Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 49

Uradni list RS, št. 49 z dne 8. 4. 2022

UL Infotok

Uradni list RS, št. 49/2022 z dne 8. 4. 2022

Ob-2101/22, Stran 1176
Javni razpis 
za pomoč podjetjem pri ponovnem zagonu dejavnosti po odpravi omejitev, vezanih na Covid-19 
Razpis se objavlja na podlagi določb:
– Zakona o javnih financah ((Uradni list RS, 11/11 – UPB, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP in 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US),
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2022 (DP2022) (Uradni list RS, št. 174/20),
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2022 in 2023 (Uradni list RS, št. 187/21 in 206/21 – ZDUPŠOP) (v nadaljevanju: ZIPRS2223),
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16 in 11/22),
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo – ZPOP-1 (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13,17/15, 27/17 in 13/18 ZSInv),
– Zakona o interventnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic epidemije COVID-19 (Uradni list RS, št. 80/20, 152/20 – ZZUOOP, 175/20 – ZIUOPDVE, 203/20 – ZIUPOPDVE, 15/21 – ZDUOP, 112/21 – ZIUPGT in 206/21 – ZDUPŠOP),
– Zakona o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19 (Uradni list RS, št. 206/21),
– Programa izvajanja finančnih spodbud Covid19 Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, št. 303-21/2020/1 z dne 23. 4. 2020 z vsemi spremembami,
– Sheme državne pomoči »COVID-19 – Support for SMEs and for COVID-19 related RDI and investment projects« (št. priglasitve: SA.57782, datum potrditve sheme: 14. 8. 2020) z vsemi spremembami,
– Uredbe (EU) št. 2020/558 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. aprila 2020 glede posebnih ukrepov za zagotovitev izredne prožnosti pri uporabi evropskih strukturnih in investicijskih skladov v odziv na izbruh COVID-19,
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20 in 3/22-ZDeb),
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo in 177/20),
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov, UL L 119, 4. 5. 2016), Popravek Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov, UL L 127, 23. 5. 2018), Program izvajanja finančnih spodbud Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo 2015–2020, št. 3030-14/2015/8 z dne 22. 4. 2015 z vsemi spremembami,
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), z vsemi spremembami,
– Uredbe Komisije (EU) 2020/972 z dne 2. julija 2020 o spremembi Uredbe (EU) št. 1407/2013 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in ustreznimi prilagoditvami (UL L 215, 7. 7. 2020),
– Sklepa o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije (Uradni list RS, št. 93/15 in 36/19),
– Sprememb in dopolnitev Programa dela in finančnega načrta SPIRIT Slovenija za leto 2021 in Programa dela in finančnega načrta SPIRIT Slovenija za leto 2022, ki ju je sprejel Svet agencije na 39. redni seji dne 14. 12. 2020 in h katerim je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo soglasje dne 23. 12. 2020, št. 302-33/2020/2, Sprememb in dopolnitev Programa dela in Finančnega načrta Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije za leto 2022 ter Programa dela in Finančnega načrta Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije za leto 2023, ki jih je sprejel Svet agencije na 42. redni seji, dne 14. 12. 2021 in h katerim je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo podalo soglasje dne 22. 12. 2021, št. 302-39/2021/2,
– Pogodbe št. C2130-22-080008 o izvajanju in financiranju javnega razpisa »Pomoč podjetjem pri ponovnem zagonu dejavnosti po odpravi omejitev, vezanih na Covid-19«.
1. Naziv in sedež uporabnika proračuna, ki dodeljuje sredstva
Uporabnik državnega proračuna:
Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
Izvajalski organ:
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije, Verovškova 60, 1000 Ljubljana) (v nadaljnjem besedilu: agencija).
2. Namen, cilji in predmet javnega razpisa ter ciljne skupine
2.1 Namen in cilj javnega razpisa
Podjetja določenih panog gospodarstva so bila zaradi epidemije Covid-19 (Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Republiki Sloveniji) močno prizadeta in praktično niso ustvarjala prihodkov. Ob ponovnem zagonu dejavnosti so bila ta podjetja likvidnostno izčrpana, soočala so se z velikim odlivom kadrov v druge panoge, hkrati pa so morala poslovati pod posebnimi pogoji zagotavljanja varnosti in zdravja v času zaostrenih epidemioloških razmer, kar je ponovni zagon dejavnosti še dodatno oteževalo, saj se je od teh podjetij zahtevalo dodatna vlaganja (razkužila, maske, merilci temperature, dodatna usposabljanja, zahtevnejša organizacija dela itd.) ob hkrati manjših prilivih iz dejavnosti (zaradi zmanjšanja števila miz, obiskovalcev itd.).
Namen javnega razpisa je podpora podjetjem pri ponovnem zagonu dejavnosti v obdobju po odpravi omejitev, vezanih na Covid-19, s tem pa želimo:
– ohraniti obstoj dejavnosti, ki delujejo v prizadetih panogah gospodarstva,
– omogočiti lažji ponovni zagon dejavnosti po sprostitvi ključnih ukrepov, vezanih na Covid-19 in po ponovnem odprtju dejavnosti,
– prispevati k ohranjanju podjetij in delovnih mest z namenom njihove nadaljnje rasti in razvoja po odpravi omejitev, vezanih na Covid-19.
Cilj javnega razpisa je podpreti podjetja iz prizadetih panog gospodarstva zaradi ukrepov, vezanih na Covid-19.
2.2 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje stroškov, ki jih bodo podjetja iz prizadetih panog imela v času ponovnega zagona dejavnosti v letu 2022 po prenehanju ukrepov in omejitev, vezanih na Covid-19. Vrednost sofinanciranja ponovnega zagona je določena na podlagi metodologije, ki kot podlago za izračun upošteva poenostavljeno obliko obračunavanja stroškov, v obliki pavšalnega zneska, ki je opredeljen v 7. točki javnega razpisa.
2.3 Ciljne skupine/upravičeni prijavitelji
Do sredstev po tem javnem razpisu so upravičena mikro, mala in srednje velika podjetja, ki so gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki ali zadruge (ustanovljeni po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS 158/20 – ZIntPK-C in 18/21; v nadaljevanju: ZGD-1) ali Zakonu o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21; v nadaljevanju; ZZad) oziroma opravljajo dejavnost v katerikoli izmed pravnoorganizacijskih oblik po ZGD-1 ali ZZad), ki so imela na dan 31. 7. 2021 v podatkovni bazi AJPES kot svojo glavno dejavnostregistrirano eno izmed naslednjih SKD dejavnosti (v nadaljevanju: upravičene dejavnosti):
– I55.100 Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov
– I56.300 Strežba pijač
– N79.110 Dejavnost potovalnih agencij
– N79.120 Dejavnost organizatorjev potovanj
– N79.900 Rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti
– N82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
– R90.010 Umetniško uprizarjanje
– R90.020 Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje.
Prijavitelji po tem javnem razpisu so:
– poslovni subjekti, opredeljeni v 3. točki javnega razpisa, katerih finančni podatki o poslovanju so javno objavljeni in dostopni v podatkovni bazi AJPES za leti 2019 in 2020. Pri tej skupini prijaviteljev preverjanje pogojev oziroma ocenjevanje po merilih po tem javnem razpisu temelji na podatkih iz baze AJPES.
– poslovni subjekti, opredeljeni v 3. točki javnega razpisa, katerih finančni podatki o poslovanju niso objavljeni in dostopni v podatkovni bazi AJPES za leti 2019 in 2020. V to skupino sodijo subjekti, ki jim FURS davek odmerja na osnovi prijavljenih prihodkov za leto 2019 in 2020.
3. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje in druga določila javnega razpisa in razpisne dokumentacije.
Agencija bo izpolnjevanje pogojev za prijavitelje preverjala na podlagi vloge prijavitelja, lahko jih bo pridobila iz uradnih evidenc, po potrebi zahtevala dodatna pojasnila in dokazila s strani prijavitelja ter jih preverjala še na druge načine. Če vloga prijavitelja ne bo izpolnjevala vseh pogojev, se zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru, se pogodba o sofinanciranju ne bo sklenila, sklep o izboru pa se odpravi oziroma razveljavi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, agencija odstopi od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer bo podjetje dolžno vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
Način preverjanja izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v 1. točki razpisne dokumentacije.
3.1 Splošni pogoji za prijavitelje
Splošni pogoji za prijavitelje so:
1. Prijavitelj je mikro, malo ali srednje veliko podjetje (Priloga I Uredbe 651/2014(EU)), ki je gospodarska družba, samostojni podjetnik posameznik ali zadruga (ustanovljeni po ZGD-1 ali ZZad oziroma opravljajo dejavnost v katerikoli izmed pravnoorganizacijskih oblik po ZGD-1 ali ZZad), ki je bil ustanovljen pred 1. 1. 2020.
2. V obdobju zadnjega leta, šteto za nazaj od dne oddaje vloge, prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
3. Prijavitelj na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij: Slovenskega podjetniškega sklada, Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije in Slovenskega regionalno razvojnega sklada, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane s pravnomočnim izvršilnim naslovom
4. Prijavitelj:
a) ne prejema ali ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) in
b) ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe 651/2014/EU.
5. Prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. in 196/21 – odl. US).
6. Glede prijavitelja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20 in 3/22 – ZDeb).
7. Prijavitelj ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči, na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. V primeru, da odločba Evropske komisije ni dokončna, se šteje, da prijavitelj naveden pogoj izpolnjuje, če je sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga.
8. Prijavitelj za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja). Če je dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
9. Da pomoč prijavitelju po tem razpisu skupaj z vsemi do sedaj prejetimi pomočmi po točki 3.1. Začasnega okvira ne presega 1.800.000,00 EUR (preverja se prejeto pomoč po točki 3.1 Začasnega okvira na enotno podjetje).
10. Prijavitelj nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
3.2 Posebni pogoji za prijavitelje
Posebni pogoji za prijavitelje so:
1. Prijavitelj ima v obdobju od 31. 7. 2021 do najmanj do dodelitve sredstev kot svojo glavno dejavnost registrirano eno izmed upravičenih dejavnosti, navedenih v točki 2.3. javnega razpisa.
2. Sedež prijavitelja mora biti v celotnem obdobju upravičenih stroškov v isti regiji kot na dan 31. 7. 2021. Sedež mora biti vpisan v Poslovni register Slovenije.
3. Prijavitelj je imel v letu 2020 izpad prihodkov od prodaje v primerjavi z letom 2019 v višini vsaj 75 odstotkov po vsaj enem izmed kriterijev, kot sledi:
a. Izračun upada prihodkov s primerjavo prihodkov od prodaje,
b. Izračun upada prihodkov glede na povprečno število zaposlenih,
c. Izračun upada prihodkov glede na vrednost opredmetenih osnovnih sredstev brez zemljišč,
d. Izračun upada prihodkov glede na povprečne prihodke in povprečno število zaposlenih glede na upravičeno dejavnost po SKD ter organizacijsko obliko;
pri čemer so podrobnosti izračunov prikazane v točki 1.2 razpisne dokumentacije.
4. Prijavitelj je imel v obdobju od 31. 7. 2021 do 31. 1. 2022 najmanj enega zaposlenega oziroma samozaposlenega. Za samozaposlenega se šteje tudi samozaposleni, ki posluje v eni izmed pravnoorganizacijskih oblik po ZGD-1 ali ZZad in je v obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje vključen na podlagi 15. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 96/12, 39/13, 99/13 – ZSVarPre-C, 101/13 – ZIPRS1415, 44/14 – ORZPIZ206, 85/14 – ZUJF-B, 95/14 – ZUJF-C, 90/15 – ZIUPTD, 102/15, 23/17, 40/17, 65/17, 28/19, 75/19, 139/20, 189/20 – ZFRO, 51/21, 212/21, 162/21, 196/21 – ZDOsk in 10/22, – v nadaljevanju: ZPIS-2) in tudi družbenik, ki je poslovodna oseba in je zavarovan na podlagi 16. člena ZPIZ-2.
5. Prijavitelj v obdobju do dodelitve sredstev ohranja vsaj enega zaposlenega oziroma ohranja samozaposlitev.
6. Prijavitelj izpolnjuje enega od naslednjih pogojev:
a) ima finančne podatke javno objavljene in dostopne v podatkovni bazi AJPES ter oddano letno poročilo za leti 2019 in 2020, ali
b) finančni podatki prijavitelja niso javno objavljeni v podatkovni bazi AJPES, je pa za leto 2019 in 2020 FURS-u poročal prijavljene prihodke oziroma promet.
7. Prijavitelj je obrazce izpolnil preko spletnega prijavnega obrazca.
4. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora
Postopek izbora projektov bo vodila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo s sklepom imenuje direktor agencije ali od njega pooblaščena oseba.
4.1 Merila za ocenjevanje vlog
Postopek ocenjevanja po merilih komisija izvede, ko se ugotovi, da je vloga pravočasna, pravilno označena, popolna in izpolnjuje vse pogoje in druge zahteve in omejitve javnega razpisa. Če se ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev ali drugih zahtev in omejitev javnega razpisa, se ocenjevanja po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne.
Št.
Merilo
Največje št. točk (NŠT)
1.
PADEC PRIHODKOV OD PRODAJE V LETU 2020
50
Število točk merila 1 (T1) se izračuna na podlagi dejanskega padca prihodkov 
od prodaje prijavitelja (PPP) v letu 2020 v primerjavi z letom 2019. PPP je izražen 
v odstotkih na dve decimalni mesti natančno.
T1 = PPP*NŠT/100
2.
OHRANJANJE DELOVNIH MEST
40
Število točk merila 2 (T2) se izračuna na podlagi števila ohranjenih delovnih mest (ODM) iz dne 31. 12. 2019 do dne 31. 1. 2022 
ODM je izražen v odstotkih na dve decimalni mesti natančno.
T2 = ODM*NŠT/100
3.
PROBLEMSKA OBMOČJA
10
Prijavitelj ima sedež na obmejnem problemskem območju ali na območju Triglavskega narodnega parka. 
10
Skupaj:
100
Največje možno število točk je 100.
Način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog sta natančneje opredeljena v 2. točki razpisne dokumentacije.
4.2 Postopek in način izbora vlog za sofinanciranje
Prag števila točk, nad katerim je lahko odobreno sofinanciranje, je 37,5 točk.
V primeru, da bo več vlog z enakim številom točk, pa za vse ni zagotovljenega zadostnega sofinanciranja, se za sofinanciranje izbere vloga, ki ima več točk pri merilu št. 1, nato pri merilu št. 2, nato pri merilu št. 3, nato pa glede na višjo realizirano dodano vrednost na zaposlenega pri prijavitelju v zadnjem potrjenem bilančnem obdobju, glede na podatke iz baze GVIN.
Na podlagi izvedbe ocenjevanja in razvrščanja prijaviteljev glede na število točko po merilih, komisija pripravi predlog seznama odobrenih vlog direktorju agencije v potrditev.
Del razpisanih sredstev, ki je na voljo, lahko ostane nerazdeljen v primeru premajhnega števila vlog, ki bi dosegle prag števila točk, potrebnih za sofinanciranje, ali v primeru, ko ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev za podporo zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje.
V primeru, da posamezni prijavitelj odstopi od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev, se sproščena sredstva lahko dodelijo prijavitelju, ki je naslednji v vrsti za sofinanciranje glede na višino prejetih točk, skladno z zgoraj opredeljenim postopkom.
Dokončno odločitev o sofinanciranju iz proračuna Republike Slovenije sprejme direktor agencije.
V okviru tega javnega razpisa ima prijavitelj (upošteva se matična številka prijavitelja) z agencijo lahko sklenjeno največ eno pogodbo o sofinanciranju.
Za sofinanciranje se odobrijo popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje za prijavitelje.
5. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo predmetnega javnega razpisa, je 9.980.000,00 EUR.
Proračunska postavka
Leto 2022 (EUR)
PP 1032710 Trženje in razvoj turizma
4.980.000,00
PP 534310 Spodbujanje investicij
5.000.000,00
Skupaj (EUR)
9.980.000,00
V primeru, da se spremeni višina razpisanih sredstev, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o (ne)izboru.
Izplačila agencije so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa agencije za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko agencija razveljavi javni razpis in izdane sklepe ali pa skladno s pogodbo o sofinanciranju določi spremembo datuma izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom agencije, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Agencija si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru spremeni ali prekliče, kar objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Odloženi pogoj: sredstva javnega razpisa se lahko dodelijo s sklepom končnim upravičencem šele, ob potrditvi sheme državnih pomoči COVID 19 na Evropski komisiji.
6. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
Sofinanciranje v okviru tega javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme državne pomoči »COVID-19 – Support for SMEs and for COVID-19 related RDI and investment projects« (št. priglasitve: SA.57782) z vsemi spremembami.
Pomoč, prejeta v okviru tega javnega razpisa, pomeni pomoč za odpravljanje resne motnje v gospodarstvu države članice po 107,3,b) členu Pogodbe o delovanju Evropske unije (Uradni list C 326, 26/10/2012 str. 0001–0390), v skladu s točkama 3.1 Začasnega okvira za ukrepe državne pomoči v podporo gospodarstvu ob izbruhu COVID-19 (UL C št. 91 I z dne 20. 3. 2020, vključno s spremembami). Prejemniki državne pomoči morajo upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči. Skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot določa shema državnih pomoči COVID-19. Skupna višina pomoči, ki jo enotno podjetje lahko prejme na podlagi navedene sheme, je 2.300.000 eurov. Pomoč mora biti dodeljena do 30. 6. 2022, oziroma skladno z Začasnim okvirom.
Pri dodeljevanju pomoči se upošteva definicija enotnega podjetja iz Uredbe Evropske komisije 1407/2013/EU. Enotno podjetje je definirano kot vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
– eno podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
– eno podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
– pogodba med podjetjema ali določba v njuni družbeni pogodbi ali statutu, daje pravico enemu podjetju, da izvršuje prevladujoč vpliv na drugo podjetje,
– eno podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora, samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja,
podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz prejšnjih alinej, preko enega ali več drugih podjetij, so prav tako »enotno« podjetje.
7. Upravičeni stroški in pavšalni znesek za izračun vrednosti sofinanciranja
Predmet sofinanciranja je povračilo stroškov dela v obdobju od 1. 8. 2021 do 31. 1. 2022.
Upravičeni stroški po tem razpisu so stroški dela, ki so prijaviteljem nastali v času ponovnega zagona dejavnosti v obdobju od 1. 8. 2021 do 31. 1. 2022.
Povračilo stroškov dela je določeno na podlagi metodologije, ki kot podlago za izračun upošteva poenostavljeno obliko obračunavanja stroškov, v obliki pavšalnega zneska.
Upravičeni stroški se sofinancirajo v obliki pavšalnega zneska, ki znaša 6.000,00 EUR za enega zaposlenega. Vrednost sofinanciranja za posamezno podjetje se izračuna tako, da se pavšalna vrednost 6.000,00 EUR pomnoži z najnižjim št. zaposlenih v obdobju od 1. 8. 2021 do 31. 1. 2022.
8. Rok in način oddaje vloge na javni razpis
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku, skladno z določili tega javnega razpisa, razpisne dokumentacije ter navodili na obrazcih in v spletnem prijavnem obrazcu. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičen strošek.
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja. Priprava in oddaja vloge poteka v treh korakih. Vlogo je potrebno izpolniti preko spletnega obrazca, jo natisniti in fizično oddati do roka za oddajo vlog. Ob zaključku izpolnjevanja spletnega obrazca prijavitelj v svoj elektronski poštni predal prejme štiri izpolnjene obrazce, ki so obvezna sestavina vloge. Podpisanim obrazcem priloži vse obvezne sestavine vloge in jo fizično odda do roka za oddajo vlog. Podrobnejša navodila za pripravo in oddajo vloge so navedena v 4. točki razpisne dokumentacije.
Vlogo lahko podpiše le zakoniti zastopnik ali od njega pooblaščena oseba. Vloga, ki ne bo podpisana s strani zakonitega zastopnika ali od njega pooblaščena oseba, ki priloži pooblastilo s strani zakonitega zastopnika, bo kot formalno nepopolna zavržena.
Skrajni rok za oddajo vlog je 22. 4. 2022.
Izpolnjen in zaključen spletni obrazec še ne pomeni, da je bila vloga oddana.
Vloga se bo štela za pravočasno, če bo oddana na naslov SPIRIT Slovenija, javna agencija, Verovškova 60, 1000 Ljubljana:
– po pošti: priporočeno, razviden mora biti poštni žig oddaje najkasneje na zadnji dan oddaje vlog ob 23.59 uri
– osebno: do roka za oddajo vlog v glavni pisarni agencije; osebno oddane vloge agencija sprejema v času uradnih ur med 9. in 13. uro.
Agencija si bo v okviru uradnih ur, vsak delovni dan od ponedeljka do petka, med 9. uro in 13. uro, prizadevala reševati morebitne zaplete prijaviteljev pri izpolnjevanju spletnega obrazca, vendar s tem zgolj nudi pomoč in ne prevzema odgovornosti v zvezi z oddajo ali ne oddajo vloge, niti ne za vrstni red prispele vloge. Vrstni red oddanih vlog se določa na podlagi datuma in ure oddaje na poštnem žigu ali fizičnem žigu glavne pisarne agencije v času uradnih ur.
Uspešna oddaja vloge še ne pomeni, da bodo sredstva prijavitelju tudi dodeljena in da bo do sofinanciranja upravičen.
9. Odpiranje in dopolnjevanje vlog
Odpiranje vlog ne bo javno. Izvedeno bo v prostorih agencije najkasneje v osmih dneh od datuma za oddajo vlog.
Vloga mora biti pravočasna in pravilno označena, da jo komisija odpre, ter začne postopek preverjanja popolnosti in izpolnjevanja pogojev. V primeru nepopolne vloge komisija prijavitelja pozove k dopolnitvi, pri preverjanju izpolnjevanja pogojev pa lahko prijavitelja pozove tudi k pojasnitvi. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je agencija prejela v postopku dodelitve sredstev. V primeru, da prijavitelj ne posreduje ustrezne dopolnitve oziroma pojasnitve ali pa se na poziv k dopolnitvi oziroma pojasnitvi ne odzove v roku 8 dni od prejema poziva, bo vloga zavržena.
10. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa praviloma obveščeni najkasneje v roku šestdeset dni od datuma odpiranja vlog.
Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru pozvani k podpisu pogodbe. Prijavitelj lahko umakne vlogo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti sklepa o izboru. Zoper sklep o (ne)izboru, se lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet spora ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o sofinanciranju.
Na podlagi sklepa o izboru se izbranemu prijavitelju na uraden naslov poslovnega subjekta, ki je naveden v vlogi (Obrazec 1) in razviden iz poslovnega registra AJPES, v skladu s pravili upravnega postopka vroči podpisan sklep o dodelitvi sredstev, ki mu je priložena pogodba o sofinanciranju. Prejemnik sredstev je dolžan v roku 8 dni od prejema pogodbo podpisati in vrniti na naslov agencije, v nasprotnem primeru se smatra, da je odstopil od podpisa pogodbe, agencija pa v tem primeru sklep razveljavi.
Vzorec pogodbe je sestavni del razpisne dokumentacije in je informativnega značaja. Agencija si pridržuje pravico do spremembe ali dopolnitve priloženega vzorca pogodbe pred podpisom pogodbe.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani: https://www.spiritslovenia.si/razpis/385.
11. Zahteve glede hranjenja dokumentacije, spremljanja in evidentiranja projekta: upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na projekt in zagotavljati agenciji, ministrstvu in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili in zakonodaje Republike Slovenije še 10 (deset) let po njenem zaključku.
12. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije organom, ki izvajajo nadzor: upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo in ostali nadzorni organi pa lahko opravijo pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
13. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov, ki jih javni agenciji posredujejo prijavitelji oziroma prejemniki pomoči, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR, ZVOP-1 ter 115. in 140. členom Uredbe 1303/2013/EU.
V zvezi s tem agencija napotuje na splošne informacije oziroma na obvestilo o varstvu osebnih podatkov, objavljenem na spletni strani agencije na povezavi http://www.spiritslovenia.si/politika-zasebnosti.
Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah javne agencije je navedeno v Prilogi št. 1 (Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti (SPIRIT) kot delu razpisne dokumentacije.
Vsi podatki iz vlog so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZdavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US in 7/18, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo agencija lahko domnevala, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave podatkov, ki jih javni agenciji posredujejo prijavitelji oziroma prejemniki pomoči, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za javno agencijo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžna uporabljati agencija.
Podatki o sofinanciranih projektih, za katere je tako določeno s predpisi ali so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam prejemnikov pomoči, ki bo obsegal navedbo prejemnika pomoči, programsko območje in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
14. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov JR
Agencija bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta skladno s spremljala podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta.
Doseganje ciljev, ki jih bo potrebno spremljati:
– število podjetij, ki prejmejo nepovratna sredstva.
15. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja vloge ali izvajanja projekta prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti:v kolikor se ugotovi, da je v postopku potrjevanja vloge prišlo do resnih napak, nepravilnosti, ali pa podjetje javne agencije ni seznanilo z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredovalo neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikrilo informacije, ki bi jih bilo v skladu s tem javnim razpisom dolžno razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev javne agencije o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo podjetje dolžno vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
16. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje ali, da je višina sofinanciranja upravičenih stroškov presegla maksimalno dovoljeno stopnjo: v kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ali da je višina sofinanciranja presegla maksimalne dovoljene stopnje oziroma najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek pomoči, agencija odstopi od pogodbe in zahteva vračilo neustrezno izplačanega zneska sofinanciranja v skladu s pravili državnih pomoči oziroma po shemi pomoči COVID na področju vračanja državnih pomoči skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
17. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočala izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani agencije: https://www.spiritslovenia.si/razpis/385.
18. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo vloge in pojasnila k javnemu razpisu in razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljivi na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov jrtk.covid19@spiritslovenia.si.
Vprašanja na gornji naslov morajo prispeti najkasneje dva delovna dneva pred iztekom roka za oddajo vloge. Agencija bo objavila odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo obravnavana.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani agencije (https://www.spiritslovenia.si/razpis/385) v okviru dokumenta »Odgovori na vprašanja«. Pri postavljanju vprašanj bodite previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni. Agencija si pridružuje pravico, da istovrstna vprašanja združuje in da nanje odgovori le enkrat z namenom boljše preglednosti in zagotavljanja višje kvalitete odgovorov za potencialne prijavitelje. Objavljena vprašanja in odgovori postanejo sestavni del razpisne dokumentacije.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni na spletni strani agencije: https://www.spiritslovenia.si/razpis/385.
SPIRIT Slovenija, 
javna agencija za spodbujanje podjetništva, 
inovativnosti, razvoja, investicij in tehnologije 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti