A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 35

Uradni list RS, št. 35 z dne 26. 4. 2024

UL Infotok

Uradni list RS, št. 35/2024 z dne 26. 4. 2024


1120. Tehnični pravilnik o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Hrpelje - Kozina, stran 3139.

  
Na podlagi 10. člena Odloka o zbiranju in obdelavi določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganju ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov v Občini Hrpelje - Kozina (Uradni list RS, št. 15/24) je Občinski svet Občine Hrpelje - Kozina na 11. redni seji dne 11. 4. 2024 sprejel
T E H N I Č N I   P R A V I L N I K 
o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Hrpelje - Kozina 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina dokumenta) 
(1) Tehnični pravilnik o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Hrpelje - Kozina (v nadaljnjem besedilu: Tehnični pravilnik) se sprejema na podlagi Odloka o zbiranju in obdelavi določenih vrst komunalnih odpadkov in odlaganju ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov v Občini Hrpelje - Kozina (Uradni list RS, št. 15/24; v nadaljnjem besedilu: Odlok) in določa podrobnejša navodila in tehnične normative za ravnanje z odpadki.
(2) Tehnični pravilnik obsega:
– opredelitev tehnologije ravnanja z odpadki,
– tehnologijo, pogoje in način ločenega zbiranja odpadkov,
– tipizacijo predpisanih posod (zabojnikov) za odpadke,
– minimalne standarde za določitev prevzemnih mest in zbiralnic ločenih frakcij,
– pogoje dostopanja do prevzemnih mest z vozili za odvoz odpadkov,
– podrobnejše pogoje prepuščanja komunalnih odpadkov v zbirnih centrih,
– podrobnejše pogoje prevzemanja kosovnih odpadkov,
– podrobnejšo opredelitev vsebine katastra zbirnih in prevzemnih mest, zbiralnic ločenih frakcij in zbirnih centrov,
– pogostost in urnike prevzemanja odpadkov, ki jih povzročitelji prepuščajo izvajalcu,
– normative za obračun količine storitev ravnanja z odpadki za pogodbene in ostale uporabnike javne službe,
– druge pogoje glede minimalnih oskrbovalnih standardov, ki so potrebni za ravnanje z odpadki, skladno s predpisi in nemoteno opravljanje javne službe.
2. člen 
(pomen izrazov) 
(1) V pravilniku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
(2) Posamezni izrazi, uporabljeni v tem Tehničnem pravilniku, imajo naslednji pomen:
– izvajalec: je izvajalec obvezne občinske gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov;
– občina: je Občina Hrpelje - Kozina;
– povzročitelj ali uporabnik: je oseba, katere delovanje ali dejavnost povzroča nastajanje odpadkov in je kot uporabnik storitev javne službe skladno s tem odlokom dolžan biti vključen v sistem obveznega ravnanja s komunalnimi odpadki;
– pooblaščeni prevzemnik: imetnik dovoljenja za ravnanje z odpadki prejetega s strani pristojnega ministrstva;
– zbirni center: prostor urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje vseh vrst ločenih frakcij, kjer povzročitelji komunalnih odpadkov iz gospodinjstev iz območja občine, izvajalcu javne službe prepuščajo te frakcije in kosovne odpadke (Zbirni center Hrpelje - Kozina);
– center za ravnanje s komunalnimi odpadki: je objekt gospodarske javne infrastrukture, ki je urejen in opremljen za prevzem, skladiščenje in obdelavo komunalnih odpadkov ter ločenih frakcij in predajanje odpadkov v nadaljnje ravnanje v skladu s predpisi, ki urejajo ravnanje z odpadki (Center za ravnanje z odpadki Sežana, v nadaljevanju CERO Sežana);
– zbiralnica ločenih frakcij (ekološki otok): je prostor, urejen in opremljen za ločeno zbiranje in začasno hranjenje posameznih ločeno zbranih odpadkov, kjer uporabniki javne službe te frakcije prepuščajo izvajalcu zbiranja. Na zbiralnicah ločenih frakcij so nameščeni namenski zabojniki za ločeno zbiranje posameznih ločeno zbranih odpadkov;
– premična zbiralnica: je tovorno vozilo ali začasno urejen in pokrit prostor, opremljen za prepuščanje ločenih frakcij, ki so nevarni komunalni odpadki;
– zbirno mesto komunalnih odpadkov: je ustrezno urejen prostor, v objektu ali v bližini objekta na stavbni parceli oziroma funkcionalnem zemljišču, v posesti povzročitelja, na katerem povzročitelj redno odlaga odpadke v tipizirane zabojnike za odpadke in je lahko na javni površini le izjemoma, ob pridobitvi posebnega dovoljenja občinske uprave, ko gre za skupne zabojnike več gospodinjstev (večstanovanjske stavbe);
– prevzemno mesto komunalnih odpadkov: je ustrezno urejen prostor, od koder izvajalec javne službe redno odvaža odpadke;
– skupno prevzemno mesto: ustrezno urejen prostor, od koder izvajalec javne službe redno odvaža odpadke večih uporabnikov skupaj (večstanovanjske stavbe).
(3) Drugi izrazi, uporabljeni v tem Tehničnem pravilniku, imajo enak pomen, kot je to določeno v Odloku in ostalih predpisih s področja ravnanja z odpadki.
II. ZBIRANJE DOLOČENIH VRST KOMUNALNIH ODPADKOV 
1. Opredelitev tehnologije ravnanja z odpadki
3. člen 
(tehnologija ravnanja z odpadki) 
(1) V občini se odpadki zbirajo ločeno na več načinov oziroma tehnologij, odvisno od vrste in lastnosti odpadkov, značilnosti naselij in predpisov, ki veljajo za posamezne skupine odpadkov, ter glede na klasifikacijo odpadka.
(2) Uporabniki obvezno ločujejo odpadke na izvoru, izvajalec pa jih prevzema na način oziroma s tehnologijo, ki velja za območje oziroma naselje, v katerem nastajajo odpadki.
2. Tehnologija, pogoji in način ločenega zbiranja odpadkov
4. člen 
(lokacije ločenega zbiranja odpadkov) 
Izvajalec zagotavlja prevzemanje ločeno zbranih odpadkov na naslednjih lokacijah:
– na prevzemnih mestih pri povzročiteljih (individualno »od vrat do vrat«),
– na skupnih prevzemnih mestih (večstanovanjske stavbe),
– v zbiralnicah ločenih frakcij (eko otoki),
– v premični zbiralnici nevarnih frakcij,
– v zbirnem centru (Zbirni center Hrpelje - Kozina),
– na Centru za ravnanje z odpadki (CERO Sežana).
5. člen 
(način in obseg ločenega zbiranja odpadkov) 
Zbiranje (prevzem) in prevoz komunalnih odpadkov obsega:
– ločeno zbiranje odpadne embalaže in papirja (plastične, kovinske in sestavljene, kartonske embalaže, steklene embalaže) v zbiralnicah ločenih frakcij in prevzemnih mestih uporabnika,
– ločeno zbiranje biorazgradljivih kuhinjskih odpadkov v zbiralnicah ločenih frakcij,
– ločeno zbiranje odpadnega jedilnega kuhinjskega olja na določenih zbiralnicah ločenih frakcij,
– ločeno zbiranje ostanka odpadkov na prevzemnem mestu uporabnika,
– ločeno zbiranje ostanka odpadkov v zbiralnicah ločenih frakcij (samo večstanovanjski objekti),
– ločeno zbiranje zelenega vrtnega odpada v zbirnem centru in CERO Sežana,
– ločeno zbiranje kosovnih odpadkov na poziv uporabnika in v zbirnem centru ter CERO Sežana,
– ločeno zbiranje nevarnih odpadkov iz gospodinjstev v premični zbiralnici, v zbirnem centru Hrpelje - Kozina in CERO Sežana,
– ločeno zbiranje odpadnih nagrobnih sveč in ostanka komunalnih odpadkov na vseh pokopališčih v občini,
– zbiranje oziroma prevzemanje vseh ločeno zbranih frakcij odpadkov v zbirnem centru in CERO Sežana.
6. člen 
(tehnologija ločenega zbiranja odpadkov) 
Zbiranje in odvoz komunalnih odpadkov se v odvisnosti od tipa zabojnikov in načina prevzema odpadkov, opravlja z različnimi tipi vozil:
– s specialnim komunalnim vozilom – smetarskim vozilom za prevzemanje odpadkov v zabojnikih volumna od 120 L do 1100 L,
– s specialnim tovornim vozilom za prevoz več-kubičnih zabojnikov,
– s tovornim vozilom – kombijem.
3. Tipizacija predpisanih posod (zabojnikov) za odpadke
7. člen 
(tipizacija zabojnikov za odpadke) 
(1) Povzročitelji so dolžni odlagati odpadke v tipizirane zabojnike, ki imajo certifikat, da so narejeni skladno z evropskimi normami o zbirnih posodah za odpadke.
(2) Na območju občine se za posamezne vrste odpadkov uporabljajo naslednje velikosti in oblike zabojnikov:
– za zbiranje papirja (papir, papirna in kartonska embalaža, v nadaljevanju papir): zabojnik volumna 120 L, 240 L, 660 L, 770 L, 1100 L,
– za zbiranje mešane embalaže (plastična, kovinska, sestavljena; v nadaljevanju embalaža): zabojnik volumna 120 L, 240 L, 660 L, 770 L, 1100 L,
– za zbiranje steklene embalaže (v nadaljevanju steklo): zabojnik volumna: 120 L, 240 L,
– za zbiranje biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov (v nadaljevanju bio odpadki): zabojnik volumna 120 L, 240 L,
– za zbiranje odpadnega kuhinjskega olja iz gospodinjstev 240 L,
– za zbiranje ostanka komunalnih odpadkov (v nadaljevanju ostanek): zabojnik volumna 120 L, 240 L, 660 L, 770 L, 1100 L,
– za zbiranje odpadnih nagrobnih sveč: zabojnik volumna 240 L, 1100 L.
(3) Izvajalec, za potrebe gospodinjstev, za izvajanje gospodarske javne službe zbiranja določenih vrst komunalnih odpadkov, nabavi in namesti zabojnike za ostanek komunalnih odpadkov ter skrbi za njihovo vzdrževanje in obnavljanje. Zabojnike v zbiralnicah ločenih frakcij nabavi občina.
(4) Pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki ali posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, fizične osebe z dejavnostjo, sobodajalci, lastniki in najemniki turističnih sob in apartmajev (v nadaljevanju uporabniki iz dejavnosti), so dolžni z izvajalcem skleniti pogodbo, s katero določijo vrsto in velikost zabojnikov. Potrebne zabojnike namesti izvajalec.
(5) Ne glede na prvi odstavek tega člena, za viške odpadkov, ki pri povzročitelju nastajajo občasno (kot npr. prireditve, praznovanja, čistilne akcije, začasno povečan obseg dela ipd.), povzročitelj zbira in oddaja odpadke v namensko označeni vrečki z logotipom izvajalca, kupljeni pri izvajalcu:
– za zbiranje mešane embalaže prosojno rumena vreča,
– za zbiranje stekla prozorna vreča,
– za zbiranje papirja prozorna vreča,
– za zbiranje ostanka komunalnih odpadkov prosojno zelena vreča.
Z nakupom vrečke so pokriti stroški prevzema odpadkov in nadaljnjega ravnanja z njimi.
8. člen 
(označevanje predpisanih zabojnikov) 
(1) Zabojniki so praviloma zelene barve, na sprednji strani zabojnika opremljeni z nalepkami, na katerih je napisano ime frakcije odpadka, ki se zbira v zabojniku.
(2) Na pokrovu zabojnika so lahko nalepljene tudi dodatne nalepke, ki uporabnike še dodatno opozarjajo na pravilno ravnanje z odpadki.
(3) Zabojniki na zbiralnicah ločenih frakcij so prepoznavni po svoji karakteristični barvi pokrova:
– za papir pokrov rdeče barve,
– za mešano embalažo pokrov rumene barve,
– za steklo pokrov bele barve,
– za bio odpadke zabojnik v celoti rjave barve,
– za odpadno kuhinjsko olje zabojnik v celoti oranžne barve.
(4) Pri uporabnikih – osebah z dejavnostjo so zabojniki in pokrovi vseh frakcij enotne zelene barve, namenska raba zabojnika je označena z nalepko vrste odpadka.
4. Minimalni standardi za določitev prevzemnih mest in zbiralnic ločenih frakcij
9. člen 
(prevzemna mesta komunalnih odpadkov) 
(1) Na prevzemnem mestu ne sme biti fizičnih ovir, ki bi izvajalcu ovirale prevoz zabojnikov od prevzemnega mesta do smetarskega vozila (npr. neutrjena površina, velik naklon, stopnice, zidovi, škarpe, ograje, žive meje, robniki, korita, parkirana vozila in podobno).
(2) Prevzemno mesto mora biti izvajalcu prosto in neovirano dostopno v vseh letnih časih, od 6. ure zjutraj naprej.
(3) V redko poseljenih predelih občine z razpršeno gradnjo ter v primerih, ko na določenih lokacijah ali območjih ni mogoče varno dostopati v vseh vremenskih razmerah, izvajati odvoza zaradi otežene dostopnosti, neekonomičnosti ali nevarnosti, se prevzemno mesto zagotovi na ustreznih mestih blizu odcepov lokalnih oziroma državnih cest.
(4) Pogoji za prevzemna mesta veljajo tudi za prevzemanje odpadkov iz zbiralnic ločenih frakcij.
10. člen 
(začasna prevzemna mesta) 
Če je zaradi del na dostopni poti k prevzemnim mestom oziroma zbiralnicam ločenih frakcij začasno oviran dostop za vozila izvajalca, mora investitor del na svoje stroške zagotoviti zbiranje odpadkov na primernem začasnem prevzemnem mestu. V tem primeru se je dolžan dogovoriti z izvajalcem in obvestiti povzročitelje odpadkov o spremenjenem prevzemnem mestu.
11. člen 
(zbiralnice ločenih frakcij – ekološki otoki) 
(1) Izvajalec v zbiralnici ločenih frakcij zbira najmanj štiri različne frakcije odpadkov.
(2) Zbiralnica ločenih frakcij je namenjena prepuščanju odpadkov povzročiteljem komunalnih odpadkov iz gospodinjstev, ki so vključeni v sistem ravnanja z odpadki.
(3) Zbiralnice ločenih frakcij lahko na podlagi pogodbe z izvajalcem (poseben dogovor) uporabljajo tudi povzročitelji odpadkov – uporabniki iz dejavnosti, ki so vključeni v sistem ravnanja z odpadki.
12. člen 
(vzdrževanje reda in čistoče na prevzemnih mestih in v zbiralnicah ločenih frakcij) 
(1) Uporabniki so dolžni kot dober gospodar, s pravilnim prepuščanjem odpadkov, skrbeti za red in čistočo v zbiralnicah ločenih frakcij, na prevzemnih mestih ter na dovoznih poteh do teh mest. Prav tako so kot dober gospodar dolžni ravnati z zabojniki. Po uporabi zabojnikov so dolžni poskrbeti, da so pokrovi zabojnikov zaprti.
(2) Uporabniki ne smejo prepuščati komunalnih odpadkov ob zabojnikih oziroma na njih, razen v primeru, če redni prevzem odpadkov zaradi višje sile (kot npr. vremenske razmere) ni mogoč na načrtovani dan in v primerih iz petega odstavka 7. člena tega Tehničnega pravilnika.
(3) Izvajalec je dolžan izprazniti zabojnike tako, da ne onesnaži prevzemnega mesta oziroma zbiralnice ločenih frakcij ter ne poškoduje zabojnikov. V primeru, da izvajalec ob prevzemu odpadkov onesnaži mesto praznjenja, ga je dolžan takoj očistiti, v primeru poškodbe zabojnika pa poškodbo popraviti ali zabojnik zamenjati. Izvajalec je dolžan poskrbeti, da so pokrovi zabojnikov po izpraznitvi zaprti.
(4) Izvajalec izvaja redno čiščenje zbiralnic ločenih frakcij 1x mesečno.
(5) Na zbiralnicah ločenih frakcij izvajalec čiščenje zabojnikov s pranjem izvede za zabojnike za zbiranje biološko razgradljivih odpadkov in stekla 2x letno. Pranje zabojnikov za ostale frakcije se izvede 1x letno. Čiščenje s pranjem se izvaja na terenu s pralnim vozilom ali s pralno napravo v prostorih podjetja izvajalca. Čiščenje zabojnikov za ostanek komunalnih odpadkov in zabojnikov pogodbenih naročnikov, je dolžan zagotoviti uporabnik. Možno je naročilo pranja zabojnikov po naročilu po veljavnem ceniku izvajalca.
13. člen 
(ostanek komunalnih odpadkov) 
(1) Odpadke, ki ostanejo po izločitvi odpadkov, ki jih je obvezno zbirati ločeno, imenujemo ostanek odpadkov. Po klasifikaciji odpadkov se ti odpadki zbirajo kot mešani komunalni odpadki v namenskih tipiziranih zabojnikih.
(2) Zbiranje ostanka komunalnih odpadkov se izvaja:
– na prevzemnih mestih povzročiteljev,
– na skupnih prevzemnih mestih na določenem območju (večstanovanjski objekti).
(3) Merilo za določitev izhodiščnega volumna zabojnika za ostanek komunalnih odpadkov iz gospodinjstva je 30 L na osebo na mesec.
(4) V zabojniku za ostanek odpadkov se zbirajo:
Pometnine, vsebine sesalcev, kopalniški odpadki (higienski vložki, plenice, vatirane palčke za ušesa, vata, britvice …), kuhinjske krpice in gobice, manjše količine izrabljenih oblačil in obutve, manjše predmete iz trde plastike (izrabljena pisala, polomljeni dežniki, manjše polomljene igrače), porcelan, keramika, ohlajen pepel.
(5) Izvajalec javne službe prevzema ostanek komunalnih odpadkov najmanj dvanajstkrat letno.
(6) Izvajalec javne službe pri uporabniku iz dejavnosti, prevzema ostanek komunalnih odpadkov pogosteje, če se tako dogovorita.
(7) Ostanek komunalnih odpadkov se odvaža na CERO Sežana, od tam pa se ga odda v obdelavo in odlaganje pooblaščenemu prevzemniku.
14. člen 
(biološki odpadki) 
(1) V skladu z veljavnim predpisom, ki ureja ravnanje z biološko razgradljivimi kuhinjskimi odpadki in zelenim vrtnim odpadom, morajo gospodinjstva sama zagotoviti predelavo biološko razgradljivih odpadkov z lastnim kompostiranjem. V kolikor biološko razgradljivih kuhinjskih odpadkov in zelenega vrtnega odpada ne kompostira, jih mora prepuščati izvajalcu na zbiralnicah ločenih frakcij in v zbirnem centru.
(2) Biološki odpadki so biološko razgradljivi kuhinjski odpadki in zeleni vrtni odpad. Biološko razgradljivi kuhinjski odpadki se zbirajo v namenskih tipiziranih zabojnikih, ki so nameščeni:
– v zbiralnicah ločenih frakcij,
– na prevzemnih mestih pri uporabnikih iz dejavnosti.
(3) Izvajalec javne službe prevzema biološko razgradljive kuhinjske odpadke od aprila do septembra vsaj enkrat tedensko, od oktobra do marca pa vsaj enkrat na štirinajst (14) dni oziroma vsaj enkrat na tri tedne, na območju, kjer uporabniki javne službe večinoma hišno kompostirajo.
(4) V zabojniku za biološko razgradljive kuhinjske odpadke se zbirajo:
vsakršni netekoči ostanki hrane iz kuhinje (vključno z mesom in kostmi), ostanki prehrambenih izdelkov brez embalaže, ostanki sadja in zelenjave, čajne vrečke, kavna gošča in kavni filtri, jajčne lupine, lupine orehov, lešnikov, koščice in peške sadja, ogrizki, rezano cvetje, odmrle sobne rastline, umazan, moker papir, papirnate brisače in podobno.
(5) Biološko razgradljive kuhinjske odpadke se v zabojnike odlaga oziroma strese brez plastičnih vrečk. Lahko se uporabi papirnato ali razgradljivo vrečko.
(6) Biološko razgradljive kuhinjske odpadke se odvaža na CERO Sežana in naprej odda pooblaščenim prevzemnikom.
(7) Uporabnik prijavi kompostiranje izvajalcu preko obrazca – Izjava o hišnem kompostiranju, ki je dostopen na uradni spletni strani izvajalca ali na sedežu podjetja izvajalca. Obrazcu priloži tudi fotografijo prijavljenega kompostnika.
(8) Gospodinjstvu, ki celotno količino biološko razgradljivih odpadkov v skladu s predpisi kompostira v hišnem kompostniku in se zaveže, da ne bo koristil rjavega zabojnika na zbiralnicah ločenih frakcij, izvajalec ne obračuna storitve zbiranja biološko razgradljivih odpadkov. Oprostitev se izvede prvo obračunsko obdobje po prejemu izjave o kompostiranju.
(9) Minimalni volumen kompostnika je 100 L na osebo.
(10) Pri povzročitelju izvaja nadzor hišnega kompostiranja izvajalec javne službe in občinski inšpekcijski organ.
15. člen 
(zeleni vrtni odpad) 
(1) Zeleni vrtni odpad so biološko razgradljivi odpadki z vrtov in parkov:
odpadne veje, trava in listje, stara zemlja lončnic, rože, plevel, gnilo sadje ipd., razen odpadkov, ki nastanejo pri čiščenju površin ter žaganje in lesni odpadki, če les ni obdelan s premazi ali lepili, ki vsebujejo težke kovine ali organske spojine.
(2) Uporabniki iz gospodinjstva so dolžni zeleni vrtni odpad kompostirati.
(3) Če uporabnik ne kompostira zelenega vrtnega odpada, ima možnost oddaje zelenega vrtnega odpada v zbirnem centru Hrpelje - Kozina in v CERO Sežana.
(4) Zeleni vrtni odpad se lahko zbira tudi na posameznih skupnih prevzemnih mestih po naročilu določenih znanih uporabnikov, po ceniku izvajalca.
16. člen 
(odpadna embalaža) 
(1) Odpadna embalaža obsega papirnato in kartonsko embalažo, plastično embalažo, kovinsko in sestavljeno embalažo ter stekleno embalažo. Embalaža se zbira v namenskih tipiziranih zabojnikih, ki so nameščeni v zbiralnicah ločenih frakcij odpadkov.
(2) Prepuščanje embalaže v zbiralnici ločenih frakcij se definira kot sistem od vrat do vrat, pri katerem je prevzemno mesto za prepuščanje teh odpadkov namenjeno določenim znanim uporabnikom.
(3) Uporabniki so pred prepuščanjem embalaže v zabojnike na zbiralnicah ločenih frakcij dolžni poskrbeti za zmanjšanje prostornine odpadne embalaže, tako da to stisnejo, zložijo ali stržejo.
(4) V zabojniku za papir in kartonsko embalažo se zbirajo:
odpadni papir in karton, časopisi, revije, zvezki, knjige, prospekti, katalogi, pisemske ovojnice, ovojni papir, papirnate nakupovalne vrečke, lepenka, kartonska embalaža.
(5) V zabojniku za mešano embalažo se zbirajo:
Plastični lončki in kozarčki, plastična embalaža živil, plastične vrečke in folije, plastenke čistilnih sredstev, embalaža šamponov, tekočih mil, plastični zaboji (gajbice), tetrapaki, plastenke pijač, pločevinke in konzerve vseh vrst, alu folija, aluminijasti pokrovčki prehrambenih izdelkov.
(6) V zabojniku za stekleno embalažo se zbirajo: prazne steklenice in kozarci živil, pijač, kozmetike in zdravil ter vsa ostala steklena embalaža vseh barv brez pokrovov in zamaškov.
(7) Izvajalec odvaža embalažo v začasno skladiščenje v CERO Sežana od koder se jo odda pooblaščenim prevzemnikom.
17. člen 
(kosovni odpadki in pogoji prevzemanja kosovnih odpadkov) 
(1) Uporabniki iz gospodinjstev lahko kosovne odpadke pripeljejo in oddajo v zbirnem centru Hrpelje - Kozina in na CERO Sežana.
(2) Na zbirnem centru se prevzemajo naslednje vrste kosovnih odpadkov:
pohištvo, les, oblazinjeno pohištvo, gospodinjski aparati, bela tehnika, vzmetnice, kopalniška oprema in drugi kosovni odpadki iz gospodinjstev.
(3) Odvoz kosovnih odpadkov iz gospodinjstev se izvaja tudi na poziv uporabnika. Vsakemu gospodinjstvu, ki je vključeno v redni odvoz komunalnih odpadkov pripada brezplačen 1x letni odvoz kosovnih odpadkov, v skupni količini 3 m3, na podlagi oddanega obrazca – Naročilo brezplačnega odvoza kosovnih odpadkov. Uporabnik odda izpolnjen obrazec vsaj 14 dni pred želenim dnem odvoza. Izvajalec telefonsko potrdi termin odvoza, ter skladnost zapisanih odpadkov za oddajo. Uporabnik je dolžan na dan odvoza kosovne odpadke pripraviti na svojem funkcionalnem zemljišču na mestu, ki omogoča dostop vozilu za prevzem odpadkov in biti prisoten ob oddaji.
(4) Brezplačni odvoz kosovnih odpadkov za gospodinjstva v večstanovanjskih stavbah se izvede za vsa gospodinjstva v stavbi na isti dan. Dan se določi v dogovoru z uporabniki, upravnikom in izvajalcem. Zainteresirani uporabniki izpolnijo obrazec in ga oddajo svojemu upravniku stavbe. Na dogovorjeni dan odvoza uporabniki pripravijo dogovorjene kosovne odpadke na funkcionalno zemljišče stavbe dostopno vozilu izvajalca.
(5) Brezplačni odvozi kosovnih odpadkov na poziv uporabnika se ne izvajajo v januarju, juliju, avgustu in decembru. V odvoz kosovnih odpadkov na poziv ne sodijo okna z vgrajenimi stekli, kritina in ostali material, ki vsebuje azbest, nevarni odpadki, zeleni odrez, gradbeni odpadki.
(6) Odvoz kosovnih odpadkov, ki so količinsko večji od 3 m3 se izvaja kot odvoz odpadkov po naročilu in se obračuna po veljavnem ceniku izvajalca.
(7) Oddaja kosovnih odpadkov iz dejavnosti je možna samo na CERO Sežana, po veljavnem ceniku izvajalca.
(8) Kosovne odpadke se iz CERO Sežana odda pooblaščenim prevzemnikom.
18. člen 
(odpadne nagrobne sveče) 
(1) Odpadne nagrobne sveče so komunalni odpadki, ki se uvrščajo med odpadke z vrtov in parkov vključno z odpadki s pokopališč s številko 20 02 03 iz klasifikacijskega seznama odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadnimi nagrobnimi svečami.
(2) Sveče se zbirajo v tipiziranih zabojnikih. Zabojniki so nameščeni na vseh pokopališčih v občini v dogovoru z upravljavci pokopališč. Zabojnik je opremljen z nazivnim napisom in lahko tudi z ilustracijo sveč.
(3) Odpadne nagrobne sveče izvajalec odvaža v CERO Sežana, kjer se oddajo pooblaščenemu prevzemniku.
19. člen 
(nevarni odpadki) 
(1) Pri ravnanju z nevarnimi odpadki imajo njihovi povzročitelji možnost, da jih prepustijo izvajalcu javne službe:
– v premični zbiralnici nevarnih odpadkov (odpadki iz gospodinjstev),
– v zbirnem centru (odpadki iz gospodinjstev, odpadki iz dejavnosti).
(2) Nevarni odpadki se zbirajo v premični zbiralnici. Izvajalec zbiranja mora najmanj sedem (7) dni pred ločenim zbiranjem nevarnih frakcij v premični zbiralnici na svoji spletni strani objaviti obvestilo o kraju in času prevzema odpadkov, uporabnikom iz gospodinjstev pa o tem poslati pisno obvestilo. Obvestilo mora vsebovati tudi vrste in opis odpadkov, ki jih uporabniki lahko prepustijo, in navodila za njihovo prepuščanje.
(3) Izvajalec zbiranja mora v naseljih, ki imajo 500 prebivalcev ali več, zagotoviti prevzemanje nevarnih frakcij iz gospodinjstev najmanj enkrat letno. Če je gostota poselitve v takem naselju hkrati večja od 500 prebivalcev na km2, pa najmanj dvakrat letno.
(4) V premični zbiralnici se v skladu s predpisi prevzemajo naslednje vrste komunalnih odpadkov:
1. Nevarni komunalni odpadki:
embalaža, ki vsebuje ostanke nevarnih snovi ali je onesnažena z nevarnimi snovmi, kovinska embalaža, ki vsebuje nevaren trden porozen oklep, vključno s praznimi tlačnimi posodami, topila, kisline, alkalije, fotokemikalije, pesticidi, olja in maščobe, ki niso navedeni pod 20 01 25, barve, tiskarske barve, lepila in smole, ki vsebujejo nevarne snovi, čistila (detergenti), ki vsebujejo nevarne snovi, citotoksična in citostatična zdravila, baterije in akumulatorji, ki so navedeni pod 16 06 01, 16 06 02 ali 16 06 03 ter nesortirane baterije in akumulatorji, ki vsebujejo te baterije in akumulatorje.
2. Nenevarni odpadki:
jedilno olje in maščobe, barve, tiskarske barve, lepila in smole, ki ne vsebujejo nevarnih snovi, čistila, ki ne vsebujejo nevarnih snovi, zdravila, baterije in akumulatorji.
3. Zelo majhna OEEO v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z odpadno električno in elektronsko opremo.
(5) Zbiranje odpadnih jedilnih olj iz gospodinjstev se izvaja tudi v zbiralnikih jedilnih olj postavljenih na določene zbiralnice ločenih frakcij. Odpadna jedilna olja iz gospodinjstev se zbirajo po sistemu oddaje v zaprti plastenki.
(6) Izvajalec mora ločeno zbrane nevarne odpadke, predhodno stehtane, oddati pooblaščenim prevzemnikom v nadaljnje ravnanje.
20. člen 
(zbiranje in odvoz odpadkov po naročilu povzročitelja) 
(1) Povzročitelji odpadkov, ki so vključeni v redni odvoz komunalnih odpadkov lahko proti plačilu naročijo odvoz odpadkov z njihovega odjemnega mesta. Odvoz se obračuna po veljavnem ceniku.
(2) Po naročilu se običajno odvažajo: kosovni odpadki, zeleni vrtni odpad in gradbeni odpadki.
(3) V primeru nastalih povečanih količin odpadkov, se po naročilu odpelje tudi ločeno zbrane frakcije odpadkov, ki se zbirajo in prevzemajo v rednem odvozu komunalnih odpadkov.
(4) Imetniki odpadkov, ki niso vključeni v redni odvoz komunalnih odpadkov (nevseljene hiše in objekti) lahko naročijo odvoz po veljavnem ceniku.
5. Pogoji dostopanja do prevzemnih mest z vozili za odvoz odpadkov
21. člen 
(pogoji dostopanja do prevzemnih mest in zbiralnic ločenih frakcij) 
(1) Prevzemna mesta za odpadke in zbiralnice ločenih frakcij morajo biti na lokacijah, ki so dostopne vozilom za neoviran in varen prevzem odpadkov v vseh vremenskih razmerah in smejo biti oddaljene največ 10 m od mesta praznjenja zabojnika oziroma transportne poti vozila za odvoz odpadkov. Profil transportne poti mora biti širok vsaj 3,50 m in imeti vsaj 4,50 m svetle višine.
(2) Če je dostopna pot do prevzemnega mesta ožja ali neutrjena na način, da ne omogoča varne vožnje in obračanja specialnega tovornega vozila, je izvajalec ni dolžen vključiti med transportne poti.
(3) Slepa cesta ob robu katere so prevzemna mesta za komunalne odpadke, mora imeti zaključek z obračališčem. Obračališče mora biti izvedeno v obliki črke »T« z najmanjšim zunanjim radiem 6,6 m. Obračališče je lahko urejeno tudi na drug način, če vozila na njem obračajo enako varno. Notranji najmanjši radij dostopne poti do prevzemnega mesta za komunalne odpadke v križišču ali krivini, mora biti 6,50 m, razen pri dvosmernih lokalnih cestah, kjer je najmanjši radij 3,00 m in je zagotovljena preglednost križišča.
(4) Transportne poti morajo biti določene na način, da izvajalec ne krši cestno prometnih predpisov.
6. Podrobnejši pogoji prepuščanja komunalnih odpadkov v zbirnih centrih
22. člen 
(zbirni center Hrpelje - Kozina) 
(1) Zbirni center Hrpelje - Kozina je namenjen za prepuščanje odpadkov vsem uporabnikom iz gospodinjstev, ki so vključeni v sistem ravnanja z odpadki na območju občine.
(2) Zbirni center Hrpelje - Kozina upravlja in vzdržuje izvajalec.
(3) Zbirni center mora biti zgrajen, urejen in opremljen v skladu z zahtevami iz državnih predpisov, ki urejajo zbiranje komunalnih odpadkov.
(4) Zbirni center mora biti urejen in vzdrževan tako, da:
– uporabniki lahko prepustijo odpadke na preprost način in brez dodatnega ravnanja z njimi, ki bi lahko pomenilo nevarnost za človekovo zdravje in
– se zaradi prepuščanja odpadkov z njimi ne onesnažuje okolje v zbirnem centru ali njegovi okolici.
(5) Uporabnik je dolžan po navodilih izvajalca pripeljane odpadke razvrstiti v zabojnike, ki so ustrezno označeni s klasifikacijsko številko in nazivom odpadka.
(6) V zbirnem centru se zbirajo naslednje vrste odpadkov:
– papir in lepenka, vključno z odpadno embalažo iz papirja ali lepenke,
– steklo vseh oblik in velikosti, vključno z odpadno embalažo iz stekla,
– plastika, vključno z odpadno embalažo iz plastike ali sestavljenih materialov,
– odpadki iz kovin, vključno z odpadno embalažo iz kovin,
– les, vključno z odpadno embalažo iz lesa,
– oblačila in tekstil,
– jedilno olje in maščobe,
– barve, črnila, lepila in smole, ki ne vsebujejo nevarnih snovi,
– detergenti, ki ne vsebujejo nevarnih snovi,
– baterije in akumulatorji, ki niso razvrščeni v skupine 16 06 01, 16 06 02 ali 16 06 03 v klasifikacijskem seznamu odpadkov,
– električna in elektronska oprema, ki ne vsebuje nevarnih snovi,
– kosovni odpadki,
– izrabljene gume do 50 kg na osebo na leto.
(7) V zbirnem centru lahko izvajalec javne službe zagotavlja tudi brezplačen prevzem manjših količin odpadkov iz gospodinjstev, kot so zeleni odrez, zemlja, kamenje. Prevzem azbest cementnih gradbenih odpadkov je zagotovljen le v CERO Sežana (po veljavnem ceniku).
(8) Kdor odloži odpadke izven zbirnega centra, jih je dolžan na svoje stroške odstraniti in prepeljati v zbirni center Hrpelje - Kozina. Če tega ne stori, se o dejanju obvesti občinski inšpekcijski organ.
23. člen 
(pogoji prepuščanja odpadkov uporabnikov iz gospodinjstev) 
(1) Uporabniki prejmejo od izvajalca štiri kupone za oddajo odpadkov na zbirnem centru. Prejmejo jih po pošti v decembru tekočega leta za naslednje leto.
(2) Prepuščanje ločenih frakcij odpadkov v zbirnem centru je za uporabnike iz gospodinjstev, ki so vključeni v redni odvoz komunalnih odpadkov brezplačno za štiri prevzeme letno.
(3) Količine odpadkov, ki presegajo določen normativ, izvajalec zaračuna uporabniku po veljavnem ceniku in jih lahko prepušča le v CERO Sežana.
(4) Ob vsakem dovozu izvajalec evidentira vstop na območje zbirnega centra, po potrebi pregleda vrsto pripeljanih odpadkov in uporabnika usmeri na mesto odložitve odpadkov. Na zahtevo izvajalca se mora uporabnik identificirati z veljavnim osebnim dokumentom. V primeru, da uporabnik zavrne identifikacijo, pooblaščeni delavec izvajalca odpadkov ni dolžan sprejeti.
(5) Pri oddaji azbest cementnih odpadkov je potrebno upoštevati pravila:
– odpadek mora biti zložen na paleto do višine največ 0,8 m,
– paleta mora biti z vseh strani ovita s plastično folijo,
– prepušča se jih lahko le v CERO Sežana, po veljavnem ceniku.
24. člen 
(pogoji prepuščanja odpadkov uporabnikov – oseb z dejavnostjo) 
Uporabniki – osebe z dejavnostjo lahko prepuščajo odpadke le v CERO Sežana po veljavnem ceniku izvajalca.
25. člen 
(urnik obratovanja zbirnega centra) 
(1) Povzročitelji odpadkov lahko odložijo odpadke v zbirnem centru le v času obratovanja po urniku, ki ga določi izvajalec v dogovoru z občino.
(2) Obratovalni čas zbirnega centra se objavi na spletni strani izvajalca.
7. Podrobnejša opredelitev vsebine katastra zbirnih in prevzemnih mest, zbiralnic ločenih frakcij in zbirnih centrov
26. člen 
(vsebina katastra) 
(1) Izvajalec javne službe vodi, v obliki elektronske baze podatkov, kataster, ki obsega:
– kataster zbirnih mest,
– kataster skupnih prevzemnih mest (večstanovanjski objekti),
– kataster zbiralnic ločenih frakcij.
(2) Kataster zbirnih mest vsebuje naslednje podatke:
– ime in priimek ter naslov uporabnika nosilca zbirnega mesta (predstavnika gospodinjstva) oziroma ime in sedež drugih povzročiteljev,
– število uporabnikov, ki gravitirajo na odjemno mesto (pri gospodinjstvu število članov gospodinjstva),
– vrste odpadkov, ki jih uporabniki zbirajo,
– velikost in število zabojnikov po vrstah odpadkov,
– podatek o tem ali uporabniki iz gospodinjstev kompostirajo biološko razgradljive kuhinjske odpadke in zeleni vrtni odpad v hišnem kompostniku.
(3) Kataster zbiralnic ločenih frakcij vsebuje:
– številko zbiralnice ločenih frakcij,
– naziv zbiralnice ločenih frakcij,
– vrsto odpadkov, ki se zbirajo v zbiralnici,
– velikost zabojnikov po vrstah odpadkov,
– lokacijo zbiralnice ločenih frakcij,
– znane uporabnike zbiralnic ločenih frakcij.
8. Pogostost in urniki prevzemanja odpadkov, ki jih povzročitelji prepuščajo izvajalcu
27. člen 
(pogostost prevzemanja odpadkov) 
(1) Pogostost oziroma frekvenco zbiranja posamezne frakcije odpadkov izvajalec določa na letni ravni. Podlaga za določanje dinamike zbiranja je letna količina vseh odpadkov v preteklem letu ter značilnosti posameznih območij naselij, glede na tehnologijo zbiranja odpadkov in glede na vrsto odpadkov.
(2) Izvajalec prevzema odpadke po predpisani minimalni zagotovljeni pogostosti s prilagajanjem večjim obremenitvam:
a) Ločeno zbrane frakcije papirja, mešane embalaže:
– najmanj 1 krat na 14 dni,
– 1–2 krat tedensko v obremenjenih zbiralnicah ločenih frakcij.
b) Ločeno zbrane frakcije embalaže iz stekla:
– najmanj 1 krat mesečno,
– 1 krat na 14 dni v obremenjenih zbiralnicah ločenih frakcij.
c) Ločene biološke razgradljive kuhinjske odpadke:
– najmanj 1 krat tedensko od aprila do septembra,
– 1 krat na 14 dni od oktobra do marca v neobremenjenih zbiralnicah ločenih frakcij,
– 1 krat na 3 tedne od oktobra do marca na območjih, kjer uporabniki večinoma hišno kompostirajo.
č) Ostanek komunalnih odpadkov:
– najmanj 12 krat letno, po vnaprej določenem urniku, ki ga izvajalec izroči gospodinjstvom v decembru tekočega leta za naslednje leto.
d) Kosovne odpadke:
– 1 krat v koledarskem letu na poziv uporabnika iz gospodinjstva, v skupni količini 3 m3.
e) Nevarne odpadke:
– 1 krat letno s premično zbiralnico.
f) Odpadno jedilno kuhinjsko olje v zbiralnicah ločenih frakcij:
– najmanj 1x mesečno.
g) Odpadne sveče:
– frekvenca praznjenja zabojnikov je dogovorjena z upravljavcem pokopališča in je najmanj 1 krat mesečna.
h) 4 krat v letu na zbirnem centru ali CERO Sežana.
(3) Letna količina vseh odpadkov vpliva tudi na urnike prevzemanja posameznih vrst odpadkov. Urniki se zaradi usklajevanja med posameznimi frakcijami in optimizaciji vozne poti po potrebi spreminjajo.
(4) Urnik praznjenja zabojnikov za ostanek komunalnih odpadkov so objavljeni tudi na spletni strani izvajalca.
9. Normativi za obračun količine storitev ravnanja z odpadki za pogodbene in ostale uporabnike javne službe
28. člen 
(načini obračunavanja storitev zbiranja komunalnih odpadkov) 
(1) Povzročiteljem, ki so:
– gospodinjstva,
– lastniki oziroma uporabniki počitniških objektov (vikendov) ter občasno naseljenih oziroma uporabljenih objektov,
– lastniki ali najemniki turističnih sob in apartmajev,
se obračunavajo storitve javne službe glede na predračunsko določene povprečne količine posameznih storitev javnih služb na osebo na mesec, in sicer:
– predračunsko povprečno količino zbranih komunalnih odpadkov brez bioloških odpadkov,
– predračunsko povprečno količino zbranih bioloških odpadkov,
– predračunsko povprečno količino mešanih komunalnih odpadkov oddanih v obdelavo,
– predračunsko povprečno količino odloženih ali odstranjenih komunalnih odpadkov.
(2) Predračunske količine odpadkov na osebo na mesec se določijo tako, da se predračunske količine odpadkov za naslednje obdobje (leto) delijo s povprečnim številom obračunanih uporabnikov v preteklem obdobju (letu).
Tem uporabnikom se storitev javnih služb obračuna kot zmnožek tako ugotovljenih količin in potrjenih cen posamezne gospodarske javne službe, izraženih v EUR/kg.
(3) Povzročitelji, ki so gospodinjstva in lastniki oziroma uporabniki počitniških objektov (vikendi) ter občasno naseljenih oziroma uporabljenih objektov, so se dolžni v organiziran odvoz odpadkov prijaviti prek prijavnega obrazca, dostopnega na spletni strani izvajalca. Izpolnjeni obrazec z ustreznimi prilogami lahko pošljejo izvajalcu prek elektronske pošte, elektronske vloge na spletni strani v kolikor izvajalec to omogoča, ali osebno na sedežu podjetja v času uradnih ur. Priložena dokazila, ki vplivajo na obračun storitev morajo biti v slovenskem jeziku. Za popolnost vloge morajo biti priložena vsa potrebna dokazila:
– uveljavljanje statusa dijaka/študenta: izpolnjen prijavni obrazec, potrdilo o šolanju, potrdilo o začasnem bivanju
– zmanjšanje števila oseb v gospodinjstvu zaradi sprejema v dom upokojencev: izpolnjen prijavni obrazec in potrdilo o bivanju/sprejemu v dom upokojencev
– zmanjšanje števila oseb v gospodinjstvu: izpolnjen prijavni obrazec in potrdilo o začasnem bivališču.
(3) Količine storitev ravnanja z odpadki za uporabnike iz dejavnosti, se opredeli na podlagi sklenjene pogodbe med povzročiteljem odpadkov in izvajalcem. Cene storitev ravnanja z odpadki so izražene v EUR/kg, uporabnikom pa zaračunane glede na število in prostornino ter pogostost praznjenja zabojnikov, za male povzročitelje pa pavšalno.
29. člen 
(normativi za obračun količine storitev) 
(1) Podlaga za obračun storitev javne službe za gospodinjstva je število oseb v gospodinjstvu, ki se jim obračunava pavšalno določeno količino oddanih odpadkov na osebo na mesec.
(2) Lastnikom in uporabnikom počitniških objektov ter občasno naseljenih oziroma uporabljenih objektov v večstanovanjskih objektih, se obračunava pavšalno določena količina odpadkov za eno osebo na mesec.
(3) Lastnikom ali najemnikom turističnih sob in apartmajev, se za obračun storitve ravnanja s komunalnimi odpadki upošteva število nočitev po dejanski zasedenosti ležišč za preteklo leto, pri čemer se upošteva pavšalno določeno količino odpadkov na osebo na nočitev, kar pomeni eno tridesetino pavšalno določene količine odpadkov na osebo na mesec. Lastnik ali najemnik turističnih sob in apartmajev do 31. januarja tekočega leta sporoči izvajalcu število nočitev preteklega leta. Izvajalec podatke o številu nočitev preveri pri Občine Hrpelje - Kozina.
(4) Lastnikom ali najemnikom kmetijskih gospodarstev se v obračunu upošteva dogovorjeni mesečni volumen komunalnih odpadkov, vendar najmanj 120 litrov komunalnih odpadkov mesečno.
Obračunan volumen ne vključuje odpadne silažne folije za ovijanje bal iz kmetijstva, ki jo mora povzročitelj zbirati in oddajati ločeno na način dogovorjen z izvajalcem.
(5) Uporabnikom iz dejavnosti se v obračunu upošteva pogodbeno določen mesečni volumen komunalnih odpadkov, vendar najmanj v višini minimalnih standardov ravnanja z odpadki za uporabnike iz dejavnosti iz 7 točke tega člena.
(6) Uporabnikom iz dejavnosti, ki se tudi po pozivu izvajalca ne prijavijo v sistem ravnanja z odpadki, izvajalec zbiranja obračuna količine skladne z minimalnimi standardi ravnanja z odpadki za uporabnike iz dejavnosti.
(7) Minimalni standardi ravnanja z odpadki za uporabnike iz dejavnosti:
Uporabniki iz dejavnosti so dolžni z izvajalcem odvoza skleniti pogodbo o ravnanju s komunalnimi odpadki glede na količino odpadkov, ki jo s svojo dejavnostjo povzročajo, najmanj v višini minimalnih standardov ravnanja z odpadki. Merila za določanje izhodiščnega volumna zabojnika za uporabnika iz dejavnosti so določena na podlagi izkustev izvajalca in drugih komunalnih podjetij.
Ob rednih viških odpadkov izvajalec uporabnika opozori na dolžnost povečanja volumna zabojnika, višek odpadkov pobere in zaračuna po veljavnem ceniku izvajalca. Uporabnik si za občasne viške odpadkov lahko nabavi namenske vrečke pri izvajalcu in z izvajalcem dogovori prevzemno mesto (običajno ob obstoječem zabojniku).
MANJŠI UPORABNIKI IZ DEJAVNOSTI
Vrsta komunalnega odpadka
Maksimalni skupni mesečni volumen odpadkov
Način ravnanja z odpadki
Način obračuna
Dejavnost na naslovu gospodinjstva (samozaposleni in popoldanski s.p.): 
– storitvene dejavnosti kot so elektronsko poslovanje, svetovanje, 
– dopolnilna dejavnost na kmetiji, 
– društva …
– ostanek komunalnih odpadkov 
– papir, papirna in kartonska embalaža 
– mešana embalaža (plastična, kovinska, sestavljena) 
– steklena embalaža 
– biorazgradljivi kuhinjski odpadki
120 L
– Souporaba zabojnika za ostanek komunalnih odpadkov pri svojem gospodinjstvu 
– souporaba ekološkega otoka
Pavšal mali povzročitelj
sobodajalci
– ostanek komunalnih odpadkov 
– papir, papirna in kartonska embalaža 
– mešana embalaža (plastična, kovinska, sestavljena) 
– steklena embalaža 
– biorazgradljivi kuhinjski odpadki
– Souporaba zabojnika za ostanek komunalnih odpadkov pri svojem gospodinjstvu 
– souporaba ekološkega otoka
turistični pavšal glede na dejanske nočitve preteklega leta: 1/30 pavšalno določene količine odpadkov na osebo na mesec
SREDNJE VELIKI UPORABNIKI IZ DEJAVNOSTI:
Vrsta komunalnega odpadka in izhodiščni volumen zabojnika 
Minimalna mesečna frekvenca odvoza
Storitvena in proizvodna dejavnost (do 30 m2 in/ali 1–3 zaposleni)
Ostanek komunalnih odpadkov, 120 L
1
Mešana embalaža, 120 L
Papir in karton, 120 L
Izjemoma souporaba eko otoka dogovor z izvajalcem
Storitvena in proizvodna dejavnost nad 30 m2 in/ali 4 do 10 zaposlenih
Ostanek komunalnih odpadkov, 120 L
4,33
Mešana embalaža, 120 L
2,17
Papir in karton, 120 L
Trgovska dejavnost 
do 30 m2
Ostanek komunalnih odpadkov, 120 L
4,33
Mešana embalaža, 120 L
2,17
Papir in karton, 120 L
Gostinska dejavnost do 20 sedišč (bifeji, kavarne, manjše turistične kmetije …),
Ostanek komunalnih odpadkov, 120 L
4,33
Mešana embalaža, 120 L
2,17
Papir in karton, 120 L
Steklo, 120 L
VEČJI UPORABNIKI IZ DEJAVNOSTI:
Vrsta komunalnega odpadka in izhodiščni volumen zabojnika
Minimalna mesečna frekvenca odvoza
Proizvodna dejavnost nad 10 zaposlenih
Ostanek komunalnih odpadkov, 240 L
4,33
Mešana embalaža, 120 L
Papir in karton, 120 L
Trgovska dejavnost nad 30 m2
Ostanek komunalnih odpadkov, 240 L
4,33
Mešana embalaža, 120 L
4,33
Papir in karton, 120 L
Gostinska dejavnost nad 20 sedišč in manjše nastanitvene dejavnosti 
Ostanek komunalnih odpadkov, 240 L
4,33
Mešana embalaža, 120 L
Papir in karton, 120 L
Steklo, 120 L
Hotelirske in druge nastanitvene dejavnosti nad 70 postelj
Ostanek komunalnih odpadkov, 1100 L
4,33
Mešana embalaža, 1100 L
Papir in karton, 770 L
Steklo, 240 L
(8) Aktivnost pogodbe se lahko zaradi začasnega uporabnikovega neobratovanja (sezonsko delo, daljše bolniške odsotnosti, začasno zaprtje lokala …) da na mirovanje, z najkrajšo dobo mirovanja dveh obračunskih obdobij (2 meseca). Za čas mirovanja pogodbe se povzročitelju zaračunajo mesečni fiksni stroški v obliki mesečne najemnine zabojnikov.
10. Drugi pogoji glede minimalnih oskrbovalnih standardov, ki so potrebni za ravnanje z odpadki, skladno s predpisi in nemoteno opravljanje javne službe
30. člen 
(gradbišča) 
(1) Investitorji oziroma izvajalci novogradenj ali obnov so tudi uporabniki po tem Tehničnem pravilniku, kar pomeni, da izvajalec storitev javne službe za potrebe delovanja gradbišča preskrbi potrebno opremo za zbiranje komunalnih odpadkov, investitor oziroma izvajalec pa zagotovi prevzemno mesto odpadkov.
(2) Investitor oziroma izvajalec novogradnje ali obnove mora izvajalcu storitev pisno predložiti naročilo za najem zabojnikov in zagotoviti prevzemno mesto odpadkov v okviru gradbišča, skladno s tem Tehničnim pravilnikom.
(3) Stroške ravnanja z odpadki nastalimi na gradbišču, vključno z nabavo, najemom, postavitvijo, uporabo zabojnikov in odvozom odpadkov, nosi investitor oziroma izvajalec novogradnje ali obnove in se obračunajo skladno z veljavnim cenikom izvajalca zbiranja.
31. člen 
(prireditve) 
(1) Organizator javne prireditve mora v sodelovanju z izvajalcem javne službe zbiranja na prostoru javne prireditve za čas njenega trajanja namestiti zabojnike za ločeno zbiranje odpadkov oziroma dogovoriti zbiranje odpadkov z namenskimi vrečami izvajalca.
(2) Organizator javne prireditve mora o prireditvi obvestiti izvajalca zbiranja najmanj sedem (7) dni pred njenim začetkom.
(3) Po končani prireditvi na prostem mora organizator najkasneje do 8. ure zjutraj naslednjega dne poskrbeti, da se prireditveni prostor očisti. Enako velja tudi v primeru, če je prireditev v zaprtem prostoru in se pričakuje večje onesnaženje na prostem v okolici prireditvenega prostora.
(4) Organizator javne prireditve mora odpadke z prireditve prepustiti izvajalcu javne službe zbiranja, ta pa jih mora prevzeti na predhodno dogovorjenem mestu prvi delovnik po zaključku prireditve.
(5) Stroške ravnanja z odpadki nastalimi med javno prireditvijo, vključno z nabavo ali najemom, postavitvijo in uporabo zabojnikov nosi organizator javne prireditve.
32. člen 
(obveščanje in osveščanje uporabnikov) 
(1) Izvajalec javne službe uporabnike v skladu z določili Odloka obvešča o pravilnem ločevanju odpadkov in nujnosti ločevanja odpadkov na izvoru.
Oblike obveščanja so naslednje:
– navodila za ločevanje odpadkov v pisni obliki in na spletni strani izvajalca javne službe,
– obvestila in navodila o načinih prepuščanja odpadkov, lahko tudi s praktičnimi prikazi pri uporabnikih,
– ozaveščevalne aktivnosti v šolah in vrtcih.
(2) Izvajalec javne službe uporabnike na svojih spletnih straneh in najmanj enkrat letno na krajevno običajen način v skladu z določili Odloka obvešča o:
– lokacijah zbirnih centrov in terminih, v katerih je mogoče prepuščati odpadke,
– vrstah odpadkov, ki se prepuščajo na prevzemnih mestih, v zbiralnicah ločenih frakcij, v premičnih zbiralnicah in zbirnih centrih,
– vrstah odpadkov, ki se prepuščajo kot kosovni odpadki,
– prepuščanju OEEO v skladu s predpisom, ki ureja odpadno električno in elektronsko opremo,
– prevzemanju odpadkov s premično zbiralnico,
– drugih pogojih za prevzem komunalnih odpadkov.
(3) Izvajalec javne službe z informacijami na svojih spletnih straneh uporabnike v skladu z določili Odloka obvešča seznanja z:
– ločenim zbiranjem odpadkov, zlasti o ciljih, prednostih in koristih takega načina zbiranja,
– hrambo nevarnih in nenevarnih frakcij na način da ne predstavljajo nevarnosti za zdravje ljudi in okolje, pred njihovim prepuščanjem,
– pravilnim prepuščanjem odpadkov v zbiralnicah ločenih frakcij, premični zbiralnici in zbirnem centru,
– načinom prepuščanja tistih odpadkov, za katere je zbiranje s posebnim predpisom urejeno na poseben način in
– tem, da se nenevarni komunalni odpadki, ki so onesnaženi z nevarnimi odpadki ali snovmi, prepuščajo kot nevarni komunalni odpadki.
33. člen 
(reklamacije) 
(1) Uporabnik storitev zbiranja komunalnih odpadkov se lahko pritoži na izvajanje storitev, in sicer na pravilnost in/ali pravočasnost opravljene storitve. Reklamacijo lahko najprej poda po telefonu ali osebno pri pristojnem strokovnem delavcu na sedežu izvajalca. Prav tako lahko na pristojnega delavca naslovi pisno pritožbo po klasični ali elektronski pošti.
(2) Če uporabnik ocenjuje, da njegova pritožba ni bila ustrezno rešena, naslovi pisno pritožbo z natančnimi podatki o predmetu pritožbe na sedež izvajalca. Izvajalec pisno odloči o rešitvi reklamacije.
(3) Uporabnik poda pisni ugovor na izdani račun (reklamacija računa) v osmih (8) dneh od dneva prejema računa. Vloženi ugovor ne vpliva na zapadlost računa.
34. člen 
(prekinitev izvajanja storitev) 
(1) Uporabniku iz dejavnosti, ki zamuja s plačili računov, lahko izvajalec pošlje pisni opomin pred prekinitvijo izvajanja storitev in mu postavi rok za plačilo. Če uporabnik iz dejavnosti kljub opominu zapadlih računov ne plača v roku, navedenem v opominu, lahko izvajalec s prvim dnem naslednjega meseca prekine z izvajanjem storitev, ki presegajo minimalne standarde iz 29. člena tega pravilnika ter začne ali nadaljuje s postopkom prisilne izterjave dolga.
(2) Prekinitev izvajanja storitev zbiranja odpadkov traja toliko časa, da uporabnik iz dejavnosti plača vse zapadle račune s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi in vse druge stroške, ki so nastali pri izvajalcu zaradi izterjave neplačanih računov.
(3) O prekinitvi izvajanja storitev izvajalec obvesti občinski inšpekcijski organ.
35. člen 
(vizualna kontrola) 
(1) Izvajalec javne službe zbiranja komunalnih odpadkov izvaja vizualno kontrolo na prevzemnih mestih, v zbiralnicah ločenih frakcij in v zbirnem centru. V primeru ugotovljenih neskladnosti o tem opozori povzročitelja. V kolikor izvajalec pri ponovni kontroli vsebine zabojnika ugotovi neustreznost vsebine zabojnika o tem obvesti medobčinski inšpektorat.
(2) Predstavniki medobčinskega inšpektorata in izvajalca obvezne javne službe v sodelovanju izvajajo kontrole vsebine zabojnikov na prevzemnih mestih in v zbiralnicah ločenih frakcij odpadkov.
III. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
36. člen 
(obvestilo povzročiteljem) 
Izvajalec z obvestilom, ki ga objavi na krajevno običajen način, pozove tiste povzročitelje, katerih delovanje ali dejavnost povzroča nastajanje odpadkov, pa še niso ali niso ustrezno vključeni v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki, da izvajalcu sporočijo podatke, ki so skladno s predpisi, Odlokom in tem Tehničnim pravilnikom potrebni, da se ustrezno vključi v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki.
37. člen 
(uradna objava in začetek veljavnosti) 
Ta Tehnični pravilnik se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati osmi dan po objavi.
Št. 007-7/2023-3
Hrpelje, dne 11. aprila 2024
Županja 
Občine Hrpelje - Kozina 
Saša Likavec Svetelšek 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti