A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 110

Uradni list RS, št. 110 z dne 23. 12. 2024

UL Infotok

Uradni list RS, št. 110/2024 z dne 23. 12. 2024


3646. Odlok o proračunu Občine Straža za leto 2025, stran 12944.

  
Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in 18/23 – ZDU-1O) ter 16. in 100. člena Statuta Občine Straža (Uradni list RS, št. 61/21 in 107/23) je Občinski svet Občine Straža na 13. redni seji, dne 19. 12. 2024 sprejel
O D L O K 
o proračunu Občine Straža za leto 2025 
I. SPLOŠNA DOLOČBA 
1. člen 
(vsebina odloka) 
S tem odlokom se za Občino Straža za leto 2025 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 
2. člen 
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna) 
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
KONTO
OPIS
Dopolnjen predlog 2025 [7] 
v EUR
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78)
5.564.441
TEKOČI PRIHODKI (70+71)
4.194.255
70
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) 
3.413.395
700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK
2.737.925
703 DAVKI NA PREMOŽENJE
624.570
704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE
47.900
706 DRUGI DAVKI IN PRISPEVKI
3.000
71
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714)
780.860
710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREMOŽENJA 
486.700
711 TAKSE IN PRISTOJBINE
6.800
712 GLOBE IN DRUGE DENARNE KAZNI 
83.000
713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV
100
714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI
204.260
72
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722)
345.315
720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV
200
721 PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG
0
722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEOPREDMETENIH SREDSTEV
345.115
73
PREJETE DONACIJE (730+731)
1.000
730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV 
1.000
731 PREJETE DONACIJE IZ TUJINE
0
74
TRANSFERNI PRIHODKI (740+741) 
1.023.871
740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFINANČNIH INSTITUCIJ
1.023.871
741 PREJETA SREDSTVA IZ DRŽAVNEGA PRORAČUNA IZ SREDSTEV PRORAČUNA EU IN IZ DRUGIH DRŽAV
0
78
PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV (782+786+787)
0
782 PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EU IZ STRUKTURNIH SKLADOV
0
786 OSTALA PREJETA SREDSTVA IZ PRORAČUNA EVROPSKE UNIJE
0
787 PREJETA SREDSTVA OD DRUGIH EVROPSKIH INSTITUCIJ IN IZ DRUGIH DRŽAV
0
II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)
8.680.313
40
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409)
1.621.644
400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM
559.718
401
PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VARNOST
90.913
402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 
930.513
403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI
30.500
409 REZERVE
10.000
41
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414)
1.635.553
410 SUBVENCIJE
179.050
411 TRANSFERI POSAMEZNIKOM IN GOSPODINJSTVOM
854.000
412 TRANSFERI NEPROFITNIM ORGANIZACIJAM IN USTANOVAM
159.750
413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFERI 
442.753
414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO
0
42
INVESTICIJSKI ODHODKI (420)
5.337.616
420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV
5.337.616
43
INVESTICIJSKI TRANSFERI (431+432)
85.500
431 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRAVNIM IN FIZ. OSEBAM, KI NISO PROR. UPORABNIKI
78.000
432 INVESTICIJSKI TRANSFERI PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM
7.500
III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.)
–3.115.872
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
75
IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB (750+751+752)
0
750 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL 
0
751 ZMANJŠANJE FINANČNIH NALOŽB
0
752 KUPNINE IZ NASLOVA PRIVATIZACIJE
0
44
V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB (440+441)
0
440 DANA POSOJILA
0
441 POVEČANJE FINANČNIH NALOŽB 
0
VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)
0
C. RAČUN FINANCIRANJA
50
VII. ZADOLŽEVANJE (500)
3.000.000
500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE
3.000.000
55
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)
163.000
550 ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA 
163.000
IX. POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH (III.+VI.+X.)=(I.+IV.+VII.)-(II.+V.+VIII.)
–278.872
X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)
2.837.000
XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.)
3.115.872
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH OB KONCU PRETEKLEGA LETA
278.872
– OD TEGA PRESEŽEK FINANČNE IZRAVNAVE IZ PRETEKLEGA LETA
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Straža.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 
3. člen 
(izvrševanje proračuna) 
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
4. člen 
(namenski prihodki in odhodki proračuna) 
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi prihodki od občanov, ki se namenijo za namene, za katere se pobirajo.
Pravice porabe na proračunski postavki, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen 
(prerazporejanje pravic porabe) 
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Župan lahko prerazporedi sredstva proračuna, če nastanejo zato utemeljeni razlogi oziroma če se na določenih postavkah izkažejo prihranki, na drugih pa nastane potreba po dodatnih sredstvih ali če to narekuje dinamika izvajanja investicij in realizacija investicij.
Župan Občine Straža je pooblaščen, da brez soglasja občinskega sveta prerazporeja sredstva znotraj posameznega področja porabe in da prerazporedi sredstva iz posameznega področja porabe v drugo področje porabe proračuna do višine 20 % posameznega področja, da lahko prenaša proračunske postavke med proračunskimi uporabniki, ter da lahko prerazporeja sredstva na plačnih kontih med proračunskimi uporabniki.
Proračunska sredstva se lahko prosto prerazporejajo med podkonti v okviru iste proračunske postavke. Na posamezni proračunski postavki se lahko odpirajo novi podkonti.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2025 in njegovi realizaciji.
6. člen 
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let) 
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v načrtu razvojnih programov.
7. člen 
(spreminjanje načrta razvojnih programov) 
Župan kot predstojnik neposrednega uporabnika lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov.
Vso investicijsko dokumentacijo za projekte vključene v načrt razvojnih programov sprejema župan.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Novi projekti se lahko kot evidenčni projekti uvrstijo v načrt razvojnih programov tekočega leta samo na podlagi odločitve župana.
8. člen 
(proračunski skladi) 
V Sklad za štipendiranje bo občina v letu 2025 vplačala 3.000 EUR.
V sklad Proračunske rezerve bo občina v letu 2025 vplačala 5.000 EUR. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF. Župan o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu izkazuje kot posebna proračunska postavka. Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
Splošna proračunska rezervacija v letu 2025 se oblikuje v višini 20.000 EUR. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
9. člen 
(enkratne dotacije) 
Župan lahko v okviru proračunske postavke 04014 Promocija in pokroviteljstvo – županova sredstva odloča o enkratni odobritvi sredstev organizacijam, društvom ter pravnim in fizičnim osebam. Skupni znesek odobrenih sredstev posameznemu prejemniku ne sme presegati 1.000 EUR in ne more biti odobren za namen, za katerega je prejemnik prejel oziroma prejema sredstva iz proračuna tekočega leta.
IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE 
10. člen 
(upravljanje s sredstvi) 
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe
Občinska uprava lahko zahteva, da mu posredni uporabniki občinskega proračuna, pred deponiranjem prostih denarnih sredstev pri bankah ponudijo denarna sredstva, če je to treba zaradi likvidnosti sredstev oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
11. člen 
(nakup nepremičnin) 
Nakup nepremičnin se izvaja na podlagi Letnega načrta pridobivanja in razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine.
12. člen 
(odpis dolgov) 
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2025 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 7.500 EUR.
Župan lahko na prošnjo dolžnika ob primernem zavarovanju in obrestovanju odloži plačilo, dovoli obročno plačilo dolga dolžnika ali spremeni predvideno dinamiko plačila dolga, če se s tem bistveno izboljšajo možnosti za plačilo dolga dolžnika.
Župan lahko zahteva takojšne plačilo celotnega dolga, katerega plačilo je odloženo, če eden izmed obrokov ni pravočasno plačan.
V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 
13. člen 
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine) 
Občina se v letu 2025 lahko dolgoročno zadolži do višine 3.000.000 EUR za financiranje investicij predvidenih v občinskem proračunu. Na podlagi 10. člena ZFO-1 se občina lahko zadolži v proračunu države, ki se ne šteje v obseg zadolževanja občine.
14. člen 
(likvidnostno posojilo) 
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, lahko župan odloči o najetju likvidnostnega posojila, ki bo v skladu z zakonom in mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
15. člen 
(začasno financiranje v letu 2025) 
V obdobju začasnega financiranja Občine Straža v letu 2025, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
16. člen 
(uveljavitev odloka) 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se prične s 1. januarjem 2025.
Št. 41000-6/2024
Straža, dne 19. decembra 2024
Župan 
Občine Straža 
Dušan Krštinc 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti