Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 34

Uradni list RS, št. 34 z dne 19. 4. 2024

UL Infotok

Uradni list RS, št. 34/2024 z dne 19. 4. 2024


1065. Pravilnik o tehničnih, prostorskih in kadrovskih pogojih za verifikacijo varovanih oddelkov pri izvajalcih institucionalnega varstva in postopku njihove verifikacije, stran 3041.

  
Na podlagi drugega odstavka 5. člena Zakona o duševnem zdravju (Uradni list RS, št. 77/08, 46/15 – odl. US, 44/19 – odl. US, 109/23 in 136/23 – ZIUZDS) minister za solidarno prihodnost v soglasju z ministrico za zdravje izdaja
P R A V I L N I K 
o tehničnih, prostorskih in kadrovskih pogojih za verifikacijo varovanih oddelkov pri izvajalcih institucionalnega varstva in postopku njihove verifikacije 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina) 
Ta pravilnik določa tehnične, prostorske in kadrovske pogoje za verifikacijo varovanih oddelkov pri izvajalcih socialnovarstvene storitve celodnevno institucionalno varstvo na področju socialnega varstva (v nadaljnjem besedilu: izvajalec) ter postopek njihove verifikacije.
II. TEHNIČNI IN PROSTORSKI POGOJI ZA VAROVANE ODDELKE 
2. člen 
(bivalne enote) 
Varovani oddelek pri izvajalcu (v nadaljnjem besedilu: varovani oddelek) se organizira v obliki bivalnih enot za največ 12 oseb v skladu s pravilnikom, ki ureja minimalne tehnične zahteve za izvajalce socialnovarstvenih storitev za področje institucionalnega varstva, in pravilnikom, ki ureja standarde in normative socialnovarstvenih storitev.
3. člen 
(prostori) 
(1) Na varovanem oddelku se poleg prostora za izvajanje posebnih varovalnih ukrepov (v nadaljnjem besedilu: prostor za PVU) v skladu z zakonom, ki ureja duševno zdravje, lahko organizira tudi prostor za počitek in sproščanje napetosti.
(2) PVU ter prostor za počitek in sproščanje napetosti sta ozvočena in pod videonadzorom, vrata so od znotraj zvočno oblazinjena, površina posameznega prostora znaša od 12 m2 do 20 m2. Vrata prostorov se morajo odpirati navzven ali so drsna. Svetla širina vrat je najmanj 100 cm.
(3) Prostor za PVU ni obvezen za varovani oddelek za osebe, ki zaradi posledic upada kognitivnih funkcij potrebujejo delno ali popolno pomoč in nadzor.
4. člen 
(tehnični pogoji) 
(1) Prostori v varovanem oddelku so razporejeni in označeni tako, da omogočajo enostavno orientacijo v prostoru.
(2) Vsi dostopi in vhodi v varovani oddelek zagotavljajo hiter in enostaven dostop ter so nadzorovani s tehničnim varovanjem oziroma varovanje zagotavlja osebje pri izvajalcu.
(3) Osebi, ki biva v varovanem oddelku, je poleg sobe za bivanje dostopen skupen prostor, ki omogoča varno izvajanje družabnih, psihosocialnih in terapevtskih dnevnih aktivnosti (v nadaljnjem besedilu: dnevni prostor), ter omogočen dostop do varnih odprtih prostorov oziroma zunanjih površin, ki so namenjene tudi kajenju. Dnevni prostor izpolnjuje pogoje v skladu s pravilnikom, ki ureja minimalne tehnične zahteve za izvajalce socialnovarstvenih storitev za področje institucionalnega varstva.
(4) Prostor za PVU je opremljen tako, da pri osebi, ki ga uporablja, ne pride do poškodbe, in tako, da se v njem izvaja stalno tehnično varovanje, ki vključuje zvočni in vizualni stik z osebjem pri izvajalcu.
(5) Varovanje, zaščita in nadzor na varovanem oddelku se zagotavljajo zlasti z osebjem ali tehničnim varovanjem za zagotavljanje varnosti, samostojnosti in dvosmerne komunikacije.
(6) Za izvajanje varovanja, zaščite in nadzora na varovanem oddelku izvajalec sprejme interni akt, s katerim določi najmanj:
– organizacijsko shemo zaposlenih na varovanem oddelku;
– vrsto, način uporabe, namen in pogoje uporabe tehničnih sredstev (kot so tehnični pripomočki oziroma naprave za spremljanje gibanja oseb, komunikacijo in spremljanje na daljavo) na varovanem oddelku;
– program usposabljanja zaposlenih, ki delajo na varovanem oddelku.
5. člen 
(kadrovski pogoji izvajalcev z varovanimi oddelki) 
(1) Glede na število oseb na varovanem oddelku izvajalec za varovani oddelek zagotovi število zdravstvenih delavcev v skladu z zakonom, ki ureja duševno zdravje.
(2) Glede na število oseb na varovanem oddelku izvajalec za storitve socialne oskrbe za varovani oddelek zagotovi število zaposlenih v skladu s pravilnikom, ki ureja standarde in normative socialnovarstvenih storitev, najmanj v deležu, kot ga na število oseb na varovanem oddelku določa zakon, ki ureja duševno zdravje.
III. POSTOPEK VERIFIKACIJE VAROVANEGA ODDELKA 
6. člen 
(verifikacija varovanega oddelka) 
Izvajalec za vsak varovani oddelek pridobi verifikacijo ministrstva, pristojnega za institucionalno varstvo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
7. člen 
(komisija) 
(1) Za postopek verifikacije varovanega oddelka minister, pristojen za institucionalno varstvo (v nadaljnjem besedilu: minister), imenuje komisijo, ki ima šest članov, pri čemer je vsaj en član strokovnjak s področja gradbeništva ali tehničnih strok.
(2) Izvajalec vlogo za verifikacijo varovanega oddelka vloži na ministrstvu.
(3) Vzorec obrazca vloge iz prejšnjega odstavka ministrstvo objavi na osrednjem spletnem mestu državne uprave.
(4) Komisija na podlagi predložene dokumentacije opravi ogled varovanega oddelka za verifikacijo in preveri, ali varovani oddelek izpolnjuje pogoje v skladu z zakonom, ki ureja duševno zdravje, in tem pravilnikom.
(5) Komisija vodi zapisnik o svojem delu. Na podlagi ugotovitev komisije minister izda sklep o verifikaciji varovanega oddelka.
IV. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA 
8. člen 
(uskladitev prostorskih in kadrovskih pogojev) 
(1) Izvajalci z varovanimi oddelki, ki so bili verificirani v skladu s Pravilnikom o kadrovskih, tehničnih in prostorskih pogojih za izvajanje nalog na področju duševnega zdravja za izvajalce institucionalnega varstva ter centre za socialno delo ter o postopku njihove verifikacije (Uradni list RS, št. 97/09, 84/12 in 85/14; v nadaljnjem besedilu: Pravilnik), in izvajalci z varovanimi oddelki, verificiranimi v skladu z drugim odstavkom 9. člena tega pravilnika, uskladijo prostorske pogoje v skladu s tem pravilnikom najpozneje do 31. decembra 2026.
(2) Izvajalci z varovanimi oddelki, ki so bili verificirani v skladu s Pravilnikom, uskladijo kadrovske pogoje v skladu s tem pravilnikom najpozneje do 30. junija 2024.
9. člen 
(prenehanje uporabe) 
(1) Z dnem uveljavitve tega pravilnika se za izvajalce institucionalnega varstva, kot jih določa Pravilnik, prenehajo uporabljati določbe Pravilnika.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek se za dokončanje postopkov verifikacije varovanih oddelkov, ki so se začeli pred uveljavitvijo tega pravilnika, uporabljajo določbe Pravilnika, razen drugega odstavka 8. člena Pravilnika, in drugi odstavek 5. člena tega pravilnika.
10. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 0072-5/2024
Ljubljana, dne 29. marca 2024
EVA 2024-2720-0009
Simon Maljevac 
minister 
za solidarno prihodnost 
Soglašam! 
Dr. Valentina Prevolnik Rupel 
ministrica 
za zdravje 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti