A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 35

Uradni list RS, št. 35 z dne 26. 4. 2024

UL Infotok

Uradni list RS, št. 35/2024 z dne 26. 4. 2024

Št. 4300-25/2023/17 Ob-2101/24, Stran 989
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana objavlja
javni razpis 
za vzpostavitev in delovanje Slovenskega centra za krožno gospodarstvo – za zeleni, ustvarjalni in pametni razvoj (JR CKG) 
na podlagi določb:
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/1676 z dne 7. julija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z opredelitvijo stroškov na enoto, pavšalnih zneskov in pavšalnih stopenj ter financiranja, ki ni povezano s stroški, za povračilo izdatkov državam članicam s strani Komisije (UL L št. 216 z dne 1. 9. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 13 z dne 20. 1. 2022, str. 74);
– Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L št. 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1);
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2022/2496 z dne 15. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 325 z dne 20. 12. 2022, str. 11);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023, str. 94);
– Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/852);
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23, v nadaljnjem besedilu: Uredba EKP);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20,3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in in 18/23 – ZDU-1O in 76/23);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2024 (Uradni list RS, št. 150/22 in 123/23);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 123/23);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 in 106/23);
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1) zadnjič popravljene s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018) (v nadaljevanju: Splošna uredba GDPR);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22);
– Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F);
– Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI2021SI16FFPA001 z dne 12. 9. 2022, z vsemi spremembami;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, različica 4.4.2, z dne 12. 12. 2022 z vsemi spremembami;
– Smernic organa upravljanja za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« pri izvajanju Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, avgust 2023, z vsemi spremembami, ki bodo objavljene v času izvajanja pogodbe, https://evropskasredstva.si/navodila/;
– Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 391);
– Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov (Zakon o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega protokola h Konvenciji o pravicah invalidov, Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 10/08);
– Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 352 z dne 24. 12. 2013, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/2391 z dne 4. oktobra 2023 o spremembi uredb (EU) št. 717/2014, (EU) št. 1407/2013, (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 360/2012 glede pomoči de minimis za predelavo in trženje ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture ter Uredbe (EU) št. 717/2014 glede skupnega zneska pomoči de minimis, dodeljene enemu podjetju, obdobja njene uporabe in drugih zadev (UL L št. 2023/2391 z dne 5. 10. 2023);
– Sheme de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. sheme: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 13. 3. 2024; trajanje sheme: 31. 12. 2030), oziroma skladno z vsakokratno veljavno shemo de minimis pomoči ob dodelitvi pomoči po pravilu de minimis;
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A, v nadaljevanju: ZPOP-1);
– Programa ukrepov Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 z dne 8. 3. 2024 oziroma vsakokratno veljavnega programa in
– Odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja za strukturna sklada in kohezijski sklad št. V00092-1/MGTŠ/0za »Javni razpis za vzpostavitev in delovanje Centra za krožno gospodarstvo-za zeleni, ustvarjalni in pametni razvoj« z dne 19. 4. 2024.
1. Naziv in sedež posredniškega telesa oziroma izvajalca javnega razpisa, ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo) nastopa na področju kohezijske politike pri javnem razpisu »Vzpostavitev in delovanje Slovenskega centra za krožno gospodarstvo – za zeleni, ustvarjalni in pametni razvoj« (v nadaljevanju: javni razpis) v vlogi posredniškega telesa.
2. Namen, cilji in predmet javnega razpisa ter regija izvajanja
Operacija v okviru javnega razpisa bo financirana s strani Evropske unije iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republike Slovenije, v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, Cilj politike 2: »Bolj zelena, nizkoogljična Evropa, ki je odporna in prehaja na gospodarstvo z ničelnim ogljičnim odtisom s spodbujanjem čistega in pravičnega energetskega prehoda, zelenih in modrih naložb, krožnega gospodarstva, blaženja podnebnih sprememb in prilagajanja nanje ter preprečevanja in obvladovanja tveganj ter trajnostne mestne mobilnosti; Prednostna naloga 3: Zelena preobrazba za podnebno nevtralnost; Specifični cilj: RSO2.6. Spodbujanje prehoda na krožno gospodarstvo, gospodarno z viri.
2.1. Namen in cilji javnega razpisa
Namen javnega razpisa je krepitev podpornega okolja za spodbujanje prehoda v nizkoogljično krožno gospodarstvo in družbo z zelenim, ustvarjalnim in pametnim razvojem. S tem bomo prispevali:
– k vzpostavitvi podnebno nevtralnega, krožnega gospodarstva, v katerem je razvoj družbe ločen od rabe virov, kar je eden izmed ključnih ciljev Evropskega zelenega dogovora in Strategije razvoja Slovenije 2030;
– h krepitvi poslovnih modelov in obratovalne prakse, kjer se vrednost izdelkov, materialov in drugih virov ohranja čim dlje, povečuje se njihova učinkovita uporaba v proizvodnji in potrošnji, s čimer se zmanjšuje njihov vpliv na okolje, vključno z zmanjšanjem izpustov toplogrednih plinov, zmanjšanjem količine odpadkov in izpustov nevarnih snovi ob upoštevanju hierarhije ravnanja z odpadki;
– k bolj učinkovitemu ravnanju z viri že od zasnove proizvodov, storitev in procesov ter naprej skozi celotni življenjski cikel in skozi celotno verigo vrednosti, ob podpori digitalizacije, ter k povečanju odpornosti, konkurenčnosti in produktivnosti gospodarstva.
Cilji javnega razpisa so:
– vzpostaviti dolgoročno delujoč center, ki bo predstavljal podporno okolje z osrednjo točko za podporo sistemskemu prehodu v krožno gospodarstvo in družbo;
– povezati aktivnosti vseh relevantnih organizacij, posameznikov in delujočih/nastajajočih stičišč, centrov ipd., ki delujejo na področjih, povezanih s prehodom v nizkoogljično krožno gospodarstvo (npr. biogospodarstvo, tehnološke snovne zanke, nizkoogljične tehnologije, družbene inovacije, kreativne industrije itd.);
– zagotoviti, da so deležniki v slovenskem prostoru seznanjeni z najnovejšimi trendi, praksami in pristopi ter, kjer je relevantno, podpreti njihov prenos v slovenski prostor;
– upoštevati, uporabljati in nadgrajevati uporabo praks/pristopov, izdelkov in dognanj, ki so/bodo nastala med izvajanjem ključnih relevantnih projektov ministrstev na področju krožnega gospodarstva (npr. Celoviti strateški projekt razogljičenja Slovenije preko prehoda v krožno gospodarstvo) in relevantnih projektov drugih deležnikov;
– zagotoviti, da so relevantni primeri in prakse iz Slovenije ustrezno predstavljeni v mednarodnem prostoru in da se vrši prenos znanja tudi v tiste regije, kjer se s praksami za prehod v nizkoogljično krožno gospodarstvo šele začenjajo ukvarjati.
2.2. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je financiranje projekta, ki vključuje vzpostavitev in delovanje Slovenskega centra za krožno gospodarstvo – za zeleni, ustvarjalni in pametni razvoj (v nadaljevanju: Center) za krepitev deležnikov v podpornem in inovacijskem okolju, z znanjem na področjih, ki so ključnega pomena za razvoj rešitev in poslovnih modelov za prehod v nizkoogljično krožno gospodarstvo in družbo v smeri zelenega, ustvarjalnega in pametnega razvoja.
Projekt vzpostavitve, delovanja in izvajanja storitev Centra (v nadaljevanju: projekt) mora zajemati vse sledeče sklope aktivnosti.
Zahtevani sklopi aktivnosti so:
A. Organizacijsko, finančno in administrativno vodenje Centra
Predlagane aktivnosti za sklop A:
– zasnovo in posodabljanje celovitega načrta dela Centra, v katerem so med drugim definirani:
– vsebinski načrt (ključni cilji konzorcija, ključne aktivnosti, tudi po posameznem konzorcijskem partnerju), 
– terminski načrt, 
– finančni načrt izvedbe, ki vključuje tudi podrobno opredelitev različnih virov financiranja, ki bodo zagotavljali delovanje Centra, 
– kadrovsko, administrativno, finančno vodenje aktivnosti Centra,
– koordinacijo aktivnosti konzorcijskih partnerjev,
– pripravo podrobnejših letnih načrtov dela,
– finančno in administrativno spremljanje ter poročanje po pogodbi o financiranju, vključno s poročanjem o doseganju ciljev v skladu z javnim razpisom,
– spremljanje napredka in merjenje doseganja učinkov/rezultatov projekta ter na podlagi ugotovitev prilagajanje/nadgrajevanje aktivnosti,
– evalvacijo delovanja Centra.
B. Vzpostavitev podpornega okolja na področju krožnega gospodarstva
Predlagane aktivnosti za sklop B:
– vzpostavitev vstopne točke v virtualni in fizični obliki, s pomočjo katere bodo deležniki na enem mestu pridobili relevantne informacije s področja krožnega gospodarstva,
– vzpostavitev sodelovanja z različnimi ciljnimi skupinami – javno upravo, gospodarstvom, raziskovalnimi institucijami in institucijami znanja, civilno družbo, drugimi relevantnimi centri/hubi/stičišči in skupinami drugih zainteresiranih deležnikov,
– vzpostavitev mreže možnih ponudnikov infrastrukture za testiranje krožnih rešitev za podjetja,
– sledenje mednarodnim/evropskim trendom in praksam na področju krožnega gospodarstva in posodabljanje aktivnosti Centra glede na aktualne spremembe.
C. Strokovna podpora na področju krožnega gospodarstva – zbiranje in diseminacija informacij, usposabljanje, svetovanje, prenos dobrih praks
Predlagane aktivnosti za sklop C:
– vzpostavitev in upravljanje:
– baze deležnikov na področju krožnega gospodarstva, 
– virtualne in/ali fizične platforme znanja, ki vključuje knjižnico gradiv in relevantne informacije, na primer o najboljših praksah, trendih, aktualni zakonodaji in finančnih virih za spodbujanje zelenega prehoda na domači in mednarodni ravni, poročilih o dognanjih relevantnih razvojnih in raziskovalnih projektov, razvitih orodjih, ki podpirajo prehod v krožno gospodarstvo, domačih, in tujih dogodkih itd., 
– analitična strokovna podpora za razvoj in oblikovanje politik (npr. podpora pri vrednotenju in spremljanju učinkov izvedenih ukrepov) in vzpostavitev sodelovanja z nastajajočim Stičiščem za oblikovanje politik,
– nudenje podpornih storitev, informacij in priporočil s področja krožnega gospodarstva ministrstvom in drugim subjektom s področja javne uprave, npr. pri snovanju politik, pobud za bolj učinkovito podporo politik krožnemu prehodu, kot tudi medsebojno sodelovanje pri skupnih aktivnostih,
– sodelovanje z ministrstvi in njihovimi izvajalskimi organizacijami pri izvajanju ukrepov v obliki vavčerjev na področju zelenega prehoda,
– usposabljanje in izobraževanje deležnikov z namenom pospeševanja prehoda v krožno družbo v vseh ciljnih skupinah,
– informiranje o tujih dobrih praksah in podpora pri prenosu dobrih praks iz tujine v Slovenijo in obratno,
– vzpostavitev nabora izobraževalnih orodij za krožno gospodarstvo,
– informiranje o potencialnih, tekočih in izvedenih projektih na področju krožnega gospodarstva.
D. Poglobljena strokovna podpora
Predlagane aktivnosti za sklop D:
– svetovanje in mentoriranje ter strokovna podpora pri zasnovi izdelkov, storitev, procesov in poslovnih modelov, ki so skladni s krožnimi načeli in prispevajo k razogljičenju,
– testiranje krožnih rešitev za podjetja1 preko vzpostavljene baze možnih ponudnikov ustrezne infrastrukture,
1 Podjetje v skladu z definicijo po 3. členu ZPOP-1.
– spodbujanje in strokovna podpora pri pripravi trajnostnih poslovnih strategij za vpeljavo krožnih poslovnih modelov in doseganje podnebne nevtralnosti,
– informiranje in svetovanje o trajnostnem poročanju podjetij.
E. Povezovanje in mreženje
Predlagane aktivnosti za sklop E:
– povezovanje potencialnih partnerjev za skupne projekte (B2B platforma),
– povezovanje lastnikov izzivov in možnih rešitev predvsem na področju verig vrednosti: hrana, grajeno okolje, gozd in lesna industrija, mobilnost in proizvodnja,
– povezovanje potencialnih partnerjev na področju industrijske simbioze in sekundarnih surovin,
– povezovanje deležnikov na domači in mednarodni ravni za doseganje kritične mase znanja in zmogljivosti za nastajanje inovativnih rešitev ter za prijave skupnih projektov na različnih področjih preko:
– proučitve vseh strateških razvojno-inovacijskih partnerstev (v nadaljevanju: SRIP), kompetenčnih centrov za razvoj kadrov z vplivom na krožno gospodarstvo in inovacijske mreže EIT skupnosti znanja in inovacij (EIT RIS HUB), 
– sodelovanja in povezovanja s sorodnimi centri znanja in drugimi mehanizmi sodelovanja deležnikov vključno z demonstracijskimi centri na posamičnih vsebinsko sorodnih področjih na mednarodni, nacionalni, regionalni ali lokalni ravni, 
– vzpostavitve povezave z nosilci (javne) raziskovalne infrastrukture na nacionalni ravni in v čezmejnem prostoru. 
F. Promocija na domači in tuji ravni
Predlagane aktivnosti za sklop F:
– širitev znanja in ozaveščenosti med vsemi ciljnimi skupinami o vlogi krožnega gospodarstva pri doseganju podnebne nevtralnosti,
– krepitev mednarodne prepoznavnosti Slovenije na področju krožnega gospodarstva,
– oblikovanje celostne podobe/znamke Centra za pozicioniranje Slovenije na nacionalnem/mednarodnem nivoju,
– promocija in komuniciranje za ciljne skupine in širšo javnost (razvojne in promocijske konference, sodelovanje z mladimi, izobraževalnimi institucijami, subjekti inovativnega okolja), primeri dobrih praks,
– promocija in demonstracija nizkoogljičnih krožnih rešitev in tehnologij za spodbujanje inovacij.
2.3. Območje izvajanja
Sedež delovanja Centra prijavitelj opredeli v vlogi na javni razpis. Sedež delovanja Centra je lokacija, kjer je sedež vodilnega konzorcijskega partnerja oziroma prijavitelja na javni razpis. Sedež vodilnega konzorcijskega partnerja kot tudi sedež delovanja Centra mora biti v celotnem času izvajanja projekta na območju Republike Slovenije. Če se v času izvajanja projekta sedež vodilnega konzorcijskega partnerja ali sedež delovanja Centra premakne izven območja Republike Slovenije, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o financiranju, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
Vsi ostali konzorcijski partnerji morajo imeti na dan oddaje vloge in v celotnem obdobju izvajanja operacije registriran sedež oziroma poslovni naslov, podružnico ali poslovno enoto na območju Republike Slovenije. Sedež/poslovna enota/podružnica morajo biti vpisani v Poslovni register Slovenije ali sodni register. Če se v času izvajanja operacije ugotovi, da kateri koli od ostalih konzorcijskih partnerjev nima registriranega sedeža oziroma poslovnega naslova, podružnice ali poslovne enote na območju Republike Slovenije, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o financiranju, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
Center mora v celotnem času izvajanja operacije izvajati aktivnosti, ki pokrivajo območje celotne Republike Slovenije, tako Kohezijske regije Vzhodna Slovenija kot Kohezijske regije Zahodna Slovenija.
Sredstva, dodeljena za projekt, se bodo štela pro rata v breme Kohezijske regije Vzhodna Slovenija in Kohezijske regije Zahodna Slovenija v razmerju 52,38: 47,62, to je glede na število prebivalstva v posamezni kohezijski regiji na podlagi statističnih podatkov iz drugega polletja leta 2022 (vzhod: 1.104.495, zahod: 1.004.237)2.
2 Vir: https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/sl/Data/-/05C1002S.px/table/tableViewLayout2/, 2. 5. 2023.
3. Upravičenec in ciljne skupine
Projekt mora izvajati konzorcij, sestavljen iz najmanj 5 in največ 10 konzorcijskih partnerjev. Vsaj en partner v konzorciju mora imeti sedež v Kohezijski regiji Vzhodna Slovenija in vsaj en partner v konzorciju mora imeti sedež v Kohezijski regiji Zahodna Slovenija.
Kot upravičenec se štejejo vsi konzorcijski partnerji, ki sklenejo konzorcijsko pogodbo. Konzorcijski partnerji morajo biti pravne osebe javnega ali zasebnega prava, vpisane v Poslovni register Slovenije ali sodni register.
Ciljne skupine, ki bodo uporabniki storitev Centra, so podjetja, raziskovalne organizacije, javna uprava, prebivalstvo in drugi deležniki za prehod v krožno gospodarstvo.
4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Vloga mora izpolnjevati vse zahteve in pogoje za kandidiranje na javnem razpisu.
Vlogo pripravi vodilni konzorcijski partner v sodelovanju z ostalimi konzorcijskimi partnerji. Navodila za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v točki 3 Pojasnil javnega razpisa, ki so del razpisne dokumentacije.
Kot potrditev izpolnjevanja pogojev za kandidiranje konzorcijski partnerji podpišejo izjavo (obrazec 4, ki je del razpisne dokumentacije), s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdijo izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje. Ne glede na podpisano izjavo bo ministrstvo preverilo izpolnjevanje posameznih pogojev v uradnih in drugih relevantnih evidencah.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja posameznih pogojev lahko ministrstvo od kateregakoli konzorcijskega partnerja zahteva dodatna pojasnila in dokazila. Če dokazila niso predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se lahko šteje, da pogoj za kandidiranje ni izpolnjen.
Izpolnjevanje pogojev za kandidiranje mora biti razvidno iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne izpolnjuje vseh pogojev, se zavrne. V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru projekta za financiranje, se pogodba o financiranju ne sklene, sklep o izboru pa se odpravi.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev za kandidiranje ugotovi po podpisu pogodbe o financiranju, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o financiranju, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
Izpolnjevanje pogojev za kandidiranje bo preverjala strokovna komisija za izvedbo predmetnega javnega razpisa (v nadaljevanju: strokovna komisija), ki jo imenuje minister, pristojen za gospodarstvo. Strokovna komisija preveri, ali pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge izpolnjujejo vse pogoje javnega razpisa.
4.1. Splošni pogoji za kandidiranje za vse konzorcijske partnerje
Vsak izmed konzorcijskih partnerjev mora izpolnjevati sledeče pogoje:
1. Biti mora pravna oseba javnega ali zasebnega prava, vpisana v Poslovni register Slovenije ali sodni register.
2. Na dan oddaje vloge mora imeti registriran sedež oziroma poslovni naslov, podružnico ali poslovno enoto na območju Republike Slovenije z izjemo vodilnega konzorcijskega partnerja, ki mora imeti na dan oddaje vloge registriran sedež na območju Republike Slovenije.
3. Na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 eurov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij: Slovenskega podjetniškega sklada ter Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o financiranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa.3
3 Ministrstvo bo izpolnjevanje tega pogoja preverjalo pri obeh izvajalskih institucijah, zato se prijaviteljem svetuje, da v primeru preteklega sodelovanja s tema institucijama v dvomu predhodno preverijo morebitni obstoj terjatve.
4. Med prijaviteljem/konzorcijskim partnerjem in ministrstvom oziroma izvajalskima institucijama ministrstva (Slovenski podjetniški sklad, Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije) niso bila pri že sklenjenih pogodbah o financiranju s pravnomočno sodno odločbo ugotovljena kazniva dejanja iz 24. in 25. poglavja Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno besedilo, 6/16 – popr., 54/15, 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP in 16/23) v povezavi s porabo javnih sredstev, dokler trajajo pravne posledice obsodbe za pravno osebo ali odgovorno osebo pravne osebe.
5. Na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
6. Ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr.,196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku likvidacije po Zakonu o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O in 75/23).
7. Ne prejema in ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17) in ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe GBER.
8. Zanj ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
9. Ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti.
10. Nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
11. Za iste že povrnjene upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet financiranja v javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna – prepoved dvojnega financiranja).
12. Podati mora izjavo, da ne bo nastopal kot zunanji izvajalec drugim konzorcijskim partnerjem v istem konzorciju.
13. Posamezen pravni subjekt lahko nastopa bodisi kot prijavitelj ali konzorcijski partner samo v eni vlogi na javni razpis.
4.2. Pogoji za projekt
Projekt mora v formalnem in vsebinskem smislu izpolnjevati sledeče pogoje:
1. Projekt mora biti skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, Prednostna naloga 3: Zelena preobrazba za podnebno nevtralnost, Specifični cilj: RSO2.6. Spodbujanje prehoda na krožno gospodarstvo, gospodarno z viri4.
4 Program evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji je objavljen na spletni strani: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2022/12/Program-evropske-kohezijske-politike-sprejeta-verzija-12.-12.-2022.pdf.
2. Načrt aktivnosti v vlogi mora obsegati vse sklope aktivnosti, navedene v točki 2.2. javnega razpisa.
3. Začetek in zaključek izvajanja projekta morata biti opredeljena skladno z določili 8. točke javnega razpisa.
4. Projekt se ne sme pričeti izvajati pred izdajo sklepa o izboru s strani ministrstva.
5. V vlogi na javni razpis morajo biti opredeljeni vsi obvezni ključni kazalniki uspešnosti projekta, kot so določeni v 9. točki Pojasnil javnega razpisa.
6. V vlogi na javni razpis morajo biti upoštevane minimalne ciljne vrednosti obveznih ključnih kazalnikov učinka, kot so določene v 9. točki Pojasnil javnega razpisa.
7. Projekt mora upoštevati okoljsko načelo »ne škoduj bistveno« (t. i. DNSH oziroma Do No Significant Harm) iz 10. točke Pojasnil javnega razpisa.
8. Načrtovana višina financiranja projekta znaša več kot 1.750.000,00 EUR.
9. Načrtovana višina financiranja projekta znaša največ 3.500.000,00 EUR.
10. V vlogi morajo biti za vsakega konzorcijskega partnerja navedeni finančni viri, iz katerih konzorcijski partner (poleg zaprošene pomoči) načrtuje izplačevati stroške projekta ter navedeni tudi viri za financiranje projekta do prejema zaprošene pomoči.
11. Vsi konzorcijski partnerji morajo podati izjavo, da bodo vodili posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za stroške zunanjih storitev, stroške nakupa ali najema opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev, stroške informiranja in komuniciranja, stroške za službena potovanja ter za prejeta sredstva, ki se nanašajo na projekt.
4.3. Pogoji za konzorcij
Projekt mora izvajati konzorcij, sestavljen iz najmanj 5 in največ 10 konzorcijskih partnerjev.
Vodilni konzorcijski partner v vlogi prijavitelja mora vlogi na javni razpis priložiti konzorcijsko pogodbo, ki jo za potrebe izvedbe projekta sklenejo vsi konzorcijski partnerji.
Konzorcijska pogodba določa pravice in obveznosti posameznih konzorcijskih partnerjev, nujno pa mora vsebovati tudi:
– določitev aktivnosti projekta s terminskim in finančnim načrtom po posameznih konzorcijskih partnerjih,
– določitev vodilnega konzorcijskega partnerja, ki je v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, v primeru izbora vloge, pogodbena stranka oziroma podpisnik pogodbe o financiranju,
– pooblastila vodilnemu konzorcijskemu partnerju s strani vseh ostalih konzorcijskih partnerjev (za pripravo, podpis in oddajo vloge, dopolnitev vloge ter vseh prilog v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, za vročanje vseh pisanj in listin, npr. pozivov, dopisov, odločb, pogodbe v zvezi z javnim razpisom, za podpis pogodbe o financiranju v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, ter za izvajanje celotne komunikacije z ministrstvom ali nadzornimi organi),
– določilo, da vodilni konzorcijski partner za celoten konzorcij prejema vsa izplačila oziroma sredstva po javnem razpisu, ki jih nato nakaže posameznim konzorcijskim partnerjem glede na delež opravljenih storitev oziroma aktivnosti,
– določilo o neomejeni solidarni odgovornosti vseh konzorcijskih partnerjev5 za pravilno izvedbo potrjenega projekta oziroma operacije skladno s pogodbo o financiranju,
5 Ne glede na to, da je le vodilni partner konzorcija podpisnik pogodbe o financiranju z ministrstvom, je odgovornost konzorcijskih partnerjev kot upravičencev do prejema javnih sredstev iz naslova tega javnega razpisa v razmerju do ministrstva solidarna, kar mora biti zapisano v konzorcijski pogodbi.
– določilo o ravnanju v primeru sprememb operacije.
5. Odpiranje vlog ter postopek in način preverjanja
Postopek izbora se deli na postopek odpiranja in preverjanja formalne popolnosti vlog, postopek preverjanja pogojev za kandidiranje ter na postopek ocenjevanja skladno z merili javnega razpisa.
5.1. Odpiranje vlog
Odpiranje vlog bo javno in bo izvedeno v prostorih ministrstva najkasneje v 8 delovnih dneh po izteku datuma/roka za oddajo vlog. Datum odpiranja in druge informacije v zvezi z odpiranjem vlog bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/.
5.2. Preverjanje formalne popolnosti vlog in dopolnjevanje vlog
Na odpiranju bo strokovna komisija preverila pravočasnost, pravilno označenost in formalno popolnost prispelih vlog.
Neustrezno označene ter nepravočasno prispele vloge se ne bodo obravnavale, s sklepom bodo zavržene in vrnjene prijavitelju. Če z ovojnice ne bo razviden prijavitelj, se vloga odpre in vrne prijavitelju.
V primeru, da strokovna komisija ugotovi formalno nepopolnost vloge, prijavitelja pozove k dopolnitvi v roku 8 dni od odpiranja vlog. Dopolnitev vlog je namenjena zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov, obrazcev oziroma podatkov. Prijavitelje se v ta namen pozove k dopolnitvi s pisnim pozivom za dopolnitev vloge.
Vloge prijaviteljev, ki so bili pozvani k dopolnitvi in se na poziv niso pravočasno odzvali, se zavržejo.
Prijavitelj v dopolnitvi ne sme:
– spreminjati višine zaprošenih sredstev,
– spreminjati tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge (namen, rezultat, vsebina, konzorcijski partnerji, način in dinamika izvajanja),
– spreminjati tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge v postopku ocenjevanja.
Če bi prijavitelji v dopolnitvi svoje vloge spreminjali zgoraj navedene dele vloge, se upoštevajo navedbe iz prvotne vloge.
Vloge, ki so v delih, ki ne smejo biti predmet dopolnjevanja, neskladne z javnim razpisom, se brez poziva za dopolnitev zavrne. Vloge, ki ne izpolnjujejo pogojev za kandidiranje, se zavrne.
Ne glede na prej navedene omejitve glede dopolnitev sme izključno prijavitelj ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, ki se odkrijejo pri pregledu in kasneje tudi pri ocenjevanju vlog.
Če strokovna komisija pri pregledu izpolnjevanja pogojev za kandidiranje ali v postopku ocenjevanja vlog odkrije nejasnosti ali neskladnosti v vlogi, lahko pozove prijavitelja k predložitvi dodatnih pojasnil ali dokazil.
5.3. Osebna predstavitev projekta pred strokovno komisijo
Strokovna komisija boprijavitelje, ki bodo izpolnjevali pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, pozvala, da svoj projekt in vlogo osebno predstavijo z 10-minutno (vizualno) predstavitvijo pred strokovno komisijo. Prijavitelji bodo na predstavitev projekta povabljeni z navadno pošto in po elektronski pošti. Predstavitev projekta ni obvezna, je pa priporočljiva. Osebne predstavitve projektov bodo potekale na ministrstvu.
Osebna predstavitev pred strokovno komisijo služi temu, da prijavitelj svoj projekt, kot je bil predstavljen v vlogi na javni razpis, nazorneje predstavi strokovni komisiji. Strokovna komisija v nadaljnjem postopku vlogo oceni glede na podatke, podane v vlogi na javni razpis, brez upoštevanja morebitnih novih informacij, ki bi jih prijavitelj podal na osebni predstavitvi pred strokovno komisijo.
6. Merila za ocenjevanje vlog in postopek izbora
6.1. Merila za ocenjevanje vlog
Vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje za kandidiranje, bo strokovna komisija obravnavala na podlagi naslednjih meril.
Merila 
Največje št. točk
1.
USTREZNOST PROJEKTA
10
1.1.
Skladnost s strateškimi dokumenti 
4
1.2.
Celovitost projekta 
6
2.
KAKOVOST PROJEKTA 
30
2.1.
Kakovost načrta izvedbe
20
2.2.
Ustreznost in kakovost načrtovanih aktivnosti za različne ciljne skupine deležnikov
10
3.
VPLIVI IN UČINKI PROJEKTA
20
3.1.
Ustreznost in dosegljivost ključnih kazalnikov uspešnosti za dosego cilja projekta
12
3.2.
Obseg predvidenega širšega dolgoročnega vpliva projekta
8
4.
KOMPETENCE IN KAPACITETE KONZORCIJSKIH PARTNERJEV, SESTAVA KONZORCIJA
25
4.1.
Kompetence in kapacitete konzorcijskih partnerjev
12,5
4.2.
Sestava konzorcija
12,5
5.
NAČRTOVANJE PROJEKTA
15
5.1.
Realnost in izvedljivost terminskega načrta projekta ter učinkovitost in izvedljivost finančnega načrta projekta
10
5.2.
Vzdržnost po izteku projekta
5
SKUPAJ NAJVEČJE MOŽNO Št. TOČK
100
Način ocenjevanja vlog, način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog so natančneje opredeljeni v 4. točki Pojasnil javnega razpisa.
6.2. Izbor projekta za financiranje
Končna odločitev o financiranju vloge se sprejme na podlagi usklajenega predloga strokovne komisije.
Projekt, ki pri katerem koli merilu ali podmerilu doseže 0 točk, ne more biti izbran za financiranje. Tak projekt bo zavrnjen.
Najvišje možno skupno število prejetih točk je 100. Minimalno število točk, potrebnih za financiranje, je 70. Če posamezna vloga ne doseže najmanj 70 točk, se zavrne. Vloge, ki dosežejo najmanj 70 točk, lahko kandidirajo za financiranje. Za financiranje bo izbrana ena vloga. Strokovna komisija izbere za financiranje tisto vlogo, ki od vseh vlog, ki v postopku ocenjevanja dosežejo najmanj 70 točk, prejme največje število točk.
V primeru, da bo več vlog prejelo enako največje število točk, bo imela prednost vloga, ki bo prejela več točk pri merilu 2 »Kakovost projekta«. V primeru, da bo še vedno več vlog z enakim številom točk, bo imela prednost vloga, ki bo prejela več točk pri merilu 4 »Kompetence in kapacitete konzorcijskih partnerjev, sestava konzorcija«. V primeru, da bo še vedno več vlog z enakim številom točk, bo imela prednost vloga, ki bo prejela več točk pri merilu 3 »Vplivi in učinki projekta«. V primeru, da bo še vedno več vlog z enakim številom točk, bo imela prednost vloga, ki bo prejela več točk pri merilu 1 »Ustreznost projekta«. V primeru, da bo še vedno več vlog z enakim številom točk, bo imela prednost vloga, ki bo prejela več točk pri merilu 5 »Načrtovanje projekta«. Če tudi po tej prednostni opredelitvi ne bi bilo mogoče določiti prednostnega vrstnega reda, se za financiranje izbere vloga po vrstnem redu prispetja na ministrstvo6.
6 Upošteva se čas oddaje pošiljke, če je ta razviden iz ovojnice, v nasprotnem primeru pa čas prejema na ministrstvu. Morebitna dopolnitev vloge ne vpliva na določitev tega mejnika.
V primeru, da izbrani konzorcij odstopi od podpisa pogodbe o dodelitvi sredstev, se sproščena sredstva lahko dodelijo pozitivno ocenjenemu projektu, ki je naslednji v vrsti za financiranje glede na višino prejetih točk, skladno z zgoraj opredeljenim postopkom.
Končno odločitev o financiranju izbranega projekta iz namenskih sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republike Slovenije sprejme minister, pristojen za gospodarstvo.
7. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni najkasneje v roku 90 dni od datuma odpiranja vlog.
Izbrani prijavitelj bo kot vodilni partner konzorcija na podlagi sklepa o izboru pozvan k podpisu pogodbe o financiranju.
Prijavitelji, ki menijo, da jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v tridesetih dneh od prejema sklepa o neizboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodbe o financiranju z izbranim prijaviteljem.
Rezultati javnega razpisa so informacija javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva.
8. Obdobje trajanja projekta ter obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov
Projekt se sme izvajati od izdaje sklepa o izboru s strani ministrstva dalje. Projekt se mora izvajati do 31. 5. 2029.
Obdobje upravičenosti stroškov je lahko od izdaje sklepa o izboru do 31. 5. 2029.
Obdobje upravičenosti izdatkov je lahko od izdaje sklepa o izboru do 30. 6. 2029.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je lahko od izdaje sklepa o izboru do 31. 12. 2029.
9. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa, je do 3.500.000,00 EUR.
Proračunska postavka
Programsko območje
 %
Okvirna višina razpisanih sredstev
230454
zahod
40
666.680,00
230455
zahod
60
1.000.020,00
Skupaj
100
1.666.700,00
Proračunska postavka
Programsko območje
 %
Okvirna višina razpisanih sredstev
230452
vzhod
85
1.558.305,00
230453
vzhod
15
274.995,00
Skupaj
100
1.833.300,00
Razmerje med sredstvi na postavkah namenskih sredstev EU za kohezijsko politiko in na postavkah slovenske udeležbe za financiranje operacije je za programsko območje Kohezijska regija Zahodna Slovenija 40:60 (v %) in za programsko območje Kohezijska regija Vzhodna Slovenija 85:15 (v %).
Sredstva niso prenosljiva med programskima območjema.
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta 2024, 2025, 2026, 2027, 2028 in 2029, oziroma traja do porabe sredstev.
Vsa sredstva so namenska sredstva EU, in sicer namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Pogodba o financiranju na osnovi javnega razpisa ne bo podpisana, dokler ne bodo zagotovljena sredstva na evidenčnem projektu in investicija ne bo uvrščena v načrt razvojnih programov.
Dinamika financiranja operacije bo določena s pogodbo o financiranju med ministrstvom in upravičencem, v odvisnosti od finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in programa ministrstva za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o (ne)izboru, ali skladno s pogodbo o financiranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o financiranju.
Ministrstvo si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru razveljavi ali spremeni, kar bo objavljeno v Uradnem listu Republike Slovenije.
10. Upravičeni stroški in njihovo dokazovanje, shema in skladnost s pravili državnih pomoči ter intenzivnost pomoči
10.1. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
Izvedba aktivnosti lahko za podjetja pomeni tudi dodelitev pomoči po pravilu de minimis. Ta bo dodeljena na osnovi priglašene sheme de minimis pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. sheme: M001-2632616-2024, datum potrditve sheme: 13. 3. 2024; trajanje sheme: 31. 12. 2030) (v nadaljevanju: shema de minimis) oziroma skladno z vsakokrat veljavno shemo de minimis pomoči.
Za podjetja, ki bodo prejemniki storitev v okviru sklopa aktivnosti D točke 2.2. javnega razpisa, se vrednost teh aktivnosti obravnava kot dodelitev de minimis pomoči. Skupni znesek pomoči dodeljen istemu podjetju – končnemu prejemniku na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 300.000,00 EUR obdobju zadnjih 3 proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči. Za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči.
Podjetja, ki bodo prejemniki storitev v okviru sklopa aktivnosti D točke 2.2. javnega razpisa, so mikro, mala in srednje velika podjetja, kot jih definira Priloga I Uredbe GBER.
Podjetje–končni prejemnik, upravičen do državne pomoči, mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči. V skladu z Uredbo 2023/2831/EU se pomoč de minimis lahko kumulira s pomočjo de minimis do zgornje dovoljene meje (300.000,00 EUR), ne sme pa se kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831. Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
Skladno z Uredbo 2023/2831/EU se upošteva definicija enotnega podjetja. Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
(1) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
(2) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
(3) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
(4) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja;
(5) podjetje, ki je v katerem koli razmerju iz predhodnih točk preko enega ali več drugih podjetij, prav tako velja za enotno podjetje.
Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega mreže ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
Pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo prednost pred uporabo uvoženega blaga.
Do pomoči na podlagi priglašene sheme niso upravičena podjetja (prejemniki), dejavna v:
– primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture;
– predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
– primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov;
– predelavi in trženju kmetijskih proizvodov:
– kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje; 
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. 
Preverjanje podjetij glede odobrenih pomoči po pravilu de minimis je naloga upravičenca. Upravičenec dodeljuje državno pomoč po pravilu de minimis.
Financiranje upravičenih stroškov v okviru ostalih sklopov aktivnosti, kot so definirani v točki 2.2 javnega razpisa, ne predstavlja državne pomoči za končnega prejemnika, če gre za storitve splošne narave, ki so prosto dostopne širši javnosti pod enakimi pogoji. V nasprotnem primeru gre za de minimis pomoč, kot je opredeljena v zgornjih treh odstavkih.
10.2. Splošno o upravičenih stroških
Financiranje po javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike, veljavno shemo de minimis, veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 in Smernicami o poenostavljenih možnostih obračunavanja stroškov, ki so bile izdane za obdobje 2014–2020, ki se jih lahko smiselno uporablja tudi za obdobje 2021–2027 (Obvestilo Komisije – Smernice za uporabo možnosti poenostavljenega obračunavanja stroškov v evropskih strukturnih in investicijskih skladih (skladi ESI) – revidirana različica (eu-skladi.si)).
Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru operacije, so stroški, povezani z vzpostavitvijo, delovanjem in storitvami Centra.
Stroški oziroma izdatki so upravičeni za financiranje:
– če so z operacijo neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s predvidenim ciljem operacije;
– če so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; za storitve, ki so bile izvedene;
– če so priznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– če nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– če temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– če so v skladu z veljavnimi pravili Unije in predpisi Republike Slovenije.
V primeru, da upravičenec v določenih rokih ne predloži dokazil o upravičenosti stroškov operacije, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe o financiranju, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
Za vsak strošek, pri katerem ministrstvo ob pregledu zahtevka za izplačilo ne najde neposredne povezave med nastankom stroška in izvedbo operacije, ne glede na to, ali ta dejansko obstaja, ali v primerih nejasnosti/dvoma/negotovosti/suma, lahko ministrstvo od upravičenca zahteva dodatna pojasnila, dodatna dokazila ali izjave (npr. fotografije, izpise, izjave, certifikate ipd.), ki dokazujejo nastanek in obstoj stroška za izvedbo operacije. V primeru, da ministrstvo meni, da dodatna dokazila ne nakazujejo v zadostni meri povezave med nastankom stroška in izvedbo operacije, kot tudi v primeru neupravičenih stroškov, lahko od upravičenca zahteva zmanjšanje vrednosti zahtevka za izplačilo.
Breme dokazovanja upravičenosti stroškov je na strani upravičenca.
Konzorcijski partnerji posredujejo v skladu s konzorcijsko pogodbo svojo celotno dokumentacijo, ki utemeljuje uveljavljane stroške v okviru posameznega zahtevka za izplačilo vodilnemu konzorcijskemu partnerju, da ta pripravi (skupen) zahtevek za izplačilo z vso potrebno dokumentacijo in ga posreduje na ministrstvo. Izplačilo sredstev po posameznem zahtevku za izplačilo poteka na način, da ministrstvo izplačilo izvede zgolj vodilnemu konzorcijskemu partnerju (podpisniku pogodbe o financiranju), ki mora ustrezni del prejetih namenskih sredstev prenakazati drugim konzorcijskim partnerjem, skladno z izvajanjem aktivnosti oziroma nastankom upravičenih stroškov, ter ministrstvu posredovati dokazilo o tem prenakazilu posameznim konzorcijskim partnerjem.
Konzorcijski partnerji morajo zagotoviti hrambo in vpogled v dokumentacijo operacije za preverjanje upravljanja in revizijske postopke. Konzorcijski partnerji so dolžni na poziv vsa dokazila in dokumentacijo zahtevkov za izplačilo predložiti na ministrstvo. V primeru, da ministrstvo ob pregledu dokumentacije po izplačilu ugotovi, da so bili zahtevki za izplačilo nepravilni, oziroma v njih navedeni stroški nimajo podlage v dejanskih računovodskih listinah oziroma v zahtevkih za izplačilo navedenih dokazilih ali da so bili stroški neupravičeni, lahko zahteva vračilo neupravičeno izplačanih sredstev v celoti ali delno, glede na obliko in obseg ugotovljenih nepravilnosti.
Podrobnejša določila glede upravičenih stroškov in načina dokazovanja so v 6. točki Pojasnil javnega razpisa.
10.2. Vrste upravičenih stroškov in posebna določila glede posameznih vrst upravičenih stroškov
Vrste upravičenih stroškov so:
Vrsta stroška
Način uveljavljanja stroška
Dodatni podatki
Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom
Strošek na enoto
Stroški osebja v obsegu zaposlitve/dela na operaciji. Upravičeni so stroški za delo, opravljeno na aktivnostih, ki so opredeljene v celovitem načrtu dela Centra in v letnih načrtih dela Centra. Strošek dela zaposlenega na uro opravljenega dela na operaciji oziroma strošek na enoto znaša 25,80 EUR in se posodablja vsake dve leti.
Stroški za službena potovanja
Dejansko dokazovanje stroškov
Povračila za stroške za službena potovanja oseb, zaposlenih pri konzorcijskih partnerjih, ki so povezana z operacijo.
Stroški storitev zunanjih izvajalcev
Dejansko dokazovanje stroškov
Stroški svetovalnih in drugih ustreznih storitev, ki so bile kupljene od zunanjih izvajalcev po običajnih tržnih pogojih, in ki so uporabljene izključno za operacijo na aktivnostih, ki so opredeljene v celovitem načrtu dela Centra in v letnih načrtih dela Centra.
Stroški nakupa opredmetenih osnovnih sredstev 
Dejansko dokazovanje stroškov
Stroški nakupa opreme ter drugih opredmetenih osnovnih sredstev (razen stroškov nakupa zemljišč in stavb), nujno potrebnih za izvedbo operacije.
Stroški nakupa neopredmetenih osnovnih sredstev
Dejansko dokazovanje stroškov
Stroški znanja, patentov in programske opreme, ki so bili kupljeni ali je bilo zanje pridobljeno licenčno dovoljenje od zunanjih virov po običajnih tržnih pogojih, uporabljenih izključno za operacijo.
Stroški najema opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev 
Dejansko dokazovanje stroškov
Upravičeni so stroški najema opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev, nujno potrebnih za izvedbo operacije, če se le-ti uporabljajo izključno za izvedbo operacije in ne za morebitne druge namene.
Stroški informiranja in komuniciranja
Dejansko dokazovanje stroškov
Upravičeni so stroški informiranja in komuniciranja, ki so uporabljene izključno za operacijo na aktivnostih, ki so opredeljene v celovitem načrtu dela Centra in v letnih načrtih dela Centra.
Posredni stroški
Pavšalna stopnja
Stroški v okviru dodatnih režijskih stroškov in drugih stroškov poslovanja, vključno s stroški materiala, zalog in podobnih izdelkov, ki so nastali kot posledica izvajanja operacije. Uveljavljajo se v obliki pavšalne stopnje v višini do 15 % upravičenih neposrednih stroškov plač in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na operaciji.
 
Davek na dodano vrednost je upravičen strošek. Če sredstva kohezijske politike za končnega prejemnika predstavljajo de minimis pomoč, DDV ni upravičen strošek.
Stroški nakupa ali najema opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev lahko skupno predstavljajo največ 10 % vseh upravičenih stroškov operacije.
10.3. Intenzivnost pomoči
Intenzivnost pomoči za sklope aktivnosti iz točke 2.2 javnega razpisa, ki ne predstavljajo državne pomoči za končnega prejemnika, znaša do 100 % upravičenih stroškov.
Intenzivnost pomoči po veljavni shemi de minimis za aktivnosti sklopa D iz točke 2.2 javnega razpisa znaša do 100 % upravičenih stroškov.
11. Rok in način prijave na javni razpis
Navodila za izdelavo popolne vloge so navedena v 11. točki Pojasnil javnega razpisa.
Rok za oddajo vlog je 10. 7. 2024.
Oddaja vloge pomeni, da so se konzorcijski partnerji seznanili z vsebino javnega razpisa in ostalih delov razpisne dokumentacije in da se z njo strinjajo.
Popolna vloga, pripravljena v skladu z razpisno dokumentacijo, mora biti do roka dostavljena v glavno pisarno Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana. Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj – vloga na Javni razpis za vzpostavitev in delovanje Slovenskega centra za krožno gospodarstvo – za zeleni, ustvarjalni in pametni razvoj (JR CKG)7 ter navedbo polnega naziva in naslova pošiljatelja. Če se vloga pošlje po pošti, mora biti oddana priporočeno, za pravočasno pa se šteje, če je bila oddana na pošto do vključno 10. 7. 2024.
7 Zapis na ovojnici sicer lahko odstopa od navedenega, vendar le, če bo z ovojnice jasno, da gre za vlogo na javni razpis, ki je ni dovoljeno odpirati, in na kateri javni razpis se nanaša. Če bo zapis kakorkoli odstopal od navedenega, se lahko zgodi, da vloga ne bo obravnavana in bo vrnjena pošiljatelju. Na primer: 1. če bo vloga zaradi odsotnosti navedbe »ne odpiraj« v glavni pisarni ministrstva odprta, ne bodo izpolnjeni pogoji za njeno obravnavo; 2. če iz vloge ne bo jasno, na kateri javni razpis se nanaša, na njej pa bo navedba »ne odpiraj«, le-te ne bo mogoče uvrstiti v pravilen postopek javnega razpisa in bo neodprta vrnjena pošiljatelju; in podobno. Pri zapisu se torej prijaviteljem svetuje natančnost, saj za morebitno zavrnitev vloge zaradi teh razlogov ministrstvo ne odgovarja. Prijavitelji lahko uporabijo obrazec 8, ki je del razpisne dokumentacije in ga izpolnjenega nalepijo na ovojnico.
12. Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim mora zadostiti upravičenec v skladu s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja: upravičenec mora zadostiti zahtevam glede informiranja in obveščanja javnosti skladno s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2021-20278.
8 Povezava na stran z Navodili in Priročnikom: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/
13. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanje ter evidentiranje
Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo, in zagotavljati ministrstvu ter drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset let po njenem zaključku. V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe (EU) 2021/1060/EU.
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje petih let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil.
V skladu s 74. členom Uredbe (EU) 2021/1060/EU mora upravičenec voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za kar pa bo upravičenec dolžan na istem stroškovnem mestu voditi in spremljati prejeta sredstva za operacijo.
14. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katere financiranje temelji oziroma se izvaja na podlagi javnega razpisa.
Nadzor se izvaja s strani ministrstva, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor ali revizijo operacije Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi).
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov financirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočiti vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter v rezultate operacije (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ministrstvo pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
15. Varovanje osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in podatki o dejanskih lastnikih
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenec, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2. Več na spletni strani https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/o-ministrstvu/. V zvezi s tem ministrstvo napotuje na Prilogo 2 Pojasnil Javnega razpisa.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljevanju: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma upravičenec, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o financiranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Podatki o financiranem projektu, za katere je tako določeno s predpisi ali ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljeni bodo podatki o upravičencu. Objava bo obsegala navedbo upravičenca, naziv projekta in znesek javnih virov financiranja projekta. Objave podatkov o projektu in upravičencu bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.
Skladno z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je potrebno zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih upravičenca in konzorcijskih partnerjev, pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je upravičenec ali konzorcijski partner javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem naročanju (ZJN 3). Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma. Kadar je upravičenec ali konzorcijski partner zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), se šteje, da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere pa bo upravičenec s podpisom pogodbe o financiranju zavezan, da na poziv ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, ministrstvu posreduje te podatke. Potrebno je zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
16. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju cilja, ključnih kazalnikov uspešnosti in mejnikov projekta.
Cilj operacije je vzpostavitev in uspešno delovanje Centra, kar se dokazuje ob zaključku operacije.
Prijavitelj mora v vlogi opredeliti ključne kazalnike uspešnosti. Prijavitelj mora opredeliti obvezne ključne kazalnike uspešnosti, ki so navedeni v 9. točki Pojasnil javnega razpisa in v točki 4 obrazca 2 vloge na javni razpis, pri čemer mora upoštevati zahtevane minimalne ciljne vrednosti obveznih ključnih kazalnikov učinka. Poleg obveznih ključnih kazalnikov uspešnosti lahko prijavitelj v vlogi opredeli še dodatne ključne kazalnike uspešnosti. Ključni kazalniki uspešnosti se opredelijo v vlogi na javni razpis, kjer se navedejo tudi predvidena dokazila o izpolnjevanju kazalnikov. Doseganje ključnih kazalnikov uspešnosti se bo dokazovalo ob zaključku operacije.
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane ključne kazalnike uspešnosti projekta. Preveč optimistična načrtovanja lahko privedejo do nedoseganja zastavljenih vrednosti ključnih kazalnikov uspešnosti ter so lahko podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev. Podatki iz vloge na javni razpis (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanega cilja in vrednosti ključnih kazalnikov uspešnosti ter bodo kot takšni tudi vključeni v pogodbo o financiranju.
V primeru, da upravičenec tekom izvajanja operacije in ob zaključku operacije ne bo dokazal uresničitev načrtovanega cilja in/ali vrednosti ključnih kazalnikov uspešnosti (tako obveznih kot dodatnih) v celoti, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirani del cilja in/ali ključnih kazalnikov uspešnosti, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
17. Načelo »ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852 in spodbujanje trajnostnega razvoja
Pri izvedbi operacije mora biti upoštevano »načelo, da se ne škoduje bistveno«, kar pomeni, da se ne podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremu koli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852:
– operacija ne bo povzročila znatnih emisij toplogrednih plinov,
– operacija ne bo imela negativnih vplivov na podnebje (na trenutno in pričakovano stanje),
– operacija nima negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov,
– operacija je skladna s konceptom krožnega gospodarstva (zmanjševanje odpadkov, kaskadna raba, daljše kroženje snovnih zank, uporaba najboljših tehnologij …),
– operacija ne bo znatno povečala emisij, onesnaževala v zrak, vodo ali tla (izvedba investicij v skladu s prostorskimi načrti, poslovanje v skladu z normativi in standardi …),
– operacija ne bo bistveno škodljiva za varstvo in ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov.
Pri tem se upoštevata tako okoljski vpliv same dejavnosti kot okoljski vpliv proizvodov in storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja, v njihovem celotnem življenjskem ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja, uporaba in konec življenjske dobe teh proizvodov in storitev.
18. Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja v skladu z Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, in Uredbo 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske Unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača, v skladu z Uredbo (EU) 2021/1060/EU in ob upoštevanju ciljev ZN glede trajnostnega razvoja in Pariškega sporazuma.
19. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacije ali izvrševanja operacije prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacije ali izvrševanja operacije prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o odobritvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
20. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
21. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje operacije ali da je višina financiranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ministrstvo pogodbo lahko odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
22. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
23. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo vlog in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljivi na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov ckg.mgts@gov.si.
Vprašanja na gornji naslov morajo prispeti najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vlog. Ministrstvo bo objavilo odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vlog, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Nepravočasna vprašanja ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
Ministrstvo bo organiziralo informativni dan. Datumi in druge informacije o informativnem dnevu bodo objavljene na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/javne-objave/.
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti