Kobarid na 18. redni seji dne 18. 3. 2025 sprejel
O D L O K 
o proračunu Občine Kobarid za leto 2025 
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen 
(vsebina odloka) 
S tem odlokom se za Občino Kobarid (v nadaljevanju: občina) za leto 2025 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljevanju: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 
2. člen 
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna) 
(1) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
(2) Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
v EUR
Skupina/Podskupina kontov/ Konto/Podkonto
Proračun leta 2025
I.
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)
9.880.745,03
TEKOČI PRIHODKI (70+71)
6.534.787,94
70
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706)
4.631.508,62
700
DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK
3.909.921,00
703
DAVKI NA PREMOŽENJE
230.387,62
704
DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE
491.200,00
706
DRUGI DAVKI
0,00
71
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714)
1.903.279,32
710
UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA
265.229,32
711
TAKSE IN PRISTOJBINE
12.500,00
712
DENARNE KAZNI
159.600,00
713
PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV
1.418.000,00
714
DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI
47.950,00
72
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722)
336.700,00
720
PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV
93.700,00
722
PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEEOPR. DOLG. SREDSTEV
243.000,00
73
PREJETE DONACIJE (730+731)
0,00
730
PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV
0,00
74
TRANSFERNI PRIHODKI
2.369.257,09
740
TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ
2.179.446,66
741
PREJETA SREDSTVA IZ DRŽ. PRORAČ. IZ SRED. PRORAČ. EU
189.810,43
78
PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE
640.000,00
787
PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ
640.000,00
II.
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)
9.948.540,15
40
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409)
3.579.356,75
400
PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM
1.152.550,88
401
PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST
179.923,00
402
IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE
2.155.046,45
403
PLAČILA DOMAČIH OBRESTI
70.811,85
409
SREDSTVA, IZLOČENA V REZERVE
21.024,57
41
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413)
2.653.389,50
410
SUBVENCIJE
141.500,00
411
TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM
1.176.734,64
412
TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZAC. IN USTANOVAM
225.065,00
413
DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI
1.110.089,86
42
INVESTICIJSKI ODHODKI (420)
3.577.610,12
420
NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV
3.577.610,12
43
INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432)
138.183,78
431
INVES. TRANSF. PRAV. IN FIZ. OSEBAM, KI NISO PR. POR.
55.000,00
432
INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM
83.183,78
III.
PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) (prih.-odhod.)
–67.795,12
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
IV.
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751)
0,00
750
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
0,00
751
PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
0
V.
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441)
0,00
441
POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV
0,00
442
PORABA SREDSTEV KUPNIN IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE
0,00
VI.
PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREM. KAPIT. DELEŽEV (IV.-V.)
0,00
C. RAČUN FINANCIRANJA
VII.
ZADOLŽEVANJE (500) 
113.450,00
500
DOMAČE ZADOLŽEVANJE
113.450,00
VIII.
ODPLAČILA DOLGA (550)
301.996,57
550
ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA
301.996,57
IX.
POVEČANJE (ZMANJŠANJE SREDSTEV NA RAČUNIH)
–256.341,69
X.
NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)
–188.546,57
XI.
NETO FINANCIRANJE
67.795,12
XII.
SREDSTVA NA RAČUNIH DNE 31. 12. PRETEKLEGA LETA
9009 Splošni sklad za drugo 
256.341,69
(3) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(4) Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – podkontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 
3. člen 
(izvrševanje proračuna) 
(1) V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
(2) Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
(3) Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – podkonta.
(4) Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
(5) S tem odlokom se določi, da za plačevanje obveznosti občine in krajevnih skupnosti velja plačilni rok 30 dni od datuma prejema računa ali zahtevka za plačilo.
4. člen 
(namenski prihodki proračuna) 
(1) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF in prvem odstavku 80. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– požarna taksa,
– turistična taksa,
– koncesijske dajatve za trajnostno gospodarjenje z divjadjo,
– pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest,
– najemnina gospodarske javne infrastrukture iz naslova obveznih gospodarskih javnih služb,
– transferni prihodki iz državnega proračuna in sredstev skladov Evropske unije.
(2) Če so namenski prihodki vplačani v proračun v večjem obsegu, kot so načrtovani v sprejetem proračunu, proračunski uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini načrtovanih pravic porabe v finančnem načrtu sprejetega proračuna.
(3) Če so namenski prihodki vplačani v proračun v nižjem obsegu, kot so načrtovani v sprejetem proračunu, proračunski uporabnik prevzema in plačuje obveznosti samo v višini dejansko vplačanih oziroma razpoložljivih prihodkov.
5. člen 
(poraba krajevnih skupnosti) 
Krajevne skupnosti lahko za investicijsko vzdrževanje in nakupe opreme sklepajo pravne posle do višine 10.000,00 evrov brez predhodnega soglasja župana.
6. člen 
(prerazporejanje pravic porabe) 
(1) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
(2) O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) med glavnimi programi v okviru področja proračunske porabe odloča na predlog neposrednega uporabnika župan in sicer največ v višini +/- 10 %, v primeru ožjih delov občin pa svet krajevne skupnosti, in sicer največ v višini +/- 20 %.
(3) Župan s polletnim poročilom o izvrševanju proračuna in z zaključnim računom proračuna poroča občinskemu svetu o prerazporeditvah pravic porabe sredstev in v bilancah proračuna prikaže veljavni proračun za leto 2025.
7. člen 
(odpiranje novih proračunskih postavk in kontov) 
(1) Župan lahko med izvrševanjem proračuna odpre novo proračunsko postavko, če so izpolnjeni pogoji iz 32. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 164/20, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23, 106/23, 83/24, 88/24), ki se na podlagi drugega odstavka 1. člena navedenega pravilnika smiselno uporablja tudi za občine.
(2) Sredstva za plačilo obveznosti, ki niso bile načrtovane ali niso bile načrtovane v zadostnem obsegu, se lahko začasno zagotovijo tudi iz sredstev splošne proračunske rezervacije (42. člen ZJF), če obseg sredstev na tej proračunski postavki to dopušča.
(3) Pri pripravi rebalansa proračuna se dodeljena sredstva razporedijo v finančni načrt neposrednega proračunskega uporabnika.
(4) V okviru že odprte proračunske postavke se lahko odpre nov podkonto. Pravice porabe na novem podkontu se zagotovijo z razporeditvijo v okviru proračunske postavke ali s prerazporeditvijo iz druge proračunske postavke.
8. člen 
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let) 
(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2026 največ 40 % pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih skupaj največ 30 % pravic porabe.
(3) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika za blago in storitve in za tekoče transfere (skupina kontov 40 in 41), ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve ter za tekoče transfere, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2026, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
(4) Omejitve iz prejšnjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti:
– z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika,
– za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov in
– s pogodbami, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev.
(5) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
9. člen 
(spremljanje in spreminjanje projektov v načrtu razvojnih programov) 
(1) Neposredni uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov. Načrt razvojnih programov mora biti usklajen s posebnim delom proračuna na kontih skupine 42, 43 in 410.
(2) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov pomenijo uvrstitev novih projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(3) O spremembi projekta v NRP v letu izvrševanja proračuna v mejah, ki jih omogočajo prerazporeditve, odloča župan.
(4) Sprememba projekta v NRP brez rebalansa proračuna do 20 % izhodiščne vrednosti projekta, je dovoljena na način, da o tem na seji odloča občinski svet, župan pa mora imeti na podlagi pooblastila za prerazporejanje pravic porabe zadostno pravico, da zagotovi sredstva na proračunski postavki.
(5) O spremembi vrednosti veljavnih projektov do 20 % izhodiščne vrednosti odloča predstojnik neposrednega uporabnika (župan oziroma v primeru ožjih delov občin svet ali predsednik sveta, če je tako določeno v statutu).
(6) Spremembe vrednosti projektov v NRP, ki presegajo možnosti zagotovitve sredstev s prerazporeditvami župana, se v proračun uvrščajo z rebalansom proračuna.
(7) Občinski svet odloča o uvrstitvi novih projektov v veljavni NRP in o spremembi vrednosti projektov nad 20 % izhodiščne vrednosti projektov. O spremembah vrednosti projektov v kasnejših letih odloča občinski svet s sklepom.
10. člen 
(proračunski skladi) 
Proračunski skladi so:
1. proračunska rezerva, oblikovana po Zakonu o javnih financah,
2. splošna proračunska rezervacija.
11. člen 
(proračunska rezerva) 
(1) Na podlagi 49. člena ZJF se v proračunu občine zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
(2) Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
(3) V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5 % prejemkov proračuna.
(4) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF in drugega odstavka tega člena, do višine 25.000,00 eurov odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
(5) Proračunska rezerva se v letu 2025 oblikuje v višini 11.024,57 evrov.
12. člen 
(splošna proračunska rezervacija) 
(1) Na podlagi 42. člena ZJF se v proračunu del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
(2) Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2 % prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
(3) O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA 
13. člen 
(načrti ravnanja s stvarnim premoženjem občine) 
(1) Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine sestavljata načrt pridobivanja nepremičnega premoženja in načrt razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine.
(2) Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine za nepremičnine, katerih posamična vrednost je izkustveno nižja od 10.000,00 evrov, sprejme organ, pristojen za izvrševanje proračuna.
(3) Načrt ravnanja s premičnim premoženjem občine sestavljata načrt pridobivanja premičnega premoženja v posamični vrednosti nad 10.000,00 evrov in načrt razpolaganja s premičnim premoženjem v posamični vrednosti nad 10.000,00 evrov.
(4) Načrt ravnanja s premičnim premoženjem občine sprejme organ, pristojen za izvrševanje proračuna.
14. člen 
(odpis dolgov) 
(1) Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2025 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 10.000,00 eurov.
(2) Posameznemu dolžniku lahko župan odpiše ali delno odpiše dolg oziroma dovoli obročno plačilo največ do skupne višine 2.500,00 eurov, nad to vrednostjo pa o tem odloča občinski svet.
(3) Obseg sredstev se v primerih, ko dolg do posameznega dolžnika neposrednega uporabnika ne presega stroška dveh evrov, v poslovnih knjigah razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
(4) Odpisi dolgov na podlagi stečajev pravnih oseb in osebnih stečajev se ne štejejo v obseg odpisov dolgov po tem členu.
(5) Kot dolgovi po četrtem odstavku 77. člena ZJF se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 
15. člen 
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine) 
(1) Zadolževanje občine je možno na način in v skladu s 85. členom ZJF ter v okvirih, ki so določeni v splošnem delu proračuna.
(2) Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se občina lahko likvidnostno zadolži v skladu z 10.a in 10.b členom Zakona o financiranju občin (ZFO-1).
(3) Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, v letu 2025 ne sme preseči skupne višine glavnic 300.000,00 evrov.
16. člen 
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje) 
(1) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se lahko v letu 2025 zadolžijo do skupne višine 300.000,00 evrov.
(2) Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, lahko v letu 2025 izdajo poroštva do skupne višine glavnic 300.000,00 evrov.
17. člen 
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna) 
(1) Občina Kobarid se bo v letu 2025 zadolžila pri poslovnih bankah v višini 113.450,00 evrov.
(2) Za potrebe upravljanja občinskega dolga (odplačila obstoječih posojil) se v letu 2025 nameni 301.996,57 evrov.
6. PREHODNA IN KONČNA DOLOČBA 
18. člen 
(začasno financiranje v letu 2026) 
Če proračun občine za leto 2026 ni sprejet pred začetkom leta se, na podlagi sklepa o začasnem financiranju občine, financiranje njenih nalog in drugih s predpisi določenih namenov, začasno nadaljuje na podlagi proračuna za leto 2025.
19. člen 
(uveljavitev odloka) 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-60/2024
Kobarid, dne 18. marca 2025
Župan 
Občine Kobarid 
Marko Matajurc 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti