A
A
A

Glasilo Uradni list RS

V zavihku Glasilo Uradni list RS najdete vse uradne predpise slovenske zakonodaje.
Od 1. aprila 2010, je edina uradna izdaja Uradnega lista RS elektronska izdaja. Dodatne informacije najdete tukaj.

Številka 26

Uradni list RS, št. 26 z dne 25. 2. 2022

UL Infotok

Uradni list RS, št. 26/2022 z dne 25. 2. 2022

Št. 4102-7/2021/4 Ob-1556/22, Stran 460
Na podlagi Zakona o enakih možnostih žensk in moških (Uradni list RS, št. 59/02, 61/07 – ZUNEO-A, 33/16 – ZVarD in 59/19), Uredbe o pogojih in merilih za sofinanciranje projektov na področju enakih možnosti žensk in moških (Uradni list RS, št. 80/03; v nadaljevanju: uredba), Zakona o nevladnih organizacijah (Uradni list RS, št. 21/18), Zakona o prostovoljstvu (Uradni list RS, št. 10/11, 16/11 – popr. in 82/15; v nadaljevanju: ZProst), Pravilnika o področjih prostovoljskega dela in vpisniku (Uradni list RS, št. 48/11, 60/11 in 29/16), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18 in 195/20 – odl. US), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2022 in 2023 (Uradni list RS, št. 187/21) in Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13 in 81/16) Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, Ljubljana, objavlja
javni razpis 
za sofinanciranje projektov nevladnih organizacij s področja enakosti žensk in moških za leto 2022
I. Ime oziroma naziv in sedež naročnika: Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
II. Predmet javnega razpisa
Predmet razpisa je sofinanciranje projektov s področja enakosti žensk in moških, ki prispevajo k:
1. spodbujanju lažjega usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja
Zakonodaja v Sloveniji zagotavlja dobre možnosti za usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, vendar dejavno koriščenje pravic med moškimi in ženskami ter bolj enakovredna delitev starševskih pravic in obveznosti nista dovolj razširjena. Raziskave kažejo, da ženske v slovenskih gospodinjstvih in družinah poleg poklicnega dela opravijo še velik del neplačanih domačih opravil in vzgoje otrok. Epidemija Covida-19 je z vidika udeležbe pri negi, varstvu in vzgoji otrok zaposlene matere bistveno bolj obremenila kot zaposlene očete.
Sofinancirani bodo projekti, ki bodo v največji meri prispevali k ozaveščanju in spodbujanju tako delodajalskih organizacij kot zaposlenih staršev pri uveljavljanju obstoječih in iskanju novih rešitev za izvajanje družini prijaznih praks, ki zaposlenim očetom in materam omogočajo lažje in bolj enakovredno usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja ter celostno seznanitev z razpoložljivimi oblikami pomoči, kot npr. svetovanje in varovanje njihovih pravic z vidika delovnopravne zakonodaje.
2. spodbujanju enakih možnosti za vpis deklet in mladih žensk na programe smeri STEM
Med vpisom na srednješolske in študijske smeri s področja znanosti, tehnologije, inženirstva ali matematike (t. i. STEM študiji) obstajajo velike razlike po spolu. Dejavniki, ki vplivajo na nizko stopnjo udejstvovanja in zanimanja žensk za STEM, so družbena in kulturna okolja ter njihov vpliv na človeško psihologijo. Posledično tudi odstotek raziskovalk in deklet, ki izberejo in se zaposlijo v tehniških in naravoslovnih poklicih, ostaja nizek.
Sofinancirani bodo projekti, ki bodo v največji meri prispevali k ozaveščanju in spodbujanju deklet in mladih žensk za vpis na srednješolske in študijske programe STEM in kasneje udejstvovanje v STEM poklicih.
3. spodbujanju enakih možnosti ranljivih skupin žensk
Določene skupine žensk so zaradi svojih drugih osebnih okoliščin lahko še posebej izpostavljene neenaki obravnavi, kot npr. pripadnice manjšinskih etničnih skupnosti, ženske z invalidnostmi, nosečnice, kmečke ženske, starejše ženske, ženske iz drugih kulturnih okolij in druge. Spodbujanje njihove vključenosti v različna področja družbenega življenja ter izboljšanje oziroma krepitev njihovega položaja je zato pomembno za zagotavljanje njihovih enakih možnosti v družbi.
Sofinancirani bodo projekti, ki bodo v največji meri prispevali k spodbujanju enakih možnosti ranljivih skupin žensk in bodo nudili celovito oporo ter nabor pomoči in rešitev za ženske v stiskah, kot so npr. pripadnice manjšinskih etničnih skupnosti, ženske z invalidnostmi, nosečnice, kmečke ženske, starejše ženske, ženske iz drugih kulturnih okolij in druge.
III. Pogoji za prijavo
Na razpisu lahko sodelujejo nevladne organizacije, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– izpolnjujejo pogoje, določene v 2. členu Zakona o nevladnih organizacijah,
– prijavljeni projekt spada v vsebino predmeta razpisa iz prejšnje točke,
– prijavljeni projekt se bo izvajal na območju Republike Slovenije,
– posamezna organizacija lahko prijavi največ en projekt,
– prijavitelj ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve skladno z zakonodajo, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred vložitvijo prijav na javni razpis,
– proti prijavitelju ni uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije, oziroma ni prenehal poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe.
V primeru, da se organizacija prijavlja kot prostovoljska organizacija, mora poleg zgoraj navedenih pogojev izpolnjevati tudi pogoje, določene v 9. členu ZProst, in sicer:
– je pravna oseba zasebnega prava, ki je vpisana v vpisnik prostovoljskih organizacij,
– delovanje organizacije je z zakonom opredeljeno kot nepridobitno,
– osnovna dejavnost organizacije ni v nasprotju z opredelitvijo prostovoljstva,
– dejavnost organizacije zagotavlja in usposablja prostovoljke in prostovoljce za prostovoljsko delo ali se prostovoljsko delo izvaja v dobro drugih ali v splošno korist.
Prijave, ki ne bodo izpolnjevale pogojev iz te točke, bodo zavrnjene.
IV. Okvirna višina sredstev
Okvirna višina sredstev razpisa je 50.000,00 EUR. Sredstva za ta namen so zagotovljena v proračunu Republike Slovenije za leto 2022 na proračunski postavki 130089 – Nevladne ženske organizacije.
V primeru zmanjšanja proračunskih sredstev si ministrstvo pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva proračunska sredstva zmanjša višino sredstev za sofinanciranje projekta, o čemer se izda poseben sklep.
V. Delež in višina sofinanciranja projektov
Zaprošena sredstva lahko znašajo največ 80,00 % celotne vrednosti projekta, vendar ne več kot 10.000,00 EUR. Prijave prijaviteljev, ki ne bodo predvideli sofinanciranja iz lastnih ali drugih virov ali bodo zaprosili za višji delež ali višji znesek, bodo zavrnjene. Višina dodeljenih sredstev za sofinanciranje posameznega projekta, ne glede na razdelitvena merila, ne more presegati 10.000,00 EUR.
Ministrstvo si v skladu s 14. členom uredbe pridržuje pravico, da določi višino sredstev za izvedbo posameznega projekta tako, da upošteva nujnost posameznega stroška za izvedbo projekta oziroma oceni realnost višine posameznega stroška. V primeru, da izbrani prijavitelji porabijo nižji znesek sredstev od odobrenih, mora ostati delež ministrstva isti ali manjši, kot je to odobreno.
Raziskave niso predmet javnega razpisa in v okviru javnega razpisa ne bodo financirane. Vloge prijaviteljev, ki bodo med aktivnostmi projekta vključevale raziskave, bodo zavrnjene.
VI. Način sofinanciranja
Izbranim organizacijam bodo sredstva nakazana 30. dan po prejemu in potrditvi pravilno izdanega e-zahtevka za izplačilo v višini odobrenih sredstev v skladu s pogodbo o sofinanciranju.
Upravičenec je dolžan ministrstvu oddati vmesno poročilo najkasneje do 31. 7. 2022 in zaključno poročilo najkasneje do 7. 11. 2022, šele po potrditvi zaključnega poročila s strani ministrstva upravičenec lahko izstavi e-zahtevek za izplačilo. E-zahtevek za izplačilo mora biti izdan najkasneje do 28. 11. 2022. Obvezne priloge k zaključnemu poročilu so opredeljene v pogodbi o sofinanciranju.
Upravičencu se lahko za sofinanciranje projekta izplača predplačilo v višini 30 % odobrenih sredstev.
VII. Rok izvedbe: dodeljena sredstva morajo biti porabljena v letu 2022, financirane bodo aktivnosti od začetka veljavnosti pogodbe do 31. 10. 2022. To pomeni, da je do 31. 10. 2022 izdan račun oziroma, da so v primeru uveljavljanja stroškov dela, upravičeni stroški dela do vključno 31. 10. 2022.
VIII. Upravičenost stroškov
Stroški in izdatki so upravičeni, če:
– so s projektom neposredno povezani, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta,
– so dejansko nastali za opravljena dela, dobavljeno blago ali izvedene storitve in je upravičenec dostavil dokazilo o plačilu,
– so prepoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarjenja,
– nastanejo v obdobju upravičenosti,
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah.
Sofinancirani bodo stroški izvajanja izbranega projekta, ki obsegajo stroške dela redno zaposlenih, stroške zunanjih izvajalcev, kamor sodijo tudi stroški plačil vseh oblik dela izven zaposlitve in stroški dodatnega usposabljanja za strokovne sodelavke/sodelavce ter posredne stroške. Priznane stroške lastne udeležbe lahko predstavljajo zgolj tisti stroški, ki jih prijavitelj lahko izkaže z dokazili o finančnih izdatkih (npr. kopije računov, avtorskih oziroma podjemnih pogodb itd.) oziroma v primeru donacij in sponzorstev temeljijo na pogodbah ali drugih verodostojnih listinah.
Ministrstvo sofinancira delo na projektu največ do višine 20 EUR bruto/uro za projektno uro (ne glede na obliko dela).
a) Stroški plač in povračil v zvezi z delom
Upravičeni stroški zaposlenih lahko zajemajo:
– plače in dodatke z vsemi pripadajočimi davki in prispevki delavca in delodajalca – v celoti ali v deležu dela na projektu;
– povračila stroškov v zvezi z delom (prehrana med delom, prevoz na delo in z dela) – v celoti ali v deležu dela na projektu;
– povračila in nadomestila (npr. boleznine do 30 dni), če delodajalec teh stroškov ne more dobiti povrnjenih iz drugih javnih virov;
– druge osebne prejemke v skladu z veljavno zakonodajo (regres za letni dopust, odpravnine v skladu z 79. členom ZDR-1 ipd., v primeru delnega dela na projektu v sorazmernem deležu).
b) Stroški zunanjih izvajalcev
Med stroške zunanjih izvajalcev se uvrščajo tako stroški dela, ki se ne izvaja na osnovi sklenjene pogodbe o zaposlitvi (avtorska ali podjemna pogodba), kot tudi materialni stroški iz naslova opravljanja storitev ali dobave blaga. Za zunanje izvajalce, ki niso opredeljeni v finančnemu načrtu upravičenca, mora upravičenec predložiti dokumentacijo o postopku zbiranja ponudb gospodarskih subjektov.
c) Posredni stroški
Posredni stroški se izračunajo kot 15 % vseh upravičenih stroškov plač in povračil v zvezi z delom ter stroškov zunanjih izvajalcev. Prijavitelj lahko kot posredne stroške uveljavlja splošne stroške poslovanja: telekomunikacije (telefon, internet), elektrika, ogrevanje, komunalne storitve, najem poslovnih prostorov, stroški za drobni pisarniški material, računovodstvo, poštnina, stroški administracije in režije, potni stroški službenih poti ipd. Za te stroške zaključnemu poročilu ni potrebno prilagati računov.
d) Prostovoljno delo
Delo v obliki prostovoljnega dela lahko, če je prijavitelj vpisan v vpisnik prostovoljskih organizacij v skladu z ZProst, predstavlja do 100 % po tem razpisu zahtevane lastne udeležbe, pri čemer se ocenjena vrednost opravljenega prostovoljskega dela vrednoti za organizacijsko delo 13 EUR/uro, za vsebinsko delo 10 EUR/uro in drugo prostovoljsko delo 6 EUR/uro.
IX. Predložitev prijav
Prijave se oddajo osebno ali priporočeno po pošti. Prijave morajo biti oddane v zaprti ovojnici in na sprednji strani opremljene s tabelo na obrazcu 2022_Ovojnica.
V primeru oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje vloge (priporočene pošiljke).
Oddaja prijave pomeni, da se prijavitelj strinja s pogoji razpisa in merili za ocenjevanje.
X. Rok za predložitev prijave
Rok za oddajo prijav je 18. 3. 2022.
Šteje se, da je prijava pravočasna, če je zadnji dan roka oddana na pošto kot priporočena pošiljka ali če je zadnji dan roka do 12. ure oddana v vložišču Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, Ljubljana. Prijave, ki bodo prispele po tem roku, se štejejo kot prepozne in bodo zavržene ter vrnjene prijaviteljem neodprte.
XI. Razpisna dokumentacija
Razpisna dokumentacija je od dneva objave razpisa dosegljiva na spletnih straneh Gov.si, Zbirke, Javne objave, šifra JR Enakost spolov 2022.
Celotna razpisna dokumentacija obsega:
– razpisno besedilo,
– obrazec 2022_Ovojnica,
– obrazec 2022_Prijava,
– obrazec 2022_Finančni načrt,
– vzorec pogodbe,
– obrazec za vmesno poročilo,
– obrazec za zaključno poročilo,
– izjava glede dvojnega financiranja.
XII. Obvezna oblika in vsebina prijave
Prijavo z vsemi zahtevanimi prilogami je treba predložiti v zaprti ovojnici. Obrazec 2022_Prijava in njegove priloge ter obrazec 2022_Finančni načrt je potrebno dostaviti v enem izvirniku (z oznako »Original«) in treh fotokopijah, vso ostalo dokumentacijo pa v enem izvodu. Zaželeno je dvostransko tiskanje (fotokopiranje), prijave ne smejo biti vezane s spiralo ali vpete v mapo.
Prijavitelji morajo prijavo oddati na razpisnih obrazcih 2022_Prijava in 2022_Finančni načrt.
Prijava mora vsebovati:
– izpolnjeno vlogo (obrazec 2022_Prijava) z vsemi zahtevanimi podatki,
– izpolnjen finančni načrt projekta (obrazec 2022_Finančni načrt),
– pooblastilo podpisnici/podpisniku izjave (točka VII obrazca 2022_Prijava), če izjave ne podpiše oseba, pooblaščena za zastopanje, ki je kot takšna navedena v evidenci AJPES,
– dokazilo FURS, da ima prijavitelj poravnane vse davke in druge obvezne dajatve skladno z zakonodajo.
Ministrstvo bo po uradni dolžnosti pridobilo:
– obvestilo o identifikaciji prijavitelja s strani AJPES,
– podatek o tem, ali je organizacija vpisana v vpisnik prostovoljskih organizacij,
– podatek o tem, ali ima organizacija status v javnem interesu na področju enakih možnosti žensk in moških oziroma varstva pred diskriminacijo,
– podatek o tem, da proti prijavitelju ni uveden postopek prisilne poravnave, stečajni postopek ali postopek likvidacije oziroma ni prenehal poslovati na podlagi sodne ali druge prisilne odločbe.
Obrazca ni dovoljeno spreminjati ne po vsebini, ne po obliki. Prijave, ki ne bodo oddane na predpisanih obrazcih oziroma prijave, ki bodo oddane na predrugačenih obrazcih, bodo zavržene.
XIII. Odpiranje in preverjanje formalne popolnosti prijav
Postopek izbire bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani ministra za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Z odpiranjem prijav bo strokovna komisija pričela 21. 3. 2022. Odpiranje prijav ne bo javno.
Strokovna komisija bo na odpiranju preverila formalno popolnost predloženih prijav. Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene prijave, in sicer po vrstnem redu, po katerem so bile predložene.
Če manjkajoča dokumentacija ni javno dostopna, bo strokovna komisija v osmih dneh od odpiranja prijav prijavitelje pozvala, da v roku petih dni dopolnijo prijavo. V primeru, da prijava v navedenem roku ne bo dopolnjena, bo zavržena.
V nadaljnji postopek ocenjevanja projektov po merilih javnega razpisa bodo vključene le prijave, ki bodo izpolnjevale vse formalne pogoje javnega razpisa.
XIV. Ocenjevanje prijav
Strokovna komisija bo preverila izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis, ki so določeni v II., III. in V. točki tega javnega razpisa. Če bo ugotovljeno, da prijavitelj ne izpolnjuje pogojev javnega razpisa, bo prijava zavrnjena.
V skladu s 14. členom uredbe lahko strokovna komisija zniža posamezne postavke v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene previsoko in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja. V primeru, da se prijavitelj ne strinja s predlagano spremembo finančnega načrta projekta ali se ne odzove v roku in na način, določenem v pozivu, se šteje, da odstopa od vloge.
XV. Merila za ocenjevanje
Pri izboru projektov bodo upoštevana naslednja merila ob primerjavi istovrstnih projektov in upoštevanju specifičnosti posameznih projektov. Ocenjevanje poteka za vsako področje posebej, za potrebe priprave predloga financiranja pa bodo projekti umeščeni na skupno lestvico glede na doseženo število točk.
Zelo ustreza 
(št. točk)
Ustreza 
(št. točk)
Manj ustreza 
(št. točk)
Ne ustreza 
(št. točk)
1. Prispevek k odkrivanju in prepoznavanju neenakosti spolov – jasnost opredeljenih ciljev v skladu s predmetom razpisa
6
4
2
0
2. Jasno opredeljene uporabnice in uporabniki oziroma ciljne skupine in njihove potrebe
6
4
2
0
3. Prispevek k odpravljanju in preprečevanju neenakosti spolov – ustrezni (novi) pristopi in učinkovitost izbrane metodologije dela
6
4
2
0
4. Prispevek k izobraževanju in osveščanju o pomenu enakosti spolov – število oseb, doseženih s projektom
6
4
2
0
5. Prispevek k odpravi stereotipov glede vloge spolov v družbi – predvidene aktivnosti ozaveščanja in informiranja, ki prispevajo k ciljem projekta
6
4
2
0
6. Prispevek k spodbujanju enakosti spolov – predvidene aktivnosti izobraževanja in usposabljanja, ki prispevajo k ciljem projekta
6
4
2
0
7. Trajnost projekta
6
4
2
0
8. Opredelitev tveganj za izvedbo projekta in predvideni ukrepi za odpravo tveganj
6
4
2
0
9. Preglednost in jasna konstrukcija prihodkov in odhodkov
3
2
1
0
10. Reference s področja enakosti spolov prijavitelja
3
2
1
0
11. Nevladna organizacija ima status v javnem interesu na področjih enakih možnosti žensk in moških ali varstva pred diskriminacijo
3
/
/
0
SKUPAJ – MAKSIMALNO ŠTEVILO TOČK
57
XVI. Razdelitev sredstev
V skladu z drugim odstavkom 37. člena ZProst bo najmanj 10 % razpisanih sredstev dodeljenih izvajalcu projektov in programov prostovoljskih organizacij, ki vključujejo prostovoljsko delo. Če na javni razpis ne bo predloženo zadostno število prijav prostovoljskih organizacij in bi zato sredstva ostala neporabljena, bodo sredstva v skladu s tretjim odstavkom 37. člena ZProst dodeljena subjektom, ki niso prostovoljske organizacije.
Ministrstvo bo za izpolnitev pogoja iz drugega odstavka 37. člena ZProst sofinanciralo tudi projekte, ki vključujejo prostovoljsko delo v skladu z ZProst, in sicer tiste, ki bodo dosegli najvišje število točk.
Pri ocenjevanju projektov bo strokovna komisija na podlagi meril za izbor projekte razvrstila glede na doseženo število točk. Projekti bodo sofinancirani do porabe sredstev glede na vrstni red doseženega števila točk ter v skladu z zgoraj navedenim načinom razdelitve sredstev, in sicer na naslednji način:
Od 0 do 28 točk:
ni sofinanciranja
Nad 28 do 57 točk:
do 100 % od odobrenih sredstev
Minister bo na predlog strokovne komisije izdal sklep o izboru projektov, ki jih bo možno sofinancirati v skladu s pogoji, določenimi v tem javnem razpisu, in sicer do porabe sredstev.
V primeru, da bi dva ali več projektov doseglo enako število točk, bo imel pri dodelitvi sredstev prednost projekt, ki bo pri točki XV. Merila za izbor projektov pri merilu 1. Prispevek k odkrivanju in prepoznavanju neenakosti spolov – jasnost opredeljenih ciljev v skladu s predmetom razpisa dosegel večje število točk.
Zoper sklep o izboru projektov je dopustna pritožba na Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana, v roku 8 dni od vročitve sklepa. Ministrstvo bo o pritožbi odločilo v roku 15 dni od prejema pritožbe.
XVII. Informacije
Dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom dobite po e-pošti gp.mddsz@gov.si. Zadnji dan za pojasnila je 15. 3. 2022.
Zaradi načela enake dostopnosti do informacij bodo vprašanja, zastavljena v zvezi z javnim razpisom, in odgovori nanje, objavljeni na spletni strani ministrstva pod objavo javnega razpisa. Identifikacijski podatki organizacije/osebe, ki je zastavila vprašanje, ne bodo zavedeni. Objavljena vprašanja in odgovori veljajo kot dopolnitev razpisne dokumentacije.
XVIII. Izid razpisa: prijavitelji bodo o izboru obveščeni najpozneje v roku 45 dni od odpiranja prijav.
XIX. Sklenitev pogodbe: ministrstvo bo z nevladnimi organizacijami, izbranimi na tem razpisu, sklenilo pogodbe o sofinanciranju. Izbrane nevladne organizacije se morajo odzvati na poziv ministrstva k sklenitvi pogodbe v roku petih dni od dneva prejema sklepa o izboru projekta. V nasprotnem primeru se šteje, da je nevladna organizacija odstopila od svoje vloge za dodelitev sredstev. Posamezna pogodba začne veljati z dnem, ko jo podpišeta obe stranki.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti 

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti