A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 110

Uradni list RS, št. 110 z dne 23. 12. 2024

UL Infotok

Uradni list RS, št. 110/2024 z dne 23. 12. 2024


3610. Tarifa 2025 o vrednosti točke in o višini deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture, za delovanje regulatornega organa na področju železniškega prometa, stran 12881.

  
Na podlagi tretjega odstavka 18.e člena Zakona o železniškem prometu (Uradni list RS, št. 99/15 – uradno prečiščeno besedilo, 30/18, 82/21, 54/22 – ZUJPP in 18/23 – ZDU-1O) izdaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije
T A R I F O   2 0 2 5 
o vrednosti točke in o višini deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture, za delovanje regulatornega organa na področju železniškega prometa 
1. člen 
(vsebina) 
(1) Ta tarifa določa vrednost točke za izračun letnega plačila prevoznikov in plačila upravljavca javne železniške infrastrukture Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjemu besedilu: agencija) za leto 2025.
(2) Ta tarifa določa tudi višino deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture v letu 2023, za katerega se prevoznikom poveča znesek plačila agenciji.
2. člen 
(vrednost točke) 
(1) Vrednost točke za izračun plačila agenciji znaša 20,86 EUR.
(2) Število točk za posamezne skupine zavezancev je določeno v drugem odstavku 18.e člena Zakona o železniškem prometu (Uradni list RS, št. 99/15 – uradno prečiščeno besedilo, 30/18, 82/21, 54/22 – ZUJPP in 18/23 – ZDU-1O).
3. člen 
(višina deleža prevoznikov glede na zaračunano uporabnino) 
Višina deleža glede na zaračunano uporabnino prevoznikom za uporabo javne železniške infrastrukture v letu 2023 znaša 1,28%.
4. člen 
(priloga k tarifi) 
Obrazložitev tarife je v Prilogi, ki je sestavni del te tarife in določa razloge za sprejem tarife ter cilje, ki jih zasleduje agencija.
5. člen 
(začetek veljavnosti in uporabe) 
Ta tarifa začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2025.
Št. 410-1/2024/24
Ljubljana, dne 30. septembra 2024
EVA 2024-3150-0016
Mag. Marko Mišmaš 
direktor 
K tej tarifi je dala soglasje Vlada Republike Slovenije s sklepom št. 47601-7/2024/5 z dne 18. 12. 2024.
Priloga:
Posebna obrazložitev 
Tarife 2025 o vrednosti točke in o višini deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture, za delovanje regulatornega organa na področju železniškega prometa 
Tarifa 2025 o vrednosti točke in o višini deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture za delovanje regulatornega organa na področju železniškega prometa (v nadaljnjem besedilu: tarifa) predvideva neposredno plačevanje plačil agenciji za opravljanje nalog v okviru njenih pooblastil in pristojnosti.
Pravna podlaga in razlogi za sprejem te tarife so:
1. Agencija se financira z letnimi plačili zavezancev iz prvega odstavka 18.e člena Zakona o železniškem prometu (Uradni list RS, št. 99/15 – uradno prečiščeno besedilo, 30/18, 82/21, 54/22 – ZUJPP in 18/23 – ZDU-1O; v nadaljnjem besedilu: ZZelP) v višini sredstev, ki so potrebna za pokritje stroškov, ki jih ima agencija z izvrševanjem nalog, opredeljenih v tem zakonu in za sorazmerni delež stroškov delovanja skupnih služb agencije.
2. Zavezanci za plačilo agenciji so prevozniki v železniškem prometu in upravljavec javne železniške infrastrukture (prvi odstavek 18.e člena ZZelP).
3. Obveznost plačila zavezancev je določena v drugem odstavku 18.e člena ZZelP. Za prevoznike znaša 500 točk in se jim poveča za znesek, ki ustreza deležu prevozniku zaračunane uporabnine v preteklem obdobju (zadnji preverljivi podatki). Za upravljavca javne železniške infrastrukture pa znaša 5500 točk. Agencija določi vrednost točke in višino deleža glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture v preteklem obdobju s to tarifo.
4. Naloge agencije so podrobneje opredeljene v Programu dela in finančnem načrtu agencije za leto 2025. Sestavni del programa dela in finančnega načrta je tudi tarifa.
5. Z načrtovanimi sredstvi namerava agencija doseči naslednje cilje, ki so natančneje opisani v Programu dela in finančnem načrtu agencije za leto 2025, in sicer:
– zagotavljanje enakopravnih pogojev za dostop do javne železniške infrastrukture in pravično zaračunavanje uporabnine za njeno uporabo ter s tem zagotavljanje vsem prosilcem/prevoznikom enakopravno obravnavo in krepitev konkurence;
– zagotavljanje izboljšanja izkoriščenosti dodeljenih vlakovnih poti in učinkovito uporabo javne železniške infrastrukture;
– zagotavljanje enakopravnega dostopa do objektov za dodatne storitve in storitev v njih ter pravično zaračunavanja njihove uporabe, s tem pa zagotavljanje prevoznikom enakopravne pogoje za konkurenco na tem trgu, zlasti morebitnim novim prevoznikom pri vstopu na ta trg;
– reševanje pritožb potnikov skladno z Uredbo (EU) 2021/782 EVROPSKEGA PARLAMENTA IN SVETA z dne 29. aprila 2021 o pravicah in obveznostih potnikov v železniškem prometu;
– ozaveščanje potnikov o njihovih pravicah in obveznostih na trgu železniških storitev;
– stalno spremljanje stanja in prepoznavanje ključnih izzivov na področju regulacije trga storitev v železniškem prometu ter pravočasno odzivanje nanje;
– aktivno sodelovanje z deležniki pri reševanju aktualnih problemov;
– aktivno spremljanje stanja na Alpsko-Zahodno balkanskemu evropskemu tovornemu koridorju, nadzor upravnega odbora koridorja ter skupne koridorske pisarne (C-OSS) in ažurna obravnava morebitnih pritožb prosilcev;
– aktivno sodelovanje v strokovnih razpravah doma in na mednarodni ravni z namenom prenosa dobrih regulativnih praks v Republiko Slovenijo.
6. Vrednost točke za izračun plačila agenciji v letu 2025 se, glede na leto 2024 (nepotrjena Tarifa 2024), zniža za 5,05 EUR oziroma 19,49%, in znaša 20,86 EUR. Delež obveznosti prevoznikov glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture se v letu 2025, v primerjavi z letom 2024, zniža za 0,11 odstotne točke in znaša 1,28%. Ker pa Tarifa za leto 2024 ni bila potrjena s strani Vlade RS, se je v letu 2024 uporabljala veljavna Tarifa 2023. V primerjavi s slednjo se vrednost točke v letu 2025 poveča za 2,46 EUR oziroma za 13,37%, delež obveznosti prevoznikov glede na zaračunano uporabnino za uporabo javne železniške infrastrukture pa se poveča za 0,3 odstotne točke. Razlog za zvišanje tarife za leto 2025 je tako nepotrjena tarifa za leto 2024 in posledično odsotnost vira iz naslova presežkov preteklih let.

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti