A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 92

Uradni list RS, št. 92 z dne 21. 11. 2025

UL Infotok

Uradni list RS, št. 92/2025 z dne 21. 11. 2025


3193. Pravilnik o dodeljevanju finančnih spodbud za pospeševanje razvoja podjetništva v Občini Cerknica, stran 10437.

  
Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US), 2. člena Zakona o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04) in 17. člena Statuta Občine Cerknica – UPB 1 (Uradni list RS, št. 2/17 in 26/25) je Občinski svet Občine Cerknica na 18. redni seji dne 13. 11. 2025 sprejel
P R A V I L N I K 
o dodeljevanju finančnih spodbud za pospeševanje razvoja podjetništva v Občini Cerknica 
SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(1) S tem pravilnikom se podrobneje določajo nameni, ukrepi, upravičenci, pogoji, upravičeni stroški ter postopek dodeljevanja in nadzor nad porabo sredstev za pospeševanje razvoja podjetništva v Občini Cerknica (v nadaljnjem besedilu: občina).
(2) Namen tega pravilnika je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za potencialne podjetnike in delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihovega razvoja in rasti ter ustvarjanje novih delovnih mest.
2. člen 
(1) Sredstva na podlagi tega pravilnika se dodeljujejo v obliki dotacij oziroma subvencij, kot pomoči po pravilu de minimis, skladno z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023; v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831) ter Zakonom o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04).
(2) Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihova višina se določi v odloku o proračunu občine za tekoče leto. Sredstva se dodeljujejo skladno z veljavnimi predpisi s področja javnih financ in predpisi davčne zakonodaje.
3. člen 
Posamezni izrazi, uporabljeni v tem pravilniku, imajo naslednji pomen:
– »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz člena 107 Pogodbe o delovanju Evropske unije,
– »podjetje« je vsak subjekt, ki opravlja gospodarsko dejavnost (to je vsaka dejavnost ponujanja dobrin in storitev na trgu proti plačilu, ki pokriva vsaj stroške),
– »enotno podjetje« pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a. podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja,
b. podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovnega ali nadzornega organa drugega podjetja,
c. podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu,
d. podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk a) do d) tega odstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
– »mikro in malo podjetje« je fizična ali pravna oseba, ki opravlja gospodarsko dejavnost in izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 2022/2472;
– »podjetje v težavah« je fizična in pravna oseba, ki opravlja gospodarsko dejavnost in izpolnjuje merila iz 18. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1);
– »upravičeni stroški« so nastali stroški, za katere se lahko dodeljuje pomoč;
– »gospodarska dejavnost« je vsaka dejavnost, ki ponuja blago in storitve na trgu (tržna dejavnost).
UPRAVIČENCI IN POGOJI DODELJEVANJA »DE MINIMIS« POMOČI
4. člen 
(upravičenci) 
(1) Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so:
– samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, ki imajo sedež oziroma registrirano izpostavo, podružnico, organizacijsko enoto ali poslovno enoto na območju Občine Cerknica ter so registrirani po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1NPB14);
– drugi subjekti, ki gospodarsko dejavnost opravljajo na temelju izdanega dovoljenja pristojnega organa oziroma vpisa subjekta v ustrezen register, ne glede na njihov pravni status in način financiranja.
(2) Upravičenci do pomoči de minimis se za posamezne ukrepe natančneje določijo ali omejijo z javnim razpisom.
(3) Za opredelitev velikosti podjetja se upoštevajo določila Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe.
(4) Upravičenci do pomoči po tem pravilniku so, pod pogoji iz prvega odstavka tega člena ter skladno z drugimi določbami tega pravilnika in ob smiselni uporabi le-teh, tudi fizične osebe, ki so oziroma bodo pri pristojnem organu šele vložile zahtevo za izdajo dovoljenja za opravljanje gospodarske dejavnosti oziroma prijavo oziroma priglasitev za vpis subjekta v ustrezen register, kar se natančneje določi z javnim razpisom za posamezne razpisane ukrepe.
5. člen 
(osnovni pogoji dodeljevanja de minimis pomoči v skladu z uredbo EU komisije (EU) št. 2023/2831)
Določbe dodeljevanja za ukrepe pomoči de minimis so naslednje:
– dajalec pomoči pisno obvesti prejemnika, da je pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 s 13. decembrom 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L, 2023/2831, 15. 12. 2023);
– dajalec pomoči obvesti prejemnika o znesku de minimis pomoči;
– dajalec pomoči hrani evidence o individualni pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve pomoči;
– prejemnik pomoči pred dodelitvijo sredstev dostavi pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je prejel na podlagi te ali drugih uredb de minimis v obdobju zadnjih treh let;
– prejemnik pomoči pred dodelitvijo sredstev dostavi pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovi, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih;
– prejemnik pomoči pred dodelitvijo sredstev dostavi pisno izjavo o povezanih družbah ter o združitvi ali razdelitvi podjetij;
– občina je dolžna vzpostaviti evidenco dodeljenih de minimis pomoči po prejemnikih ter hraniti evidenco posameznih pomoči de minimis 10 let od datuma dodelitve.
6. člen 
(ostali pogoji dodeljevanja de minimis pomoči v skladu z uredbo EU Komisije št. 2023/2831)
(1) Po tem pravilniku je mogoče dodeljevati pomoč podjetjem v vseh sektorjih, razen za:
a. pomoč, dodeljeno podjetjem, dejavnim v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture;
b. pomoč, dodeljeno podjetjem, dejavnim v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
c. pomoč, dodeljeno podjetjem, dejavnim v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije;
d. pomoč, dodeljeno podjetjem, dejavnim v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov:
I. kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje;
II. kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce;
e. pomoč, dodeljeno za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer pomoč, neposredno povezano z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo;
f. pomoč, ki se dodeli pod pogojem, da se domačim proizvodom in storitvam pri uporabi daje prednost pred uvoženimi.
(2) Če je podjetje dejavno v enem od sektorjev iz odstavka 1, točke (a), (b), (c) ali (d), poleg tega pa je dejavno v enem ali več drugih sektorjev, ki spadajo na področje uporabe te uredbe, ali opravlja še druge dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe te uredbe, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, pod pogojem, da zadevna država članica na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali ločevanje računovodskih izkazov, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, niso deležne pomoči de minimis, dodeljene v skladu s to uredbo.
(3) Do de minimis pomoči po tem pravilniku niso upravičeni tisti subjekti:
– ki na dan oddaje vloge nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ter do drugih pravnih oseb, katerih ustanoviteljica je občina ali do države;
– nimajo plačanih vseh obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo ter nimajo poravnanih obveznosti do delavcev (redno izplačilo plač ter drugih prejemkov in socialnih prispevkov);
– ki so v težavah v skladu z 18. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) 651/2014;
– za katere je bila ugotovljena katerakoli kršitev oziroma neizpolnitev določil iz 23. člena tega pravilnika;
– ki nimajo poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Evropske Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom.
7. člen 
(zgornja meja dodeljene de minimis pomoči)
(1) Skupni znesek pomoči de minimis, dodeljen enotnemu podjetju, ne sme presegati 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh let ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali EU.
(2) Kot vrednost posamezne investicije se štejejo neto stroški investicije (brez DDV), v kolikor je upravičenec zavezanec za davek na dodano vrednost (v nadaljevanju: DDV).
8. člen 
(združevanje oziroma kumulacija de minimis pomoči)
(1) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu s tem pravilnikom se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
(2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu s tem pravilnikom, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbama Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje.
(3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu s tem pravilnikom, se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za tvegano financiranje, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, določen za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali sklepu Komisije. Pomoč de minimis, ki ni dodeljena za določene upravičene stroške ali je tem stroškom ni mogoče pripisati, se lahko kumulira z drugo državno pomočjo, dodeljeno na podlagi uredbe o skupinskih izjemah ali sklepa Komisije.
UKREPI POMOČI 
9. člen 
Ukrepi pomoči po tem pravilniku so:
A) spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj;
B) spodbujanje zaposlovanja in samozaposlovanja;
C) spodbujanje izobraževanja in usposabljanja;
D) spodbujanje promocijskih aktivnosti in prodora na tuje trge;
E) spodbujanje podjetij k pridobivanju nepovratnih sredstev;
F) spodbujanje poslovanja podjetij v posebnih okoliščinah;
G) finančna spodbuda pri začetnem zagonu podjetja za najboljšo podjetniško idejo;
H) subvencioniranje stroškov najemnin za prostore v podjetniškem inkubatorju;
I) subvencioniranje stroškov za delovanje mladih podjetij;
J) sofinanciranje projektov s področja podpornih storitev za spodbujanje podjetništva in inovativnosti.
A) Spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj
10. člen 
(1) Namen pomoči je spodbujanje investicijskih vlaganj za ustvarjanje novih podjetij, razširjanja in razvoja dejavnosti ter uvajanje novih proizvodnih in storitvenih programov z namenom produktivnejše, racionalnejše, energetsko in ekološko varčnejše tehnologije ter izboljšanja kakovosti proizvodov in storitev. Osnovni cilj je vzpostavitev boljših možnosti za gospodarski razvoj v občini ter povečanje konkurenčnih prednosti podjetij.
(2) Za začetno investicijo se šteje investicija v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva, povezana z vzpostavitvijo novega podjetja.
(3) Za investicijo v razširjanje ter razvoj dejavnosti se šteje:
– diverzifikacija podjetja na proizvode ali storitve, ki jih prej ni proizvajalo ali zagotavljalo;
– diverzifikacija dejavnosti podjetja pod pogojem, da nova dejavnost ni enaka ali podobna dejavnosti, ki jo podjetje že opravlja;
– bistvena sprememba v celotnem procesu proizvajanja proizvodov ali zagotavljanja storitev, na katere se nanaša naložba v podjetju.
(4) Za investicijo v razširjanje dejavnosti in razvoj se ne šteje povečanje obstoječe proizvodnje izdelkov, ki jih upravičenec že proizvaja in povečanje obsega storitev, ki jih upravičenec že upravlja.
(5) Upravičeni stroški:
– stroški materialnih investicij, ki pomenijo investicijo v opredmetena osnovna sredstva (stroji in oprema; računalniška oprema samo v primeru, če je del ene investicije, ki se prijavlja na javni razpis);
– stroški nematerialnih investicij, ki pomenijo investicijo v neopredmetena osnovna sredstva (nakup patentov, licenc, znanja in izkušenj – knowhow ali nepatentiranega tehničnega znanja ter programske opreme, stroški strežnikov (zakup storitev), nakup poslovnih informacijskih sistemov).
(6) Upravičenci do pomoči so samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, v skladu s 4. členom tega pravilnika.
(7) Do sofinanciranja začetnih investicij so upravičena podjetja iz šestega odstavka tega člena, ki so na datum objave javnega razpisa stara največ štiri leta in šest mesecev.
(8) Do sofinanciranja investicij v razširjanje ter razvoj dejavnosti so upravičena podjetja iz šestega odstavka tega člena, ki so na datum objave javnega razpisa stara vsaj štiri leta in šest mesecev.
(9) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 60 % upravičenih stroškov celotne vrednosti posamezne investicije oziroma maksimalno določenega zneska v javnem razpisu. Kot vrednost posamezne investicije se štejejo neto stroški investicije (brez DDV) oziroma bruto stroški investicije (z DDV), v kolikor upravičenec ni zavezanec za DDV.
(10) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
B) Spodbujanje zaposlovanja in samozaposlovanja
11. člen 
(1) Namen pomoči je povečanje samozaposlovanja in pospeševanja razvoja podjetništva, ustvarjanje novih delovnih mest na področju malega gospodarstva ter zmanjševanje brezposelnosti.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški za realizacijo samozaposlitve osebe, ki je na Zavodu RS za zaposlovanje (v nadaljevanju: ZRSZZ) prijavljena kot brezposelna oseba, in sicer v višini do 4 bruto minimalnih mesečnih plač;
– stroški dela plače za zaposlitev osebe, ki je na ZRSZZ prijavljena kot brezposelna oseba ali iskalec zaposlitve, in sicer v višini do 6 bruto minimalnih mesečnih plač za posamezno novo delovno mesto.
(3) Upravičenci do pomoči so samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, v skladu s 4. členom tega pravilnika.
(4) V primeru samozaposlitve morajo upravičenci do pomoči dodatno izpolnjevati naslednje pogoje:
– stalno bivališče in poslovni sedež mora biti na območju Občine Cerknica;
– dejavnost, ki jo registrirajo na podlagi veljavnega Zakona o gospodarskih družbah, mora predstavljati edini in glavni poklic;
– na delovnem mestu, za katero je pridobljena pomoč, morajo ostati zaposleni najmanj dve leti po prejemu pomoči;
– samozaposlitev morajo realizirati v roku, določenem z javnim razpisom;
– v primeru, ko je prijavitelj brezposelna oseba, morajo izraziti namero za samozaposlitev, kar dokažejo s predložitvijo poslovnega načrta za samozaposlitev, dokazilo o registraciji podjetja in potrjen obrazec M1/M2;
– ne smejo bit vključeni v aktivno politiko zaposlovanja.
(5) V primeru odpiranja novih delovnih mest so upravičenci do pomoči podjetja iz tretjega odstavka tega člena, ki:
– zagotovijo novo zaposlitev za najmanj dve leti, od datuma prejema pomoči;
– zaposlijo brezposelno osebo, ki je državljan Republike Slovenije, s stalnim bivališčem na območju Občine Cerknica, pri čemer ta oseba ni imela zadnje zaposlitve pri upravičencu ali njegovih povezanih družbah.
(6) Višina dodeljenih sredstev za sofinanciranje znaša do 100 % upravičenih stroškov za novo samozaposlitev ali zaposlitev brezposelne osebe.
(7) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
C) Spodbujanje izobraževanja in usposabljanja
12. člen 
(1) Namen pomoči je spodbujanje izobraževanja in usposabljanja podjetnikov in njihovih zaposlenih ter s tem izboljšanja izobrazbene strukture kadrov, kar omogoča lažje razvijanje in ohranjanje konkurenčnih prednosti prijaviteljev ter spodbuja inovativnost podjetij.
(2) Upravičeni stroški so stroški tečajev, seminarjev ter drugih oblik strokovnih izobraževanj in usposabljanj, ki pripomorejo k razvoju registrirane dejavnosti podjetja oziroma stroški specializiranih posebnih znanj, ki so potrebna pri opravljanju dejavnosti.
(3) Ne upoštevajo se stroški izobraževanja, ki pripomorejo k višji stopnji javno veljavne izobrazbe oziroma sodijo v javno veljavni izobraževalni program.
(4) Upravičenci do pomoči so samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, v skladu s 4. členom tega pravilnika.
(5) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov oziroma maksimalne višine zneska določenega z javnim razpisom.
(6) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
D) Spodbujanje promocijskih aktivnosti in prodora na tuje trge
13. člen 
(1) Namen pomoči je povečati možnost predstavitve izdelkov oziroma storitev podjetij lokalni, nacionalni in mednarodni poslovni javnosti ter povečati možnost poslovnega sodelovanja podjetij doma in v tujini.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški za splošne promocijske aktivnosti (izdelava publikacij, aplikacij, oglaševanja, promocijskih gradiv, postavitev spletne strani, spletne trgovine …);
– stroški udeležbe na strokovnih konferencah, sejmih, razstavah (kotizacija, nočitve, prevozi, najem in ureditev prostora, stojnice, oglaševanje, promocijski material …).
(3) Neupravičeni stroški po tem ukrepu so tekoči in drugi stroški vzdrževanja spletnih strani oziroma spletne trgovine.
(4) Upravičenci do pomoči so samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, v skladu s 4. členom tega pravilnika.
(5) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % vrednosti upravičenih stroškov oziroma maksimalno določenega zneska v javnem razpisu.
(6) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
E) Spodbujanje podjetij k pridobivanju nepovratnih sredstev
14. člen 
(1) Namen pomoči je spodbujanje podjetij k prijavam na državne in mednarodne javne razpise ter pripravam projektov in s tem povečanje možnosti za pridobivanje dodatnih sredstev za sofinanciranje lastnih projektov in aktivnosti.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški priprave vlog/prijav zunanjih izvajalcev, ki imajo pripravo projektov za potrebe razpisov registrirano kot glavno dejavnost, pri čemer morajo biti upravičeni stroški v skladu s preverjenimi tržnimi cenami (v primeru skupne prijave na razpis z več partnerji, je prijavitelj upravičen do subvencioniranja sorazmernega deleža teh stroškov glede na sorazmerni delež v razpisu).
(3) Neupravičeni stroški so:
– stroški izdelave vloge/prijave, ki jih upravičenec lahko uveljavlja kot upravičene stroške pri prijavi na razpis;
– stroški javnega naročila za blago, storitve, gradbena dela ter strošek priprave projektne dokumentacije DGD in PZI.
(4) Upravičenci do pomoči so samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, v skladu s 4. členom tega pravilnika.
(5) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % upravičenih stroškov oziroma maksimalne višine zneska določenega z javnim razpisom.
(6) Stroški svetovalnih storitev oziroma stroški izdelave ne smejo biti sofinancirani iz programa vavčerskega svetovanja ali drugih javnih virov.
(7) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
F) Spodbujanje poslovanja podjetij v posebnih okoliščinah
15. člen 
(1) Namen pomoči je dodeljevanje finančnih spodbud oziroma pomoči za blaženje posledic nastalih v primerih naravnih nesreč, izjemnih naravnih nesreč, izjemnih dogodkov, zaradi izvajanja projekta obnove ali izgradnje gospodarske javne infrastrukture oziroma v primerih drugih posebnih okoliščin, v katerih poslujejo podjetja na območju občine in ki se odražajo v nezmožnosti poslovanja oziroma bistveno zmanjšanem obsegu poslovanja podjetij oziroma v izpadu dohodka podjetij.
(2) Za naravne nesreče se štejejo nesreče, kot jih določajo predpisi s področja urejanja varstva pred naravnimi nesrečami.
(3) Izjemni dogodki so dogodki izredne narave, ki prizadenejo posamezni gospodarski subjekt, hkrati pa ne gre za naravno nesrečo.
(4) Upravičeni stroški so:
– fiksni deli obratovalnih stroškov (omrežnina, priključnina)
– stroški najemnin ter uporabnin
– stroški financiranja (obresti)
– stroški zavarovanj
– stroški varovanja in
– NUSZ,
ki so vezani na poslovanje oziroma opravljanje gospodarske dejavnosti upravičenca na območju naravnih nesreč, izjemnih dogodkov, na območju izvajanja projekta obnove ali izgradnje gospodarske javne infrastrukture ali v drugih posebnih okoliščinah, v katerih posluje gospodarski subjekt.
(5) Upravičenci do pomoči so samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, v skladu s 4. členom tega pravilnika.
(6) Višina sredstev oziroma sofinanciranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 80 % vrednosti upravičenih stroškov oziroma maksimalno določenega zneska v javnem razpisu.
(7) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
G) Finančna spodbuda pri začetnem zagonu podjetja za najboljšo podjetniško idejo
16. člen 
(1) Namen pomoči je spodbujanje najboljših inovativnih podjetniških idej ter spodbujanje nastanka novih podjetij.
(2) Pomoč se dodeli kot finančna spodbuda za najboljšo podjetniško idejo, v višini kot je določeno v javnem razpisu.
(3) Upravičenci do pomoči so:
– samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, kot tudi potencialni podjetniki (fizične osebe ali skupine oseb ali zavodi), ki razmišljajo o ustanovitvi lastnega podjetja in imajo podjetniško idejo v začetnih fazah oblikovanja produktov oziroma storitev, skladno z določbami 4. člena tega pravilnika.
(4) Ostali pogoji, merila in kriteriji se določijo z javnim razpisom, pri čemer pa je potrebno upoštevati predvsem tudi sledeče:
– v primeru, da se finančna spodbuda dodeli fizični osebi ali skupini oseb (ali zavodu), mora ta pred izplačilom dodeljene pomoči registrirati poslovni subjekt v Občini Cerknica v eni od pravnih oblik, ki jih določa zakon, ki ureja gospodarske družbe;
– upravičenci morajo realizirati svojo poslovno idejo v roku, določenim z javnim razpisom ter zagotoviti in izkazovati delovanje podjetja na območju občine še najmanj dve leti od datuma registracije podjetja oziroma od datuma prejema pomoči.
(5) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
H) Subvencioniranje stroškov najemnin za prostore v podjetniškem inkubatorju
17. člen 
(1) Namen pomoči je spodbuditi podjetniške aktivnosti ter učinkovito podjetniške okolje, spodbujati ustanavljanje novih podjetij in zagotavljati učinkovito podjetniško okolje, s subvencioniranjem najemnin za prostore v podjetniškem inkubatorju pa prispevati k ugodnemu podpornemu okolju.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški najemnin za poslovne prostore v podjetniškem inkubatorju, katerih najemniki so inkubiranci in v katerih se izvaja program za inkubacijo.
(3) Upravičenci do pomoči so samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, v skladu s 4. členom tega pravilnika, ki morajo izpolnjevati še dodatne pogoje natančno določene z javnim razpisom.
(4) Višina sredstev oziroma financiranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 80 % vrednosti upravičenih stroškov oziroma maksimalno določenega zneska v javnem razpisu.
(5) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
I) Subvencioniranje stroškov za delovanje mladih podjetij
18. člen 
(1) Namen pomoči je olajšati delovanje mladih podjetij in spodbuditi nastanek novih podjetij, subvencionirati stroške njihovega poslovanja ter prispevati k ugodnejšemu okolju za razvoj podjetništva.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški računovodskih storitev (upravičeni so tudi stroški nabave in vzdrževanja programske opreme, pomoči in svetovanja pri uporabi računalniških programov ipd.)
– stroški pavšalnega prispevka za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.
(3) Upravičenci do pomoči so samostojni podjetniki posamezniki, mikro in mala podjetja, v skladu s 4. členom tega pravilnika, ki morajo izpolnjevati še naslednje pogoje:
– da so na dan objave javnega razpisa stari največ dve leti in šest mesecev, šteto od datuma registracije podjetja.
(4) Višina sredstev oziroma financiranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 50 % vrednosti upravičenih stroškov oziroma maksimalno določenega zneska v javnem razpisu.
(5) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
J) Sofinanciranje projektov s področja podpornih storitev za spodbujanje podjetništva in inovativnosti
19. člen 
(1) Namen pomoči je sofinanciranje projektov s področja podpornih storitev za spodbujanje podjetništva in inovativnosti v Občini Cerknica. Sredstva so namenjena podpornim lokalnim ali regionalnim institucijam, ki z izvajanjem različnih aktivnosti (izobraževanjem podjetnikov in šolajoče se mladine, izvedbo delavnic in usposabljanj za nove in že obstoječe podjetnike, obrtnike in podjetja, s predstavitvijo dobrih praks in povezovanjem lokalnega okolja, organizacijo dogodkov z namenom promocije lokalnega podjetništva, obrti, investicijskih priložnosti in inovacijskega okolja) spodbujajo razvoj podjetniškega okolja, obrtne dejavnosti in razvoj inovativnih podjetij.
(2) Upravičeni stroški so:
– stroški, ki so potrebni za izvedbo projekta in so vezani izključno na izvedbo prijavljenega projekta, ki se bo izvajal za območje Občine Cerknica;
– stroški, ki so prepoznavni in preverljivi ter podprti z izvirnimi dokazili (računi, pogodbe, potrdila o izvedenih plačilih, obračun stroškov dela osebja, zaposlenega pri lokalni instituciji, ki dela na projektu ter druga obračunska dokumentacija).
(3) Upravičenci do pomoči:
– ne glede na določila, so do sredstev po tem ukrepu upravičene tudi pravne osebe javnega in zasebnega prava, ki so registrirane za izvajanje projektov na področju izvajanja podpornih storitev za spodbujanje podjetništva, obrti in inovativnosti oziroma imajo eno izmed navedenih dejavnosti opredeljeno v ustanovnem aktu oziroma statutu in so najmanj dve leti pred objavo javnega razpisa izvajali primerljive aktivnosti, kot so opredeljene v prijavljenem projektu.
(4) Višina sredstev oziroma financiranja se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 80 % vrednosti upravičenih stroškov oziroma maksimalno določenega zneska v javnem razpisu, pri čemer DDV ni upravičen strošek.
(5) Ostali pogoji, merila in kriteriji, se lahko natančneje določijo z javnim razpisom.
POSTOPEK DODELJEVANJA SREDSTEV 
20. člen 
(1) Proračunska sredstva za izvedbo ukrepov po tem pravilniku se dodeljujejo na podlagi javnega razpisa, ki je objavljen na spletni strani Občine Cerknica in v občinskem glasilu, skladno s pogoji in postopki, določenimi v veljavnih predpisih.
(2) Podrobnejša merila in kriteriji za dodelitev pomoči de miminis ter zahtevana dokumentacija za posamezne ukrepe po tem pravilniku se določijo v javnem razpisu.
(3) Javni razpis se lahko objavi za vse ali samo za posamezne ukrepe, določene v tem pravilniku.
21. člen 
Javni razpis vsebuje najmanj naslednje elemente:
– ukrepe, ki so predmet javnega razpisa,
– okvirni znesek razpisanih sredstev,
– upravičence, ki lahko zaprosijo za pomoč,
– pogoje, ki jih morajo upravičenci izpolnjevati,
– merila in kriterije za dodeljevanje pomoči,
– upravičene stroške,
– obdobje upravičenosti,
– rok, do katerega morajo biti predložene vloge,
– naslov, na katerega se pošiljajo vloge in način oddaje vlog,
– razpisno dokumentacijo,
– kontaktno osebo za dajanje pojasnil.
22. člen 
(1) Postopek za dodelitev pomoči de minimis po tem pravilniku vodi strokovna komisija, ki jo imenuje župan.
(2) Naloge strokovne komisije so:
– priprava vsebine javnega razpisa in razpisne dokumentacije,
– pregled in obravnava prispelih vlog,
– priprava predloga razdelitve sredstev,
– priprava zapisnika o odpiranju ocenjevanju prejetih vlog,
– priprava predloga prerazporeditve sredstev med posameznimi ukrepi pomoči de minimis v okviru razpisane višine sredstev.
23. člen 
(1) Na podlagi predloga razdelitve sredstev, ki ga pripravi strokovna komisija, direktor občinske uprave občine ali od njega pooblaščena oseba izda odločbo o dodelitvi sredstev posameznemu upravičencu, zoper katero pa lahko slednji vloži pritožbo na župana v roku 15 dni od prejema odločbe.
(2) Pomoč de minimis po tem pravilniku, ne glede na datum plačila pomoči, velja za dodeljeno takrat, ko se zakonska pravica do prejema pomoči dodeli upravičencu v skladu z veljavnim nacionalnim pravnim sistemom.
(3) Medsebojne pravice in obveznosti med upravičencem do pomoči de minimis in občino, kot tudi način ter pogoji koriščenja dodeljenih sredstev, se uredijo s pogodbo.
NADZOR IN UKREPI V PRIMERU KRŠITEV 
24. člen 
Pristojni občinski upravni organ izvaja kontrolo nad izvajanjem pogodbe iz prejšnjega odstavka tega člena in upravičenostjo ter namensko porabo dodeljenih sredstev pomoči de minimis na način obveznega poročanja in po potrebi tudi naknadnega napovedanega preverjanja oziroma nadzora pri posameznem upravičencu na kraju samem.
25. člen 
(1) V primeru, da se ugotovi:
– da prejemnik pomoči de minimis prijavljenega ukrepa pomoči de minimis ni izvedel, ali
– da sredstva pomoči de minimis s strani prejemnika niso bila porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena, ali so bila dodeljena na podlagi neresničnih podatkov, ali
– da so bili isti upravičeni stroški, ki so bili predmet dodeljene pomoči de minimis, financirani oziroma so bila prejemniku v ta namen dodeljena sredstva iz drugih virov javnih sredstev oziroma na drugih pravnih podlagah, ali
– da prejemnik sredstev pomoči de minimis nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom, ali
– da prejemnik sredstev pomoči de minimis nima plačanih vseh obveznih dajatev, drugih javnofinančnih prihodkov ali nima poravnanih vseh obveznosti do delavcev (redno izplačilo plač ter drugih prejemkov, socialnih prispevkov), ali
– da prejemnik sredstev pomoči de minimis ob sklenitvi medsebojne pogodbe iz tretjega odstavka 86. člena tega pravilnika ni dal pravih podatkov oziroma je dal zavajajoče izjave oziroma podatke, ali
– da je prejemnik sredstev pomoči de minimis prekršil druga določila pogodbe iz tretjega odstavka 86. člena tega pravilnika ali druga določila tega pravilnika,
je občina na predlog pristojnega občinskega upravnega organa upravičena zahtevati vračilo dodeljenih in izplačanih sredstev pomoči de minimis, v enkratnem znesku ter skupaj s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema nakazila sredstev dalje.
(2) V primeru ugotovljene katerekoli kršitve iz prvega odstavka tega člena, prejemnik sredstev v celotnem obdobju od ugotovitve kršitve pa do preteka dveh let od izvedenega vračila neupravičeno prejetih gotovinskih nepovratnih sredstev občini, ni upravičen do pomoči de minimis po tem pravilniku.
KONČNE DOLOČBE 
26. člen 
(1) Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju finančnih sredstev iz občinskega proračuna za pospeševanje razvoja malega gospodarstva v Občini Cerknica (Uradni list RS, št. 23/15).
(2) Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0012/2025
Cerknica, dne 13. novembra 2025
Župan 
Občine Cerknica 
Marko Rupar

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti