A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 92

Uradni list RS, št. 92 z dne 21. 11. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 92/2025 z dne 21. 11. 2025


3207. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zavod za mladino in šport Krško, stran 10448.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odločba US RS in 102/24 – ZLV-K), 3. člena in prvega odstavka 51. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 44. člena Zakona o športu (Uradni list RS, št. 29/17, 21/18 – ZNOrg, 82/20, 3/22 – ZDeb in 37/24 – ZMat-B) ter 16. in 85. člena Statuta Mestne občine Krško (Uradni list RS, št. 132/22 in 82/25) je Občinski svet Mestne občine Krško, na 26. seji, dne 13. 11. 2025, sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi javnega zavoda Zavod za mladino in šport Krško 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(1) S tem odlokom Mestna občina Krško (v nadaljevanju: ustanovitelj) ustanavlja javni zavod »Zavod za mladino in šport Krško« (v nadaljevanju: zavod), ureja njegov status, razmerja med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
(2) Ustanovitelj zavoda je Mestna občina Krško, Cesta krških žrtev 14, 8270 Krško. Ustanoviteljske pravice in obveznosti do zavoda izvaja Občinski svet Mestne občine Krško, v kolikor s tem odlokom ni drugače določeno.
(3) Zavod je vpisan v sodni register pod vložno številko 10413600, z matično številko 1624288000.
2. člen 
V odloku uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
II. IME, SEDEŽ IN PRAVNI STATUS ZAVODA 
3. člen 
(1) Ime zavoda je: Zavod za mladino in šport Krško.
(2) Skrajšano ime zavoda je: ZMŠ Krško.
(3) Sedež zavoda je: Krško, Cesta krških žrtev 105, 8270 Krško.
(4) Zavod lahko svoje dejavnosti opravlja tudi na drugih naslovih, v soglasju z ustanoviteljem.
(5) Zavod je pravna oseba, s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, kot jih določata zakon in ta odlok.
(6) Zavod se vpiše v sodni register.
4. člen 
(1) Zavod je pravna oseba javnega prava, s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, kot jih določata zakon in ta odlok.
(2) Zavod ima in uporablja okrogli žig premera 30 mm, na zunanjem obodu pa je izpisano: ZAVOD ZA MLADINO IN ŠPORT KRŠKO.
(3) Število posameznih žigov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor.
III. ZAGOTAVLJANJE JAVNOSTI DELA ZAVODA 
5. člen 
Delo zavoda je javno. Zavod zagotavlja javnost svojega dela z obveščanjem javnosti o svojem delu, z informacijami o načrtovanih dejavnostih ter s poročili o opravljenem delu, skladno s predpisi o dostopu do informacij javnega značaja.
IV. DEJAVNOSTI ZAVODA 
6. člen 
Zavod je ustanovljen za opravljanje javne službe za področje programov v mladinskem sektorju in mladinskega dela ter za področje športa in rekreacije na območju mestne občine Krško.
7. člen 
(1) Osnovna dejavnost zavoda je trajno in nemoteno zagotavljanje dela na področju mladine in športa, katere izvajanje je v javnem interesu. Zavod lahko opravlja tudi tržne in druge dejavnosti.
(2) Zavod prodajo blaga in storitev na trgu lahko izvaja le, če zagotovi pokritje vseh odhodkov, povezanih s to dejavnostjo.
8. člen 
(1) Zavod opravlja predvsem naslednje dejavnosti v javnem interesu:
– skrbi za pogoje delovanja, druženja in drugih dejavnosti mladih posameznikov, ne glede na to, ali so člani mladinskih organizacij ali ne, in mladinskih organizacij lokalnih skupnosti;
– skrbi za mladinsko infrastrukturo;
– zagotavlja ustrezne prostorske pogoje in opremo za izvajanje mladinskega dela ter ustrezno usposobljenost kadrov za podporo mladinskemu delu;
– nudi pogoje za razvoj ustvarjalnih in kritičnih mladih posameznikov;
– razvija in izvaja programe na področju informiranja in svetovanja ter neformalnega učenja mladih;
– sodeluje pri prostovoljnem mladinskem delu, aktivnem državljanstvu, raziskovalnem delu mladih in pri povezovanju na mednarodni ravni;
– daje podporo drugim programom v mladinskem sektorju v lokalnem okolju;
– organizira in izvaja dejavnosti kulturnega, izobraževalnega, informativnega, socialnega in športnega značaja za otroke in mladino;
– organizira in izvaja interesne dejavnosti za otroke in mladino (računalniške, informacijske, komunikacijske in druge interesne dejavnosti);
– organizira, svetuje in posreduje informacije o počitniških dejavnostih za mladino;
– organizira in izvaja prireditve širšega pomena in pridobiva sredstva zanje;
– nudi organizacijske in tehnične pomoči organizacijam, ki izvajajo dejavnosti za mladino;
– nudi vsestransko pomoč mladim ustvarjalcem pri uresničevanju njihovih zamisli;
– vodi mladinske dejavnosti;
– izvaja socialno varstvene programe in storitve za mlade;
– koordinira Lokalno akcijsko skupino za preprečevanje zasvojenosti;
– zagotavlja mladinska prenočišča za potrebe programskih dejavnosti za mlade,
– sistematično razvija mobilnost mladih ter razvija in izvaja programe mladinskega turizma;
– izvaja mednarodno mladinsko delo;
– organizira in izvaja aktivnosti za mlade in otroke tudi na sedežu zavoda in v ožjih delih lokalne skupnosti Mestne občine Krško;
– raziskuje in redno prepoznava potrebe in interese mladih in otrok ter skladno s temi oblikuje in izvaja programe, aktivnosti in projekte;
– raziskuje javno mnenje za namen ugotavljanja stanja na področjih, ki zadevajo mlade in otroke ter pripravlja oziroma predlaga ukrepe za reševanje težav in izboljšanje položaja mladih na območju občine;
– organizira in izvaja dejavnosti, ki spodbujajo aktivno udeležbo mladih in otrok v družbi, kvalitetno preživljanje prostega časa in razvoj ustvarjalnosti in inovativnosti;
– izvaja preventivne programe za mlade in otroke ter spodbuja zdrav življenjski slog;
– svetuje mladim in otrokom v stiski z organiziranjem različnih oblik svetovanja in pomoči, v sodelovanju z institucijami ali skupinami, ki se ukvarjajo s problemi mladih in otrok s posebnim poudarkom na področju preprečevanja zasvojenosti in socialne patologije, zmanjševanja socialne izključenosti ter izobraževanja in vključevanja na trg dela, skupaj z organizacijo in izvedbo priložnostnih ali trajnih aktivnosti za razreševanje problemov;
– pripravlja dokumentacijo za prijavo na razpise in dokumentacijo za vodenje projektov ter sodeluje v projektih za lastne potrebe in za potrebe organizacij, ki izvajajo mladinsko dejavnost na območju občine;
– upravlja s športnimi objekti, športnimi igrišči in igrali, prenesenimi v upravljanje, v lasti ustanovitelja;
– skrbi in zagotavlja tekoče vzdrževanje objektov, ki jih upravlja, pripravlja objekte za vadbo in tekmovanje;
– upravlja in organizira vzdrževanje tehnične opreme, ki je v upravljanju zavoda;
– sodeluje pri načrtovanju, obnovi in izgradnji javnih športnih objektov v občini;
– daje pobude in predloge ustanovitelju za izboljšanje stanja v športu, pripravlja strokovna gradiva in izvaja naloge za ustanovitelja s področja dejavnosti zavoda, sodeluje z upravnimi organi, strokovnimi institucijami, lokalno športno zvezo in drugimi;
– organizira in izvaja programe športne vzgoje, športne dejavnosti za otroke, mladino, invalide, sodeluje pri kulturno-športnih prireditvah neprofitnega značaja in raznih rekreativnih prireditvah za mladino oziroma nalogah, ki jih podrobneje opredeljuje Zakon o športu;
– izvaja kopališko dejavnost;
– oddaja prostore, opremo in vozila v občasno uporabo drugim.
(2) Zavod lahko poleg dejavnosti v javnem interesu opravlja dejavnosti prodaje blaga in storitev in druge dejavnosti, s katerimi dopolnjuje osnovno dejavnost:
– nudi prostorske pogoje ter produkcijo in tehnično pomoč drugim izvajalcem programov in projektov;
– izvaja gostinske storitve;
– izvaja programe mladinskega turizma;
– organizira, pripravlja in izvaja kongrese, posvetovanja, seminarje, predavanja, sejme in druge prireditve komercialne narave;
– oddaja prostore v najem drugim;
– posoja tehnično opremo in nudi tehnične storitve;
– opravlja druge naloge glede na potrebe ustanovitelja.
9. člen 
Obseg izvajanja dejavnosti v javnem interesu, ki so določene v prejšnjem členu, je zavod dolžan vsako leto uskladiti z ustanoviteljem in pri tem upoštevati materialne in finančne možnosti ustanovitelja, in sicer je dolžan pripraviti finančni načrt skladno s predpisi, ki urejajo izvrševanje proračuna.
10. člen 
(1) Dejavnost zavoda je v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 27/24 in 45/25) razvrščena v:
C18.120
Drugo tiskanje
C18.200
Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa
G47.910
Posredniške dejavnosti za nespecializirano prodajo na drobno
I55.100
Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov
I56.112
Okrepčevalnica in podobni obrati
I56.300
Strežba pijač
J58.110
Izdajanje knjig
J59.200
Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij
K62.900
Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti
K63.920
Druge informacijske dejavnosti
M68.200
Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin
M68.320
Drugo poslovanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi
N73.120
Posredovanje oglaševalskega prostora
O77.110
Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup
O77.210
Dajanje športne opreme v najem in zakup
O77.220
Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup
O82.300
Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
Q85.510
Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije
Q85.520
Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti
Q85.590
Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d. n.
R88.999
Drugo drugje nerazvrščeno socialno varstvo brez nastanitve
S90.310
Obratovanje objektov za kulturne prireditve
S93.110
Obratovanje športnih objektov
S93.190
Športne dejavnosti, d. n.
S93.299
Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas.
(2) Glavna dejavnost zavoda je S93.110 Obratovanje športnih objektov.
(3) Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
(4) Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanovitelja.
(5) Zavod lahko poleg dejavnosti javne službe iz tega odloka opravlja tudi tržne dejavnosti (dejavnost prodaje blaga in storitev na trgu), ki so povezane z opravljanjem javne službe, jo dopolnjujejo ali pa povečujejo učinkovitejšo uporabo sredstev zavoda.
(6) Javni zavod prodajo blaga in storitev na trgu lahko izvaja, če z izvajanjem te zagotovi najmanj pokritje vseh s tržno dejavnostjo povezanih odhodkov.
V. ORGANI ZAVODA 
11. člen 
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– direktor,
– strokovni svet.
SVET ZAVODA 
12. člen 
(1) Zavod upravlja svet zavoda, ki ima pet članov. Svet zavoda sestavljajo:
– trije predstavniki ustanovitelja, ki jih imenuje Občinski svet Mestne občine Krško,
– en predstavnik delavcev zavoda,
– en predstavnik uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti, ki ga imenujejo mladinske in športne organizacije, ki imajo sedež v mestni občini Krško.
13. člen 
Postopek imenovanja in volitev predstavnika delavcev zavoda in predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti se podrobneje določi v statutu zavoda.
14. člen 
(1) Prvo konstitutivno sejo skliče direktor zavoda v roku 30 dni po imenovanju članov in izvolitvi predstavnika delavcev.
(2) Na prvi konstitutivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika.
(3) Svetu zavoda prične teči mandat z dnem konstituiranja.
(4) Mandat članov sveta zavoda traja 4 leta. Po poteku mandata so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni.
(5) Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta.
(6) Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
15. člen 
(1) Članu sveta zavoda predčasno preneha mandat, če sam odstopi, je razrešen ali mu preneha mandat po samem zakonu.
(2) Član sveta zavoda je lahko razrešen pred potekom mandata, če:
– ne opravlja svojih nalog,
– ne zastopa interesov, za predstavljanje katerih je bil imenovan,
– obstaja konflikt med zasebnim interesom člana sveta in interesi zavoda,
– ne ravna v skladu s predpisi.
(3) V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandatne dobe imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član, razen v primeru, če je do izteka mandata manj kot 6 mesecev.
(4) V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata sveta imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen razrešeni član, razen v primeru, če je do izteka mandata manj kot 6 mesecev.
16. člen 
(1) Pristojnosti sveta zavoda:
– sprejema statut zavoda s soglasjem ustanovitelja,
– sprejema program dela in razvoja zavoda,
– sprejema finančni načrt,
– sprejema kadrovski načrt, program dela in razvoja zavoda ter spremlja njegovo izvrševanje,
– sprejema zaključni račun zavoda,
– sprejema splošne akte zavoda, ki jih po tem odloku ne sprejema direktor,
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– imenuje in razrešuje direktorja zavoda s soglasjem ustanovitelja,
– ocenjuje delo direktorja,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda,
– potrjuje letno poročilo,
– na predlog direktorja imenuje strokovni svet zavoda,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem in izvaja pravice in dolžnosti delodajalca v razmerju do direktorja,
– imenuje revizorja, če se svet zavoda odloči za revizijo računovodskih izkazov ali je takšna revizija predpisana,
– daje soglasje k načrtu nabav ter nadzira njegovo izvajanje,
– sprejema cenike storitev, ki jih zagotavlja zavod,
– obravnava vprašanja s področja dela zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj,
– daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem zavoda,
– izvaja druge naloge v skladu z veljavnimi predpisi, tem odlokom in splošnimi akti zavoda.
(2) Svet zavoda o svojem delu sprejme poslovnik o delu sveta.
STROKOVNI SVET 
17. člen 
(1) Zavod ima strokovni svet.
(2) Strokovni svet opravlja naslednje naloge:
– obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda,
– določa strokovne podlage za programe dela in razvoja zavoda,
– daje svetu in direktorju mnenja in predloge glede organizacije dela in pogojev za razvoj dejavnosti.
(3) Mandat strokovnega sveta traja štiri leta.
18. člen 
(1) Strokovni svet ima pet članov, ki jih na predlog direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda.
(2) Člani strokovnega sveta so posamezniki, ki s svojimi strokovnimi izkušnjami prispevajo k boljšemu delovanju zavoda.
(3) Podrobnejša sestava strokovnega sveta se določi v statutu.
DIREKTOR 
19. člen 
(1) Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
(2) Direktorja imenuje svet zavoda s soglasjem ustanovitelja na podlagi javnega razpisa za dobo štirih let, z možnostjo ponovnega imenovanja.
(3) Na podlagi akta o imenovanju direktorja sklene z njim pogodbo o zaposlitvi predsednik sveta zavoda. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
(4) V kolikor se razpis zaključi brez izbora kandidata za direktorja, ali v drugih primerih, ko zavod ostane brez direktorja, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja do imenovanja direktorja, a največ za dobo enega leta. V tem primeru je svet zavoda dolžan razpis za direktorja objaviti najkasneje v roku 10 delovnih dni.
20. člen 
(1) Za direktorja zavoda je lahko imenovan, kdor poleg formalnih pogojev, določenih s predpisi, izpolnjuje še naslednje pogoje:
– ima najmanj specializacijo po visokošolski izobrazbi (prejšnja) – 17001 ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (prejšnja) – 17002 ali magistrsko izobrazbo – 17003, kar šteje za izobrazbo druge bolonjske stopnje,
– ima najmanj 3 leta delovnih izkušenj, od tega vsaj eno leto delovnih izkušenj na sorodnih oziroma istovrstnih delovnih mestih,
– pozna delo na področju mladinskih ali športnih dejavnosti,
– ima aktivno znanje vsaj enega svetovnega jezika.
(2) Kandidat mora predložiti program dela in razvoja zavoda.
21. člen 
Naloge direktorja so:
– načrtuje, organizira, vodi ter nadzira delo in poslovanje javnega zavoda,
– pripravi predlog programa dela, finančnega načrta in razvoja zavoda,
– sprejme pravilnik o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v zavodu,
– pripravi predlog kadrovskega načrta,
– predlaga načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– pripravi predlog cenika storitev, ki jih zagotavlja zavod,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda, razen če ni s tem odlokom ali drugimi predpisi določeno, da jih sprejema ustanovitelj oziroma svet zavoda,
– poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda,
– pripravlja letno poročilo,
– izvršuje sklepe in odločitve sveta zavoda,
– izvaja vse pristojnosti s področja delovnih razmerij v skladu z veljavnimi predpisi,
– opravlja druga dela in naloge, določene s tem odlokom in drugimi predpisi.
22. člen
(1) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati s skrbnostjo dobrega strokovnjaka.
(2) Direktor zastopa in predstavlja zavod v pravnem prometu neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru sprejetega finančnega načrta.
23. člen 
(1) Pravice in dolžnosti delodajalca v razmerju do direktorja zavoda izvaja svet zavoda, ki sklene z njim pogodbo o zaposlitvi.
(2) V času odsotnosti direktorja nadomešča delavec, ki ga pooblasti direktor, v mejah pooblastila.
24. člen 
(1) Svet zavoda je dolžan razrešiti direktorja pred potekom časa, za katerega je bil imenovan:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– zaradi bistvenih sprememb, kot sta bistveno spremenjena dejavnost, zaradi katere je zavod ustanovljen ali zaradi prenosa ustanoviteljstva.
(2) Svet zavoda mora pred sprejemom odločitve o razrešitvi iz krivdnih razlogov seznaniti direktorja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi.
(3) K razrešitvi direktorja poda soglasje ustanovitelj.
VI. ORGANIZACIJA ZAVODA 
25. člen 
(1) Zavod ima dve organizacijski enoti:
– Organizacijska enota za mladino in
– Organizacijska enota za šport.
(2) Podrobneje se organizacija, delo zavoda, sistemizacija delovnih mest in pogoji za opravljanje dela na posameznih delovnih mestih opredelijo s pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v zavodu, ki mora biti skladen z odlokom in statutom zavoda.
(3) Zavod ima lahko tudi druge organizacijske enote, v kolikor se za to izkaže potreba.
VII. VIRI, NAČIN IN POGOJI PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 
26. člen 
(1) Zavod pridobiva sredstva za opravljanje svoje dejavnosti:
– iz proračuna ustanovitelja,
– iz državnega proračuna in drugih javnih virov,
– s plačili uporabnikov za storitve javne službe,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– iz donacij, prispevkov pokroviteljev, z darili, sofinanciranji projektov iz domačih in tujih virov ter
– iz virov na način in pod pogoji, določenimi z veljavnimi predpisi.
(2) Ustanovitelj zagotavlja zavodu sredstva za opravljanje dejavnosti javne službe, določenih s tem odlokom v skladu z zakonom, izvršilnimi predpisi, pogodbami in drugimi akti pristojnega organa. Zavodu se sredstva iz proračuna ustanovitelja zagotovijo z letno pogodbo o financiranju zavoda.
(3) Zavod upravlja s stvarnim premoženjem, ki mu ga da v upravljanje ustanovitelja v skladu s predpisi, ki urejajo stvarno premoženje države in samoupravnih lokalnih skupnosti.
(4) Zavod mora zagotavljati ločeno spremljanje poslovanja in prikaz izida poslovanja s sredstvi javnih financ in drugih sredstev za opravljanje javne službe od spremljanja poslovanja s sredstvi, pridobljenimi iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu. Sodila sprejme svet zavoda po predhodni pridobitvi mnenja župana.
27. člen 
(1) Zavod lahko oddaja nepremično premoženje v najem ali v občasno uporabo po posameznih urah ali dnevih, v skladu z določili zakona, ki ureja stvarno premoženje države in samoupravnih lokalnih skupnosti.
(2) Najemnina je prihodek proračuna ustanovitelja.
(3) Višino uporabnine za oddajo nepremičnega premoženja na predlog direktorja zavoda s cenikom določi svet zavoda, na katerega soglasje poda župan. Z uporabnino se pokrijejo obratovalni stroški in stroški manjših vzdrževalnih del.
VIII. NAČIN RAZPOLAGANJA S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 
28. člen 
(1) Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga zavod doseže pri opravljanju svojih osnovnih dejavnosti, ki predstavljajo javno službo, sme zavod uporabiti le za opravljanje in razvoj dejavnosti, za katere je ustanovljen.
(2) O načinu razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki odloča župan na predlog direktorja po predhodnem mnenju sveta zavoda.
(3) Primanjkljaj javnega zavoda krije ustanovitelj, če ta nastane pri opravljanju dejavnosti javne službe, na podlagi predhodne izpolnitve naslednjih pogojev:
– da javni zavod najmanj tri mesece pred iztekom proračunskega obdobja obrazloži ustanovitelju s posebnim poročilom in računskim prikazom vzroke nastanka primanjkljaja in poda predlog za pokritje izgube ter
– da ustanovitelj poročilo sprejme s posebnim sklepom.
IX. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOST ZAVODA V PRAVNEM PROMETU 
29. člen 
(1) Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun. Zavod odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga.
(2) Nepremično in premično stvarno premoženje, ki ga zavodu za opravljanje dejavnosti, za katero je ustanovljen, zagotavlja ustanovitelj, in s katerim upravlja zavod na podlagi pogodbe o upravljanju, je lastnina ustanovitelja.
(3) Premoženje, ki ga zavodu zagotavlja ustanovitelj, se evidentira ločeno v okviru evidence o osnovnih sredstvih zavoda v skladu s predpisi o računovodstvu.
(4) Medsebojne pravice in obveznosti zavoda in ustanovitelja v zvezi z upravljanjem premoženja ustanovitelja, se določijo s posebno pogodbo.
(5) Zavod je dolžan uporabljati in upravljati s premoženjem ustanovitelja s skrbnostjo dobrega strokovnjaka.
X. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI MED USTANOVITELJEM IN ZAVODOM 
30. člen 
(1) Ustanovitelj ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– nadzira izvajanje dejavnosti in poslovanja zavoda,
– spremlja skladnost porabe sredstev z letnimi programi,
– odloča o statusnih spremembah,
– daje soglasje k statutu zavoda,
– vodi evidenco nepremičnin, zemljišč in opreme v skladu z veljavno zakonodajo,
– opravlja druge zadeve v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi.
(2) Ustanovitelj odgovarja za obveznosti zavoda omejeno subsidiarno do višine vrednosti sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo v proračunu ustanovitelja za opravljanje dejavnosti zavoda. Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova tržnih dejavnosti.
(3) Zavod je dolžan obveščati ustanovitelja o rezultatih poslovanja ter dajati druge podatke o poslovanju v skladu z zakonom in na zahtevo vseh organov ustanovitelja posredovati podatke, potrebne za nadzor, spremljanje in financiranje dejavnosti ter za statistične namene.
(4) Zavod je dolžan pravočasno pripraviti program dela in finančni načrt in ju pravočasno posredovati ustanovitelju.
XI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 
31. člen 
(1) Zavod ima statut, s katerim se okvirno ureja organizacija zavoda, organi, njihove pristojnosti in način odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda, v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi.
(2) Zavod ima tudi druge splošne akte, ki jih sprejme svet zavoda ali direktor, in se z njimi urejajo vprašanja, ki so pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda v skladu s predpisi in tem odlokom, ter način uresničevanja pravic, obveznosti in odgovornosti delavcev, organizacija dela, sistemizacija delovnih mest in druga vprašanja, pomembna za delovanje zavoda.
(3) Splošni akti morajo biti v skladu s predpisi in tem odlokom.
(4) Splošni akti začnejo veljati petnajsti dan po objavi na oglasni deski zavoda, razen če ni v aktu drugače določeno.
XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
32. člen 
(1) Ne glede na določbe tega odloka Svet zavoda, Strokovni svet zavoda in direktor nadaljujejo svoje delo do izteka mandata.
(2) Direktor zavoda je dolžan urediti spremembe vpisa v sodni register.
(3) Svet zavoda mora uskladiti statut zavoda v roku šestih mesecev od pričetka veljavnosti tega odloka.
(4) S tem odlokom se uskladijo vsi splošni akti zavoda najkasneje v šestih mesecih od sprejetja statuta zavoda.
33. člen 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zavod za mladino in šport Krško (Uradni list RS, št. 146/22).
34. člen 
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-11/2025-O706
Krško, dne 13. novembra 2025
Župan 
Mestne občine Krško 
Janez Kerin 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti