A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 101

Uradni list RS, št. 101 z dne 29. 11. 2024

UL Infotok

Uradni list RS, št. 101/2024 z dne 29. 11. 2024


3178. Odlok o ustanovitvi javnega podjetja – Javno podjetje za urejanje okolja in storitve Žalec d.o.o., stran 10595.

  
Na podlagi 3. in 25. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 – ZZLPPO, 127/06 – ZJZP, 38/10 – ZUKN in 57/11 – ORZGJS40), 473. člena Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 42/06, 60/06, 26/07 – ZSDU-B, 33/07 – ZSReg-B, 67/07 – ZTFI, 10/08, 68/08, 42/09, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 175/20 – ZIUOPDVE, 18/21, 74/21 – ZIPRS2122-A, 29/22 – ZUOPDCE, 18/23 – ZDU-1O, 75/23), 29., 61. in 65. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE in 62/24 – odl. US) in 20. člena Statuta Občine Žalec (Uradni list RS, št. 29/13 in 23/17) je Občinski svet Občine Žalec na 17. redni seji dne 27. novembra 2024 sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi javnega podjetja – Javno podjetje za urejanje okolja in storitve Žalec d.o.o. 
I. TEMELJNE DOLOČBE 
1. člen
(1) Ta odlok ureja status, upravljanje in organizacijo javnega podjetja Javno podjetje za urejanje okolja in storitve Žalec d.o.o. (v nadaljevanju: podjetje).
(2) Podjetje ima status javnega podjetja po Zakonu o gospodarskih javnih službah in je organizirano kot družba z omejeno odgovornostjo.
2. člen 
V odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moško in žensko slovnično obliko.
II. USTANOVITELJ 
3. člen
Ustanovitelj in edini družbenik javnega podjetja Javno podjetje za urejanje okolja in storitve Žalec d.o.o. je Občina Žalec.
III. FIRMA IN SEDEŽ 
4. člen
(1) Firma podjetja je: Javno podjetje za urejanje okolja in storitve Žalec d.o.o.
(2) Skrajšana firma podjetja je: JP Storitve Žalec, d.o.o.
(3) Sedež podjetja je v Žalcu.
(4) Poslovni naslov podjetja: Mestni trg 3, 3310 Žalec.
(5) Sprememba poslovnega naslova podjetja ne pomeni spremembe tega odloka. O spremembi poslovnega naslova podjetja odloča direktor s soglasjem nadzornega sveta.
5. člen 
Podjetje lahko pri svojem poslovanju uporablja žig, logotip in druge dodatne sestavine. O obliki in uporabi žiga, logotipa oziroma drugih dodatnih sestavin, odloča direktor.
IV. DEJAVNOST 
6. člen
(1) Podjetje v okviru registrirane dejavnosti kot gospodarsko javno službo opravlja dejavnost urejanja, vzdrževanja in varstva zelenih in drugih javnih površin, dejavnost plakatiranja in pogrebno dejavnost, opravlja pa lahko tudi tržno dejavnost, vse v Občini Žalec.
(2) Podjetje opravlja tudi strokovne, tehnične in druge naloge, vezane na upravljanje stvarnega premoženja v lasti ustanovitelja, ki je preneseno v upravljanje podjetja, ter druge naloge, ki jih določi ustanovitelj in ki omogočajo njegovo smotrno in gospodarno rabo in razvoj.
(3) Podjetje opravlja svoje dejavnosti na območju Občine Žalec. Zaradi boljše izkoriščenosti osnovnih sredstev in večje produktivnosti zaposlenih lahko svoje dejavnosti opravlja tudi na območju izven Občine Žalec, vendar to ne sme vplivati na kakovost opravljanja dejavnosti v Občini Žalec.
(4) Dejavnosti podjetja se skladno z veljavno klasifikacijo dejavnosti natančno opredelijo v ustanovnem aktu.
7. člen 
(1) Dejavnosti podjetja, ki so z aktom pristojnega organa določene kot gospodarske javne službe, opravlja javno podjetje po predpisih, ki veljajo za opravljanje gospodarskih javnih služb.
(2) Podjetje izvršuje pooblastila in naloge, ki so določene v odlokih in drugih aktih ustanovitelja.
V. OSNOVNI KAPITAL IN OSNOVNI VLOŽEK 
8. člen
(1) Osnovni kapital podjetja znaša 100.000,00 EUR (z besedo: stotisoč evrov 00/100).
(2) Osnovni kapital podjetja predstavlja osnovni vložek ustanoviteljice kot edinega družbenika v višini 100.000,00 EUR (z besedo: stotisoč evrov 00/100), ki ima na tej podlagi en poslovni delež, ki znaša 100 % (z besedo: sto odstotkov) osnovnega kapitala podjetja.
(3) Osnovni vložek je v celoti zagotovljen z denarnim vložkom.
VI. POLOŽAJ PODJETJA V PRAVNEM PROMETU 
9. člen
Podjetje odgovarja za svoje obveznosti s svojim premoženjem. Ustanovitelj za obveznosti podjetja ne odgovarja.
10. člen 
(1) Podjetje zastopa in predstavlja direktor samostojno in na lastno odgovornost.
(2) Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena mora podjetje za izdajo poroštva ali najem kredita pridobiti predhodno pisno soglasje ustanovitelja.
11. člen 
(1) Občina Žalec da podjetju v najem, uporabo in upravljanje objekte, naprave in opremo za opravljanje dejavnosti, za katero je podjetje ustanovljeno, po seznamu, ki je del pogodbe o poslovnem najemu. Izključni lastnik teh sredstev je še naprej ustanovitelj. Podjetje nima pravice predmetnega premoženja odtujiti ali obremeniti.
(2) Pravice, obveznosti in odgovornosti v zvezi z najemom, uporabo in upravljanjem tega stvarnega premoženja ustanovitelja se uredijo s posebno pogodbo, za podpis katere je za ustanovitelja pooblaščen župan.
VII. FINANCIRANJE 
12. člen
Podjetje se financira iz naslednjih virov:
– s ceno javnih dobrin,
– iz drugih virov, določenih z zakonom ali odlokom občine.
13. člen 
Podjetje vodi poslovne knjige in izdela letno poročilo skladno s predpisi, ki veljajo za gospodarske družbe in urejajo izvajanje gospodarskih javnih služb.
VIII. UPRAVLJANJE PODJETJA 
14. člen
Organi upravljanja podjetja so:
– ustanovitelj (družbenik),
– nadzorni svet,
– direktor.
1. Ustanovitelj
15. člen
(1) Občina Žalec kot ustanovitelj in edini družbenik samostojno odloča o vseh vprašanjih, o katerih odločajo družbeniki v skladu z zakonom, odlokom in ustanovnim aktom, pri čemer ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja občinski svet, če ta odlok ali ustanovni akt ne določata drugače.
(2) Pristojnost ustanovitelja podrobneje določa ustanovni akt podjetja.
2. Nadzorni svet
16. člen
(1) Nadzorni svet nadzoruje vodenje poslov podjetja.
(2) Nadzorni svet sestavlja šest članov, od katerih imenuje Občinski svet Občine Žalec tri člane, dva člana volijo delavci podjetja, enega člana pa imenuje župan.
(3) Nadzorni svet se imenuje v roku 6 (šest) mesecev od vpisa podjetja v sodni register. Do imenovanja nadzornega sveta pristojnosti nadzornega sveta izvršuje ustanovitelj po županu.
(4) Mandatna doba članov nadzornega sveta je 5 let s pravico ponovnega imenovanja. Vsak član nadzornega sveta ima pri odločanju en glas.
(5) Nadzorni svet izmed članov izvoli predsednika sveta in njegovega namestnika.
(6) Odločanje nadzornega sveta je veljavno, če je na seji navzoča večina vseh članov. Nadzorni svet odloča z večino opredeljenih glasov navzočih članov, razen če odlok ali drug predpis določata drugače. Če je izid neodločen, odloča glas predsednika nadzornega sveta.
(7) Pravice, obveznosti in pristojnosti nadzornega sveta podrobneje določa akt o ustanovitvi.
17. člen 
Članu nadzornega sveta lahko mandat preneha predčasno:
– na podlagi odstopa,
– zaradi razrešitve,
– v drugih primerih skladno z zakonom.
18. člen 
Nadzorni svet ima naslednje pristojnosti:
– imenuje direktorja na podlagi predhodnega soglasja ustanovitelja,
– razreši direktorja na podlagi predhodnega soglasja ustanovitelja,
– odloča o ukrepih za pregled in nadzor dela direktorja,
– odloča o prejemkih direktorja in izvaja druge pravice in obveznosti podjetja v razmerju do direktorja,
– nadzoruje vodenje poslov podjetja, pregleduje in preverja knjige in dokumentacijo družbe,
– preveri in potrdi s strani direktorja posredovano letno poročilo družbe in predlog za uporabo bilančnega dobička oziroma pokrivanje izgube in zavzema stališče do revizijskega poročila ter o tem pripravi pisno poročilo za ustanovitelja,
– na predlog direktorja sprejema programe dela in razvoja družbe ter poslovne načrte in spremlja njihovo izvrševanje,
– daje smernice za delo direktorja in lahko od njega zahteva poročilo in informacijo o kateremkoli vprašanju v zvezi s poslovanjem družbe,
– odloča o uveljavljanju zahtevkov družbe proti direktorju v zvezi s povračilom škode, nastale pri poslovodenju,
– zastopa družbo v postopkih proti direktorju,
– daje soglasje k cenam storitev,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja družbe,
– sprejema poslovnik o svojem delu,
– sprejema druge splošne akte iz svoje pristojnosti,
– pravočasno obvešča predlagatelje o izteku ali predčasnem prenehanju mandata svojih članov,
– odloča o vseh zadevah, za katere po zakonu ali določbah tega akta ni pristojen drug organ družbe,
– obravnava letni poslovni načrt podjetja,
– obravnava letne računovodske izkaze poslovanja,
– obravnava predlog letnega poročila in ga skupaj s svojim mnenjem predloži ustanovitelju,
– sprejme akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
– opravlja druge naloge v skladu z odlokom, veljavnimi predpisi in sklepi ustanovitelja.
3. Direktor
19. člen
(1) Poslovanje in delo podjetja vodi direktor, ki vodi posle podjetja in ga zastopa.
(2) Ob ustanovitvi podjetja imenuje direktorja župan. Po imenovanju nadzornega sveta pa direktorja imenuje nadzorni svet na podlagi predhodnega soglasja ustanovitelja.
(3) Nadzorni svet lahko razreši direktorja na podlagi predhodnega soglasja ustanovitelja.
(4) Direktor se imenuje za mandatno dobo štirih let z možnostjo ponovnega imenovanja.
20. člen 
(1) Kandidat za direktorja mora izpolnjevati, poleg splošnih pogojev, določenih z zakonom še naslednje pogoje:
– da aktivno obvlada slovenski jezik,
– da ima končano najmanj VII. stopnjo izobrazbe (uni) ali 2. bolonjsko stopnjo,
– da ima najmanj štiri leta delovnih izkušenj na vodstvenih položajih.
(2) Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja sklene z direktorjem pogodbo o zaposlitvi predsednik nadzornega sveta.
(3) Ne glede na prejšnji odstavek sklene pogodbo o zaposlitvi z direktorjem, ki je imenovan ob ustanovitvi podjetja, župan.
(4) Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
(5) Naloge direktorja podrobneje določa ustanovitveni akt.
IX. AKTI PODJETJA 
21. člen
(1) Za sprejetje in podpis Akta o ustanovitvi podjetja ter izvedbo vpisa podjetja v sodni register ustanovitelj s tem Odlokom pooblašča župana.
(2) Direktor in nadzorni svet lahko v okviru svojih pristojnosti sprejemata splošne akte družbe.
X. TRAJANJE IN PRENEHANJE PODJETJA 
22. člen
(1) Podjetje se vpiše v sodni register in prične z delovanjem najkasneje 1. 4. 2025. Podjetje se ustanovi za nedoločen čas.
(2) Podjetje lahko preneha le iz razlogov in po postopku, določenim z zakonom.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
23. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0014/2024
Žalec, dne 27. novembra 2024
Župan 
Občine Žalec 
Janko Kos 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti